Погледнете обкръжението си точно сега и вероятно ще видите почти всеки да носи смартфон. Може дори да четете тази статия на вашия смартфон. Животът ни се върти около тези малки устройства. Свързваме се с любими хора чрез текстови съобщения, организираме календарите си, публикуваме своите спомени и забавни мемета в социалните медии, слушаме музика, гледаме видеоклипове и дори пазаруваме със смартфони.
Така че, когато не работят ефективно, животът може да изглежда малко странен и несвързан. Повечето от нас знаят, че решението на бавния смартфон е просто да го рестартирате.
Но дали рестартирането на вашия смартфон е просто стъпка за отстраняване на неизправности, която трябва да предприемете, когато устройството ви блокира или се забави? Или може ли нормалното рестартиране на вашия смартфон да му помогне да работи по-добре?
Започнахме търсенето на отговори, като потърсихме какво препоръчват мобилните компании и операторите на смартфони за честотата на рестартиране. Някои фирми предлагат рестартиране на iPhone или устройството с Android „поне веднъж седмично“.
Телефоните могат понякога да прекъсват връзката с мрежата и когато това се случи, рестартирането може да изчисти всички проблеми със свързаността или скоростта. Има и други предимства на седмичното рестартиране на смартфон. Предимствата включват помощ за изчистване на паметта, подобряване на скоростта на приложението, предотвратяване на прегряване на телефона и подобряване на Wi-Fi връзката за разговори.
Други фирми са забелязали, че изтощаването на батерията е възможно след актуализиране на операционната система на Samsung до една седмица. След актуализация на софтуера батерията на смартфона може да работи по-усилено, докато се оптимизира. Това води до по-голямо използване на батерията.
Нито Samsung, нито Apple предоставят конкретни указания относно това колко често потребителите трябва да рестартират телефоните си след необходимите актуализации или ако не работят правилно. Задълбочено търсене на техните страници за поддръжка не показа подробни препоръки относно редовните процедури за рестартиране.
Технологичните експерти обаче имат различни мнения, устройствата да се рестартират поне два пъти месечно. По същия начин рестартирането на вашия смартфон може да помогне за предотвратяване на сривове поради остарял или неправилно работещ код, който се забива при инсталиране или деинсталиране на нови приложения.