Собственикът на сградата на завода Packard пропусна крайния срок за разрушаването ѝ градът вероятно ще трябва да разчисти руините за сметка на данъкоплатците. Тъжната история на изоставената фабрика на Packard взе неочакван обрат, когато собственикът ѝ, перуанският бизнесмен Фернандо Палазуело, пропусна крайния срок 21 април 2022 г., определен от съда в Детройт, за да събори сградата.
Градските власти потвърдиха пред местния новинарски канал Click on Detroit, че крайният срок е изтекъл и какво ще се случи след това не е ясно. Властите в Детройт може да се наложи да го направят сами и да таксуват на Palazuelo за работата по-късно.
Заводът Packard, който беше празен от десетилетия, имаше лошата слава, че е една от най-големите индустриални руини в света. Разрушаването му е много по-трудно и много по-скъпо, отколкото изглежда: експертите оценяват цената на контролираната ликвидация на сградата на 10 милиона долара. Сега, събирането на този дълг от Паласуело може да бъде сериозен проблем за градските власти.
По един или друг начин дните на фабриката са преброени. Повечето местни жители го смятат за трън в очите: страхуват се, че децата им ще нахлуят в сградата и ще бъдат наранени, а през нощта там се заселват маргинални елементи.
Паласуело мълчи, но преди това критикува градските власти, че не подкрепят амбициозните му планове за развитие, които включват жилищни, търговски, индустриални и арт пространства.
Той дори планирал да построи писта за картинг на мястото. Бизнесменът твърди, че е инвестирал около 7 милиона долара в имот, който е закупил за 405 000 долара на търг в окръг Уейн през 2013 г.
Единственото светло място през последните години от живота на тази сграда е, че през 2021 г. базираните в Детройт Wallace Guitars си партнираха с Jeep, за да пуснат китара с тематика на Detroit City of Cars. Инструментът е издълбан от 100-годишен бор, взет от руините на фабриката.
Ще припомним, че Packard е американска марка луксозни автомобили, произвеждана от Packard Motor Car Company в Детройт, Мичиган, САЩ. Автомобилите се произвеждат там от 1899 до 1958 г. Packard-ите послужиха като източник на вдъхновение за създаването на моделите GAZ-13 и ZIL-111.