Първата асоциация, която се прави при споменаването на словосъчетанието „краткосрочно наемане” е платформата Airbnb. Пандемията от коронавирус, обаче удари първо този бранш. Въпросът е дали компанията ще бъде спасена, особено като се има предвид, че финансовото ѝ състояние не беше цветущо още преди началото на пандемията. Загубите за 2019 г. възлизат на 674 млн. USD. За сравнение загубите през 2018-а са били под 100 млн. USD.
За изминалата година приходите на компанията са възлизали на 4.8 млрд. USD, което е с 32% повече спрямо 2018-а. Разходите обаче са 2019-а възлизат на над 5.3 млрд. USD. Данни за година по-рано няма, но се предполага, че са били не по-малко от 3 млрд. USD.
Текущата година се очертава да бъде най-тежката за платформата. Само за последните седмици над 90% от резервациите са анулирани.
Финансирането, което компанията взе в размер на 1 млрд. USD, е под формата на дълг с висока лихва. През тази седмица Airbnb обяви намеренията си да набере още 1 млрд. USD, но е под голям въпрос дали това ще се случи.