26 45821

Заводът Packard е мъртъв

  • packard-
  • завод-
  • разрушаване

И за 10 милиона долара никой не иска да го събори

Заводът Packard е мъртъв - 1

Собственикът на сградата на завода Packard пропусна крайния срок за разрушаването ѝ градът вероятно ще трябва да разчисти руините за сметка на данъкоплатците. Тъжната история на изоставената фабрика на Packard взе неочакван обрат, когато собственикът ѝ, перуанският бизнесмен Фернандо Палазуело, пропусна крайния срок 21 април 2022 г., определен от съда в Детройт, за да събори сградата.

Градските власти потвърдиха пред местния новинарски канал Click on Detroit, че крайният срок е изтекъл и какво ще се случи след това не е ясно. Властите в Детройт може да се наложи да го направят сами и да таксуват на Palazuelo за работата по-късно.

Заводът Packard, който беше празен от десетилетия, имаше лошата слава, че е една от най-големите индустриални руини в света. Разрушаването му е много по-трудно и много по-скъпо, отколкото изглежда: експертите оценяват цената на контролираната ликвидация на сградата на 10 милиона долара. Сега, събирането на този дълг от Паласуело може да бъде сериозен проблем за градските власти.

По един или друг начин дните на фабриката са преброени. Повечето местни жители го смятат за трън в очите: страхуват се, че децата им ще нахлуят в сградата и ще бъдат наранени, а през нощта там се заселват маргинални елементи.

Паласуело мълчи, но преди това критикува градските власти, че не подкрепят амбициозните му планове за развитие, които включват жилищни, търговски, индустриални и арт пространства.

Той дори планирал да построи писта за картинг на мястото. Бизнесменът твърди, че е инвестирал около 7 милиона долара в имот, който е закупил за 405 000 долара на търг в окръг Уейн през 2013 г.

Единственото светло място през последните години от живота на тази сграда е, че през 2021 г. базираните в Детройт Wallace Guitars си партнираха с Jeep, за да пуснат китара с тематика на Detroit City of Cars. Инструментът е издълбан от 100-годишен бор, взет от руините на фабриката.

Ще припомним, че Packard е американска марка луксозни автомобили, произвеждана от Packard Motor Car Company в Детройт, Мичиган, САЩ. Автомобилите се произвеждат там от 1899 до 1958 г. Packard-ите послужиха като източник на вдъхновение за създаването на моделите GAZ-13 и ZIL-111.


Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 27 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Анджело

    36 15 Отговор
    Да пратят 2 боинга дистанционн да се бухнатв сградата и тя ще падне контролирано както СТЦ 2001 год. Специалистите сигурно са още живи но не е сигурно

    Коментиран от #13

  • 2 Мюмюн (Майкал)

    37 3 Отговор
    Напрау са чудя как тоз бизнисмен ни ми е дранчал пу тилифона и да кажи: бай мюмюне, сабирай твойти тарикати и идвайти да сабаряти тоз завод! За идна седмица нищу няма да устани от негу...на парву мясту жилязуту. Ша го опосками кат скакалци, дажи и паре ша ни дадат. Ех чи няма такава уферта и тука вав балгариата......убачи идно нещу ма притиснява: ко е туй "маргинални" субекти дет са настаняват нощем в тоз завод.......туй ни го знам ко е.

    Коментиран от #11

  • 3 ето

    46 17 Отговор
    ви е хубавата америка- руини, вижте и предграията на Детройт- пак в руини, ако мине някой през ноща от там, може и да не оживее..
  • 4 Брабинеца

    8 11 Отговор
    Да реколират "Азов"

    Коментиран от #5


  • 5 Kirqki

    11 2 Отговор

    До коментар #4 от "Брабинеца":

    Колега пише се релокират

    Коментиран от #12

  • 6 Динко от Янбол

    38 4 Отговор
    За един месец с моите цигани я махаме тази сграда.
  • 7 Дааа

    27 1 Отговор
    За10 млн ще намеря три самолета с лилави братя ще им плащам и заплата да си берат тухли за 3месеца няма да го има.

    Коментиран от #9

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Хаха

    24 1 Отговор

    До коментар #7 от "Дааа":

    След 21 години упорит труд дворецът (Тадж Махал) бил построен. Архитекта докладвал на царя. Той "значи утре ще мога да го покажа на любимата си жена?" Архитекта: "уви, трябва да премахнем всички дървени скелета, ще трябва още година." Царят: "каквооо, я кажете на моя народ, че му подарявам всичкия дървен материал". На следващата сутрин около двореца не е имало нито една дъска.
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Chukan Kirilov

    3 2 Отговор

    До коментар #5 от "Kirqki":

    Кольо Цонев, Цоньо Колев - все тая, майна
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.


  • 15 копейката

    13 11 Отговор
    Заводът на Пакард е точно в същото състояние, в каквото е заводът на Москвич.

    Коментиран от #19, #20

  • 16 Йеронимус БОШ

    14 3 Отговор
    А нещо за собственика за къщата в Барселона ?
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 комунист

    8 1 Отговор

    До коментар #15 от "копейката":

    Капитализмът е еднакво гнил навсякъде по света. И за двата завода все той е виновен. Ха, соросоид се прави на умен, не ви се получава, някак. Най ви бива да се излагате.
  • 20 Случаен

    10 0 Отговор

    До коментар #15 от "копейката":

    Завода на Москвич е собственост на Рено и дсокоро произвеждаше сандеро, логан и аркана. Административната сграда и тя стои.
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.