Отидете към основна версия

76 264 121

Това ли е краят на електромобилите: Водороден двигател с вътрешно горене

  • водород-
  • двг

VL отиде крачка напред, като добави интелигентно впръскване на вода PFI заедно с входящия въздух, за да избегне преждевременното впръскване

AVL, една от водещите световни компании в разработването, моделирането и тестването на задвижвания, обяви прототип на 2,0-литров двигател с турбокомпресор, който работи с водород. Задвижващият агрегат, създаден от подразделението за моторни спортове на AVL, се разработва от месеци и това, което е постигнал инженерният екип, е наистина впечатляващо.

По време на тестовете в централата на AVL в Грац, двигателят генерира 405 конски сили при 6500 об/мин или 203 к.с. от литър обем. Дори в Bugatti Chiron този показател е само 185 к.с. на литър Най-близкият конкурент на AVL е 6.3-литровият V8 с двойно турбо в SSC Ultimate Aero TT, който произвежда 202.8 к.с. от литър.

За да разберем напълно този двигател, нека си припомним разликата между автомобил с водородни горивни клетки като Toyota Mirai и водороден автомобил като новата Yamaha YXZ1000R. В кола с горивни клетки водородът се използва за химическа реакция, която генерира електричество, което от своя страна зарежда батерия, която захранва електромотор. Но тъй като водородът също е запалим, той може да се инжектира в класически двигател с вътрешно горене.

AVL отиде крачка напред, като добави интелигентно впръскване на вода PFI заедно с входящия въздух, за да избегне преждевременното впръскване. Колкото и да е странно, Toyota наскоро подаде патент за подобна система, като и в двата случая се твърди, че този вид гориво подобрява дълголетието на двигателя. Toyota също се опитва да докаже стойността на изгарянето на водород в моторните спортове, но впоследствие всичко това трябва да се пренесе и в конвенционалните автомобили.

Въпреки че в момента двигателят е предназначен само за моторни спортове, той може да влезе в серийното производство през следващите години. Всички знаем, че моторните спортове са перфектната тестова площадка за компоненти и в момента AVL е свързана с поне един производител.

През 2021 г. беше обявено, че AVL ще работи с Ineos за разработването на Grenadier с водородни горивни клетки. Предвид производителността на този впечатляващ двигател, Ineos може да се интересува от нов двигател.

Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 135 гласа.

Свързани новини