Отидете към основна версия

22 306 17

Какво представляват скоростните кутии с два съединителя

  • dsg-
  • трансмисия-
  • два съединителя-
  • скоростна кутия

Тези трансмисии съчетават предимствата на механичната и автоматичната трансмисия

Сега този вид трансмисии се използват масово. познати са, като роботизирани скоростни кутии с два съединителя. Те съчетават предимствата на механичната и автоматичната трансмисия. Наричат се още ​​преселективни, от английски. preselect - "предварителен избор". Тоест трансмисията ви позволява да включите следващата предавка дори преди да изключите подаването на момент към колелата.

В сегашния си вид тези трансмисии са представени в средата на 80-те години от инженерите на Porsche. Те могат да осигурят незабавно превключване на предавките при максимална тяга. И за това не е необходимо да отпускате педала на газта. Благодарение на двойния съединител предавките се превключват без загуба на въртящ момент. Сърцето на скоростната кутия с двоен съединител е т.нар. двоен вал. Единият е вкаран във вътрешността на другия, като сърцевина, а двата вала работят последователно.

Трансмисията е в състояние да включи две предавки наведнъж. Когато се достигне определена скорост, роботизирана система включва втория вал с включена втора степен, а кутията предварително активира третата предавка, която започва да работи на празен ход, чакайки реда си. Директно в процеса на превключване и двата съединителя се отварят за стотни от секундата, поради което прекъсването на потока на мощност почти не се усеща.

След спортните автомобили тези кутии преминаха към обикновени граждански модели, като вече изобщо не са предназначени за спортен ритъм на шофиране. Volkswagen , BMW , Ford, Audi, Porsche и дори китайски производители ги използват масово . Основната причина за тази стъпка са екологичните изисквания. Преселективните роботи, благодарение на дизайна на техния двоен съединител, осигуряват по-малко загуби на енергия и показват висока икономия на гориво, като по този начин намаляват емисиите и на вредни вещества.

Но преселективните роботи имат и значителни недостатъци. Устройството с двоен съединител има същия ресурс като конвенционалния съединител в ръчните трансмисии, а цената му е няколко пъти по-висока. Освен това има проблеми с дългосрочната експлоатация на автомобили с преселективни роботи в условия на затруднен градски трафик. С други думи, този вид трансмисии се страхуват от задръствания поради факта, че по време на дълги спирания кутията не включва неутралната, а само държи дисковете на съединителя отворени, което води до повишеното им износване.

Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 53 гласа.

Свързани новини