Загубата на умения заради затварянето на училищата през пандемията от COVID-19 може да доведе до общ икономически спад от 1,5 процента до края на века, съобщи Ройтерс, позовавайки се на доклад на ОИСР.
За САЩ загубата ще възлезе на 15,3 трилиона долара, прогнозират експертите от Организацията за икономическо сътрудничество и развитие. Тя ще се увеличи още повече, ако учебният процес бъде прекъснат и през новата учебна година, предава БТА.
"Липсата на знания ще доведе до липса на умения, а уменията са свързани с производителността" - пише в доклада като обяснение за прогнозирания спад на брутния вътрешен продукт.
Училища по целия свят бяха затворени, за да бъде ограничено разпространението на COVID-19. В повечето случаи това продължи около 10 седмици или една трета от учебната година.
Една от последиците беше увеличаването на разликите във възможностите за богатите и бедните. Децата с достъп до интернет, компютър и подкрепящи ги семейства се справиха по-добре с алтернативното обучение. Връстниците им с необлагодетелстван произход останаха изключени от учебния процес.
С отварянето на училищата в много държави за образованието остават доста предизвикателства. Освен че трябва да бъде избягнат нов пик на заразата, заради свиващите се икономики има риск бюджетът за образование да бъде намален.
Университетите пък трябва да намерят начин да останат привлекателни за студентите без да предлагат плюсовете на традиционното образование.