14 Февруари, 2024 10:37 3 842 5

Daimler превръща водорода в по-практична алтернатива на дизела

  • водород-
  • daimler-
  • технология-
  • зареждане

Компанията споделя своите технологии за създаване на водородни автомобили

Daimler превръща водорода в по-практична алтернатива на дизела - 1

Тази седмица Daimler Truck и Linde Engineering представиха sLH2, съвместно разработена технология за зареждане със свръхохладен течен водород, и направиха технологията свободно достъпна за всички.

Инженерите на Daimler и Linde разработиха съвместно sLH2, нов процес за обработка и съхранение на свръхохладен течен водород, подход, който осигурява по-висока плътност на съхранение на водорода, по-бързо зареждане с гориво и по-добра енергийна ефективност от газообразния водород. Твърди се, че sLH2 може да "прави" всичко това за по-малко пари от "конвенционалните" водородни решения.

Daimler превръща водорода в по-практична алтернатива на дизела

В сравнение с конвенционалната технология за зареждане с течен водород, новият процес използва нова иновативна помпа за увеличаване на налягането на течния водород. При този метод водородът се преохлажда. Водородът в това състояние допринася за много надежден процес на зареждане с гориво, което също така минимизира загубата на енергия по време на зареждането.

Daimler превръща водорода в по-практична алтернатива на дизела

В същото време капацитетът на зарядната станция е увеличен на ново ниво. Пилотната "бензиностанция" е с капацитет 400 кг течен водород на час. В сравнение с конвенционалните концепции за зареждане с течен или газообразен водород, sLH2 е значително по-опростен, но предлага повишена производителност.

Новата разработка е огромна стъпка към превръщането на водорода в по-практична алтернатива на дизела в търговския транспорт, тъй като 1000 км пробег изисква 80 кг водород, който може да се изпомпва за по-малко от 15 минути.


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 16 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Анализ на новините напоследък

    16 0 Отговор
    След като беше почти в нокдаун водородното лоби се прегрупира и ще отвърне на удара на батерейното лоби.
  • 2 Не може ли водорода да се използва

    2 3 Отговор
    За водороден електрогенератор който да подава ток на електромотор задвижващ камион с 80% ефективност сегашните дизели са с около 30-40% ефективнст

    Коментиран от #3

  • 3 Не може

    4 2 Отговор

    До коментар #2 от "Не може ли водорода да се използва":

    От тези 80% ефективност на водорода вземи приспадни огромните загуби на енергия при производството му и ще разбереш защо не може.
  • 4 Попитайте

    2 2 Отговор
    Петролното лоби на САЩ каде са разработките на Никола Тесла който още през 1928 година представя възможност за работа на ДВГ с обикновена вода към която на литър вода добавя една капка създадена от него течност. Дни след представянето той внезапно умира.

    Коментиран от #5

  • 5 Попитахме

    4 0 Отговор

    До коментар #4 от "Попитайте":

    И отговориха, че не бил Никола Тесла А някакъв българин. Също така имало един който превръщал оловото в злато, ама и той не оцелял. Трудно оцеляват и тези които казват истината, че земята е плоска. Е как пък никой не оцеля?