Last news in Fakti

24 Август, 2015 11:09 24 802 22

Great Wall чупи рекорди

  • китай-
  • автомобили-
  • great wall-
  • volkswagen

Автомобилният пазар в Китай е доста по-различен от този в Европа, но няма как да не му обърнем внимание, защото именно той е един от най-важните в световен мащаб и до голяма степен определя бъдещето индустрията. Ако накратко трябва да обрисуваме обстановката в Поднебесната държава, тенденциите, които се открояват там за първото полугодие на 2015 г., са три. След продължителния ръст на този пазар през юни тази година за първи път там бе отбелязан спад. За лидерите Volkswagen настъпиха сложни времена, а "звездата" през тази година е Great Wall.

Отрицателната динамика достигна своя пик през май, когато на китайския пазар беше отбелязан спад с 1.4%. Според прогнозите той ще се запази, което пък принуждава повечето автомобилни производители да инвестират огромни суми, за да поддържат своите дилъри в Поднебесната държава. Освен Volkswagen по този път тръгна и друг световен лидер - BMW. Китайският производител Great Wall, чиито автомобили се сглобяват и у нас, обаче е на другия полюс и направо чупи рекорди с продажбите си от началото на годината.

По данни на focus2move общият брой продадени автомобили в Китай през юни тази година е спаднал до 1.83 млн, докато през май в Китай са реализирани 1.93 млн. леки коли, а през април - 2.02 млн. Въпреки големия спад в продажбите си (-15%), Volkswagen продължава да е лидер на пазара в Китай. На второ място в рейтинга е Wuling, но и този бранд бележи спад с 5.8%. Тройката се допълва от друга китайска фирма ChangAn, който обаче е с ръст от +14.7% за първото полугодие на 2015-а.

След тях се нареждат Hyundai (-7.5%), Toyota (+9.0%), Buick (-1.2%), Ford (+8.1%). Great Wall заема осмата позиция в тази класация с продадени 417 400 автомобила, но по-интересен е рекордният ръст. Фантастичната динамика в продажбите на Great Wall се изчислява на 172.7%. Десетка се допълва от Honda и Dongfeng. Що се отнася до концерните, лидерството в Китай е за Volkswagen. На второ място е SAIC, а третата позиция е за американците от General Motors.

Научете повече за моделите на Great Wall , от  ТУК


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Марто

    4 3 Отговор
    Китайските коли вървят по пътя на японските и корейските. След 10-ина години ще са на върхово ниво и ще превъзхождат немските.

    Коментиран от #2, #8, #15

  • 2 hah

    3 3 Отговор

    До коментар #1 от "Марто":

    Това виц на деня ли беше ?
  • 3 мм84

    1 1 Отговор
    Нека да видим къде ще са след кризата, в която навлизат :)
  • 4 Аз

    2 2 Отговор
    :D кога споменатите коли са били на върхово ниво, че даже и са превъзхождали гермаснките? Защото аз не си спомням такова нещо, а съм на доста годинки, повечето прекарани почти навсякъде по света, карайки доста коли! Младеж, по-добре си вземи лекарствата :D
  • 5 Майна

    2 2 Отговор
    Алооо смешния ти май си пропуснал възхода на Киа и Хюндай . В Китай тези корейски марки са най продаваните в момента . Та човека правилно ти го е написал - китайците просто трябва да си оправят качеството и ще видиш как разни премиум евро талиги ще ги карат такива разбирачи като теб ,ама първо някой ще им е взел тока за 10-15 години.
  • 6 Боримечката

    0 2 Отговор
    Заема рекорди ама по ЧУПЛИВОСТ !!!!!!!!!! НЯМА ДРУГА ТАКАВА БРАКМА !!!!!!! И ДА МИ Я ПОДАРЯВАТ НЕ Я ВЗИМАМ !!!!! КОЛКО ЛЕВА ВИ ПЛАТИХА ОТ ЛИТЕКС ЗА ТАЗИ ПРОПАГАНДА ?
  • 7 japanSUV

    1 0 Отговор
    Мега прости коментари. АБСОЛЮТНО ПОДКРЕПЯМ Боримечката.
    Great Wall чупи рекорди по чупливост и некачествени части. Говоря за тези които се произвеждат в Ловеч. Пишман джипа е Най-голямия боклук и които иска да си купи такова да порови във форумите и да почете малко ако не го направи и закупи това подобие на автомобил напълно си заслужава приза куха лейка.
    Този автомобил е само за фукане на село и за ходене до Мола.
    най-здравите и надежни автомобили за пътя ,за част от пътя или извън него са три вида с различни възможности ,от три марки производител и са в зависимост от това за какво точно ще ги използваш , марка и шарка на гумите и задкормилното устроиство (разбирай шофьорски умения) Реда на пордредба е следният :
    1. Toyota Land Cruiser HZJ76
    2. Nissan Patrol Y61
    3. Honda CR-V RD1

    Коментиран от #10

  • 8 дядо ви

    1 3 Отговор

    До коментар #1 от "Марто":

    Ще са на върхово ниво Китайските коли след 10 г.Само ако спрат Германските да се развиват и иновират. Ха ха ха .
  • 9 гост

    3 0 Отговор
    не зная колко сте разбирачи тук но комплексари определено не липсват.Преди 3.5г. си купих от тези Китайски колички (пикапа) за работа го взех,пък и на половин цена от другите пикапи,сега е на 136000км и в бокса влиза само за масла и консумативи,и се товари през ден по 1 тон и отгоре,и гори пълен-празен 10 газ.За работа са голями кучета,повечето от вас сигурно не могат да си позволят нови коли и ви разбирам но е факт че върши страхотна работа.
  • 10 нереален

    0 0 Отговор

    До коментар #7 от "japanSUV":

    Тойота-та, която сте написали, Патрола, Паджерото, Г-класата, Дифендъра, Вранглера... Уазката също става, но само за гората!
  • 11 незнайко

    0 0 Отговор
    Никой никъде не пише за разликата в цените. За този цена с това качество няма европейски джип. Даже и целия да го подмениш пак ще е по евтин от реномираните марки. В страни от темата. В момента почти всичката аудио визуална техника идва от Китай. Така че нищо чудно след 10 години, какво ще стане с колите.
  • 12 hah

    2 0 Отговор
    Къв възход, кви пет леа е ? Тука стана като развъдник на азиатски секти. Кво толкова ви влиза ... немското. Кефите се на разни азиатски марки, ми хубаво. Сравнете ги с нещо техния клас, дачия, рено, фиат, ....
    Оня пък взел, че ни съчувства, щот не сме можели да си купим нови коли, а той си купил нов Грейт Уол.
    Дъртак, ако си мислиш, че караш кола, да ти кажа, в дълбока заблуда си.
  • 13 EMSKI

    1 0 Отговор
    Карам STEED 5 вече 3 години,закупен нов с бензинов мотор на който пише MITSUBICHI -2.4 кубика ,с газов инжекцион 4-та генерация.....изминати километри дотук-96000,проблеми............доста и то с "железния" мотор! На 62 000км се наложи да се ремонтира - няма да изпадам в подробности...като цяло-ужасна возия,ужасни пластмаси в интериора,ужасен климатик,спирачните накладки се сменят на 15 000км,дисковете се изкривяват,мотора е ужасно муден,съединителя замирисва при най-малкото забуксуване и т.н. Но в крайна сметка струва 36 000лв с кожения салон с ДДС,така че забравям за всичко което съм написал!!!
  • 14 НикиД

    1 0 Отговор
    Аз лично китайска кола не бих си купил. Не се знае дали след 10-на години ще се научат. Спомням си добре една статия в Ауто Билд преди 10-12 години в която се правеше задълбочен тест на някакво китайско творение и изводът беше, че това нещо не трябва да се допуска по европейските пътища, пълен боклук, който не отговаря на никакви стандарти. Ето, че минаха повече от 10 год. и китайците все още са на светлинни години от японските и европейските производители.

    Коментиран от #22

  • 15 НикиД

    2 0 Отговор

    До коментар #1 от "Марто":

    В дълбока грешка си! Не могат да се правят такива директни сравнения. Германците и японците са технически нации, които имат традиции в тази област повече от 100 год. Японците са правели едни от най-добрите самолети през войната -А 6 Зеро с двигатели на Мицубиши,за германците е излишно да давам примери. Китайците, както и руснаците са имитатори и фалшификатори, които не са измислили нищо в тази област.
  • 16 волекс чайна

    0 0 Отговор
    По скоро ...., ЧУПИ ЗАДЕН МОСТ! ха ха ха
  • 17 Отг

    2 0 Отговор
    Преди няколко дни излезе писмо от недоволен клиент който е претърпял злополука поради некачествени елементи по автомобила му, сега е нормално да са бутнали някое друго рамо на сайтовете за малко реклама на китайските "автомобили". В Сърбия в гр.Крагуевац произвеждат Фиат 500L и базовата му цена е 7500 евро, вижте го какво представлява и вие си преценете жалкото подобие на китайската стена дали заслужава дори и 5000 евро.

    Коментиран от #18

  • 18 Шиничи Ясуко

    0 0 Отговор

    До коментар #17 от "Отг":

    http://ireport.cnn.com/docs/DOC-1263516
  • 19 ААА

    0 0 Отговор
    7500 ЕВРО ????
    а във България вижте
    http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=7&f1=0&f2=1&f3=1&f4=Fiat&f5=500L&f6=1
  • 20 Володя Путин

    1 0 Отговор
    Заклет голфаджия съм, но не мога да отека сериозният подем на азиатското автомобилостроене. Лично за мен Фолскваген сериозно се отдалечават от името с политиката на правене на трошливи бараки и да залагана на подръжка на частите. Германското автомобилостроене беше върха по нпемето на Голф 2, Мерцедес 124, 190.
    След 2000г обаче се едно то се превърна в тотално извращение над клиента - то не са демпферни маховици, водни помпи - консуматив и т.н. Е.ахти новите немски возила - всичко консуматив. Добре е, че поне има части за тези бараки още.
    Купуваш един скъп автомобил, за да му купуваш и скъпите части. За това наближава времето, в което ще мина на френско и италианско - взимаш един 10 годишен курник за 2000лв.(щото повече си е чист обир за тия кочини) караш 2-3 години и на боклука.
    Да не коментираме новите тенденции в германското автомобилостроенето, в което в един автомобил за 4-5000лв са набили датчици и периферия за по 1000лв за да свалят разхода с 1-1,5литра. Вярно, заради екологията е, но при нас вече са мъка. Сега и тия ДПФ-и. По на зле отива и по-зле.

    Коментиран от #21

  • 21 jambazina

    1 0 Отговор

    До коментар #20 от "Володя Путин":

    Какво ти пука че са трошливи вагените, нали и те са с 4-5 години гаранция вече. Това са народни автомобили ама не за нашия народ а за техния си. Тоя скрап на реални километри карани от баби и деди дето идва тука не е критерий. А на Грейт Уол респект че произвеждат и в България.
  • 22 миседниш накура

    1 0 Отговор

    До коментар #14 от "НикиД":

    ти от автобилд какво очакваш да кажат-че техните са боклуци ли-никога няма да го чуеш/прочетеш защото всеки си хвали неговото а всичко друго е боклук.половината части на немските коли са правени в китай но не го показват..."Володя Путин" много добре го е написал-ИМАШЕ НЕМСКИ КОЛИ-всичко днес е боклук