Със серия от 100 автомобила концернът BMW започна производството на пилотна партида от водородния кросоувър iX5. Сглобяването на водородните превозни средства на марката се осъществява в отделен завод в Мюнхен. Пилотната партида е предназначена за тестова експлоатация в различни градове по света.
BMW iX5 Hydrogen е обновен сериен кросоувър X5 , на който е инсталиран водороден силов тракт. Състои се от електрохимичен генератор, горивни клетки, електрически двигател и два резервоара за съхранение на водород.
Генераторът е с мощност 170 к.с. и е разположен под капака. Той произвежда електричество в резултат на химическата реакция на водорода и кислорода, получени от въздуха. Резервите от водород се съхраняват в два композитни цилиндъра, монтирани в централния тунел и зад задните седалки. Масата на водорода е 6 кг. Налягането в цилиндрите е 700 бара.
Литиево-йонната батерия пък е разположена под пода на багажното отделение. Капацитетът ѝ не е уточнен. Горивните клетки за тяговата батерия се доставят от Toyota, с която BMW си сътрудничи в областта от 2013 г. Баварците сами ги опаковат в единична алуминиева кутия.
Пиковата мощност на тяговия електромотор, монтиран на задната ос, е 401 к.с. Но двигателят може да я развие само за кратко време и при достатъчно ниво на заряд на батерията. Когато батерията е разредена, електрическият двигател ще съответства на мощността на електрохимичния генератор, т.е. ще произвежда 170 к.с.
Оборудваното тегло на водородния кросоувър е около 2.5 тона. С напълно заредена батерия той може да ускори от 0 до 100 км/ч за по-малко от 6 секунди. Максималната скорост е 180 км/ч. Декларираният пробег е 504 км в измервателния цикъл WLTP.
Цената на BMW iX5 Hydrogen и времето на появата му в свободна продажба все още не се посочват. Според някои данни цената на водородния кросоувър ще надхвърли 100 000 евро.