Автомобилният пазар в Китай е доста по-различен от този в Европа, но няма как да не му обърнем внимание, защото именно той е един от най-важните в световен мащаб и до голяма степен определя бъдещето индустрията. Ако накратко трябва да обрисуваме обстановката в Поднебесната държава, тенденциите, които се открояват там за първото полугодие на 2015 г., са три. След продължителния ръст на този пазар през юни тази година за първи път там бе отбелязан спад. За лидерите Volkswagen настъпиха сложни времена, а "звездата" през тази година е Great Wall.
Отрицателната динамика достигна своя пик през май, когато на китайския пазар беше отбелязан спад с 1.4%. Според прогнозите той ще се запази, което пък принуждава повечето автомобилни производители да инвестират огромни суми, за да поддържат своите дилъри в Поднебесната държава. Освен Volkswagen по този път тръгна и друг световен лидер - BMW. Китайският производител Great Wall, чиито автомобили се сглобяват и у нас, обаче е на другия полюс и направо чупи рекорди с продажбите си от началото на годината.
По данни на focus2move общият брой продадени автомобили в Китай през юни тази година е спаднал до 1.83 млн, докато през май в Китай са реализирани 1.93 млн. леки коли, а през април - 2.02 млн. Въпреки големия спад в продажбите си (-15%), Volkswagen продължава да е лидер на пазара в Китай. На второ място в рейтинга е Wuling, но и този бранд бележи спад с 5.8%. Тройката се допълва от друга китайска фирма ChangAn, който обаче е с ръст от +14.7% за първото полугодие на 2015-а.
След тях се нареждат Hyundai (-7.5%), Toyota (+9.0%), Buick (-1.2%), Ford (+8.1%). Great Wall заема осмата позиция в тази класация с продадени 417 400 автомобила, но по-интересен е рекордният ръст. Фантастичната динамика в продажбите на Great Wall се изчислява на 172.7%. Десетка се допълва от Honda и Dongfeng. Що се отнася до концерните, лидерството в Китай е за Volkswagen. На второ място е SAIC, а третата позиция е за американците от General Motors.
Научете повече за моделите на Great Wall , от ТУК
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Марто
Коментиран от #2, #8, #15
11:20 24.08.2015
2 hah
До коментар #1 от "Марто":
Това виц на деня ли беше ?11:36 24.08.2015
3 мм84
11:37 24.08.2015
4 Аз
11:40 24.08.2015
5 Майна
13:35 24.08.2015
6 Боримечката
14:53 24.08.2015
7 japanSUV
Great Wall чупи рекорди по чупливост и некачествени части. Говоря за тези които се произвеждат в Ловеч. Пишман джипа е Най-голямия боклук и които иска да си купи такова да порови във форумите и да почете малко ако не го направи и закупи това подобие на автомобил напълно си заслужава приза куха лейка.
Този автомобил е само за фукане на село и за ходене до Мола.
най-здравите и надежни автомобили за пътя ,за част от пътя или извън него са три вида с различни възможности ,от три марки производител и са в зависимост от това за какво точно ще ги използваш , марка и шарка на гумите и задкормилното устроиство (разбирай шофьорски умения) Реда на пордредба е следният :
1. Toyota Land Cruiser HZJ76
2. Nissan Patrol Y61
3. Honda CR-V RD1
Коментиран от #10
15:46 24.08.2015
8 дядо ви
До коментар #1 от "Марто":
Ще са на върхово ниво Китайските коли след 10 г.Само ако спрат Германските да се развиват и иновират. Ха ха ха .16:15 24.08.2015
9 гост
16:36 24.08.2015
10 нереален
До коментар #7 от "japanSUV":
Тойота-та, която сте написали, Патрола, Паджерото, Г-класата, Дифендъра, Вранглера... Уазката също става, но само за гората!17:12 24.08.2015
11 незнайко
18:10 24.08.2015
12 hah
Оня пък взел, че ни съчувства, щот не сме можели да си купим нови коли, а той си купил нов Грейт Уол.
Дъртак, ако си мислиш, че караш кола, да ти кажа, в дълбока заблуда си.
18:11 24.08.2015
13 EMSKI
20:23 24.08.2015
14 НикиД
Коментиран от #22
21:50 24.08.2015
15 НикиД
До коментар #1 от "Марто":
В дълбока грешка си! Не могат да се правят такива директни сравнения. Германците и японците са технически нации, които имат традиции в тази област повече от 100 год. Японците са правели едни от най-добрите самолети през войната -А 6 Зеро с двигатели на Мицубиши,за германците е излишно да давам примери. Китайците, както и руснаците са имитатори и фалшификатори, които не са измислили нищо в тази област.21:59 24.08.2015
16 волекс чайна
08:34 25.08.2015
17 Отг
Коментиран от #18
09:51 25.08.2015
18 Шиничи Ясуко
До коментар #17 от "Отг":
http://ireport.cnn.com/docs/DOC-126351611:43 25.08.2015
19 ААА
а във България вижте
http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=7&f1=0&f2=1&f3=1&f4=Fiat&f5=500L&f6=1
12:41 25.08.2015
20 Володя Путин
След 2000г обаче се едно то се превърна в тотално извращение над клиента - то не са демпферни маховици, водни помпи - консуматив и т.н. Е.ахти новите немски возила - всичко консуматив. Добре е, че поне има части за тези бараки още.
Купуваш един скъп автомобил, за да му купуваш и скъпите части. За това наближава времето, в което ще мина на френско и италианско - взимаш един 10 годишен курник за 2000лв.(щото повече си е чист обир за тия кочини) караш 2-3 години и на боклука.
Да не коментираме новите тенденции в германското автомобилостроенето, в което в един автомобил за 4-5000лв са набили датчици и периферия за по 1000лв за да свалят разхода с 1-1,5литра. Вярно, заради екологията е, но при нас вече са мъка. Сега и тия ДПФ-и. По на зле отива и по-зле.
Коментиран от #21
22:45 25.08.2015
21 jambazina
До коментар #20 от "Володя Путин":
Какво ти пука че са трошливи вагените, нали и те са с 4-5 години гаранция вече. Това са народни автомобили ама не за нашия народ а за техния си. Тоя скрап на реални километри карани от баби и деди дето идва тука не е критерий. А на Грейт Уол респект че произвеждат и в България.22:56 25.08.2015
22 миседниш накура
До коментар #14 от "НикиД":
ти от автобилд какво очакваш да кажат-че техните са боклуци ли-никога няма да го чуеш/прочетеш защото всеки си хвали неговото а всичко друго е боклук.половината части на немските коли са правени в китай но не го показват..."Володя Путин" много добре го е написал-ИМАШЕ НЕМСКИ КОЛИ-всичко днес е боклук11:54 26.08.2015