Last news in Fakti

26 Декември, 2023 12:30 4 498 42

Канада заби още един пирон в ковчега на двигателите с вътрешно горене

  • канада-
  • двг-
  • забрана
Канада заби още един пирон в ковчега на двигателите с вътрешно горене - 1

Канада официално обяви дата, след която северноамериканската страна ще се превърне в място с нулеви емисии. Окончателната версия на решението беше публикувана тази седмица, като в него се посочва, че странат ще забрани продажбата на нови автомобили, генериращи емисии от 2035 година.

Дотогава производителите на автомобили, работещи в Канада, ще трябва да следват различни правила. Започвайки от моделната година 2026-а, най-малко 20% от превозните средства, продадени от компанията за една година, трябва да бъдат ZEV (превозни средства с нулеви емисии). До 2030 г. тази цифра трябва да нарасне до 60%, като крайната цел е да се продават само ZEV от 2035 година.

Важно е да се отбележи, че този стандарт технически няма да забранява двигателите с вътрешно горене от 2035 година. В допълнение към електрическите превозни средства с батерии и електрическите превозни средства с водород, превозните средства с нулеви емисии могат да бъдат и хибридни, но такива, които могат да се движат само на ток. Тези PHEV хибриди трябва да работят в режим на електрическо превозно средство „за определен минимален пробег, преди да преминат към работа като хибридни превозни средства, използващи ДВГ.

Статистиката показва, че автомобилите генерират около половината от емисиите на парникови газове в Канада от транспортния сектор. А само транспортният сектор е отговорен за около една четвърт от общите емисии на парникови газове в страната. Властите планират до 2035 година всички замърсяващи нискотонажни превозни средства да бъдат премахнати от пътищата, а до 2050 г. - напълно изведени от експлоатация.

Канада е поредната страна, която започва да оказва натиск върху автомобилните производители да преминат към автомобили с нулеви емисии. По-рано тази година Европейският съюз реши да забрани продажбата на нови автомобили, генериращи вредни емисии, от 2035 г., но превозни средства с двигатели с вътрешно горене, работещи със синтетично гориво, ще бъдат разрешени.

ЕС включва 27 държави: Австрия, Белгия, България, Хърватия, Република Кипър, Чехия, Дания, Естония, Финландия, Франция, Германия, Гърция, Унгария, Ирландия, Италия, Латвия, Литва, Люксембург , Малта, Холандия, Полша, Португалия, Румъния, Словакия, Словения, Испания и Швеция.

Обединеното кралство вече не е член на ЕС, но също така ще въведе въпросната забрана за коли с ДВГ през 2035 г., пет години по-късно от първоначално планираното. Държави като Норвегия, Израел и Сингапур също поставят агресивни цели пред производителите на автомобили да преминат към електрически превозни средства. По подобен начин все повече и повече американски щати възнамеряват да приемат тези стандарти през следващите години.


Поставете оценка:
Оценка 2.7 от 21 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Пиян нещастен германец

    11 19 Отговор
    Ужас а ми дизела с високото ке пе де
  • 2 КИРО ОТ КАНАДА

    55 5 Отговор
    Да не кажат после пак, че е станала грешка както с фашиста дето му ръкопляскаха.
  • 3 ЛиБеРаст-ия

    51 7 Отговор
    Либерастията унищожава света
  • 4 КОТарАК

    9 46 Отговор
    не пускайте такива статии , че изкопаемите ,,русофили,, ще откачат
  • 5 Opelджия

    55 6 Отговор
    Четяйки текста,значи трябва да забранят и ел.колите.Защото при производството им,бая емисии се генерират....
  • 6 Бонев

    43 9 Отговор
    Тази война на либерастите с ДВГ ще е поредния им провал.

    Коментиран от #9, #10

  • 7 мани беги

    37 3 Отговор
    ел. колите замърсяват понеже и те вдигат прахоляк като се движат :) за направата на батериите се замърсява много и се използва детски труд в азия, южна хамерика и най-вече в африка ... после кат ги изхвърлят пак замърсяват много ... кое им е екото?
  • 8 Гого

    31 3 Отговор
    Канадските власти са откачили напълно !!! Както едно време в Швеция се пробваха всички неолиберални измишльотини.... ДНЕС Е КАНАДА

    Коментиран от #36

  • 9 Мхм

    8 20 Отговор

    До коментар #6 от "Бонев":

    Що бе в града ел кола ти е напълно достатъчна да не говорим че имаш още метра трамваи ел бусове и даже кола с двг изобщо не ти трябва.

    Коментиран от #11, #40

  • 10 Шопо

    22 6 Отговор

    До коментар #6 от "Бонев":

    След 12 години ,я камилата ,я камиларо
  • 11 Кауза пердута

    29 5 Отговор

    До коментар #9 от "Мхм":

    В град със 100-200 хил. жители, може и да става; какво правиме пустошта? Канадския Север, се връща към кучешкия впряг сигурно!

    Коментиран от #12, #23

  • 12 Мхм

    8 20 Отговор

    До коментар #11 от "Кауза пердута":

    Хаха в Канада да Отидеш от голям град в пустошта ти е по евтино с хеликоптер отколкото с тъп двг.

    Коментиран от #16, #27

  • 13 40млн население

    25 6 Отговор
    С поне 20 млн коли, ако всяка изисква зарядно с мощност от минимум 25kW, това ще значи да гарантират 500GW електрическа мощност в страната - само за зарядните на колите! Браво! Уестингхаус ще им направят сигурно мини ядрени централи във всеки квартал и всяко село!

    Коментиран от #14

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Споко

    19 4 Отговор
    Само популистка новина. Този сектор се развива много динамично. Възможностите на ДВГ не са изчерпани.

    Коментиран от #19

  • 19 Мхм

    4 8 Отговор

    До коментар #18 от "Споко":

    Какви са възможностите на двг да чуеме изключвам плъг ин и незареждаеми хибриди
  • 20 Гост

    23 5 Отговор
    Вулканът в Исландия,който скоро изригна изхвърли вредни вещества и пепел,колкото всички автомобили и ТЕЦ по света за една година.

    Коментиран от #21

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 факуса

    13 3 Отговор
    хи хи явно батериите ще ги правят на луната щом ще има нулеви емисии,и затуй са тез космически цени
  • 23 факуса

    6 3 Отговор

    До коментар #11 от "Кауза пердута":

    жендърята там не стъпват,студено е и не става за паради
  • 24 Ха ха ха ха

    20 4 Отговор
    А как се добиват суровините, нужни за направата на батериите? Колко енергия е необходима за създаването им? Какъв е КПД-то и колко е животът им? Как, колко и с каква енергия се рециклират? В основата на всичко това е добрият, стар дизел. Все още незаменим. Всичкото това "ЗИЛЕНО" е мега измамата на самозвания "елит", за по - пълен котрол, власт деиндустриализация, обедняване на населението, оглупяването му и невъзможността му да преценява, разсъждава правилно и взима правилните решения. Подготвят се мрачните времена на новото, тъмно средновековие, където новата света инквизиция ще налага реда, живота и наказва непокорните. И всичко това в името на "доброто" и "грижата за човека и природата". Всички видяхме как неомаркситът трюдо(приятелят на епщайн), се разправи с протестите на превозвачите и подкрепящите ги, срещу изстъпленията на ковид "мерките". Онова е било нещо като репетиция на сегашното. Ще се наведем ли на това?
  • 25 А ми

    11 3 Отговор
    едно е ясно вече. Не махнат ли френчпедала с шарените чорапи от властта, ги чакат лоши времена.
  • 26 Механик

    12 4 Отговор
    Пак хуморески.
    Те и Германците бяха обявили, че след 2-3 години ще забранят движението на автомобили с ДВГ, ама оня ден се отметнаха.
    Канадците след цели 11 години, ще спират продажбите. Смешници.
    След 25 години не се знае кого ще го има като държава изобщо.
  • 27 Механик

    14 4 Отговор

    До коментар #12 от "Мхм":

    Ми той хеликоптера е на батерии, нали?
    Ееее, много сте ограниченички, това ел-сектантите.

    Коментиран от #28

  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Еугени

    2 6 Отговор
    Купете си коли на ток
  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Нéма нужда

    4 6 Отговор
    Когато цените на ДВГ и ел. автомобилите се изравнят и навсякъде има зарядни станции, за да няма притеснения за пробега, така или иначе продажбите на ДВГ ще намалеят драстично много преди забраната и ще стане нерентабилно за производителите да ги произвеждат, точно както в момента се отказват от малките евтини автомобили. Тях никой не ги е забранил и има търсене за тях, но производителите нямат печалба от тях и ги спряха. Вече не се произвеждат 90% от малките модели. Следващи ще са средните по размер евтини автомобили.
  • 35 ИстинатА

    4 2 Отговор
    От Ауди обявиха, че продължават с ДВГ а както е ясно щом едната тройка от премиум марките/Ауди,Мерцедес, Бмв/ удължават живота им, другите ще ги последват. А Канада каквото и прави е далеч от нас и не ни касае.
  • 36 СЗО

    7 1 Отговор

    До коментар #8 от "Гого":

    Ами от премиер с име Трюдо какво може да се очаква.
  • 37 Доктора

    4 0 Отговор

    До коментар #28 от "Мхм":

    Хеликоптерите не, но сигурно не знаеш, че самолетното гориво е много близо до дизеловото такова.
  • 38 Това е

    2 0 Отговор
    Пирон в ковчега на Промишлената цивилизация! Добре дошли на прединдустриалното жизнено равнище, при което над 80% от жителите на планетата са живеели като в днешния Трети Свят!
  • 39 Напъни на идиоти

    5 0 Отговор
    Едно изригване на вулкан отделя толкова вредни газове колкото всичките спестени вредни газове до сега от зелените терористи. Спирането на изсичане на дървета, рециклиране, борба с разливите на петрол и т.н ДА ама недостижими прибързани цели НЕ
  • 40 Иван

    7 0 Отговор

    До коментар #9 от "Мхм":

    Колата само за града ли трябва?! Въпроса тук е в отнемането на свободата, няма нищо общо с вредни емисии…. Ако някой си мисли че замърсяване има и то идва от ДВГ да се върне на урока за фотосинтезата и да си припомни с какво се хранят ВСИЧКИ растения и какво изпускат след това..!!!
  • 41 Пиринч Чарли

    3 0 Отговор
    Нека да мислят ,да мечтаят. Накрая квото река Я !
  • 42 Никси

    3 0 Отговор
    а що не видите с какви НЕ КАЧЕСТВЕНИ ГОРИВА КАРАМЕ АВТОМОБИЛИТЕ СИ , а ми говорите глупости за екологията 95%авгопарка ни е стар действително , но това нищо не значи при едно качествено гориво при обслужен и отремонтиран двигател , незнам само с колко Попове и в колко Църкви , кръщавате горивата !!!.