1 Юли, 2024 10:23 8 145 14

Toyota разработва технология за "вечни" батерии за електромобили

  • toyota-
  • батерии-
  • електромобили

Този процес може да възстанови до 80% от първоначалния капацитет на батерията

Toyota разработва технология за "вечни" батерии за електромобили - 1

Изследователският екип на Toyota постигна огромен напредък в технологията за литиево-йонни батерии, която потенциално може да революционизира дълголетието и устойчивостта на батериите за електрически превозни средства. Учени от Централната изследователска лаборатория на Toyota в Япония са разработили метод за възстановяване на капацитета на повредени литиево-йонни батерии, като по този начин намаляват необходимостта от редовната им подмяна.

Тази нова техника включва инжектиране на специално разработен химичен разтвор в изтощената батерия. Разтворът задейства реакция, която увеличава броя на заредените частици като литиеви йони и електрони, ефективно възстановявайки капацитета на батерията. Този процес може да възстанови до 80% от първоначалния капацитет на батерията, което ѝ позволява да издържи до 100 цикъла на зареждане-разреждане, като същевременно запазва своята производителност.

Ефективността на този метод за възстановяване не зависи от размера на батерията, което го прави подходящ за различни приложения, включително за електрически превозни средства. Това обаче не се отнася за батерии със структурни повреди. Учените от Toyota подчертават необходимостта от непрекъснати изследвания в тази област, за да се гарантира достатъчна надеждност на тази технология. Необходими са допълнителни тестове, за да се провери напълно процеса и да се премахнат възможните странични ефекти.

Заедно с това новаторско развитие Toyota напредва в пътната си карта за развитие на технологиите за батерии. През 2023 година компанията представи стратегически план, насочен към пускане на твърдотелни батерии до края на десетилетието. Очаква се тези батерии да осигурят пробег от около 1000 километра, а времето за бързо зареждане от 10 до 80% ще бъде само 10 минути.

Преди появата на твърдотелни батерии Toyota планира да пусне други усъвършенствани решения. До 2026-а компанията възнамерява да представи "Performance" батерии с течен електролит, които ще осигурят 800 километра пробег, 20 минути време за зареждане и 20% намаление на разходите в сравнение с батериите на bZ4X.

През 2026-2027-а Toyota ще представи LFP батерии с биполярна структура, които ще осигурят пробег от 600 км, време за зареждане от 30 минути и 40% намаление на разходите. Допълнителни иновации се очакват през 2027-2028 година с пускането на "High-Performance" батерии, които ще осигурят пробег от 1000 км, време за зареждане от 20 минути и 10% намаление на разходите в сравнение с "Performance" батериите.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 18 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Сандокан

    20 4 Отговор
    Направо повярвахме. В тая вселена само тиквуна е вечен.
  • 2 радвам се

    11 2 Отговор
    на 90% смятам, че в светлото бъдеще ще се придвижвам с EV направена от хора с дръпнати очи
  • 3 да де

    18 1 Отговор
    Вечна е само човешката глупост.
  • 4 Бутайте

    4 2 Отговор
    Че не остана време. Китайчетата да не ви дръпнат килимчето.
    Иначе всяка новина в тази посока е добре дошла.

    Коментиран от #6

  • 5 хаха

    7 1 Отговор
    Т.е. нищо не са направили, защото основна причина за смяна на батериите всъщност са леки удари и съмнения за структурни промени, които могат да доведат до самозапалване. Затова и застрахователите в УК увеличиха драстично застраховките на електромобили, а след пожари в паркинги вече МОЛове забраняват паркирането им, приемат се регулации за ремонти ударена кола да е на 15м паркирана от други коли, сервизите да са подсилени като бункери и т.н.
  • 6 хаха

    4 8 Отговор

    До коментар #4 от "Бутайте":

    Китайчетата нищо няма да постигнат. Електрокарите им гният по полета в Китай и пристанища. Постоянно имат самозапалвания. Като цяло тази технология е опасна, а с китайско качество съвсем отича.

    Коментиран от #7, #14

  • 7 Има китайско и китайско

    4 1 Отговор

    До коментар #6 от "хаха":

    Понеже всички се юрнаха да закачат по парче от баницата някои производители почнаха да пренебрегват основни изисквания за безопасност. Съгласен съм, че технологията на днешните батерии създава рискове от пожар, но риска може да се намали до приемлив ако се спазват някои ограничения. За да се демонстрира по дълъг преход с определена батерия тези изисквания не се спазват точно и резултата е на лице.
    С използването на SSB този проблем няма да съществува. Въпрос на време е. 4-6г или малко по - рано.
  • 8 на кончита вурста

    8 1 Отговор
    Моята пък има специална дупка, и там инжектирам специален въглеводород, който отново възстановява капацитета на резервоара. И те така...
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Гилгалфон

    0 0 Отговор
    Тва е мноу много добре и шшше е завинаги вечна батерия
  • 12 Джуган

    2 0 Отговор
    100 цикъла на зареждане? Много бе...
  • 13 Гунди рома

    0 0 Отговор
    Амхъ .
  • 14 Баш механик

    0 0 Отговор

    До коментар #6 от "хаха":

    Да ти не показвам тойота на една година
    какво торище е.