Last news in Fakti

13 Септември, 2003 00:00 19 850 12

Mitsubishi Galant

  • mitsubishi-
  • mitsubishi galant-
  • galant еа0

В продължение на дълги години една от най-упоритите критики към японските автомобили беше посредственият дизайн. Цялата продукция от Страната на изгряващото слънце се сливаше в еднообразна сива маса, в която различните марки можеше да различи едва ли не единствено експерт. Японските конструктори така и не разбираха какво още му е нужно на претенциозния европеец, след като автомобилите им са здрави, със съвременна конструкция и изглеждат съвсем прилично. Трябваше да мине доста време, за да осъзнаят, че за средностатистичестия жител на Стария континент съществува още една черта, която го кара да предпочете определен модел пред друг - външно обаяние. Mitsubishi Motors бе една от първите японски компании, които се заеха да приведат дизайна на автомобилите си в съответствие с европейските разбирания за естетика. За целта откриха изследователски центрове на местна почва, които зададоха нов тон във външността на моделната гама на "Трите диаманта". Първите резултати от работата на стилистите проличаха през 1993 г., когато дебютира поредното поколение Galant (Е50). За изненада на всички, то се задържа на поточните линии едва три години, след което Mitsubishi внезапно показа наследника му ЕА0 и... затвори завинаги устите дори на най-върлите критикари на японския дизайн. Новият Galant безспорно е един от най-красивите автомобили в компактния сегмент на средния клас, а в съчетание с доказалата се механика това изглеждаше напълно достатъчно условие за абсолютен пазарен триумф. Такъв обаче не последва. Европейците се оказаха недоверчиви, изборът от двигатели - ограничен, а и цените не баха така привлекателни, както в миналото. Това доведе до парадоксална ситуация, в която употребяваните Galant-и се срещат изключително рядко по автокъщи и обяви, но не се търсят, от което цените им падат главоломно. Изглежда купувачите така и не са оценили достойнствата на японския седан.

Изключително привлекателната и отлично балансирана външност на Galant ЕА0, в проектирането на която мнозина виждат явен опит на Mitsubishi да се окичи с прозвището "Японското BMW", съвсем не изчерпва качествата на модела. Типично "по самурайски" изработката на

 каросерията

не търпи никакви компромиси. Материалите и сглобката са много качествени, което дава на компанията смелостта да стане един от първите производители, които предлагат тригодишна гаранция. Именно тя може да се смята за един от най-сериозните плюсове на японеца.

За да не я изгубят, собствениците са задължени да обслужват колата си само и единствено във фирмени сервизи и при спазване на всички технологични изисквания и срокове. Това гарантира на кандидат-купувачите на Galant-и на подобна възраст практически лишен от дефекти и имунизиран към потенциални повреди автомобил. Разбира се, съвършената машина още не е измислена и седанът на Mitsubishi не прави изключение. Колкото и странно да звучи за кола от втората половина на 90-те години, купето на Galant може да създаде грижи с антикорозионната си защита. В повечето случаи се касае за козметични проблеми, като възникване на малки гнезда ръжда по местата, където се закрепят различните носещи "щипки" на декоративните елементи по каросерията. Корозия обаче мъчи и окачването, където отстраняването є е доста сложно начинание заради разнообразието от сплави, от които е изработено, и различните слоеве метал.
Galant предлага богато оборудван и стилно оформен

 салон

в който могат да пътуват комфортно петима възрастни. Неудобство няма да изпитат дори едри мъже - просторът е в изобилие, а качеството на изработката е първокласно. Комбито, което между другото се радва на доста силен интерес от страна на купувачите в Западна Европа и не отстъпва по естетически достойнства на седана, разполага с доста обемен багажник, чийто единствен недостатък са ботушите на задното окачване.
Една от причините за слабата популярност на Galant се дължи на странното решение на Mitsibishi да продава флагмана си в Европа само с бензинови
 

двигатели

Гамата се състои от три бензинови мотора с обем 1 997 см3 (136 к.с., от 2000 г. 133 к.с.), 2.4 литра (директно впръскване на горивото, 144 или 150 к.с.) и V-образен шестак (161 или 163 к.с.) - очевидно недостатъчен набор от възможности за модел, чиито претенции са да отнеме от пазарния дял на отличници като BMW 3 и Audi A4.

За сметка на това и трите двигателя са конструирани и изработени изключително грамотно, предлагат отлична динамика и изненадват с дефекти в крайно редки случаи. За амбициозни водачи с динамичен стил на каране, каквито се предполага, че са потинциалните собственици на Galant, най подхожда шестцилиднровият мотор. Неговото обслужване и поддръжка обаче са доста по-сложни и скъпи. Агрегатът с директно впръскване на горивото (GDi) пък може да покаже характер заради ниското качество на българския бензин, при все че се отличава с икономичност и прекрасни параметри. Най-подходящ за тукашните си остава базовият мотор със съвсем достатъчните 136 или 133 к.с.

Основен недостатък на цялата гама са течовете на масло, които са по-често явление, отколкото при останалите японски производители но все пак остават относително изолирани случаи. Четирицилиндровите двигатели са чувствителни към нивото на охладителната течност, което трябва да се следи, за да се избегнат сериозни проблеми с главата заради прегряване. При тях са много по-тежки също последствията от скъсване или прескачане на зъб на ангренажния ремък. Ето защо замяната му преди указаните 100 000 км би била далновидна постъпка.

Статистиките сочат течовете на масло за основен проблем и при
 

трансмисиите

особено автоматичните. Понякога се срещат при съвсем нови Galant-и, а отстраняването им може да струва доста. При експлоатация в предимно градски условия съединителят рядко издържа повече от 90-100 хил. км и при покупка е добре да се провери дали не се налага смяна.

Подобно на останалите японци, Galant може да се похвали с издръжлива
 

ходова част

а заради задължителното обслужване в рамките на гаранционния период в квалифицирани сервизи, окачването рядко изненадва с неприятности. Повече внимание заслужават по-скоро
 

спирачките

на най-мощните шестцилиндрови модификации, които обикновено са износени вследствие агресивно шофиране.
Що се отнася до

електрическите възли

при отделни екземпляри дефекти показват динамото и най-вече стартерът, чието разположение го подлага на постоянни "водни атаки". Освен корозия, те са причина за скъсяването на живота му.

Оригиналният акумулатор рядко издържа повече от три години и при покупка не е зле да се калкулират средства за нов. В останалата си част инсталацията представлява образец за надеждност, както впрочем и цялата механика на Galant. Високата степен на обезценяване само добавя още едно предимство в актива на елегантния японец.

Справка за модела
Mitsubishi Galant
История
Март 1993 Mitsubishi представя новото поколение Galant E50
Март 1997 Изненадващо дебютира нова генерация на Galant с фабричен индекс EA0. Моделът оглавява гамата на марката и за разлика от предшественика си не се предлага с каросерия хечбек, а само като седан и комби. За задвижване са предвидени два бензинови двигателя с обем 2.0 и 2.5 литра и мощност 136 и 163 к.с. съответно. Дизелът отпада
Февруари 1999 Започва монтирането на нов 2.4-литров бензинов агрегат с директно впръскване на горивото GDi с мощност 150 к.с. Каросерията е подложена на лек рестайлинг

 

Цени на резервни части
Двигател (без оборудване) 3 063 EUR
Скоростна кутия (механична 2 987 EUR
Динамо 435 EUR
Стартер 397 EUR
Водна помпа 114 EUR
Ауспух (без катализатор) 807 EUR
Спирачни дискове (2 бр. предни) 179 EUR
Накладки (предни дискови) 72 EUR
Фар (комплект) 300 EUR
Калник 163 EUR
Цените са за оригинални резервни части по справочника Eurotax Schwacke /без ДДС/ за модел Mitsubishi Galant /75 к. с./, произведен 1995 г.

 

Модел  Вр. кВ/к.с. Нов 2 001 2 000 1 999 1 998 1 997
Mitsubishi Galant 2.0 Comfort  4 98/133 22 350 13 100 12 050 - - -
Mitsubishi Galant 2.0 Elegance  4 98/133 23 680 13 950 12 800 - - -
Mitsubishi Galant 2000 GLS  4 100/136 20 882 - - 9 250 8 400 7 500
Mitsubishi Galant 2000 GLS Klima  4 100/136 21 776 - 11 700 10 200 9 150 8 100
Mitsubishi Galant 2.4 GDi Avance  4 106/144 25 640 15 100 13 750 - - -
Mitsubishi Galant GDi 2400 GLS  4 110/150 23 003 - 12 350 10 400 - -
Mitsubishi Galant 2.5 V6 Elegance  4 118/161 26 300 15 500 14 100 - - -
Mitsubishi Galant 2.5 V6 Elegance  4 118/161 25 580 15 100 13 750 - - -
Mitsubishi Galant 2500 V6-24  4 120/163 24 435 - 12 400 10 600 9 100 8 050
Mitsubishi Galant 2.0 Comfort  5 98/133 23 180 13 950 12 700 - - -
Mitsubishi Galant 2.0 Elegance  5 98/133 24 510 14 700 13 450 - - -
Mitsubishi Galant 2000 GLS  5 100/136 21 913 - - 9 800 8 850 7 900
Mitsubishi Galant 2000 GLS Klima  5 100/136 22 850 - 12 400 10 550 9 450 8 350
Mitsubishi Galant 2.4 GDi Avance  5 106/144 26 470 15 850 14 500 - - -
Mitsubishi Galant GDi 2400 GLS 5 110/150 24 077 - 13 000 11 000 - -
Mitsubishi Galant 2.5 V6 Avance  5 118/161 27 130 16 050 14 650 - - -
Mitsubishi Galant 2.5 V6 Elegance  5 118/161 26 410 15 850 14 500 - - -
Mitsubishi Galant 2500 V6-24  5 120/163 25 508 - 13 250 11 350 9 800 8 550
Цените са в EUR в Германия по данни от Eurotax-SuperSchwacke
                 


Димитър Димитров
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Владо

    37 0 Отговор
    Не е коментирано поведението напътя??? Това е рядко стабилен и пъргав автомобил за поколението си!!! Удоволствието от шофирането му може да се сравни с думичката "кеф". Надежден е, но поддръжката му не е от най-евтините и все пак си заслужава всеки лев. Повярвайте ми!
  • 2 ггг

    13 0 Отговор
    Аз имам галант дизел 1989 просто перфектна кола нямам никакви забележки.браво на японците
  • 3 Ицо

    12 1 Отговор
    Е как пък да няма дизел? 2,0 = 90 к.с.
  • 4 yavor

    4 3 Отговор
    fakta che ima problemi s koroziqta vaobshte ne govori dobre za kolata, no ako ostavim tova vsichko ostanalo kazano za modela zvuchi dosta dobre.
  • 5 gero

    3 19 Отговор
    Е айде колата ръждясва повече от другите коли и също така цената и е висока та тя е по-скъпа от ФОРД МОНДЕО 2003 година който не ръждясва и е с по-хубав интериор и екстериор,а също е по скъпа от АУДИ А6 ДраХти колата златна.
  • 6 пенцхо

    13 3 Отговор
    Да, ама тук става дума за истински автомобил, не за евробангии ;)
  • 7 Galant'99

    9 0 Отговор
    Dizaina na Galant e proizvedenie na Pininfarina, na koi mu dreme za nqkav sme6en Ford Mondeo 2003 ili sku4noto Audi A6, imam tazi kola ot 3 godini i edinstvenoto koeto se razvali be6e dat4ik na kolqnoviq val
  • 8 Пацко

    2 0 Отговор
    Много ми е чудно как сте уцелили да сравнявате Галанта,Мондеото и А6.Имам 2 приятели с които имаме баш Мондео,Галант,А6 :D
  • 9 Пацко

    1 0 Отговор
    Много ми е чудно как сте уцелили да сравнявате Галанта,Мондеото и А6.Имам 2 приятели с които имаме баш Мондео,Галант,А6 :D
  • 10 THUNDERBID

    5 1 Отговор
    Форд Мондео е под всякаква критика Ауди може малко да е по-мощен но ние сме свикнали да гледаме аудита всеки ден
    тъйче аз съм на мнението че Митсубиши Галанта е по-добрата и ако искате да изпъквате от останалите хора си вземете Галанта тои се среща по рядко по пътищата отколкото ауди и е почти със същото качество само че не е ауди
  • 11 wonderwalker

    12 0 Отговор
    А бе колеги, какво ми сравнявате Форд с трите диаманта,разликата е от земята до небто. Мици особенно визирания модел винаги ще е в сърцата на феновете и знаете ли защо? Ако някой е ставал в 2ч. през ноща просто ей така за да си види колата нека ми се обади. На мен лично преди галанта това не ми се беше случвало. А за поддръжка ще кажа- кoйто го е страх от мечки не ходи в гората. Човек трябжа да следва мечтите си, а моята от 9 клас беше да имам точно този галант. И си карам самолетчето с кеф
  • 12 Loco

    11 0 Отговор
    Малко неподготвена статия... Пропуснат е дизеловия мотор, да не говорим за глупостите относно японския дизайн. Преди Галант (безспорно много красива кола) нямало било красива японка? Honda NSX, Prelude, Legend, Toyota Celica, Supra, Subaru XT, SVX, Nissan Skyline, 200sx, 240sx, 300zx, Laurel C33, Mazda 323f са едни много еднообразни и скучни коли, така е...
    Това че в БГ се признават само немски и френски коли или някой седнал да сравнява Форд Мондео с Галант... показва колко ограничени сме като мислене и манталитет. И да не забравяме и задължителния български израз "Абе Мерцедеса си е Мерцедес" който обобщава всичко което искам да кажа в едно изречение. Карайте си Фордовете и Рената щом ви вдъхновяват, изпитана работа, тва тия японските са таралеж в гащите. Скъпи части, трудна поддръжка, скучен дизайн както разбрахме, абе ужас...