През последните часове в социалната мрежа „ВКонтакте“ се разпространяват все повече постове от руски блогъри, които се опитват да внушат на аудиторията си, че 1% мобилизирани от общия мобилизационен ресурс на въоръжените сили на РФ всъщност е незначителна бройка.
В сряда руският президент Владимир Путин обяви частична военна мобилизация, която според Кремъл ще засегне 300 000 души. Режимът на Путин обаче не даде отговор защо ще мобилизира 300 000 души, след като във войната в Украйна, която Русия започна непредизвикано на 24 февруари, е загубила само 6000 души (по думите на Шойгу).
Кремъл финансира популярни в социалните мрежи блогъри, за да прокарват милитаристична реторика и да подхранят националистическите чувства на руснаците. Стигна се до комичен момент, в който мобилизираните сега войници са сравнявани с желирани бонбони и пържени картофи. Блогърки използват аналогии, казвайки, че 1% от пържени картофи, пакетче бонбони или съдържанието на дамска козметична чантичка е „незначителен“.
Популярен стана и хаштагът #безпаники. Иронично, имайки предвид, че за броени часове, след като Путин обяви мобилизация, изходящите самолетни еднопосочни билети в Русия се изкупиха за часове. Масово руснаци се евакуираха от федерацията и през сухопътните ѝ граници, бягайки в Казахстан, Финландия, Грузия, Монголия и други държави. Повсеместна е паниката сред руснаците, които не искат да умрат в безсмислената война на Путин.
Meduza съобщи, че реалният план на режима на Путин е да мобилизира в армията 1,2 милиона души. Неудобната за Путин медия се позовава на източници от федералните министерства. Била е даде заповед да се мобилизират хора не от големите градове като Москва и Санкт Петербург, а от по-малки селски райони, защото там няма медии, опозиция и подкрепата към войната е по-голяма. Руската армия търпи огромни загуби в Украйна, колкото и да отрича този факт.