21 Януари, 2006 20:28 18 822 1

Audi A3

  • audi-
  • audi a3

Последният малък градски автомобил, произвеждан някога под марката Audi, изчезва от моделната гама на компанията през далечната 1978 г. Тогава близнакът на Volkswagen Polo - 50, е принесен в жертва на новата маркетингова политика на концерна, целяща пробив в сегмента на по-скъпите и престижни автомобили. Времената обаче се менят и през 1996 г. на пазара дебютира първото Audi от Голфовия клас. Новото А3 дори използваше платформата на прочутия си братовчед и то цяла година преди той изобщо да се появи на пазара с четвъртата си генерация. Ако се съди по отклика на публиката стратегията е била правилно избрана. В края на 1996-а търсенето беше толкова голямо, че онези, които искаха да се сдобият с новака от Инголщад, трябваше да чакат поне девет месеца, за да изпълнят поръчката им.

Десет години по-късно Audi A3 вече трайно присъства на пазара на употребявани возила. Макар и убийствено високи за категорията, цените на компактния хечбек също приеха по-поносими за логиката измерения, а след премиерата на второто поколение спаднаха допълнително. Надеждата да се свият до нормални за Голфовия клас граници обаче меко казано е безпочвена. А-тройката може да изглежда като обичаен градски автомобил, да използва технологичната база на такъв и да мери сили с конкуренти от най-популярната категория, но си остава Audi. По същество това означава, че четирите преплетени кръга на радиаторната решетка са достатъчна гаранция за качество и престиж, труднодостъпни за мнозинството останали производители.Разбира се, както при всеки употребяван автомобил, покупката на A3 не може и не бива да се основава единствено на реномето на марката. Въпреки че превъзхожда огромна част от съперниците си на Golf-фронта като експлоатационни качества, прецизна изработка и имидж, компактният германец далеч не е съвършен. През 1996 г. моделът дебютира с една-единствена
 

каросерия

с три врати. На първо време тя се оказа напълно достатъчна, за да отговори на очакванията на публиката за хечбек с откровени спортни амбиции и секси външност. Три години по-късно обаче в Инголщад решиха, че за успешна борба с главния и може би единствен достоен конкурент BMW 3 Compact А-тройката се нуждае от допълнителен чифт врати. Във всички случаи обаче купето на малкото Audi се отличава с изключителна сглобка, която допълва приятното впечатление от стилния дизайн, съчетаващ функционалност и сдържана агресия.

А3 се представя като истинско Audi и по отношение на интериора. Използваните материали са подбрани крайно внимателно и впечатляват с качеството си. За жалост не всичко, което изглежда добре, трябва непременно да бъде изработено така. В случая с А-тройката критики отнася

салонът

на колите от първите две години на производството. Неслучайно през 1998 г. Audi провежда мащабна кампания, с която ревизира стандартите на сглобката в купето. Като резултат от нея страничните дразнещи шумове (потропващи монтажни механизми на предните седалки, поскърцващи декоративни панели и т.н.), които тровят нервите на собственици на автомобили от периода 1996-1998, остават в миналото. Малко странен дефект се среща в колите, които преди това са били собственост на пушачи. След системна употреба пепелникът просто отказва да се затваря.

С лансирането на A3 VAG умело покри две пазарни ниши с практически един и същи автомобил. Докато Volkswagen Golf продължи победоносния си ход като най-популярния модел на Стария континент обаче, Audi-то беше предназначено за по-взискателни купувачи с вкус към индивидуалността и престижа. Ето защо - макар да представляват технологични близнаци - Golf IV и А3 се различават като конценпия. Затова хечбекът от Инголщад се оборудва със значително по-мощни версии на Фолсквагеновите

двигатели

Изключение правят само базовият 1.6-литров бензинов мотор и прочутият турбодизел с работен обем 1 896 см3. Те разполагат съответно със 101 и 90 (от 1997 г. - и 110) конски сили. Истинския си спортен характер обаче А-тройката разкрива с помощта 1.8-литровия бензинов агрегат и неговите пет варианта с атмосферно и принудително пълнене и мощност 125, 150, 180, 210, а след 2000 г. и 224 к.с. Пак тогава табунът на TDi-мотора също нараства на 130 кончета.В рубриката "Автомобилът на старо, +/-" тези двигатели са разглеждани неведнъж, а качествата и недостатъците им са добре известни. Изборът на определена модификация зависи както от предпочитанията на купувача, така и финансовите му възможности, тъй като дизеловите версии например се намират доста по-трудно от останалите и съответно поддържат високи цени. Той се явява и един от най-предпочитаните варианти за по-спокойни водачи, защото не отстъпва особено на базовия бензинов мотор по динамика, а харчи несравнимо по-малко. Съвсем друга тема са турбодвигателите, с които А-тройката може да сложи в малкия си джоб не едно и две откровено спортни купета. Дори във версията с атмосферно пълнене обаче 1.8-литровият агрегат със 125 к.с. отговаря напълно на представата за вълк в овча кожа.

Възможните проблеми по силовата част са съсредоточени главно около турбодизеловия двигател. Най-чувствителното му място е ангренажният ремък, чието скъсване може да коства невъобразими главоболия. При дебюта на модела Audi препоръчва смяната му на 90 000 км, но твърде скоро в Инголщад са принудени да намалят прекалено оптимистичната цифра на 60 000. Сравнително често протичат семеринги на разпределителния вал, а базовият бензинов мотор от първите години на производството нерядко дразни с нестабилна работа на празен ход, недостатъчна отзивчивост при подаване на газ и забавено впръскване на горивото заради дефектни контролери на въздушния приток. В-най мощните турбомодификации пък са отчетени случаи на строшени клапани - особено след системно използване на пълния капацитет на двигателя. Като цяло обаче за повечето неизправности под предния капак са виновни периферни възли. Най-често това са дефектирали горивни помпи.

Според повечето специалисти и собственици на Audi A3

ходовата част

заслужава само хвалби. Возията на хечбека от Инголщад е традиционно твърда и понякога шумничка, но пък поведението на пътя е образцово. Амортизация на окачването се усеща едва след навъртането на внушителен пробег, като в повечето случаи тракането от предния мост се дължи на износени накрайници на стабилизираща щанга. При оглед все пак не е зле да се обърне внимание на състоянието на селеновите втулки на носачите, тъй като сипмтомите са същите.Както всички останали модели на Audi, А3 се предлага с предно предаване или quattro-

трансмисия

Забележки към нея могат да се чуят в крайно редки случаи. Единственото слабо маясто по силовото предаване е съединителят, който - било заради недостатъчна устойчивост на амортизация, било заради прекалено много спортни изпълнения по светофарите - се износва по-бързо от обикновеното. Същото важи с пълна сила за спирачните дискове. Използването на по-твърди накладки също често носи вина за изтъняването им.

През 2000 г. Audi подложи А-тройката на лек фейслифт. Променени освен всичко друго са предните и задните светлини. Тогава е преодолян един от малкото и все незначителни проблеми по

електрическата инсталация

- разрегулиращите се къси светлини. Макар и доста рядко, понякога изчезва осветяването на таблото, а във влажно време отказват механизмите на електрическите стъкла. С течение на времето покритието на оранжевите крушки в мигачите се олющва, а дистанционното управление на стереото невинаги функционира безотказно.

Ако се изключат дреболиите, Audi A3 напълно оправдава принадлежността си към елита. С покупката му можете само да спечелите. Стига, разбира се, да можете да си я позволите...

Справка за модела
Audi A3 (8L)
История
Октомври 1996 Audi представя нов хечбек с три врати А3. Моделът се оборудва с бензинови двигатели с мощност от 101 до 150 к.с. и 1.9-литров TDi с 90 коня.
Юли 1997 В серийното оборудване са включени сайдбегове. Мощността на дизеловия мотор нараства на 110 к.с.
Октомври 1997 Дебютира версията quattro, а 1.8-литровият турбоагрегат започва да се предлага във версия със 180 к.с.
Февруари 1999 На пазара е пусната топмодификацията S3 с перманентно задвижване на четирите колела и мощност 210 к.с.
Септември 1999 Представен е хечбекът с пет врати. В серийното оборудване на модификациите след 1.8 Т е включена ESP.
Октомври 2000 Audi провежда модернизация на А3. Променени са предните и задните светлини, а ESP става стандарт за всички версии. Мощността на TDi-моторът нараства на 130 к.с.

 

ЦЕНИ НА РЕЗЕРВНИ ЧАСТИ
Двигател
2 950 EUR
Скоростна кутия (механична)
2 218 EUR
Динамо
516 EUR
Стартер
276 EUR
Водна помпа
83 EUR
Ауспух (без катализатор)
306 EUR
Спирачни дискове (2 бр. предни)
108 EUR
Накладки (предни дискови)
59 EUR
Фар (комплект)
148 EUR
Калник
83 EUR
Цените са за оригинални резервни части по
справочника Eurotax Schwacke /без ДДС/ за модел
Audi A3 1.9 TDi /90 к. с./, произведен 1996 г.

 

ЦЕНИ НА СТАРО НА Audi A3 (8L)
Модел
Врати
кВ/к.с.
Нов
2000
1999
1998
1997
1996
Audi A3 1.6 Attraction
3
74/101
17 077
9 950
8 950
8 050
7 300
6 550
Audi A3 1.6 Ambition
3
74/101
18 151
10 500
9 400
8 450
7 650
6 850
Audi A3 1.6 Ambiente
3
74/101
18 253
10 600
9 500
8 550
7 750
6 950
Audi A3 1.6 Attraction
5
74/101
17 936
10 350
9 350
-
-
-
Audi A3 1.6 Ambition
5
74/101
19 010
10 900
9 800
-
-
-
Audi A3 1.6 Ambiente
5
74/101
19 112
11 000
9 900
-
-
-
Audi A3 1.8 Attraction
3
92/125
18 458
10 450
9 450
8 450
7 300
6 700
Audi A3 1.8 Ambition
3
92/125
19 531
10 950
9 900
8 850
7 600
7 000
Audi A3 1.8 Ambiente
3
92/125
19 634
11 050
10 000
8 950
7 700
7 100
Audi A3 1.8 Attraction
5
92/125
19 317
11 200
10 050
-
-
-
Audi A3 1.8 Ambition
5
92/125
20 390
11 700
10 550
-
-
-
Audi A3 1.8 Ambiente
5
92/125
20 493
11 800
10 650
-
-
-
Audi A3 1.8 T Attraction
3
110/150
20 170
11 250
10 000
8 950
7 800
7 000
Audi A3 1.8 T Ambition
3
110/150
21 244
11 750
10 400
9 300
8 100
7 250
Audi A3 1.8 T Ambiente
3
110/150
21 346
11 850
10 500
9 400
8 200
7 350
Audi A3 1.8 T Attraction
5
110/150
21 029
12 050
10 600
-
-
-
Audi A3 1.8 T Ambition
5
110/150
22 103
12 450
10 900
-
-
-
Audi A3 1.8 T Ambiente
5
110/150
22 205
12 650
11 100
-
-
-
Audi A3 1.8 T Attraction
3
132/180
21 883
11 700
10 300
9 050
-
-
Audi A3 1.8 T Ambition
3
132/180
22 957
12 350
10 850
9 600
-
-
Audi A3 1.8 T Ambiente
3
132/180
23 059
12 450
11 000
9 700
-
-
Audi A3 1.8 T Attraction
5
132/180
22 742
12 350
10 850
-
-
-
Audi A3 1.8 T Ambition
5
132/180
23 816
12 750
11 400
-
-
-
Audi A3 1.8 T Ambiente
5
132/180
22 205
12 900
11 500
-
-
-
Audi A3 1.8 T quattro Attraction
3
110/150
22 062
12 100
10 700
9 550
-
-
Audi A3 1.8 T quattro Ambition
3
110/150
23 136
12 750
11 300
10 100
-
-
Audi A3 1.8 T quattro Ambiente
3
110/150
23 238
12 900
11 450
10 250
-
-
Audi A3 1.8 T quattro Attraction
5
110/150
22 921
12 050
10 600
-
-
-
Audi A3 1.8 T quattro Ambition
5
110/150
23 995
12 450
10 900
-
-
-
Audi A3 1.8 T quattro Ambiente
5
110/150
24 097
12 650
11 100
-
-
-
Audi A3 1.8 T quattro Attraction
3
132/180
23 596
12 550
11 250
9 950
-
-
Audi A3 1.8 T quattro Ambition
3
132/180
24 670
13 150
11 800
10 450
-
-
Audi A3 1.8 T quattro Ambiente
3
132/180
24 772
13 300
11 950
10 600
-
-
Audi A3 1.8 T quattro Attraction
5
132/180
24 455
13 200
11 750
-
-
-
Audi A3 1.8 T quattro Ambition
5
132/180
25 529
13 600
12 300
-
-
-
Audi A3 1.8 T quattro Ambiente
5
132/180
25 631
13 750
12 350
-
-
-
Audi S3 1.8 T quattro
3
154/210
29 370
15 650
14 050
-
-
-
Audi A3 1.9 TDi Attraction
3
66/90
18 304
10 600
9 500
8 350
7 450
6 600
Audi A3 1.9 TDi Ambiente
3
66/90
18 253
12 550
11 250
10 050
9 100
8 150
Audi A3 1.9 TDi Attraction
5
66/90
19 163
11 100
10 050
-
-
-
Audi A3 1.9 TDi Ambiente
5
66/90
20 339
11 750
10 650
-
-
-
Цените са в EUR в Германия по данни от Eurotax-SuperSchwacke



Audi A3 (8L)
АЛТЕРНАТИВИТЕ
Audi A3
Работен обем
1595-1 896 куб. см
Мощност

90-224 к. с.

Максимална скорост
181-243 км/ч
Ускорение до 100 км/ч
12.4-6.5 сек.
BMW 3 Compact
Работен обем
1 596-2 494 куб. см
Мощност

90-170 к. с.

Максимална скорост
178-230 км/ч
Ускорение до 100 км/ч
12.2-7.8 сек.
Volkswagen Golf
Работен обем
1 390-2 792 куб. см
Мощност

68-204 к. с.

Максимална скорост
160-235 км/ч
Ускорение до 100 км/ч
18.5-7.1 сек.
Alfa Romeo 145/146
Работен обем
1 351-1 929 куб. см
Мощност

90-155 к. с.

Максимална скорост
178-215 км/ч
 


Димитър Димитров
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Петър Николов

    1 0 Отговор
    Имам Такава а3-ка.Страхотен автомобил е.!!!