2 Септември, 2022 17:52 191 527 55

Не купувайте автомобили с тези скоростни кутии

  • скоростна кутия-
  • трансмисия-
  • роботизирана трансмисия-
  • автоматична скоростна кутия-
  • вариаторна трансмисия

Този рейтинг включва автоматични роботизирани и CVT скоростни кутии

Не купувайте автомобили с тези скоростни кутии - 1

Показваме ви няколко проблемни скоростни кутии, монтирани на модерни автомобили. Този своеобразен рейтинг засяга само автоматични роботизирани и CVT скоростни кутии. Въпреки факта, че все повече шофьори предпочитат кола с „автоматик“, по-внимателното проучване може да помогне да се избегнат сериозни проблеми по време на работа.

За разлика от класическата автоматична трансмисия, не всички роботизирани и CVT скоростни кутии са надеждни и ако човек вземе стара кола за ежедневни задачи, тогава издръжливостта на такива скоростни кутии може значително да разстрои собственика. Сред всички "роботи" и "вариатори", които в повечето случаи не се препоръчват има е няколко очевидни аутсайдера. Ето кои са те.

Opel EasyTronic

Тази трансмисия с един съединител се монтира в автомобили Opel, Peugeot и Citroen, както и в модели на Toyota от 2003 до 2019 г. В сърцето на тази кутия е обичайна 5-степенна механика с два задвижващи механизма за освобождаване на съединителя и превключване на предавките. Благодарение на това роботизираната кутия се оказва компактна, лека и икономична. Основният проблем, както при повечето роботи обаче, е скрит в алгоритъма за управление.

Така кутията превключва предавките много бавно и в някои ситуации това води до сериозна опасност на пътя. Например, когато при изпреварване кутията се замисли няколко секунди, преди да свали предавката. Тъжната реалност на тези кутии е свързана и с надеждността, защото съединителят може да издържи не повече от 30 000 км. За да може кутията да издържи поне 100 000 км, е необходимо да я поставяте в неутрално положение на светофари, да използвате ръчната спирачка на склонове и да освобождавате газта преди превключване.

Nissan RE0F10A

Второто име на тази кутия е Jatco JF011E. Монтира се на около 30 модела автомобили от 2005 до 2019 г. Този агрегат може да работи с двигател от 2.5 литра и 250 Нм. Като се има предвид, че всеки автомобилен производител надгражда кутията за себе си, се наблюдава интересна особеност. И така, на автомобили Mitsubishi (индекс F1CJA) и Renault (FK0/FR8) работи многократно по-дълго, отколкото например на автомобил Nissan.

Сред проблемите на кутията собствениците отбелязват силен тътен на лагерите при пробег от само 60 000 км. Освен това преди това ремъкът има тенденция да се разтяга. При смяна на ремък е по-добре да поставите подсилен вариант. След модернизацията на кутията през 2014 г. и укрепването на всички компоненти и възли, средният живот на една такава трансмисиястана около 200 000 км.

Ford MPS6 PowerShift

Това е шестстепенен робот с два съединителя е монтиран на автомобили от 2007 до 2016 г. Първоначално това е кутия Getrag - 6DCT450, която се инсталира на Ford и Volvo. Подходяща е за двигатели с напречен монтаж и максимален въртящ момент до 450 Нм. През 2014 г. тази кутия беше надградена, но и това не помогна да се отърве от всички проблеми.

Проблемът в тази кутия е съединителят, който се разваля обикновено при пробег от 50 000 километра. Смяната на съединител изисква настройка и адаптиране на кутията, за това трябва задължително да се отиде при дилъра. Също така сред проблемните елементи собствениците отбелязват краткотрайни и ненадеждни соленоиди и лагери. Поради дизайнерските характеристики не винаги е възможно да се замени съмо един елемент, така че ремонтът може да достигне до няколко хиляди лева. Също така тази кутия има проблеми и с електрониката.

Volkswagen DSG7 DQ200

Една от най-проблемните роботизирани кутии се счита за немската DSG, която се инсталира на повечето модели на концерна VAG: Volkswagen, Seat, Skoda и Audi. Кутията може да поеме до 250 Нм въртящ момент и може да работи в тандем с 2-литрови двигатели. Почти от самото начало на монтирането на тази кутия, собствениците започват да се оплакват от потрепване при превключване, вибрации и бързо износване на дисковете на съединителя.

Първите проблеми с тази кутия може да се появят при пробег от под 50 000 км. Контролният блок, мехатрониката и съединителят страдат най-много. Кутията е претърпя два ъпгрейда през 2011 и 2014 г. След това тя стана многократно по-надеждна, но някои проблеми с този робот все още остават. Ето защо собствениците на автомобили с роботизирана DSG кутия се съветват да я използват възможно най-внимателно.


Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 110 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Зевс

    188 60 Отговор
    Цял живот карам ръчни скорости понеже предпочитам аз да решавам как да контролирам колата.

    Коментиран от #4, #12, #54

  • 2 Павка

    149 16 Отговор
    Моята скоростна е 6 скорости но 6-та скорост не пускам щото няма къде, вече не може и 5-та да се включи от дупки, бабуни и тираджие.
  • 3 Опорка

    114 18 Отговор
    Генерално избягвайте всичко, което не е добрия стар автоматик с торк конвертор и планетарни редуктори.

    Коментиран от #27

  • 4 Кензъл Уошингтън

    109 74 Отговор

    До коментар #1 от "Зевс":

    и аз си мислех абсолютно същото 10 години; на втората минута като подкарах новия си автоматик, не исках да чуя повече за ръчни. Помисли си, пробвай

    Коментиран от #5, #26, #34, #55

  • 5 Зевс

    51 27 Отговор

    До коментар #4 от "Кензъл Уошингтън":

    Защо си мислиш, че не съм карал автомат, първия още 1997 година ;)

    Коментиран от #31

  • 6 Диверсификатор

    66 4 Отговор
    Кой ти говори за купуване? Ние мислим да ги продаваме...
  • 7 Димитър

    37 55 Отговор
    Новото Пежо 208 е с 8 скоростна автоматична японска кутия Aisin AWF8F35, 250 нютон метра и в повечето случай скоростната кутия надживява колата.

    Не е случайно, че новото Пежо 208 е номер едно по продажби в Европа.

    Коментиран от #8, #10, #49

  • 8 Димитър

    36 10 Отговор

    До коментар #7 от "Димитър":

    Извинявам се, Aisin AWF8F35 е 350 нютон метра, а не 250.
  • 9 Реално

    91 5 Отговор
    Тези механизми се нуждаят от редовно обслужване, като смяна на маслото на определен пробег или време. А ние вкарваме таралясници на по половин милион и се чудим защо се чупят.

    Коментиран от #13

  • 10 Дзверо

    55 17 Отговор

    До коментар #7 от "Димитър":

    Кога изкара 350 хиляди километра като на моя mercedes e270 cdi от 2001 година ела се обади! И още си я карам без проблем!

    Коментиран от #19, #40

  • 11 Така е

    44 15 Отговор
    Много е елементарно е да се говори, че ръчните скорости са по-добри от автоматични. Най-често всички варианти на CVT реагират мигновено ,икономични са и особено айсин са много надждни.Вече има 1-ва скорост със зъбни колела и след това е CVT при новите айсин. Напротив айсин е силно препоръчителна CVT скоростна кутия. А и класическите на марката са добри.
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Валери

    27 11 Отговор
    Карам крайслер 3.3 бензин автомат със кутия 41 . На 310000 км е и мотора и кутията . Е нема такова животно като него ..98 година и е чакмак . Букви роботи вариатори айсин майсин ...работи и пита за още .
  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Валери

    27 2 Отговор
    Факти вие сте дебили не .
  • 17 4убрицов

    35 1 Отговор
    убедихте ма! няа да ги купа. мерси за акъла.
  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 гост

    18 5 Отговор

    До коментар #10 от "Дзверо":

    Що да не изкара ,като се експлоатира правилно ?

    Коментиран от #44

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Хан

    39 8 Отговор
    Глупости на търкалета.Карам Нисан със CVT-кутия.Вече е на 350.000 хл.километра никакъв ороблем.Само подръжка смисъл смяна на масло на 50,000 км.И кутията е 2006 год така ,че някой да се извини за статията.Всичко е до каране и подръжка.
  • 23 ОБЕКТИВЕН

    27 12 Отговор
    Skoda Superb DSG 2012 година смяна на масло и филтър на всеки 80000 само оригинално масло ,вече е на 201000 никакви проблеми ,работи перфектно!

    Коментиран от #25

  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Само че

    26 1 Отговор

    До коментар #23 от "ОБЕКТИВЕН":

    при теб трябва да е 6-степенната DQ250, която е безпроблемна-само сменявай масло, филтър и пробка на 60 000 км, не на 80 000 км 😉
  • 26 Карам ги

    23 10 Отговор

    До коментар #4 от "Кензъл Уошингтън":

    вече над 400 000 км на 2 различни коли-още не могат да ме убедят и все иска “лъжене” за да я накраш да реагира както при ръчната кутия…и пак не е същото-нито като усещане, нито като контрол и водене…за кеф да не говорим!!!
  • 27 Генерално

    19 10 Отговор

    До коментар #3 от "Опорка":

    карайте си старите коли
  • 28 Бай Герги

    20 5 Отговор
    Мерцидеса си й мерцидес. Нали кат си земиш мъничка японка и до гроб- пък то капризно съ указа!?
  • 29 Буха ха

    20 1 Отговор
    Много е лошо когато от скоростната кутия се чува "силен тътен на лагерите". Никой не иска такава кутия
  • 30 Голям чеп

    3 2 Отговор

    До коментар #21 от "Тоалетна хартия":

    Ще ти го дам да си по играеш.
  • 31 Възразявам

    18 12 Отговор

    До коментар #5 от "Зевс":

    През 97 телевизорите бяха тръбни с по няколко канала, ерата на мобифоните с копчета и колите от старо поколение. Сега сме 2022 и нищо вече не е същото, напротив подобрено е, улеснено е, доставя удоволствие. Няма база за сравнение. Факт
  • 32 3232323232

    28 1 Отговор
    Много е важно като купуваш автоматик колата да няма теглич. Не се знае каква каравана мъкнала. Това със сигурност прецаква лагерите вътре.

    Коментиран от #36, #39

  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Бивш Ганя

    11 4 Отговор

    До коментар #4 от "Кензъл Уошингтън":

    И не само ти. И аз бях така, твърдоглав и не чувах другите. Подкарах 6 степенен Geartronic еми....няма такъв кеф. От споменатите марки имам наблюдение само на DSG, справят се прилично.
  • 35 Пръчка от село

    6 2 Отговор
    Типичния Ганьо. Знае си неговото, мисли си че е европеец и че е нещо повече от другите като обижда.Точка
  • 36 Подкрепям

    16 0 Отговор

    До коментар #32 от "3232323232":

    Абсолютно вярно. Ако е само каравана от време на време е добре. Да не говорим за ремаркета със чакъл, пясък, тухли и всякакви там строителни материали. Както и нови шофьорчета, които карат само на кикдаун и спирачки. Ефекта е същия
  • 37 ВЕСО

    14 5 Отговор
    Пълна трагедия са DSG7 някой сменят дисковете и на 25000хил.км.Аз ги смених на 85000хил.и проблемите почнаха!!! На Голф 7 2020г.
  • 38 ВЕСО

    6 3 Отговор
    Пълна трагедия са DSG7 някой сменят дисковете и на 25000хил.км.Аз ги смених на 85000хил.и проблемите почнаха!!! На Голф 7 2020г.

    Коментиран от #41

  • 39 Аз.

    2 9 Отговор

    До коментар #32 от "3232323232":

    Май твойте лагери у тиквата се изнисват
  • 40 Язе

    8 5 Отговор

    До коментар #10 от "Дзверо":

    Моята Айсин е на над 500хил.км и още си я карам.Никога не е обслужвана.
  • 41 Няма

    5 0 Отговор

    До коментар #38 от "ВЕСО":

    Голф 7 през 2020!!!
    Тогава вече е Голф 8 с 7-степенното DSG DQ380
  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 Добруджански пъпеш

    6 11 Отговор
    Рав4 автомат го карахме с жената до 330 хил. км. Сега караме нещо ново обаче е на ток. Няма тинтири минтири няма приказки за автомат... Минавайте смело на ток и ще забравите изобщо за скорости кутии и прочие стари меща които ще отидат в историята.
  • 44 Грета Тунберг

    8 0 Отговор

    До коментар #19 от "гост":

    Скъпи,смени ли скоростната кутия на Теслата?
  • 45 Майстори

    4 1 Отговор
    Москвич 4-ри степенна механична скоростна кутия. Лесна за обслужване и смяна. С новите автомобили, сервиз без подемник не би трябвало да бъде регистриран. Ако вашият механик ви обяснява че нищо не разбирате от коли, сменяйте сервиза.
  • 46 Истината за ДСГ

    8 0 Отговор
    Истината за ДСГ е че първите бяха наистина калпави и ДКю 200 и ДКЮ 250 но !!!
    Колко години минаха от тогава и колко пъти бяха подобрени като вече няма ДКЮ 200 а 250 е супер надеждна а да не казвам че вече има ДКю 500 и последната ДКю 381 който държат на една камара Лаунчове без прегряване дори.
  • 47 Иванов

    12 8 Отговор
    Умирам от смех,като почнат разни да ми обясняват , как ръчката била най- истинско, как имали пълен контрол. Вие за кви се мислите, за пилоти от ф1? За къф контрол говорите, да не сте на състезание за време? Тва е същото , като отворковците , дето обясняват , колко по як бил линука от уиндоуса , как те ползвали амо лимукс , щото бил много сигурен. И в същото време , един драйвер не моат да си инсталират , щото требва да напишеш 10 реда с команди в терминала.

    Коментиран от #53

  • 48 Селянин

    8 0 Отговор
    Скоростната ми кутия е Aisin 400 000 км пробег до сега и работи перфектно. Сменям масло на 50 000.

    Коментиран от #50, #51

  • 49 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 50 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 51 Жоро

    6 3 Отговор

    До коментар #48 от "Селянин":

    Aisin са супер лутии, може би май-доброте на пазара за напречни двигатели. DSG-то винаги си е било боклук, ем бавно, ем чупливо.
  • 52 Пешо

    3 0 Отговор
    Тава журнализЪма е много тешко заболеване
  • 53 Петров

    1 0 Отговор

    До коментар #47 от "Иванов":

    Инсталирай си уиндоуси, линукси и си карай автоматика-точно за такива като теб е направен!!!
  • 54 Реналдо Реналдини

    0 1 Отговор

    До коментар #1 от "Зевс":

    Илия Царски може до голяма степен да контролира колата, ти само си мислиш че можеш. Не вярвам че от един спортен 500 коня автомобил ще извлечеш максимума , това се учи , всичко се учи , и трябва да работиш много здраво за да има резултат.
  • 55 Реалист

    1 0 Отговор

    До коментар #4 от "Кензъл Уошингтън":

    25 год ръчка и от 2 год карам автомат. Но не мисля като тебе.