Показваме ви няколко проблемни скоростни кутии, монтирани на модерни автомобили. Този своеобразен рейтинг засяга само автоматични роботизирани и CVT скоростни кутии. Въпреки факта, че все повече шофьори предпочитат кола с „автоматик“, по-внимателното проучване може да помогне да се избегнат сериозни проблеми по време на работа.
За разлика от класическата автоматична трансмисия, не всички роботизирани и CVT скоростни кутии са надеждни и ако човек вземе стара кола за ежедневни задачи, тогава издръжливостта на такива скоростни кутии може значително да разстрои собственика. Сред всички "роботи" и "вариатори", които в повечето случаи не се препоръчват има е няколко очевидни аутсайдера. Ето кои са те.
Opel EasyTronic
Тази трансмисия с един съединител се монтира в автомобили Opel, Peugeot и Citroen, както и в модели на Toyota от 2003 до 2019 г. В сърцето на тази кутия е обичайна 5-степенна механика с два задвижващи механизма за освобождаване на съединителя и превключване на предавките. Благодарение на това роботизираната кутия се оказва компактна, лека и икономична. Основният проблем, както при повечето роботи обаче, е скрит в алгоритъма за управление.
Така кутията превключва предавките много бавно и в някои ситуации това води до сериозна опасност на пътя. Например, когато при изпреварване кутията се замисли няколко секунди, преди да свали предавката. Тъжната реалност на тези кутии е свързана и с надеждността, защото съединителят може да издържи не повече от 30 000 км. За да може кутията да издържи поне 100 000 км, е необходимо да я поставяте в неутрално положение на светофари, да използвате ръчната спирачка на склонове и да освобождавате газта преди превключване.
Nissan RE0F10A
Второто име на тази кутия е Jatco JF011E. Монтира се на около 30 модела автомобили от 2005 до 2019 г. Този агрегат може да работи с двигател от 2.5 литра и 250 Нм. Като се има предвид, че всеки автомобилен производител надгражда кутията за себе си, се наблюдава интересна особеност. И така, на автомобили Mitsubishi (индекс F1CJA) и Renault (FK0/FR8) работи многократно по-дълго, отколкото например на автомобил Nissan.
Сред проблемите на кутията собствениците отбелязват силен тътен на лагерите при пробег от само 60 000 км. Освен това преди това ремъкът има тенденция да се разтяга. При смяна на ремък е по-добре да поставите подсилен вариант. След модернизацията на кутията през 2014 г. и укрепването на всички компоненти и възли, средният живот на една такава трансмисиястана около 200 000 км.
Ford MPS6 PowerShift
Това е шестстепенен робот с два съединителя е монтиран на автомобили от 2007 до 2016 г. Първоначално това е кутия Getrag - 6DCT450, която се инсталира на Ford и Volvo. Подходяща е за двигатели с напречен монтаж и максимален въртящ момент до 450 Нм. През 2014 г. тази кутия беше надградена, но и това не помогна да се отърве от всички проблеми.
Проблемът в тази кутия е съединителят, който се разваля обикновено при пробег от 50 000 километра. Смяната на съединител изисква настройка и адаптиране на кутията, за това трябва задължително да се отиде при дилъра. Също така сред проблемните елементи собствениците отбелязват краткотрайни и ненадеждни соленоиди и лагери. Поради дизайнерските характеристики не винаги е възможно да се замени съмо един елемент, така че ремонтът може да достигне до няколко хиляди лева. Също така тази кутия има проблеми и с електрониката.
Volkswagen DSG7 DQ200
Една от най-проблемните роботизирани кутии се счита за немската DSG, която се инсталира на повечето модели на концерна VAG: Volkswagen, Seat, Skoda и Audi. Кутията може да поеме до 250 Нм въртящ момент и може да работи в тандем с 2-литрови двигатели. Почти от самото начало на монтирането на тази кутия, собствениците започват да се оплакват от потрепване при превключване, вибрации и бързо износване на дисковете на съединителя.
Първите проблеми с тази кутия може да се появят при пробег от под 50 000 км. Контролният блок, мехатрониката и съединителят страдат най-много. Кутията е претърпя два ъпгрейда през 2011 и 2014 г. След това тя стана многократно по-надеждна, но някои проблеми с този робот все още остават. Ето защо собствениците на автомобили с роботизирана DSG кутия се съветват да я използват възможно най-внимателно.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Зевс
Коментиран от #4, #12, #54
18:03 02.09.2022
2 Павка
18:09 02.09.2022
3 Опорка
Коментиран от #27
18:16 02.09.2022
4 Кензъл Уошингтън
До коментар #1 от "Зевс":
и аз си мислех абсолютно същото 10 години; на втората минута като подкарах новия си автоматик, не исках да чуя повече за ръчни. Помисли си, пробвайКоментиран от #5, #26, #34, #55
18:19 02.09.2022
5 Зевс
До коментар #4 от "Кензъл Уошингтън":
Защо си мислиш, че не съм карал автомат, първия още 1997 година ;)Коментиран от #31
18:28 02.09.2022
6 Диверсификатор
18:31 02.09.2022
7 Димитър
Не е случайно, че новото Пежо 208 е номер едно по продажби в Европа.
Коментиран от #8, #10, #49
19:31 02.09.2022
8 Димитър
До коментар #7 от "Димитър":
Извинявам се, Aisin AWF8F35 е 350 нютон метра, а не 250.19:33 02.09.2022
9 Реално
Коментиран от #13
19:39 02.09.2022
10 Дзверо
До коментар #7 от "Димитър":
Кога изкара 350 хиляди километра като на моя mercedes e270 cdi от 2001 година ела се обади! И още си я карам без проблем!Коментиран от #19, #40
19:48 02.09.2022
11 Така е
20:08 02.09.2022
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Валери
21:19 02.09.2022
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Валери
21:23 02.09.2022
17 4убрицов
21:30 02.09.2022
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 гост
До коментар #10 от "Дзверо":
Що да не изкара ,като се експлоатира правилно ?Коментиран от #44
22:08 02.09.2022
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Хан
22:41 02.09.2022
23 ОБЕКТИВЕН
Коментиран от #25
23:20 02.09.2022
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Само че
До коментар #23 от "ОБЕКТИВЕН":
при теб трябва да е 6-степенната DQ250, която е безпроблемна-само сменявай масло, филтър и пробка на 60 000 км, не на 80 000 км 😉00:41 03.09.2022
26 Карам ги
До коментар #4 от "Кензъл Уошингтън":
вече над 400 000 км на 2 различни коли-още не могат да ме убедят и все иска “лъжене” за да я накраш да реагира както при ръчната кутия…и пак не е същото-нито като усещане, нито като контрол и водене…за кеф да не говорим!!!00:43 03.09.2022
27 Генерално
До коментар #3 от "Опорка":
карайте си старите коли01:21 03.09.2022
28 Бай Герги
07:47 03.09.2022
29 Буха ха
09:02 03.09.2022
30 Голям чеп
До коментар #21 от "Тоалетна хартия":
Ще ти го дам да си по играеш.09:41 03.09.2022
31 Възразявам
До коментар #5 от "Зевс":
През 97 телевизорите бяха тръбни с по няколко канала, ерата на мобифоните с копчета и колите от старо поколение. Сега сме 2022 и нищо вече не е същото, напротив подобрено е, улеснено е, доставя удоволствие. Няма база за сравнение. Факт09:48 03.09.2022
32 3232323232
Коментиран от #36, #39
09:48 03.09.2022
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 Бивш Ганя
До коментар #4 от "Кензъл Уошингтън":
И не само ти. И аз бях така, твърдоглав и не чувах другите. Подкарах 6 степенен Geartronic еми....няма такъв кеф. От споменатите марки имам наблюдение само на DSG, справят се прилично.10:02 03.09.2022
35 Пръчка от село
10:04 03.09.2022
36 Подкрепям
До коментар #32 от "3232323232":
Абсолютно вярно. Ако е само каравана от време на време е добре. Да не говорим за ремаркета със чакъл, пясък, тухли и всякакви там строителни материали. Както и нови шофьорчета, които карат само на кикдаун и спирачки. Ефекта е същия10:11 03.09.2022
37 ВЕСО
11:17 03.09.2022
38 ВЕСО
Коментиран от #41
11:18 03.09.2022
39 Аз.
До коментар #32 от "3232323232":
Май твойте лагери у тиквата се изнисват11:27 03.09.2022
40 Язе
До коментар #10 от "Дзверо":
Моята Айсин е на над 500хил.км и още си я карам.Никога не е обслужвана.12:52 03.09.2022
41 Няма
До коментар #38 от "ВЕСО":
Голф 7 през 2020!!!Тогава вече е Голф 8 с 7-степенното DSG DQ380
13:15 03.09.2022
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 Добруджански пъпеш
18:51 03.09.2022
44 Грета Тунберг
До коментар #19 от "гост":
Скъпи,смени ли скоростната кутия на Теслата?19:26 03.09.2022
45 Майстори
04:53 04.09.2022
46 Истината за ДСГ
Колко години минаха от тогава и колко пъти бяха подобрени като вече няма ДКЮ 200 а 250 е супер надеждна а да не казвам че вече има ДКю 500 и последната ДКю 381 който държат на една камара Лаунчове без прегряване дори.
08:29 04.09.2022
47 Иванов
Коментиран от #53
08:35 04.09.2022
48 Селянин
Коментиран от #50, #51
09:10 04.09.2022
49 Този коментар е премахнат от модератор.
50 Този коментар е премахнат от модератор.
51 Жоро
До коментар #48 от "Селянин":
Aisin са супер лутии, може би май-доброте на пазара за напречни двигатели. DSG-то винаги си е било боклук, ем бавно, ем чупливо.10:20 04.09.2022
52 Пешо
19:17 04.09.2022
53 Петров
До коментар #47 от "Иванов":
Инсталирай си уиндоуси, линукси и си карай автоматика-точно за такива като теб е направен!!!21:49 05.09.2022
54 Реналдо Реналдини
До коментар #1 от "Зевс":
Илия Царски може до голяма степен да контролира колата, ти само си мислиш че можеш. Не вярвам че от един спортен 500 коня автомобил ще извлечеш максимума , това се учи , всичко се учи , и трябва да работиш много здраво за да има резултат.16:26 09.09.2022
55 Реалист
До коментар #4 от "Кензъл Уошингтън":
25 год ръчка и от 2 год карам автомат. Но не мисля като тебе.15:11 03.08.2023