AVL, една от водещите световни компании в разработването, моделирането и тестването на задвижвания, обяви прототип на 2,0-литров двигател с турбокомпресор, който работи с водород. Задвижващият агрегат, създаден от подразделението за моторни спортове на AVL, се разработва от месеци и това, което е постигнал инженерният екип, е наистина впечатляващо.
По време на тестовете в централата на AVL в Грац, двигателят генерира 405 конски сили при 6500 об/мин или 203 к.с. от литър обем. Дори в Bugatti Chiron този показател е само 185 к.с. на литър Най-близкият конкурент на AVL е 6.3-литровият V8 с двойно турбо в SSC Ultimate Aero TT, който произвежда 202.8 к.с. от литър.
За да разберем напълно този двигател, нека си припомним разликата между автомобил с водородни горивни клетки като Toyota Mirai и водороден автомобил като новата Yamaha YXZ1000R. В кола с горивни клетки водородът се използва за химическа реакция, която генерира електричество, което от своя страна зарежда батерия, която захранва електромотор. Но тъй като водородът също е запалим, той може да се инжектира в класически двигател с вътрешно горене.
AVL отиде крачка напред, като добави интелигентно впръскване на вода PFI заедно с входящия въздух, за да избегне преждевременното впръскване. Колкото и да е странно, Toyota наскоро подаде патент за подобна система, като и в двата случая се твърди, че този вид гориво подобрява дълголетието на двигателя. Toyota също се опитва да докаже стойността на изгарянето на водород в моторните спортове, но впоследствие всичко това трябва да се пренесе и в конвенционалните автомобили.
Въпреки че в момента двигателят е предназначен само за моторни спортове, той може да влезе в серийното производство през следващите години. Всички знаем, че моторните спортове са перфектната тестова площадка за компоненти и в момента AVL е свързана с поне един производител.
През 2021 г. беше обявено, че AVL ще работи с Ineos за разработването на Grenadier с водородни горивни клетки. Предвид производителността на този впечатляващ двигател, Ineos може да се интересува от нов двигател.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Майна
На САЩ им наложиха вето на ,,графита,, ,познайте кой..
Без него им свърши този ,,бизнес,,( между друго за добро)
С твойте камъни ,по твойта глава,. ей това наблюдаваме
Коментиран от #6
11:03 22.10.2023
3 Всичко е много хубаво, ОБАЧЕ!!!,
Коментиран от #28, #70, #94
11:04 22.10.2023
4 Майна
Та , тъй..
11:06 22.10.2023
5 На Тесла единия двигател е 350 коня
Коментиран от #14, #62, #74
11:07 22.10.2023
6 Вайна
До коментар #2 от "Майна":
Кви глупости говориш бе Майна? Ти "графит" и "вето" знаеш ли какво е? Все едно да ти сложат вето на пясъка. Пак си се захласвал по "Комсомолская правда" май!11:09 22.10.2023
7 Плашимир
11:14 22.10.2023
8 Тойота имаше
Коментиран от #103
11:15 22.10.2023
9 Пилот на Ферари
"Първият в света луксозен седан на водород бе създаден в... Русия"
Първият седан Senat, способен да работи на водород, беше показан при стартирането на серийното производство на автомобилите Aurus.
На първия етап от производствената работа ще бъде пуснат седанът Senat, а по-късно към него ще се присъедини и SUV-то Komendant.
Коментиран от #11, #89
11:17 22.10.2023
10 а западняците още се лутат
11:22 22.10.2023
11 Хахха
До коментар #9 от "Пилот на Ферари":
Бе,ти си льотчик на Москвич...Коментиран от #13
11:24 22.10.2023
12 Пилот на Ферари
Коментиран от #106
11:25 22.10.2023
13 Пилот на Ферари
До коментар #11 от "Хахха":
Когато си неграмотен , по добре си замълчи . Никой няма да разбере .11:26 22.10.2023
14 интересно
До коментар #5 от "На Тесла единия двигател е 350 коня":
А защо крайното тегло е два тона ?За паленето не ми разправяй. Самозапалват се като нищо , когато най не очакваш - Информация бол .
Коментиран от #17, #22
11:29 22.10.2023
15 Мммммм
11:33 22.10.2023
16 Пилот на Ферари
Западняците пък заложиха на електромобили . Сега ще се разбере коя концепция е по удачно . Нещо ка то Betamax и VHS .
А може и двете системи да се ползват едновремено .
Коментиран от #19
11:35 22.10.2023
17 Хахахаха
До коментар #14 от "интересно":
А колко е крайното тегло на кола с такива параметри и размери с ДВГ? Ауди РС4 и Тесла Модел 3 Перформънс са с еднакво тегло! 1800 килограма.Коментиран от #18
11:35 22.10.2023
18 интересно
До коментар #17 от "Хахахаха":
Няма начин при еднакви параметри да имат еднакво тегло .Един ДВГ не е равен по тегло - с батерия + електродвигатели на електромобил .Коментиран от #21, #78
11:39 22.10.2023
19 гостгост
До коментар #16 от "Пилот на Ферари":
Няма какво да гледаш.Абсолютно невъзможно е водородът да се наложи.Коментиран от #25
11:44 22.10.2023
20 Кравите не са изобретили нищо полезно
Коментиран от #26, #116
11:44 22.10.2023
21 Хахахаха
До коментар #18 от "интересно":
Едно ДВГ не е само ДВГ бе майстореее! Къде остави скоростна кутия, радиатори, охладителна течност, масла, да не изброявам че са мноооого неща. Само да допълня, че горивото за ДВГ, резервоара е 70-80 литра, което е колко килограма? Май повече от електрическия мотор на Тесла!Коментиран от #30, #32
11:45 22.10.2023
22 Батериите тежат
До коментар #14 от "интересно":
Измисли по-леки и ще станеш трилионер.11:46 22.10.2023
23 Какво ми говориш?
Коментиран от #29
11:47 22.10.2023
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 крипто бот
До коментар #20 от "Кравите не са изобретили нищо полезно":
Биткоинът е изобретен от Сатоши Накамото. За другите работи няма да те открехвам. Не се интересуваш от истината.11:54 22.10.2023
27 Мечката
Само необразовани индивиди, кланящи се на тенденции, като слепи свраки, могат да си мислят, че ел. колите са бъдещето.
Е, ДА, АМА НЕ......... ИЛИ ПОНЕ ТАКА ИМ СЕ ИСКА НА ЦИОНИСТЧЕТАТА.
Коли, които са създадени с цел за контрол над гоите (робите) , нямат бъдеще.
БЪДЕЩЕТО Е ВЪВ ВОДОРОДА.
11:55 22.10.2023
28 Пилот на Ферари
До коментар #3 от "Всичко е много хубаво, ОБАЧЕ!!!,":
Щом може на метан , защо да не може на водород ?11:56 22.10.2023
29 интересно
До коментар #23 от "Какво ми говориш?":
А автобусите какво са ?Коментиран от #48
11:58 22.10.2023
30 интересно
До коментар #21 от "Хахахаха":
Ти постояно ли караш колата с пълен резервоар ? Или само около 5 -10 литра вътре ?Колко тежи един дигател ? Средно 100 кг заедно с кутията ?
А една батерия без електромоторите ? Например на Renault Zoe тежи 326 кг !!!
Коментиран от #35, #75
12:04 22.10.2023
31 За фотосинтеза трябва СО2 газ
Коментиран от #33
12:05 22.10.2023
32 Механик
До коментар #21 от "Хахахаха":
Едно ДВГ е просто ЕДНО ДВГ и нищо повече. Точно както един електромотор е само ЕДИН електромотор.Скоростната кутия е съвсем отделно нещо. Скоростната кутия представлява РЕДУКТОР който е възел от "силовото предаване". Силово предаване има и в електомобилите. Казано инак, и електричките имат "скоростна кутия" (редуктор).
И не може да сравняваш един резервоар с 70 литра гориво с батерия тежаща 1 тон.
Освен това, в електромобила също има масла и охладителна/отоплителна течност.
п.п.
Ще си позволя тук да отогворя и на оня дето зареждал от всеки "кобтакт" и нямало да дава пари за майстори.
Не мойчовек, Ще даваш пари за майстори и то на малко. Електричката си има окачване, управление, спирачна уредба, осветление, сигнализация и пр. Все системи, които ги има и в конвенционалните автомобили. Тия системи си искат подръжка, а тя в двата случая се прави от "майстори". Към това ще добавя, че всички останали ситеми по електромобила също се повреждат и то доста често. А точно тия системи са свързани с електрониката и там "майсторите" ще ти съдират кожата, за да ти оправят миксера.
Ще плащаш яко и даже няма да знаеш за какво.
Коментиран от #39, #88
12:07 22.10.2023
33 нещо бъркаш нещата
До коментар #31 от "За фотосинтеза трябва СО2 газ":
Водорода се добива члез разлагане на водата на водород и кислород . Океаните са неизчерпаеми .Коментиран от #52, #92, #112
12:08 22.10.2023
34 Леле
12:21 22.10.2023
35 Ти Рено в марка автомобили ли ги слагаш?
До коментар #30 от "интересно":
Нито при ДВГ, нито.при ел, се котират.Коментиран от #36, #37
12:22 22.10.2023
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 и другото
До коментар #35 от "Ти Рено в марка автомобили ли ги слагаш?":
На Renault Zoe е една от леките . На Tesla Model S, теглото на батерията може да варира от 430 до 600 кгКоментиран от #41
12:30 22.10.2023
38 Да, но водорода
Коментиран от #43, #69
12:43 22.10.2023
39 Хахахаха
До коментар #32 от "Механик":
Така е. Едно ДВГ е едно ДВГ. За това написах фактите за кола! Тесла Модел 3 Перформънс и Ауди РС4 са коли от един клас по параметри и с двойно предаване! Тежат еднакво! ТОЧКА!Коментиран от #79
12:44 22.10.2023
40 Хахахаха
Коментиран от #47
12:46 22.10.2023
41 Хахахаха
До коментар #37 от "и другото":
Да, но Модел С не се сравнява с кола с 1.0 ТСИ. Сравнява се с кола В8 или В12! Колко тежат В8 и В12 моторите? Точно при мощните електрички разликата в килограмите е по-малка между ДВГ и електрички.Коментиран от #46
12:50 22.10.2023
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 не разбирам
До коментар #38 от "Да, но водорода":
Повечето бутилки са със налягане колкото и на метана . И ги свързват по същия начин като при метана - няколко бутилки .а относно съхранението - от вътре нанасят покритие на бутилките . Няма проблеми със съхранението .
13:23 22.10.2023
44 БАЙО
13:23 22.10.2023
45 гост
Коментиран от #90
13:24 22.10.2023
46 и на кой
До коментар #41 от "Хахахаха":
нормален му трябва автомобил 1000 коня ? Ти можеш ли само данъка да му плащаш ? Един двигател за масова употреба както и до сега с 75 - 100 коня е напълно достатъчен . Особено при тия ограничения и големите глоби .Коментиран от #66
13:26 22.10.2023
47 охлюв
До коментар #40 от "Хахахаха":
Като има много компоненти - ти колко пъти си правил основен ремонт на двигател ? А колко хора въобще правят такъв ?А знаеш ли че съставните части на батерията на електромобила са повече от на един двигател ?
Коментиран от #50
13:28 22.10.2023
48 Какво ми обясняваш?
До коментар #29 от "интересно":
Кои конкретно автобуси? Тези с водородна клетка и електродвигател ли?Коментиран от #49
13:30 22.10.2023
49 има снимки в нета . гледай и не питай.
До коментар #48 от "Какво ми обясняваш?":
Това са водородните автобуси от руските компании Газ и Камаз, които са в серийно производство в Русия и вече са по улиците на руските градове ... Това за всички онези,които не знаят какво се случва в Руската Федерация.Коментиран от #51, #98
13:33 22.10.2023
50 Бутало
До коментар #47 от "охлюв":
Покрай ДВГ имаш горивна, смазочна и охладителна система. Сам се сещаш колко често ги поддържаш и ремонтираш. 40% от енергията на горивото отива в топлина. При ел. задвижването имаш допълнително климатична система, която е единна за целия автомобил. В батерията няма много части, но най-важното е, че нито една от тези части не се заменя, особено от теб. Батерията се сваля и се връщат на производителя. Примерът на Тесла с Powerwall и Megapack е много показателен.Коментиран от #54, #57
13:38 22.10.2023
51 Какво ми обясняваш?
До коментар #49 от "има снимки в нета . гледай и не питай.":
Не само гледам, а чета и разбирам. Автобусът и камионът на КАМАЗ, които все още са експериментални, са с водородна клетка, акумулатор и електродвигатели, а не с ДВГ. От сайта на Камаз:"Напомним, инженеры «КАМАЗа» приступили к разработке автотехники, работающей на водороде, в начале 2021 года. Первые результаты работы были презентованы в сентябре в рамках выставки Comtrans-2021 в Москве. «КАМАЗ» представил широкой публике свой первый водоробус КАМАЗ-6290. Среди преимуществ водоробуса – его экологичность, отсутствие дизельного подогревателя для обогрева салона. Более того, в отличие от электробуса, запас хода которого после полной зарядки аккумуляторов составляет 70 км, водоробус может проехать 250 км, что делает его пригодным даже для междугороднего сообщения. Кроме того, в ходе выставки Comtrans-2021 совместно с компанией GreenGT автогигант продемонстрировал 44-тонный прототип грузовика с системой водородных топливных элементов мощностью 170 кВт с двумя батареями по 85 кВт."
Коментиран от #56
13:45 22.10.2023
52 Знайко
До коментар #33 от "нещо бъркаш нещата":
...май пропускаш момента , че за да разложиш водата ,която е пакетирана по този начин поради максимална енергийна стабилност се изисква доста енергия.Още енергия се изисква за компресирането на газа , чрез компресори....да не говорим за енергия за охлаждане на компресорите и топлинни загуби.
Още пари за бутилки , които хем да са здрави, хем да са леки...
Малко не излизат сметките...даже много не излизат.
Все пак Боб Лазар има цикламен корвет на водород-каза , че харчи 5.6 долара за 400 мили пробег.Всичко това с 3 бутилки в багажника.
Показа и зарядната си станция, а после вкара журналиста в гаража и му показа рекацията с епруветки и спиртна лампа.
Който се интересува да напише Боб Лазарс хидроджен кар в тубата.
Тоест-възможно е, но ни лъжат , че не е лесно.
Коментиран от #55
14:03 22.10.2023
53 Чекмеджан ефенди
14:23 22.10.2023
54 всичко това се поврежда в един момент
До коментар #50 от "Бутало":
А колко клетки има една батерия за автомобил ? За начало разглоби една тротинетка и виж какво представлява . Отделно контролер , електромотори , охлаждане на батерията , компютър..... Батериите на електромобилите работят под високи напрежения. При ID.3 например напрежението е 408 волта, при Porsche Taycan – дори 800 волта. За да бъде контролиран енергийният поток при тези високи напрежения, е необходима специална управляваща електроника.14:27 22.10.2023
55 не е точно така
До коментар #52 от "Знайко":
През 2019 г. Русия стартира първата си инициатива за производство на ядрен водород. Програмата, реализирана от държавната корпорация за атомна енергия Rosatom, ще използва ядрена електролиза, както и термохимично производство с високотемпературни газово охлаждани реактори. Целта е да се произвеждат големи количества водород годишно и да се елиминират въглерод-интензивните производствени методи като реформинг на метан с пара.Водородът ще се използва за вътрешно потребление и износ.
В момента се провежда проучване за осъществимост на износа на част от водорода за Япония.
14:32 22.10.2023
56 а бе тупан
До коментар #51 от "Какво ми обясняваш?":
Движи ли се на водород ? Движи се ? Какъв точно ти е проблема ? Да не го дърпат с воловете ?Коментиран от #72
14:33 22.10.2023
57 Да да
До коментар #50 от "Бутало":
и “превързочна” уредба има в ДВГ…много си бос моето момче и си личи от километри…бягай да четеш в любимия ти гугъл (без него си загубен…!! ), какви и колко уредби и системи има в един ДВГ!!!И разкажи моля, от личен опит колко и какви ремонти си правил на ТИ на нова ДВГ кола, каквато и да е!???
14:41 22.10.2023
58 ДрайвингПлежър
Проблем с налягането при съхранение вече няма.
15:03 22.10.2023
59 Този коментар е премахнат от модератор.
60 Този коментар е премахнат от модератор.
61 Пич,
До коментар #1 от "Хмм":
Micиpka плюс гугъл преводач и се получава това.15:25 22.10.2023
62 Този коментар е премахнат от модератор.
63 Иванов
Но американосите му виждат сметката , като го принуждават да спре всички разработки по напредничавия проект по който той работи.
После той се премества в Австралия, там продължава да работи и преследва целите си. Но малко преди да патентова откритието си е доведен умишлено до фалит. Пак зад всичко стоят САЩ .
Коментиран от #68
15:42 22.10.2023
64 Да дойде края!
15:42 22.10.2023
65 Този коментар е премахнат от модератор.
66 КРАЙНО ВРЕМЕ Е ДА СЕ АКТУАЛУЗИРАТ
До коментар #46 от "и на кой":
ОГРАЧЕНИЯ ГЛОБИ И ДАНЪЦИ В КРАК С МОДЕРНИТЕ ТЕХНОЛОГИИ. ТИЯ ДАНЪЦИ СА ОЩЕ ОТ 90 Г. ГАТО КОЛИТЕ МАСОВО БЯХА ДО 100 КОНЯ ОТ ТОГАВА НЕ СА ПИПАНИ ЯВНО УМИШЛЕНО ЗА ДОЕНЕ НА ПОПУЛАЦИЯТА15:50 22.10.2023
67 Илчо Мустакат
15:54 22.10.2023
68 САЩ е обтекаемо
До коментар #63 от "Иванов":
Петролните американски динозаври.16:47 22.10.2023
69 Има разработена
До коментар #38 от "Да, но водорода":
технология за съхраняване на амоняк в резервоара на автомобила, от който да се получава само необходимото количество водород, непосредствено преди употребата му в двигателя.16:51 22.10.2023
70 Добреди
До коментар #3 от "Всичко е много хубаво, ОБАЧЕ!!!,":
5 години,къде зарежда на ток?17:42 22.10.2023
71 Минувач
17:45 22.10.2023
72 Какво ми обясняваш?
До коментар #56 от "а бе тупан":
Този разговор е за двигател с вътрешно горене, захранван с водород. Ако за теб е едно и също с водородна горивна клетка тупанът не съм аз.Коментиран от #77
17:54 22.10.2023
73 гост
нека сиго използват в индустриалните процеси, където е нужно, но всеки, който го прокламира като гориво на бъдещето е голям измамник. чисто е, да, но дори в ракетната индустрия се отказаха от него заради негативите му. най-вече много енергоемко се произвежда, след това трудно и скъпо се съхранява, транспортира и пренася, опасен е при инцидент, поне по-опасен от метан, пропан и др. не на последно място - корозивен е и изключително активен, изпуска дори в бутилка част от енергийната си стойност при съхранение. съхранението на зелена енергия под формата на метан е 5 пъти по-ефективна, станциите са налични, уредбите са налични и наредбите също са ясни, било то за бита или мобилността. защо е тази глупост водород в кола?
18:08 22.10.2023
74 Танас
До коментар #5 от "На Тесла единия двигател е 350 коня":
С за отровата в батериите която не се преработва нещо...18:20 22.10.2023
75 гост
До коментар #30 от "интересно":
ами не е точно така. кола, която е проектирана като електрическа, каквито са тесла, са по-леки от такива, които са конвертирани или които споделят една платформа с коли с двг. например един модел 3 с 50кв и 250кс тежи 1600кг, едно бмв 3 със същата мощност, размер и т.н. тежи 1480кг., разликата е един едър мъжага на съседната седалка, нищо повече. винаги трябва да се сравняват сходни технически характеристики, защото Дачия Спринг не е същото като модел 3. Та карайте каквото си искате, но не плюйте по електричките, не са лоши, не са излишни, ще стават все повече, защото са смислени, надеждни и евтини за употреба.18:22 22.10.2023
76 Ний ша Ва упрайм
18:42 22.10.2023
77 а бе тупан
До коментар #72 от "Какво ми обясняваш?":
То и за електромобили не статията ама ти ги сравняваш. Ай бегай до ве це то .18:52 22.10.2023
78 Гост
До коментар #18 от "интересно":
Да ти дам пример с един същи модел от една марка, електричката винаги е по тежка.19:38 22.10.2023
79 Гост
До коментар #39 от "Хахахаха":
Как не те е срам да сравняваш Тресла с Ауди???Коментиран от #85
19:44 22.10.2023
80 Иван
20:33 22.10.2023
81 Иван
Коментиран от #82, #87
20:38 22.10.2023
82 един от стадото
До коментар #81 от "Иван":
остъй малко за тиганя бре21:31 22.10.2023
83 Този коментар е премахнат от модератор.
84 Този коментар е премахнат от модератор.
85 Хахахаха
До коментар #79 от "Гост":
Така е, няма място за сравнение! За това Тесла Модел 3 Перформънс се продава много повече от Ауди РС4.23:37 22.10.2023
86 Факт
01:35 23.10.2023
87 уточнение
До коментар #81 от "Иван":
Не се ползва слънчоглед а рапица .06:04 23.10.2023
88 уеуе мауе
До коментар #32 от "Механик":
Ти като механник колко електрически коли си ремонтирал? Да, всичко което си изброил също се сервизира - окачване, спирачки, светлини и тнт. Но въпроса е, че обслужването на двигателя е 80%-90% от сервизните разходи за една кола. На година това са едни 200-1000лв у нас, на запад повече. Забравих и скоростната кутия ако е автоматик или съединител - това се прави по-рядко, но за сметка на това ремонтите са много скъпи. Обслужването на една Тесла е смяна на накладки и чистачки. Единствената течност която се подменя е тази за чистачките.И малко статистика - един пасат е 70 000лв с двигател 122 коня, Ауди А4 с 260 коня е 100 000лв, S4 струва колкото един апартамент. Тесла Модел 3 е 400+ коня и струва 80 000лв и поддръжката и е 0лв / година. С другите 2 ако не ходиш всяка година в сервиза да оставяш по една хилядарка ти отпада гаранцията.
Коментиран от #104, #107
08:19 23.10.2023
89 Весел Патиланец
До коментар #9 от "Пилот на Ферари":
Вече никой не им вярва - те и военни безаналогови технологии показваха, но се оказа, че продават въздух в нов целофан!!! Ракети кинжал циркон, ПВО с500, танкове армата, самолети су35, роботи с човек вътре и какви ли не гръмки имена се оказаха толкова неефективни и неготови, че се наложи да купуват оръжие от СКорея!Даже и москвич се възроди, но се оказа, че слагат емблеми на китайска кола в откраднатия завода на Рено ;-)
пълен смях!!!
08:27 23.10.2023
90 Eлектронна цигара
До коментар #45 от "гост":
То е ясно, ама защо???Коментиран от #99
09:05 23.10.2023
91 с опит
10:32 23.10.2023
92 добре ама
До коментар #33 от "нещо бъркаш нещата":
има много висока концентация на сол в океана тя къде ще отиде или ще се пакетира ?после колко ще ни е изгодно това гориво няма съпоставка и анализи за цени и щом руснаците някога са замразили проекта за водородни двигатели поради факта че синьото гориво е с пъти по евтино и също екологично чисто а петрола няма да свърши ...Коментиран от #105
11:01 23.10.2023
93 А бре аланкоолу!
Коментиран от #101
11:03 23.10.2023
94 Този коментар е премахнат от модератор.
95 Този коментар е премахнат от модератор.
96 Този коментар е премахнат от модератор.
97 Този коментар е премахнат от модератор.
98 Констатираща
До коментар #49 от "има снимки в нета . гледай и не питай.":
Там всичко първо се открива и внедрява, но трябва стриктно да се прикрива, за да не бъде конкуренция. Не са случайни и съвременните събития за елиминирането на Русия от световната арена.11:27 23.10.2023
99 гост
До коментар #90 от "Eлектронна цигара":
Защото горенето е доказано неефективен процес , без да броим вредните му последици !!! НЯМА термична машина , разбирай машина базирана на горене , включително двг , парна машина , реактивен двигател с кпд над 50 % и няма да има , всъщност огромната част едвам стигат 40 % !!! Останалото е топлене на атмосферата , от което файда никаква , освен за производителите монополисти на горивото , независимо петрол или водород или каквото и да е !!Коментиран от #102
11:46 23.10.2023
100 Паздерков
12:08 23.10.2023
101 Гост
До коментар #93 от "А бре аланкоолу!":
Митичен,цитираш ми Уикипедия без да разбираш нищо.Най обикновена функционална грамотност ти липсва.14:39 23.10.2023
102 Гост
До коментар #99 от "гост":
При електричките кпд е под 70%.И там има загуби от трансформация на енергия и отопление/охлаждане на батерията.Коментиран от #108, #109
14:41 23.10.2023
103 Японци сър
До коментар #8 от "Тойота имаше":
"Такъв двигател още преди 25 години. НО, има сили в света, които НЕ позволяват този тип двигатели да навлязат масово в автомобилите. Май вече е дошло времето да ги пуснат?"На тези сили им се казват природни сили. Само не разбрах кога дойде време да се променят физичните закони, за да проработи този двигател по-ефективно от автомобил с ДВГ, пък да не говорим за електромобил?
15:27 23.10.2023
104 Този коментар е премахнат от модератор.
105 Този коментар е премахнат от модератор.
106 Ацо
До коментар #12 от "Пилот на Ферари":
С сега когато цените на петрола и газа са високи сигурно имат файда?!? Говориш пълни небивалици ми нали Рашките се издържат от петрола и газа бе пилот на жигула ха,ха!!!22:17 23.10.2023
107 Пиуе със зеуе
До коментар #88 от "уеуе мауе":
Къде я тази нова тРесла 3 с 400 к.с. за 80 бона??? За толкова взимаш базовата с 280 и няколко коня, със зор 300 км и едвам пипа 200…ама не за дълго … “страхотно”…. като за печка 90-100 коня…. То бива бива измислици и елетричарски мечти и по люции…и да си вярвате и да сравнявате ел.кашон с кола….на нови коли по 100 000 + лв тръгнал да сравнява дали щели да се платят или не 2-3 хил лв на година…. Ти имал ли си нова-нова ДВГ кола, каквато и да е от магазина в гаранция и какви огромни или непредвидени разходи си давал особено в първите няколко години/100-150 хил км???
Като пищите за разходи по поддръжка и правене, все едно жени от женския пазар слушам….
Коментиран от #110
23:28 23.10.2023
108 гост
До коментар #102 от "Гост":
Има на баба ти трътката !!! И тук говоря САМО ЗА КПД на умрялото двг !!! Ако седна да смятам общите загуби в едно кюмбе няма да стигне и 15 % !!!! Пак повтарям , общите загуби , това което стига до колелата и върши някаква работа при кюмбетата е не повече от 15 % от енергията , съдържаща се в горивото !! И това пак не включва разходите за ПРОИЗВОДСТВО на същото гориво !!! При електромобила от зарядното до колелата са НЕ ПОВЕЧЕ от 15 % , тоест 85 % от тока върши работа , а не топли атмосферата !!!08:59 24.10.2023
109 гост
До коментар #102 от "Гост":
За да приключим с кпд-тата , един електромобил с 300-400 коня има разход от 15 до 20 квт на 100 км , това е със всичките "загуби" които според теб има !!! Ако не ти е известно това отговаря на 1 до 1,2 литра дизел , защото в литър дизел има 13 до 15 квт енергийно съдържание , за твой ужас !! И това е СЛЕД разходите , разбирай енергията за производството му , която е поне още толкова !! За кюмбе със същата мощност разхода е минимум 7-8 литра дизел , да не казвам 10 , което е реалното !!!! Ей това ти е реалното кпд , а не дървените ти теорийки , електромобила има между 6 и 8 ПЪТИ ПО-НИСЪК разход на енергия при същите и по-добри показатели , точно защото кпд му е толкова пъти ПО-ГОЛЯМО !!!! Това са фактите , другото са петрололюбски мечти , ама за идиоти !!Коментиран от #111
09:44 24.10.2023
110 Предвидими разходи
До коментар #107 от "Пиуе със зеуе":
За първите 180 хиляди километра - над 40 000 лв само за гориво плюс още десетина смени на масло по колкото там си ги калкулираш. Само до тук си на половината от цената на електромобила на който току-що му е изтекла гаранцията ако е от най-малките гаранции, защото има и над 200 000 км гаранция за батерията и задвижването.Някои хора въртят 200 хиляди километра за 3-4 години. Недей винаги смята, че за първите две години имаше една смяна на маслото!
Коментиран от #114
10:44 24.10.2023
111 Не бъди скромен
До коментар #109 от "гост":
Попитай го колко му харчи автомобила градско в задръстване? На Шаро теслата с над1000 коня мощност му харчи 13кв на 100 в задръстванията, което е 1,3 литра на 100.Подобен автомобил с ДВГ би изхарчил поне 20 на 100, ако кара спокойно и не се любувана звука на двигателя, защото няколко давания на газ докато чака на червено могат да му вдигнат разходът над 50 на 100 между светофарите.
10:51 24.10.2023
112 С морска вода не става брато
До коментар #33 от "нещо бъркаш нещата":
Това се прави с дестилирана вода. Щото от солите в морската вода електродите заминават за нула бройки.А за дестилираната вода ти трябва допълнителна енергия и апаратура.
10:56 24.10.2023
113 Водорода
В Toyota Mirai при пълен резервоар след 40 дена нема никои. КПД на водородната клетка е 2 пъти по голям от използването на водорода в ДВГ.
Освен това ДВГ има един неотстраним проблем. При работа с атмосферен въздух /които е смес от газове/ при високата температура и налягане в такт горене се образуват азотни съединения които са доста токсични.
Има една разработка за съхраняване на водород в свързана форма, които може да се извлича от носителя при необходимост. Разработката е американска и залозите са големи. Загубите от съхранението са минимални и е абсолютно безопасен в свързано състояние. Не се нуждае от ниски температури и специални контейнери под налягане. Конгреса на САЩ обаче замрази тази технология по разбираеми причини.
11:17 24.10.2023
114 Не отговаряш
До коментар #110 от "Предвидими разходи":
а пак се извърташ и гледаш на хората колите…. не сподели ТИ лично какви проблеми имаше с новата си кола??? За 180-200 хил км няма да имаш никакви разходи по тостера ли??? Всичко от вкъщи, на контакта…. айде тесларастки мечти…. тогава 200 хил ще ги минаваш поне 20 години…. и пак няма да си на 0….Недей смята…. сел чо от къде си??? Аз нищо не смятам, минавам над 200 000 км за 4-5 години и после следващата…и така вече с 5 нови коли и познай, досега проблем с ДВГ/ПК и изобщо не-мобилност не съм имал…. преди това също и употребяваните, които съм карал….
Коментиран от #115
19:59 24.10.2023
115 Проблеми?
До коментар #114 от "Не отговаряш":
За какви проблеми съм ти говорил? Я ми припомни?Освен "проблемът" със сипването на гориво от време на време да съм сметнал нещо различно?
200 000км са ти 250 зареждания на резервоара по 160лв - по 50 зареждания на година в рамките на 5 години.
Ако зареждаш само на нощна, само от контакт и караш само в работни дни само по 300км/ден ще правиш по 260 зареждания на година по 9лв.
С всички тези "ограничения" това са 80 000км годишно - 400 000 км за същите 5 години за които ще платиш 12 000лв за ток вместо 80 000лв за бензин.
Къде видя проблем с домашното зареждане? На практика спокойно се минават по 400км с едно зареждане през по-голямата част от годината.
Знам знам, сега ще кажеш, че изкарваш автомобила сам 10 пъти в годината и шофираш 2000км в едната посока с едно единствено спиране за 5 минутно зареждане след 1000км с 200 км/ч при минус 38,6градуса с 5 човека и пълен багажник!
22:54 24.10.2023
116 Българин
До коментар #20 от "Кравите не са изобретили нищо полезно":
Американците са измислили почти всички неща, за които се сещаш.Нищо не са измислили смотаните ватенки. Дори самовара и матрьошките не са руски. Финландски и японски са. Замръзналото блато дори населението си не може да изхранва, при положение, че има най много плодородна земя. Три пъти са спасявани от глад от американците. Да ги питаш защо не са ги оставили да си мрат от глас
Коментиран от #119
06:23 30.10.2023
117 Абе
11:12 30.10.2023
118 Шофьорче
11:30 07.01.2024
119 Този коментар е премахнат от модератор.
120 Този коментар е премахнат от модератор.
121 За българинът...
стрелят!!!!!
14:58 14.02.2024