Изследователският екип на Toyota постигна огромен напредък в технологията за литиево-йонни батерии, която потенциално може да революционизира дълголетието и устойчивостта на батериите за електрически превозни средства. Учени от Централната изследователска лаборатория на Toyota в Япония са разработили метод за възстановяване на капацитета на повредени литиево-йонни батерии, като по този начин намаляват необходимостта от редовната им подмяна.
Тази нова техника включва инжектиране на специално разработен химичен разтвор в изтощената батерия. Разтворът задейства реакция, която увеличава броя на заредените частици като литиеви йони и електрони, ефективно възстановявайки капацитета на батерията. Този процес може да възстанови до 80% от първоначалния капацитет на батерията, което ѝ позволява да издържи до 100 цикъла на зареждане-разреждане, като същевременно запазва своята производителност.
Ефективността на този метод за възстановяване не зависи от размера на батерията, което го прави подходящ за различни приложения, включително за електрически превозни средства. Това обаче не се отнася за батерии със структурни повреди. Учените от Toyota подчертават необходимостта от непрекъснати изследвания в тази област, за да се гарантира достатъчна надеждност на тази технология. Необходими са допълнителни тестове, за да се провери напълно процеса и да се премахнат възможните странични ефекти.
Заедно с това новаторско развитие Toyota напредва в пътната си карта за развитие на технологиите за батерии. През 2023 година компанията представи стратегически план, насочен към пускане на твърдотелни батерии до края на десетилетието. Очаква се тези батерии да осигурят пробег от около 1000 километра, а времето за бързо зареждане от 10 до 80% ще бъде само 10 минути.
Преди появата на твърдотелни батерии Toyota планира да пусне други усъвършенствани решения. До 2026-а компанията възнамерява да представи "Performance" батерии с течен електролит, които ще осигурят 800 километра пробег, 20 минути време за зареждане и 20% намаление на разходите в сравнение с батериите на bZ4X.
През 2026-2027-а Toyota ще представи LFP батерии с биполярна структура, които ще осигурят пробег от 600 км, време за зареждане от 30 минути и 40% намаление на разходите. Допълнителни иновации се очакват през 2027-2028 година с пускането на "High-Performance" батерии, които ще осигурят пробег от 1000 км, време за зареждане от 20 минути и 10% намаление на разходите в сравнение с "Performance" батериите.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Сандокан
10:30 01.07.2024
2 радвам се
10:32 01.07.2024
3 да де
10:33 01.07.2024
4 Бутайте
Иначе всяка новина в тази посока е добре дошла.
Коментиран от #6
11:10 01.07.2024
5 хаха
11:16 01.07.2024
6 хаха
До коментар #4 от "Бутайте":
Китайчетата нищо няма да постигнат. Електрокарите им гният по полета в Китай и пристанища. Постоянно имат самозапалвания. Като цяло тази технология е опасна, а с китайско качество съвсем отича.Коментиран от #7, #14
11:18 01.07.2024
7 Има китайско и китайско
До коментар #6 от "хаха":
Понеже всички се юрнаха да закачат по парче от баницата някои производители почнаха да пренебрегват основни изисквания за безопасност. Съгласен съм, че технологията на днешните батерии създава рискове от пожар, но риска може да се намали до приемлив ако се спазват някои ограничения. За да се демонстрира по дълъг преход с определена батерия тези изисквания не се спазват точно и резултата е на лице.С използването на SSB този проблем няма да съществува. Въпрос на време е. 4-6г или малко по - рано.
11:50 01.07.2024
8 на кончита вурста
14:10 01.07.2024
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Гилгалфон
19:13 01.07.2024
12 Джуган
16:54 02.07.2024
13 Гунди рома
11:23 05.07.2024
14 Баш механик
До коментар #6 от "хаха":
Да ти не показвам тойота на една годинакакво торище е.
11:26 05.07.2024