26 Април, 2024 12:35 4 360 44

Проблемът с електромобилите: защо застояват по пристанищата

  • автомобили-
  • електромобили

Автомобилите са по-особена стока: от една страна представляват отделен продукт, който се доставя на парче, от друга обаче размерите им не позволяват да бъдат подредени на някой рафт

Проблемът с електромобилите: защо застояват по пристанищата  - 1
Снимка: БГНЕС/ЕРА

Намаляващите продажби на автомобили с електродвигател имат последици, които не се забелязват на пръв поглед. В Европа в момента се внасят повече нови коли, отколкото се продават, а това създава проблеми.

Автомобилите са по-особена стока: от една страна представляват отделен продукт, който се доставя „на парче“, от друга обаче размерите им не позволяват да бъдат подредени на някой рафт. Един автомобил заема до десет квадратни метра площ – дори, когато не се използва. А това определено е предизвикателство за пристанищата, на които автомобилите пристигат с кораби. В Германия, например, това засяга най-вече два терминала – тези в Емден и Бремерхафен. Този в Бремерхафен е едно от най-големите автомобилни пристанища в света.

Променено съотношение

От оператора на терминала BLG Logistics Group ДВ научи, че там годишно обработват повече от 1,7 милиона автомобила. Пристанището разполага с място за около 70 000 превозни средства. Според говорителката на компанията Юлия Вагнер обработката на автомобили се е променила през последните години: "Дълго време имахме 80% износ и 20% внос. Сега това съотношение е 50:50", казва тя.

В Зеебрюге, Белгия, се товарят два пъти повече автомобили, отколкото в Бремерхафен. В момента то е задръстено от нови коли, които са пристигнали с кораби, но не са транспортирани по-нататък по веригата. Елке Вербелен от отдела за комуникации на пристанищата в Антверпен и Зеебрюге казва за ДВ, че това в момента се случва във всички по-големи европейски пристанища, които приемат автомобили.

Това, че пристигащите с кораби автомобили се застояват на пристанищните терминали, не се дължи само на огромния обем внесени коли: "Проблемът по-скоро е във факта, че те не се извозват бързо от пристанищата", казва Юлия Вагнер.

Откъде идват и накъде отиват

Транспортът на автомобили е сложна и не особено прозрачна дейност – поне на пръв поглед нещата изглеждат така. Западни производители като Tesla, например, произвеждат автомобилите си в Китай, а след това ги доставят в Европа. В същото време много производители на автомобили произвеждат колите си за американския или азиатските пазари на място – включително, за да не плащат вносни мита.

Освен това има и автомобили, които остават скрити дори за операторите на тези пристанища, защото се транспортират „опаковани“ в контейнери. Този вид транспорт често се използва от частни лица или търговци, които изпращат отделни бройки автомобили. И тъй като са в контейнери, те не заемат никакво място за паркиране на обичайните за това места на пристанищата.

През последните години много неща се промениха. Например броят на автомобилите в пристанищата остава висок или се увеличава, защото навиците на купувачите са се променили. Съществуват и икономически причини за високата натовареност на паркингите по пристанищата – сравнително ниските продажби на електроавтомобили. Юлия Вагнер потвърждава това: "Времето на престой на автомобили от всички производители се увеличи след прекратяването на държавните субсидии за електрическите автомобили. В Германия продажбите спаднаха“, казва тя.

Проблемът с транспорта по суша

Вярно е, че като цяло продажбите на автомобили растат, но все още не е достигнато нивото отпреди пандемията от коронавирус, посочва и Елке Вербелен от пристанищата в Антверпен и Зеебрюге. Друг фактор е недостигът на шофьори на товарни камиони, с които новите коли се извозват до търговците. Това също удължава престоя на внесените по море автомобили по пристанищата.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 14 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Чакам 200 дни за електромобил...

    14 7 Отговор
    Някой Балкански невежи, знае ли къде е това пристанище, да отида за директно договаряне ?! Шараниииии, Файтонджииии....кълвем ли кълвем ?!
  • 2 Ъъъъъ

    39 5 Отговор
    Бля бля бля Дойче веле! Интересно, че Путин не е виновен!
  • 3 АЙДЕ

    33 5 Отговор
    ВСИЧКИ ЗЕЛЕНИ ДЖЕНДАРИ ЕКОЛОЗИ
    В БЪЛГАРИЯ ВСИЧКИ ПП ДБ МИСИРИ ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ДА ТЕГЛЯТ КРЕДИТ И ДА СИ КУПЯТ ЕЛЕКТРОМОБИЛ ТЕСЛА
    МОЖЕ И ТЪРНОКОП
    ЗАДЪЛЖИТЕЛНО
    ЩОТО НОРМАЛНИТЕ СИ КУПУВАТ ДИЗЕЛАЦИ ВТОРА РЪКА

    Коментиран от #33

  • 4 тепърва ще гръмне електробалона

    32 5 Отговор
    освен това никой уважаващ себе си застраховател не иска да застрахова китайски електрокар. Нямат си на идея как се ремонтира и поддържа подобна кола.
  • 5 Факти

    17 14 Отговор
    Това са китайски електромибили. Китай прави следното - субсидира брутално индустрията на електромобили и тя вади цена, с която никой по света не може да се конкурира. Целта е конкуренцията да бъде елиминирана и те да станат световен монопол. Тогава цените рязко ще се вдигнат. Нещо като Путин с неговият газ за Европа. Първо беше евтин за да зариби континента, да изгради потоците и да стане монополист. След това рязко вдигна цената. Точно преди Путин да започне войната Русия продаваше по тръба на цена, по-висока от тази на втечнения газ от САЩ, което беше абсурдно. Китай прави същото. Помпа огромни количества евтини електромобили и направо ги доставя в Европа без дори да е осигурил продажбата им. Така те стоят по огромни паркинги и гният.

    Коментиран от #9, #13, #14

  • 6 Абе

    9 18 Отговор
    Руснаците засипаха Европа с Масквичи

    Коментиран от #15

  • 7 Ха ха ха а така

    35 5 Отговор
    Защото зелената сделка и електрификацията на транспорта, са една голяма екологична измама .

    Коментиран от #10, #17

  • 8 Нека

    25 2 Отговор
    Като почнат да ги продават по две за лев, аз ще си купя четири :)
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Мр. Бийн

    10 2 Отговор

    До коментар #7 от "Ха ха ха а така":

    Казах ли ви!
  • 11 Така е

    10 6 Отговор
    но нищо лошо. Дават ли ти вземай субсидията. Може да та калпави коли ама ще проправят индустрията и до няколко години ще има сносна инфраструктура за зареждане и много по-добри батерии. Ние консуматорите само печелим от това съревнование между Тесла и BYD. Между другото BYD далеч не лоши дори на този етап

    Коментиран от #23

  • 12 Малко фактиййййй

    17 5 Отговор
    Защото тия сешоари за нищо не стават , като им умре точеца , си носят агрегат с ДВГ ,за да си зареждат батерийките .......
  • 13 Мхм

    16 3 Отговор

    До коментар #5 от "Факти":

    За разлика от газа аз не съм длъжен да си купя електромобил мога и локомоторна кола да карам
  • 14 ухльоф

    9 1 Отговор

    До коментар #5 от "Факти":

    Уффф на батко Економика и разбирача!
  • 15 Луд

    5 3 Отговор

    До коментар #6 от "Абе":

    Ти! купили си електрокар?
  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Факти

    9 19 Отговор

    До коментар #7 от "Ха ха ха а така":

    Електрификацията на транспорта е абсолютна необходимост и вече е закъсняла с дететилетия. Дори без да говорим за глобалното затопляне и предстоящите катастофи, които ще ни докара, ще ти кажа само едно - изгорелите газове, които дишаме ежедневно, са фактор номер едно за влошеното ни здраве.

    Коментиран от #24, #35

  • 18 дайте да дадем

    27 3 Отговор
    Никой не иска да купува двойно по-скъпи, тежки и негодни да минат и 300км. коли! Когато ги направят по-практични и по-евтини от бензиновите и дизеловите, тогава да ги продават! Съсипаха целия автомобило-строителен сектор в Германия, по Партийна поръчка!
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Дойче окулеле

    13 2 Отговор
    "Автомобилите са по-особена стока: от една страна представляват отделен продукт, който се доставя „на парче“, от друга обаче размерите им не позволяват да бъдат подредени на някой рафт."
    Госпожата обаче не казва ,че има по-важни стоки от автомобилите ,такива като оръжие ,което също не може да се сложи на рафта ,най-малко заради факта ,че е взривоопасно и ко.каин ,който също не може да се сложи на рафта най- малко зарази това ,че на запад уж имат закони ,които "забраняват" търговията. Тук е мястото да се отбележи "блестящото изпълнение на задълженията" на местните органи на реда ,които са иззели от пристанищата в Антверпен над 16 тона кок.аин през миналата година. А колко са минали...
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Помнещ

    6 2 Отговор
    Още Ленин беше казал нещо за електрификацията!
  • 23 Факти

    7 5 Отговор

    До коментар #11 от "Така е":

    Печелим в краткосрочен план, но както вече казах, планът на Китай е дългосрочен и в него ние губим.

    Коментиран от #25

  • 24 заблуди

    28 6 Отговор

    До коментар #17 от "Факти":

    Никой не мисли за твоето влошено здраве! Всичко е някакви измислени партийни линии! Като караш 2,5-3 тона кола, по-икономично ли се движиш? Тези литиеви батерии по-малко ли замърсяват природата? България е страна в която 2/3 от населението се отоплява с кюмюр! В 21-ви век! И няма къде да си зарежда и ремонтира "TESLA"-та! "Зелената сделка" е просто една реклама на крадливите политици!
  • 25 Къци

    1 0 Отговор

    До коментар #23 от "Факти":

    Риск печели, риск губи.
  • 26 Взех под наем

    3 12 Отговор
    Тойота електричка......отидох до слънчака и са върнах за.....50 лв....до там има ТРИ зарядни станции......и там да съм навартял 10 километра
    Всеки сам да решава КВА кола да кара.

    Коментиран от #32, #37

  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Симитли

    9 4 Отговор
    Днес партията разпореди
    Никакви коли!
    Всички на динамо за светли евро-атлантически бъднини!
  • 31 Щото

    7 5 Отговор
    Никой не иска електрокар да го зарежда 5 часа и да не стигне и до селу
  • 32 ХаХа

    9 3 Отговор

    До коментар #26 от "Взех под наем":

    И стигна за два дни
  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Ами да

    3 3 Отговор
    Предстои да ги претопяват и обратно в природата! Екологично!
  • 35 абе онзи

    1 1 Отговор

    До коментар #17 от "Факти":

    да та еаааа в здравия дир ник
  • 36 ПробЛеМи

    1 2 Отговор
    Проблемите не са електромобилите, а че всичко скочи и хората гледат, че няма смисъл да си сменят "често" колите - караш каквото има, докато можеш и това е. Имаме ел. кола - така че знам добре за какво говоря.
  • 37 Цицоманов

    1 3 Отговор

    До коментар #26 от "Взех под наем":

    Че то и аз с 2,0 дизел 170 кс ходя до Слънчака и обратно и там мога да навъртя не 10 ми 20 км. като заредя само веднъж 50 лв. ФАКТ
  • 38 Керкенез

    1 1 Отговор
    Никой вече не ги иска тея строшляци, НИКОЙ.
    И запомнете от мен : ДО КРАЯ НА 2025 ГОДИНА, ТЕЗИ ЕЛ. КЛОЗЕТИ, НЯМА ДА СЪЩЕСТВУВАТ!
  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

Новини по държави: