Университетът Макгил съобщи за две изключително интересни проучвания, които могат да променят бъдещето на електрическите автомобили, като ги направят по-достъпни и екологични.
В първото проучване инженери-изследователи, включително водещият автор на този амбициозен проект Ричи Фонг, разработват катоди от неподредена каменна сол (DRX) на основата на желязо.
Резултатите, публикувани в списанието Advanced Energy Materials , показват висок енергиен капацитет, който освен всичко друго ще намали и значително цената на литиево-йонните батерии, като първоначално поевтиняването ще е най-малко с 20%.
Второто проучване, ръководено от професор Ли, разкрива потенциала на друга алтернатива, базирана на манган разстроени вещества (Mn-DRX). Използвайки въглеродни нанотръби и адхезивно свързващо вещество, учените са постигнали висока енергийна плътност, отново отваряйки перспективи за доста по-достъпни и устойчиви батерии.
Професор Ли отбелязва още, че индустриални партньори са силно заинтересовани от проекта и вече работят за комерсиализиране на тези иновации, които биха могли да променят пейзажа на EV индустрията.