15 Март, 2023 11:26 4 018 8

BMW започна производството на водородния iX5

  • bmw-
  • ix5-
  • водород

Общата маса на водородния кросоувър е около 2.5 тона

BMW започна производството на водородния iX5 - 1

Със серия от 100 автомобила концернът BMW започна производството на пилотна партида от водородния кросоувър iX5. Сглобяването на водородните превозни средства на марката се осъществява в отделен завод в Мюнхен. Пилотната партида е предназначена за тестова експлоатация в различни градове по света.

BMW започна производството на водородния iX5

BMW iX5 Hydrogen е обновен сериен кросоувър X5 , на който е инсталиран водороден силов тракт. Състои се от електрохимичен генератор, горивни клетки, електрически двигател и два резервоара за съхранение на водород.

BMW започна производството на водородния iX5

Генераторът е с мощност 170 к.с. и е разположен под капака. Той произвежда електричество в резултат на химическата реакция на водорода и кислорода, получени от въздуха. Резервите от водород се съхраняват в два композитни цилиндъра, монтирани в централния тунел и зад задните седалки. Масата на водорода е 6 кг. Налягането в цилиндрите е 700 бара.

BMW започна производството на водородния iX5

Литиево-йонната батерия пък е разположена под пода на багажното отделение. Капацитетът ѝ не е уточнен. Горивните клетки за тяговата батерия се доставят от Toyota, с която BMW си сътрудничи в областта от 2013 г. Баварците сами ги опаковат в единична алуминиева кутия.

BMW започна производството на водородния iX5

Пиковата мощност на тяговия електромотор, монтиран на задната ос, е 401 к.с. Но двигателят може да я развие само за кратко време и при достатъчно ниво на заряд на батерията. Когато батерията е разредена, електрическият двигател ще съответства на мощността на електрохимичния генератор, т.е. ще произвежда 170 к.с.

BMW започна производството на водородния iX5

Оборудваното тегло на водородния кросоувър е около 2.5 тона. С напълно заредена батерия той може да ускори от 0 до 100 км/ч за по-малко от 6 секунди. Максималната скорост е 180 км/ч. Декларираният пробег е 504 км в измервателния цикъл WLTP.

BMW започна производството на водородния iX5

Цената на BMW iX5 Hydrogen и времето на появата му в свободна продажба все още не се посочват. Според някои данни цената на водородния кросоувър ще надхвърли 100 000 евро.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 6 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Тъжно

    8 7 Отговор
    Електрическите имат над 200 бр. по-малко компоненти
    нямат маслена помпа, валове, бутала, клапани, горивен филтър, датчик на коляновият вал, маслен филтър, повдигачи, картер, дебитомер, мап сензор, измишльотината с електронната газ, инжектори.... все неща, коит се повреждат.
  • 2 Тъжно

    5 11 Отговор
    Бъдещето е в електричките, няма спор. Стига с тая зависимост от петрола.
  • 3 Кроки

    8 8 Отговор
    Аз бих изчакал когато се появи аналогичният модел от Москвич.Все пак по надежден е !
  • 4 Смех 😆🤡🤣

    8 11 Отговор
    Водородната безсмислица е феноменална.Начи аз вместо да ползвам произведеният ток директно ше го цепа на водород и после ше го ползвам пълен нонсенс да не говорим че повечето водород се прави от метан лъдето пак вмедто да ползвам директно метана първо ще го правя на водород и после ще го използвам
  • 5 Име

    10 8 Отговор
    Само бутилките направени от кевлар и въглеродни влакна струват колкото нови батерии ама тука едни викат как батериите видиш ли били проблема че ърябвало да се сменят

    Коментиран от #6

  • 6 Каскет

    8 3 Отговор

    До коментар #5 от "Име":

    В Япония от години практикуват смяна на батерия вместо зареждане. Спираш сменяш и продължаваш.
  • 7 Знайко

    0 3 Отговор
    Ако метана е 200 бара и се смята за бомба , затворена в метален цилиндър тежащ 70 кг, някой да вземе да сметне колко атмосфери са 700 бара и да се запита дали иска да е на 1.5м от такова нещо?
  • 8 Наистина

    0 0 Отговор
    Интересен тест. Няма как да се развие тази технология без безброй тестове. Няма значение колко пъти ще се провалиш. Важно е да станеш и продължиш.