16 Юни, 2024 12:15 13 582 76

Щем - не щем ще караме електромобили

  • електромобили-
  • бъдеще-
  • прогноза

Ново проучване показва, че електромобилите ще се наложат трайно над колите с ДВГ, макар и по-бавно от първоначално предвиденото

Щем - не щем ще караме електромобили - 1

Според нов доклад продажбите на електрически превозни средства ще продължат да растат, въпреки настоящите краткосрочни перспективи. Изследователите обясняват тази тенденция с няколко основни довода. Дългосрочната перспектива за електрическите превозни средства показва, че бързият спад в цените на батериите, напредъкът в технологията за батерии от следващо поколение и подобренията в относителната рентабилност на електрическите превозни средства в сравнение с бензиновите и дизелови аналози ще засилят растежа на пазара в световен мащаб. Докладът обаче отбелязва, че прозорецът за постигане на глобални нулеви емисии сега е по-тесен от всякога. Ето седемте ключови извода от доклада:

1. През следващите няколко години глобалните продажби на пътнически електрически превозни средства продължават да растат, но по-бавно от преди

Продажбите на пътнически електрически превозни средства се очаква да надхвърлят 30 милиона през 2027 година и да нараснат до 73 милиона годишно през 2040-а. През следващите четири години продажбите на електрически превозни средства ще нарастват средно с 21% годишно при липса на нова политическа намеса, в сравнение със средно 61% между 2020-а и 2023 година. Делът на електрическите превозни средства в глобалните продажби на нови пътнически автомобили ще се увеличи до 33% през 2027 година от 17.8% през 2023 г. Само Китай (60%) и Европа (41%) ще надминат тази средна световна стойност. До 2027 година продажбите на електрически автомобили в Бразилия ще се увеличат пет пъти, а в Индия - три пъти.

2. Продажбите на автомобили с двигатели с вътрешно горене са достигнали своя връх

Продажбите на автомобили с двигатели с вътрешно горене достигнаха своя връх през 2017 година и ще бъдат с 29% по-ниски до 2027-а. Преходът към електрически автомобили сега е основният метод за декарбонизиране на автомобилния транспорт. Хибридите може да играят значителна роля в близко бъдеще, особено на пазари с все по-строги разпоредби за икономия на гориво, но не и в дългосрочен план. До 2030 година се предвижда хибридите да представляват между 5% и 45% от общите продажби, в зависимост от пазара.

3. До 2030-а електрическите тежкотоварни камиони ще бъдат икономически жизнеспособни за повечето случаи на употреба

В по-тежките сегменти акумулаторните електрически камиони първоначално ще се използват предимно в градски работни цикли. Но тяхната ефективност се подобрява дори на дълги разстояния и ще се доближи до производителността на дизеловите агрегати, като това ще се случе около 2030 година. Досега електрическите камиони не са достигнали желаните пробези и камионът от Tesla като цяло разочарова почти всички, които го чакаха. Перспективите за налагане на камионите с горивни клетки обаче са много по-малки.

4. Литиево-железно-фосфатните (LFP) батерии завладяват пазара на електрически превозни средства

Подобренията в LFP технологията увеличават техния пазарен дял, особено в Китай, където цените на батериите падат главоломно. През следващите две години делът на LFP в световния пазар на пътнически електрически превозни средства ще надхвърли 50%. В резултат на това никелът и манганът ще пнат, но поради преминаването към по-евтини химикали потреблението на никел и манган ще намалее съответно с 25% и 38% до 2025 година.

5. За да отговори на нарастващото търсене на електричество за електрически превозни средства, индустрията, изграждаща зарядни устройства ще трябва да се развива бързо

Очакванията на анализаторите са, че това ще се случи през следващото десетилетие. В зависимост от сценария, до 2050 година кумулативната инвестиция в инфраструктура, инсталиране и поддръжка на зарядни станции ще бъде между 1.6 и 2.5 трилиона щатски долара.

6. Излишният капацитет е голям проблем за производителите на батерии

Към момента планираният производствен капацитет за производство на литиево-йонни клетки до края на 2025 година е повече от пет пъти по-висок от глобалното търсене на акумулаторни батерии, кято се очаква тази година то да е на ниво от 1.5 тераватчаса. Годишното търсене на литиеви батерии обаче ще расте бързо в сценария за икономически преход на BloombergNEF, доближавайки 5.9 тераватчаса годишно до 2035 година.

7. Постигането на глобален флот с нулеви емисии до 2050 г. изисква много по-бърз преход

Въпреки напредъка, световният автомобилен транспорт все още не е близо до нулевата траектория. До 2035 година по пътищата ще има 476 милиона електрически коли, а до 2040 броят им ще нарасне до 722 милиона, което ще съставлява 45% от автомобилния парк. При нетния нулев сценарий до 2050-а тези числа ще трябва да бъдат съответно 679 милиона и 1.1 милиарда. Нулевият сценарий прогнозира, че 100% от автомобилния парк ще бъде електрически до 2050 година, но анализаторите сега казват, че ще можем да постигнем само 69% от тези резултати до въпросната 2050-а.


Поставете оценка:
Оценка 2 от 79 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ще караме

    91 11 Отговор
    Каруци с 1 конска сила
  • 2 А50

    81 16 Отговор
    Докато се наложат електрокарите и ще дойдат водородните, големите батерии ще са отживелица. На водород първо ще преминат камиони и тежка техника.

    Коментиран от #4, #7, #33

  • 3 Гюро

    113 17 Отговор
    Щем- не щем ни ваксиниранаха, та и турбо бустер после
    Щем - не щем ни карат да помагаме на Ук, а Урсула ни обяснява че затова цените хвърчат нагоре
    Сега и тия бомби със закъснител трябва да се возим

    Коментиран от #11

  • 4 Кокошката🐔🐔🐔

    31 63 Отговор

    До коментар #2 от "А50":

    Подвижните водородни бомби няма да се наложат, истината е в тока🌞🔌🔋🪫🔋💡

    Коментиран от #8, #26, #43, #57

  • 5 А50

    106 9 Отговор
    Статията отговаря на въпроса защо се пропагандират електрокарите-
    6. Излишният капацитет е голям проблем за производителите на батерии
    Всичко е бизнес и на никой не му пука за емисии, меринджеите са направили кофти инвестиции и сега банкерите си искат парите.
  • 6 да де

    110 5 Отговор
    Затова ли вчера публикувахте статии, че паркингите на производителите на електрички в Германия са пълни и продажбите са се срутили като търсенето едва ли не е символично.
  • 7 Госあ

    78 13 Отговор

    До коментар #2 от "А50":

    Водорода е дошъл, но умишлено спъват развитието. Водорода предполага ядрена енергетика и реактори от ново поколение, които вече работят и промишлено. Неведнъж съм писал, че Китай не бива да се сравнява с мъничките европейски държави. В Китай електромобилите се ползват градско и са супер евтини. Колите под наем са изключително разпространени и евтини и когато някой пътува, ползва невероятно развитата скоростна железница и си взема кола под наем от мястото в което е отишъл (трябва да си невероятен олигофрен да искаш да шофираш над 1000км, особено при наличие на влак, Кото се движи с над 350км/ч навсякъде в Китай). В Европа, поради късите разстояния, се предпочита личен автомобил, освен това Европа няма железниците на Китай. А електромобилите са абсурдни за извънградско. Просто абсурдни !!!

    Коментиран от #16

  • 8 Никой не ме обича, както аз се обичам

    52 10 Отговор

    До коментар #4 от "Кокошката🐔🐔🐔":

    Статията е писана от ИИ - личи си от километър! Обаче някой е забравил да каже на ИИ, че няма откъде да се вземат толкова много ресурси за толкова кратко време: 1.За да се произведат електрокарите; 2.Да се произведе толкова електричество нужно за да се захранят (в момента при нужда от 17 единици има едва 1 единица изградени мощности в световен мащаб). Има предостатъчно инфо в мрежата колко АЕЦ-а наведнъж трябва да се построят до 2050 за да се случи чудото. Проблема е, че няма кой да ги прострои за толкова малко време - ще са нужни около 300 години за това!!!

    Коментиран от #18

  • 9 Глюпости ,

    43 7 Отговор
    Едно време беше - щем-нещем , ше караме Москвич и Лада ... Сега ше карам , ако искам ..🤭😁
  • 10 Край

    63 6 Отговор
    "До 2030-а електрическите тежкотоварни камиони ще бъдат икономически жизнеспособни" това е абсурдна цел. Тежките товари трябва да се карат с електрически ... ВЛАК. 10 тонни батерии са нещо напълно излишно. Влака е в пъти по икономически и екологично смислен транспорт.
    Така например турските тирове трябва да пресичат България качени на влака, а не да бълват газове и да трепят хората по магистарлите.

    Коментиран от #29

  • 11 Ъхъ

    47 12 Отговор

    До коментар #3 от "Гюро":

    Щем не щем ще си сменим и пола! Най важното в тоя живот, е можем да ходим на море в Гърция!
  • 12 Добра статия

    31 6 Отговор
    Много по-реалистична, в сравнение с пропагандните писания за електрификацията. До 2050 има още 26 години. Много неща ще се случат. Живи и здрави да сме - ще видим.
  • 13 оня с коня

    16 43 Отговор
    Както сега,така и в бъдеще ще се карат както Ел. Мобили така и Самолети но от Богатите,а Безничките само ще гледат отстрана и ще цъкат злобно минуси като прочетат за някоя катастрофа.Е,...ще има и някои "по-успели" Прошляци - горди собственици на колело,което обаче ще го карат само на Празниците за да не си го амортизират и да им стои новичко!:)

    Коментиран от #17, #24

  • 14 Лоубатъри

    35 5 Отговор
    И ще ги бутате също.
  • 15 Механик

    45 29 Отговор
    Начи ЩЕМ-НЕЩЕМ??? Тоест ще е задължително? Избор няма да има???
    Това демокрация ли е или е тоталитаризъм???

    Коментиран от #25

  • 16 сдфгъх

    17 38 Отговор

    До коментар #7 от "Госあ":

    Забелязал ли си колко ПО-ТИХО е в китайските мегаполиси? Първият път като летях от Москва в Пекин бях в недоумение- нещо не беше наред... И не мога да схвана какво... Чак на 4-5-я ден се усетих, че чакам на светофара да пресека и покрай мен минават десетки коли и е БЕЗОБРАЗНО ТИХО
  • 17 А50

    38 30 Отговор

    До коментар #13 от "оня с коня":

    Абе, човека ти написа, че електрокарите са масова градска кола в Китай, но за бай Ганьо си е израз на престиж. Също, както и Макдоналдс беше елитен ресторант за новобогаташите в България преди години
  • 18 Механик

    46 47 Отговор

    До коментар #8 от "Никой не ме обича, както аз се обичам":

    Идеята на глобалистите е да ни свалят от колите, за да не можен да щъкаме. Нали знаеш защо овцете ги държат в кошара? Защото е по-лесно да бъдат управлявани/наблюдавани.
    Ще налагат тази нелепица за електрокарите, понеже първо не всеки ще може да си купи, второ, понеже няма да има достатъчно ток, а този който ще има, ще е много скъп, понеже недостига (дефицит). По тоя начин, дори и да имаш средства за електричка, то тя ще стои в гаража (ако имаш) и ще я ползваш веднъж-дваж в година. Отделно, поддръжката на това нещо е ужасно скъпа и от там отново минаваме на точка едно и две.
    И не на последно място, ама "автономната кола" дето постоянно е в нета, ще може да бъде спирана без желанието на собственика (ако не слушка).
    Звучикато конспиративна теория, но за съжаление точно такава е истината.
    И който си мсли, че разните му телефончета, цифрови пари и пр. изобретения се правят, за да им е по-лесно на хората, ще му кажа, че е много прав. Ама въпроса става за това де е полесно на ОНИЯ хора, а не на облъченото ГМО-бръмбарче, дето ще думка брашно от червеи и то ако слушка.

    Коментиран от #40

  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 анон

    29 3 Отговор
    ще ми карашУЯ бе мисирке :)))
  • 21 Исторически парк

    31 7 Отговор
    Няма да караме!
  • 22 факуса

    11 26 Отговор
    иска най вече яко печатане на хартийки,а после да доде швабчо да занули дълговете
  • 23 и те така

    9 29 Отговор
    Щем не щем, ще ни правят джендъpи!
  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 факуса

    11 21 Отговор

    До коментар #15 от "Механик":

    тотална демокрация

    Коментиран от #45

  • 26 факт

    28 2 Отговор

    До коментар #4 от "Кокошката🐔🐔🐔":

    тойота дава максимум 30 процента бъдеще на електричките
  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Коментатор

    44 9 Отговор
    Споко пропагандатори!
    Няма такава опасност да направите текущите ел таблети на колела, масови!
    Съвременните ел автомобили, нито са еко, нито са надеждни, нито изминават обявения пробег, нито са рентабилни, нито имат сегмент втора употреба, нито можеш спокойно да ги оставиш в гараж (поради риск от пожар), нито са леки (тесла модел S тежи 2200 кг, колкото VW Touareg)!!!

    Ако слепите последователи на съвременните електрички видят колко земна маса се прехвърля и преработва (от тежка минна техника) само за 1 бр литиево-йонна батерия, пък и колко % от изхвърлените батерии се рециклират в световен мащаб (едва 5%), моментално ще се откажат сами от идеята за "еко" съвременни ел автомобили!!!
    По-голяма глупост от тия автомобили, че били еко, е само планът за възстановяване и устойчивост от ковид, който включва закриване на 40-50% от мариците, за което няма обяснение каква е връзката!!!

    Карайте си двг докато можете, или поне докато някой човеколюбец не измисли най-накрая истинска еко технология за евтина масова енергия, която няма да бъде контролирана от тия същите глобални радетели на войни и вируси!!!

    Коментиран от #41

  • 29 Анджо

    6 9 Отговор

    До коментар #10 от "Край":

    Тука си прав до някъде, но трябва да задължат търговците да транспортират стоките си само ел.влакове и да не ползват камиони и то всякакви, защото гумите и те замърсяват. Тогава и за нас ще е по-лесно.
  • 30 Ония с Фордо

    18 5 Отговор
    Мокрите сънища на един електротехник !
    Първо няма необходимата зарядна инфраструктура второ няма мощности която да я поддържат ! Колко е чусто производството на батерии , производството на кабели за зарядите станции и захранването им с ток !
    Май зелената вълна не е толкова екологична и икономична .

    Коментиран от #42

  • 31 Христо

    13 11 Отговор
    Щеш, нещеш ще пишеш безсмислени сатии. Направи ли си труда да проучиш алтернативите на електрическите автомобили?
    1во навлизат синтетичните горива!
    2ро до няколко години започва масово внедряване на водородни автомобили!

    Каквото изсмучат, изсмучат в следващите 2-5 години от населението закупило си електромобили... След това ще започнат да тръбят за горните две точки, които съм посочил, които са и много по-смислени и практични.

    Коментиран от #38

  • 32 Аз71

    14 3 Отговор
    Народното събрание е поръчало бензинови и дизелови. Така че,смятайте🤣🤣🤣
  • 33 Христо

    1 9 Отговор

    До коментар #2 от "А50":

    Само се бъркаш за преминаването към водород. Масово ще стане първо с леките автомобили, вече дори има няколко марки предлагащи водородни автомобили. След като се изтества и се изгради снабдителска водородна мрежа масово тежкотоварните автомобили ще минат на водород.

    Между другото вече има дори яхта на водород.

    Коментиран от #34

  • 34 Ония с Фордо

    15 2 Отговор

    До коментар #33 от "Христо":

    И водорода не е цвете за мирисане като батериите -
    Водородът и днес се използва в някои индустрии като 95% от него се произвежда по икономически ефективни методи, но с помощта на изкопаеми енергийни източници или т.нар. "черен" водород. Водородът произведен от природен газ (метан) или петролни продукти е с цена около 1600 евро на тон, а от въглищата - към 1000 евро на тон.
    При производството се емитират около 9-13 тона въглероден диоксид на тон водород при производството от метан и между 13-18 тона при производството от петрол. Най-замърсяващо е производството на водород от въглища - 20 тона от добитите по открит способ въглища и 24 тона - за закритите мини.
  • 35 Феникс

    11 11 Отговор
    До края на 2025 година, ЕЛЕКТРИЧЕСКИТЕ КЕНЕФИ НЯМА ДА СЪЩЕСТВУВАТ - ПОМНЕТЕ МИ ДУМАТА.

    Коментиран от #39

  • 36 Читател

    14 4 Отговор
    Еми не щем и не караме и няма да караме.Причини безброй.
  • 37 пак този

    14 8 Отговор
    До 2-3 години електрически боклуци ще бъдат забравени. Дори в ЕС ще ги забранят. Копирайте си датата.
  • 38 Така е колега

    7 4 Отговор

    До коментар #31 от "Христо":

    Точно затова всички толкова мразят toyota. Toyota беше единствената която видях водородното бъдеще и вече е най-големият производител на водородни автомобили. Предполагам че до една-две години половината от продажбите на автомобили ще са на водород и всички ще забравят електромобилите за които няма изградена зарядна инфраструктура е достатъчно ток, за да преминем на електромобили.
  • 39 Не е така

    13 8 Отговор

    До коментар #35 от "Феникс":

    Каква 2025 година? Още тази година продажбите на електромобили се сринаха и вървят към нулата. Никой не ги иска и политиците със зор и субсидии се опитват да ни ги пробутат. Ако така не стане ще забранят продажбите на автомобили с ДВГ до края на годината. Тези батерии трябва да се продават на някой.
  • 40 Какво бъдеще?

    14 12 Отговор

    До коментар #18 от "Механик":

    Бъдещето вече дойде. Онзи ден четох статия, че фирмите се оплакват, че плащат по 6000 лв за мегаватчас , което е 6 лв за киловатчас, ако не бъркам. Честито бръснене. Зареждане на батерия за 600 лв за 500 км. За 1,20 на километър по-добре да си хванеш такси.
  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 Нямало мощности

    2 6 Отговор

    До коментар #30 от "Ония с Фордо":

    Ето колко произвеждат тецовете, колко произвежда АЕЦ и колко произвеждат панелите по залез след края на работния ден, Когато хората са се прибрали в къщи.

    Logo


    Генерация и товар на ЕЕС в реално време за 16.06.2024 17:10:49


    Име MW
    АЕЦ 25,14% 1011.15
    Кондензационни ТЕЦ 5,61% 225.57
    Топлофикационни ТЕЦ 3,53% 142.03
    Заводски ТЕЦ 3,80% 153.03
    ВЕЦ 3,34% 134.42
    Малки ВЕЦ 3,09% 124.23
    ВяЕЦ 2,47% 99.3
    ФЕЦ 52,50% 2112.02
    Био ЕЦ 0,52% 20.96
    Товар на РБ 4116.89

    Коментиран от #50

  • 43 Ханко Брат

    12 5 Отговор

    До коментар #4 от "Кокошката🐔🐔🐔":

    Ако си поне малко запознат зимата като стане под нулата всички батерии без изключение умират а електрокара няма как да го караш само лятото. Освен това цялата електроника дето управлява тези електрокари в жегите също се очаква да прегрее и някой елемент да изгърми и дори при наличие на енергия в батерията няма да можеш да помръднеш и ще чакаш пътна помощ.Освен това нямаме все още квалифицирани сервизи за ремонт на тези електрокари - контролери , електромотори , батерии което значи че ще се подменят цели модули защото няма кой да ги прави. Един контролер за електрокар ще бъде минимум 10-15 000 евра ако изгърми и електромотор цифрата страва астрономическа. Така че електрокара ще е само за богаташите, ние дето сме на минимална няма да можем да помислим и след 50г за електрокар.

    Коментиран от #44, #67

  • 44 Глупости говориш

    8 4 Отговор

    До коментар #43 от "Ханко Брат":

    Няма толкова евтин контролер. Струват минимум 100 хиляди евро най-евтиния. А освен през зимата и лятото, електромобили те не могат да се карат и през есента и пролетта защото като им пуснеш фаровете и музиката и свършват батериите. Стават да ходиш в квартала до супера и толкова. А ако се наложи да сменяш батерията струва минимум половин милион долара.

    Лошото е че е след като я бракуваш трябва да платиш 50-60 000 за да ти я вземат в някоя морга, защото батериите не могат да се рециклират и са адски отровни. Трябва да се вземат мерки по строги дори от съхраняването на употребеното ядрено гориво. Батерията на един единствен електромобил може да отрови град с милион жители. Електромобили те трябва да бъдат забранени със закон. Но тези които са хвърли милиарди в заводи за батерии както пише В статията, няма да има на кой да ги продават и са лобирали като са си платили на политиците да ми налагат електромобилите щем не щем.
  • 45 Шматка

    11 4 Отговор

    До коментар #25 от "факуса":

    По-скоро - демократичен тоталитаризъм със садистичен привкус.
  • 46 Статистик

    10 6 Отговор
    Само в Европа във всеки момент се движат около 40 милиона автомобила. Сега си представете, че всичките са електрички и в един момент една трета от тях трябва да заредят батериите. Това означава моментно допълнително натоварване на мрежата от над 100 хиляди мегавата. Товар, който едва ли някоя европейска мрежа може да издържи!

    Коментиран от #47

  • 47 Как ги сметна

    6 4 Отговор

    До коментар #46 от "Статистик":

    Колко автомобила ще зареждат едновременно и с каква мощност? Каква е вероятността това да се случи?
  • 48 незнайко

    7 2 Отговор
    ( Постигането на глобален флот с нулеви емисии до 2050 г. изисква много по-бърз преход )
    Нулевите емисии не се смятат като се вземат в предвид емисиите от производството на батерии . В тази връзка нулеви емисии НЯМА ДА ИМА !!! Замърсяването просто няма да е в ГРАДОВЕТЕ а извън тях !!!
  • 49 бай Даньо

    6 7 Отговор
    Представям си го това "щеш не щем" . Урсула фанала за ръката Ганчо и дърпа а той се фанал за изгнилата дръжка на 20 годишния си дизелов таралясник и не пуска ...

    Коментиран от #56

  • 50 Дай статистика

    5 2 Отговор

    До коментар #42 от "Нямало мощности":

    за 02:48 часа или пк сме закачили в контакта фотоволтариците

    Коментиран от #52

  • 51 Испания

    13 2 Отговор
    Не Щем и не щем. Но административно ще ми спират технически изправно мпс да влиза в централната зона на всеки град наоколо от 1ви януари 2025. А втората кола сузуки дизел 2016 много икономична и само 40 000 км пробег ще я спират от 1ви януари 2026. И в тази ситуация сме собствениците на над 15+ милиона коли. И вместо да си мислим как да ги изметем всички продажни политици и да ги наврем в куччигаз, си мислим каква тъпа електричка или хибридец да намерим на оферта. Ван само форд хибрид, но понеже предишния ми е форд, никога няма да купя форд турклук

    Коментиран от #60

  • 52 Кой ще зарежда тогава?

    6 4 Отговор

    До коментар #50 от "Дай статистика":

    В цитирания от тебе час цената е 20 стотинки за киловатчас без мрежовите такси. По обяд беше минус 0,5 стотинки за киловатчас с същите мрежови такси. Ти ако трябва да зареждаш 100 киловатчаса, по обяд за 6 лв ли ще ги заредиш или ще чакаш цената да се вдигне на 27 лв и ще си завиеш часовника за 2:48?
  • 53 Умен по целата глъва

    5 3 Отговор
    Слагайте ги тия запетаи бе, не са измислени за красота или ей така да ги има!

    Коментиран от #64

  • 54 Татяна Дpuсли

    8 4 Отговор
    Искайте си парите от врачката дето ви е изготвила доклада, пратила ви е за зелен хайвер.. който влезе тук се смее като проскубания ми украински пудел като го разхождам пред украинския център във Варна
  • 55 Мъск

    4 0 Отговор
    Щете не щете , другата година да ми платите заплата 100 милиарда .
    Тази от 56 ми е малка.
  • 56 Корупцията

    8 1 Отговор

    До коментар #49 от "бай Даньо":

    В ЕС е умопомрачителна .
    Точно твоята Урсула е водач в класацията .
    В България корупцията е нищожна спрямо уж
    водещи икономики в Европа .
    Евро престъпниците са взели парите и сега трябва да си ги заработят с зелената
    Сделка .
  • 57 Мазало

    4 0 Отговор

    До коментар #4 от "Кокошката🐔🐔🐔":

    Я па ша събирам Плас маса и ще я горя та да им е мръсно на зелените идиоти.

    Коментиран от #63

  • 58 Бедните ше карат ел коли

    7 2 Отговор
    А богатите от световния елит ше са с 12 цил коли тва е така щото те искат мишките да не им цапат планетата а богатите са малко и те няма да допринасят за цапането
  • 59 Супер е на ток

    2 11 Отговор
    Пробвайте и ще видите разликата !
  • 60 Тъпак

    2 8 Отговор

    До коментар #51 от "Испания":

    Колата е над всичко за Ганя
  • 61 Иван

    3 1 Отговор
    Май ще се молим на П---н да ни вземе при него
  • 62 Българин

    10 0 Отговор
    Заглавието на статията е в стила- щем не щем ще ни таковат.Всъщност да си гледат работата, аз имам бензинова и дизелова кола и ще си ги карам дакато ми е кеф.Не се вълнувам от електрокари.
  • 63 Сиган

    1 0 Отговор

    До коментар #57 от "Мазало":

    Ми ние цялата махала цяла зима ръгаме наилони и пластмаси, патъци, гуми, ямурлуци, Абе кото найдим в кюмбето, че бахър иначе........
  • 64 Мнение

    1 0 Отговор

    До коментар #53 от "Умен по целата глъва":

    Първо погледни себе си, а после останалите!
    Липсва ти запетая! Сети се къде!
  • 65 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 66 Поп Вечерко

    3 0 Отговор
    Имате много здраве от отец Гарабед (Арменския поп)
  • 67 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 68 Трап

    1 5 Отговор
    И аз мисля, че ще се наложат, но с времето. Много избързаха да ги въвеждат преди батерията да издържа на дълги преходи без зареждане. А и тука ще е поне 20 години по-късно от Европа. Ганьо простия си знае дизеловата морга и ще сия кара до второ пришествие. Преди 2070 г. Тука няма стане.

    Коментиран от #73

  • 69 гадни талиги

    0 1 Отговор
    какво хубаво има в тези таралясници
  • 70 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 71 Електрически Бензин

    3 0 Отговор
    Авторчето на този пасkвил е освидетелстван о л и г о ф р е н!!!
  • 72 Иван

    7 0 Отговор
    Няма да стане няма да караме електрически коли колкото и да се напъват
  • 73 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 74 Стоян

    1 1 Отговор
    Търся нов руски автомобил.
    Давам 5 лева.
  • 75 на Шабла

    0 0 Отговор
    Бъдещето е днес.
    Миналото е нощес

  • 76 СПОКОЙНО💨

    1 2 Отговор
    Давайте си заплатата за тунджа, паркиране и такса вход в центъра, където поетапно става нискоемисионна зона във всеки град (забравяте, че сме в ЕС). Скоро жена ви ще се усети и ще си хване някой с мозък и кола на ток, който да я води в Аспен и Ривиерата, а вие ухайте на чорапи, непрани гащи и кисело зеле и пcувайте електричките.
    То не става само с ядене. Требва и акъл.