Last news in Fakti

19 Януари, 2002 00:00 4 501 0

Японският стършел

  • honda-
  • honda hornet 900

В света на мотоциклетите една от компаниите, която не спира да се развива и да търси нови и все по-атрактивни предложения за своите клиенти безспорно е Honda. Този път ви предстои среща с един от най-разярените и бързоходни “стър­шели” на японския гигант - Honda Hornet 900.

Самураят е снабден с четирицилиндров редови двигател с водно охлаждане. Разпределителните валове са два, горноразположени и задвижвани от верига. Работният обем на агрегата е 919 куб. см., като осигуряваната мощност е 109 к.с при 9000 об./мин. Максималният вър­тящ момент е в отлични граници - 92 Нм при 6500 об./мин. Освен това возилото е снабдено с електронна система за директно впръскване на горивото и регулируем катализатор. В оборудването са използвани също така шестстепенна механична скоростна кутия и многодисков съединител.

Рамката е изработена от тръбни профили, а отпред японските конструктори залагат на телескопична вилка. И всичко това, разбира се, “гарнирано” с атрактивния дизайн на Honda. Формите са максимално изчистени от всякаква натруфеност, като единственото чувство, което насажда “злият” стършел, е за необуздана агресия.

При управлението на мотоциклета явно конструкторите са положили сериозни усилия и резултатът е повече от задоволителен. Основните уреди за навигация и контрол са разположени на удобни места, реагират перфектно и не създават затруднения. Страничните огледала също са позиционирани добре и дават надежна информация за това, какво се случва някъде зад вас. Когато стане дума за разточителство в оборудването обаче Hornet 900 никак не пасва в контекста. Така например, ако желаете да разполагате с часовник на информационния дисплей, трябва да си го поръчате допълнително, което ще ви струва няколкостотин евро отгоре. По същия начин стои въпросът със специалното предно защитно стъкло на Honda. При положение, че го искате - плащате. Ако не желаете да се бръкнете в джоба обаче получавате стандартното стъкло. За сметка на всичко това пък в серийното оборудване е включена специална защитна система против кражба. Тя се активира в момента, в който извадите ключа от стартера и се деблокира едва, когато разпознае оригиналния ключ. На практика всеки опит да се стартира возилото по друг начин остава напразен. Вие пък внимавайте да не си изгубите ключа, защо тогава ще разберете, какво означават думите “истински неприятности”.

Нарастналият обем на резервоара (от 16 на 19 литра), както и средният разход на гориво от около 6.0 литра ви гарантират пробег от 250 км, без да трябва да направите кратко посещение на бензиностанция. Това заедно с добрите параметри на двигателя осигурява перфектното усещане на пътя с Honda Nornet 900. Ускорението с него е истинско удоволствие, като от 0 до 100 км/ч япончето се катапултира за 3.5 секунди. Максималната скорост или максималното удоволствие, което може да си доставите с него е 230 км/ч.

Скоростите се превключват лесно, а двигателят работи уверено при всякакви предавателни числа. При гумите конструкторите се спират на размер 120/70 ZR 17 отпред и 180/55 ZR 17.

При спирачната система обаче има какво да се желае. Отпред са монтирани два спирачни диска, а отзад - един. Спирачните апарати са съответно с четири и един цилиндър. Задната спирачка обаче реагира неубедително. Друга основна слабост е, че не е предвидено дори срещу допълнително заплащане, монтирането на ABS и CBS.
Цената срещу която можете да се сдобиете с Honda Hornet 900 е 8 790 евро. Разбира се, всяка глезотия ще ви струва известна сума отгоре.

Станислав Гавазов
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА