Сайтът focus2move публикува класация на най-продаваните модели в Европа от началото на годината. От януари до края на октомври на Стария континент са купени 4 521 000 автомобила, с 5.7% по-малко от аналогичния период през 2016-а. Ето кои са 15-те най-популярни от тях.
15. Renault Captur, продадени 173 486 автомобила (-2.3% в сравнение с януари-октомври 2016 г.)
14. Citroen C3, продадени 175 079 автомобила (+43.9%)
13. Volkswagen Passat, продадени 176 216 автомобила (-10.8%)
12. Dacia Sandero, продадени 180 354 автомобила (+13.9%)
11. Opel Astra, продадени 203 520 автомобила (-5.4%)
10. Peugeot 208, продадени 207 750 автомобила (-4.7%)
9. Opel Corsa, продадени 211 795 автомобила (-10.6%)
8. Ford Focus, продадени 212 612 автомобила (+7.5%)
7. Volkswagen Tiguan, продадени 221 386 автомобила (+41.9%)
6. Skoda Octavia, продадени 222 611 автомобила (-0.4%)
5. Ford Fiesta, продадени 229 049 автомобила (-12.9%)
4. Nissan Qashqai, продадени 244 925 автомобила (+7.3%)
3. Volkswagen Polo, продадени 303 628 автомобила (-7.1%)
2. Renault Clio, продадени 304 463 автомобила (+11%)
1. Volkswagen Golf, продадени 452 123 автомобила (-5.7%)
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Какво се случва
11:29 25.11.2017
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Кобрата
11:41 25.11.2017
4 леонсио
11:45 25.11.2017
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 2399
12:00 25.11.2017
8 Гост
До коментар #2 от "Марко":
4 521 000 автомобилаКоментиран от #9
12:08 25.11.2017
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Копань
Коментиран от #16
14:24 25.11.2017
12 стоян
14:58 25.11.2017
13 СССР
Коментиран от #27
15:52 25.11.2017
14 The TRAPPER
Коментиран от #15, #29, #56
17:20 25.11.2017
15 То добре
До коментар #14 от "The TRAPPER":
Че остана на белия свят ама не е много сигурно до кога17:39 25.11.2017
16 ВАГ
До коментар #11 от "Копань":
Защото са много по-евтини ,най-голямата грешка на Фолксваген е ,че слагат напълно излишни (според мен) екстри което оскъпява колата . За в бъдеще мисля ,че ще премахнат много от тях . На 90% от хората въобще не им трябва ел. седалка или пък подгряване и още много други.Ако вземем примерно Голф и Клио и двете коли ако имат еднакви екстри разликата ще е огромна.
За екстри и глезотии си има Ауди.
Коментиран от #19, #20, #47
17:51 25.11.2017
17 Тойота
18:03 25.11.2017
18 Shmeker
След скандалите с качеството в Япония (първо Таката, после Субару, а от последните 2 месеца и с японските стомани Кобе) нещата с техния автопром не стоят никак ама никак добре.
Коментиран от #21
18:07 25.11.2017
19 Shmeker
До коментар #16 от "ВАГ":
За дизелова кола си беше много харно да имаш ел.седалка.18:08 25.11.2017
20 Гост
До коментар #16 от "ВАГ":
Явно никога не си имал кола с кожен салон, ел. седалки и подгряване, щом пишеш подобни глупости!Всяка екстра е хубава, стига да можеш да си я позволиш. Никой не те кара насила да си купуваш кола с екстри.
Коментиран от #22, #49
18:11 25.11.2017
21 Гост
До коментар #18 от "Shmeker":
Субару отдавна не е това, което беше преди 15 години като иновации и мощност.Обаче немските коли станаха еднодневки и постоянно има и при тях скандали.
Никога не съм робувал на марки и не ми пука какво пише на капака. Но пък не бих си купил нова Дачия, вместо стара по-висок клас - това си мое мнение и парите са си мои.
Коментиран от #39
18:21 25.11.2017
22 ВАГ
До коментар #20 от "Гост":
А ти явно не си виждал ново Рено или Нисан , продават се именно защото ги няма тези глезотии ,така решава пазара а не някой наш форумец .... масовите коли да са евтини без екстри .Всеки знае , кожен салон ,ел.седалки ,подгряване и др глезотии е по-добре ... но реалноста е друга.
Коментиран от #24, #28
20:14 25.11.2017
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Гост
До коментар #22 от "ВАГ":
Да ти имам логиката! Продават се, защото са ПО-ЕВТИНИ!!!Няма да е лошо да проумееш, че повечето хора в света са бедни, а богатите са много малък процент. Именно за това се продават евтините коли, а не защото хората не искат екстри!
Пак ти казвам - покарай малко кола с кожен салон, подгряване, навигация, автомат, мултиволан, парктроник, ксенон и климатроник и пак ела разправяй глупости, че тези екстри били излишни!
Коментиран от #25
20:59 25.11.2017
25 То май май
До коментар #24 от "Гост":
Тези екстри ги има и в рено и пак колата не струва милиони като на wv май май.Коментиран от #34
21:37 25.11.2017
26 123
За всеки невярващ предлагам да влезе и види ценовите листи. Да, по евтини са, но макс със 1000 до 2000 лева в долния клас. Което при 5 годишен лизинг не се усеща. Немците просто не може да са евтини, те използват стомана, кожа, висококачествен полиуретан и други нещица, които няма как да са евтини. А иначе класацията ясно показва европейския вкус. Няма оризари. Точка.
Коментиран от #30
22:35 25.11.2017
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Язе
До коментар #22 от "ВАГ":
Тук вече си личи сектизма.Кой ти каза,че освен в немските другите нямат изброените екстри? Както ти казват покарай малко кола с екстри и тогава се изказвай.Това,че за една и съща екстра VW примерно ще ти искат 500-1000евро а Рено 200евро си е твой проблем след като ги богославяш.Плащай и си карай.22:45 25.11.2017
29 БЪЛГАРИН
До коментар #14 от "The TRAPPER":
Ха-ха-ха,точно хората с пари ,никога няма да си купим автомобил от семейството на вагините! все пак не можем да се мерим с евтини''вървели'', или с посредствени автокаруцари! Няма да ти обяснявам нищо за интелигентният избор, 'щото няма да ме разбереш, водя те с два вагона книги!Но вярно е всеки има право да направи грешният избор! п,с, ........ще те поздравя с ''аварийни'' като те ''забравя'' на магистралата ! ...'айде , и безавариина с таралясника.....!!!!!!Коментиран от #33
22:52 25.11.2017
30 Язе
До коментар #26 от "123":
Я пък ти.Погледни новото VW polo дето го рекламират-26хил.лв.голо като сомалиец.Форд фокус за същите пари е много по обзаведен а разликата в колите е от небето до земята.Та за кое викаш искат пари?За емблемата искат.Щом искаш да караш немско ще плащаш.Коментиран от #35
22:53 25.11.2017
31 Чакаленко
Като гледам съвсем грубо средноаритметично се пада по около 250 000 автомобила от марка ПРОИЗВЕДЕНИ за няма и година, т.е. по-малко от 250 работни дни. Сиреч, по над 1000 - 1200 бр. ПРОИЗВЕДЕНИ на ДЕН.
Или грешно смятам или е..си организацията....:))))
Па ако ще и от най-калпавите да са....:)))
23:00 25.11.2017
32 Старец
Трудното е да се направи избор при покупка на употребявана кола.
За мен - колите след 2008г, след началото на световната криза са с много компромиси и излишно много и неиздръжлива електроника. В този смисъл, бих заложил на кола 2000-2009-та с добра история, вместо такава от 2010-2015-та. Имам бюджет за нова среден размер, висок клас - но с подписа на договора, тя вече струва 10 % по-малко, още преди да излязла от магазина... не, благодаря.
Карам KIA Sportage 2006 реколта дизел автомат с всички екстри и от 6 години само консумативи - и логиката казва , че не ми е нужно друго , за сигурен преход от точка А до точка Б.
А опита е от Форд Гренада, Рено 11, Фиат 131, Шкода Фабия/Октавия, Пежо 406.
Коментиран от #36
23:04 25.11.2017
33 Хей СМЕШКО
До коментар #29 от "БЪЛГАРИН":
Bentley, Bugatti, Lamborghini, Porsche са VAG GROUP бе смешко.Еййй, че дразнещи комплексари има тук.
23:07 25.11.2017
34 Гост
До коментар #25 от "То май май":
Просто французите нямат кола 250 к.с. пък дори и Голф вече има с 400 к.с.Не харесвам Голф и Пасат, но не мога да си изкривя душата, че немците в мощност, никой не може да ги бие.
23:41 25.11.2017
35 123
До коментар #30 от "Язе":
Пльос! Обзаведен Фокус за 26? С какво, с метални тасове? Стига бе.Коментиран от #52, #54
23:55 25.11.2017
36 123
До коментар #32 от "Старец":
Говориш глупости, защото не си пипал нова кола. А твоята супер Киа струва колкото 4 добри гуми с джанти, така че по кротко. Ще ми хвали кошници на 15 години, смех.Коментиран от #37, #38
23:59 25.11.2017
37 Гост
До коментар #36 от "123":
Абе ти се кажи във Phaeton на 14 години, който може да намериш за 10 бона и ще разбереш, че дори ново Рено не може да стъпи на малкия му пръст във всяко едно отношение. Друг е въпросът дали ти подхожда на доходите, защото смяната на масла и филтри може да ти стъпи на 1000 лева, а комплект гуми, да отиде на 1500 лева.Така, че не се превъзнасяйте по нови коли ширпотреба.
Всеки си решава какво да кара.
Коментиран от #43
00:09 26.11.2017
38 Старец
До коментар #36 от "123":
Господин 123,От магазина взети 3 коли с всички екстри :
Щкода Фабия 2003г 1,9 sdi
Шкода Октавия Лаурент и Клемент 1,8 T 20 V 2005g
Kia Sportage 2crdi 2007g.
Средно по 20'000 км на година всяка.
От тук и опит/мнение.
Карал съм и Lexus RX, но баланса цена/преимущество не издържа изпита.
Коментиран от #44
00:24 26.11.2017
39 Shmeker
До коментар #21 от "Гост":
Преди 15 години Субару гниеха като вестник.Сега май са ОК,
Обаче японците не правят коли, които да се помнят, не държат на олд-таймерите. Не им пука какво става с колата след като изтече гаранцията и това им спря възхода в Европа. За това започнаха да ги правят малко по-устойчиви от към ръжда.
Иначе субару и преди бяха капризни машини, понеже винаги бяха бъкани в всевъзможни екстри за времето си.
01:18 26.11.2017
40 Vasik Atanasova
за това са и най продаваните
аз да ви кажа че и гремания няма такива хубави коли каквито има
в България
а в гърция пълна трагедия
българи и сърби се отличаваха с яки машини като ауди и бмв
Коментиран от #48
01:55 26.11.2017
41 тойота
Коментиран от #51
07:36 26.11.2017
42 Бесен Язовец
08:04 26.11.2017
43 123
До коментар #37 от "Гост":
Файтона не е много коректен за сравнение стар автомобил, защото е един от малкото истински автомобили правени някога! Проектиран и сглобен до последният винт от Порше. Никога ФВ няма да направи по добра кола, а и не само ФВ. Друг е въпроса както казваш, колко струва удоволствието да караш истински такъв, а не поддържан със свински опашки😉 Все пак, за да сме честни трябва да го сравняваме с подобни съвременни аналози, които ако съм честен, наистина изглеждат много солидни коли, особено немската тройка.Но това не е кола за всеки ден. С тези разходи мога да поддържам 2 коли в средния клас и то нови.08:06 26.11.2017
44 123
До коментар #38 от "Старец":
Не съм искал да ви обидя, а и се оказва че имате допир с нови коли. Е, мисля че знаете какво е да караш нова кола! А във вашия случай с КИА колата все още е при вас, тоест е първа употреба. При коректна поддръжка и нормално шофиране е норма да изкара и 20 години. Моя коментар е по скоро насочен към знайните и незнайни коли по пазарите, където и най лъскавата щайга няма да спре по добре от Фиестата или Килото.08:12 26.11.2017
45 гощо
Коментиран от #46
08:35 26.11.2017
46 Вит
До коментар #45 от "гощо":
Вижда се ,че имаш голям опит с коли 10+години.Но нова май не си помирисвал ;не и в тоя живот.
10:33 26.11.2017
47 Empty
До коментар #16 от "ВАГ":
Професоре, Клио е в клас Поло и е смешно, че предоставя повече глезотийки от немски автомобил по-горен клас. То , ако сложиш срещу Голф френският му еквивалент, а именто Меган, С4 или 308, то нещата стават бутални. Аз лично предпочитам италиански, френски или японски пред прехвален немски! Мое мнение. Не се чувствайте длъжни да ми обяснявате колко съм тъп и как си нямам и хабер от коли. Имам доволно много преки , че и косвени наблюдения.11:41 26.11.2017
48 Empty
До коментар #40 от "Vasik Atanasova":
Имам подозрения, че даже не знаеш къде на картата се намира Германия,а? И в кое село на Гърция си била, че имаш такова категорично мнение?Хората на запад са практични. Могат да си позволят големи кросоувъри и лимозини, но не са им финансово изгодни /сервиз,застраховка,разход,парково място и т.н./. Обикновено семейства с деца имат една голяма кола /бус,миниван или комби/, която ползват за отпуска и да водят децата по училища и детски градини и една малка за всичко останало. Разбира се имат и уреден градски и междуградски транспорт, а и ползват велосипеди.
А на колите, които българите тепърва се радват в Германия им са се нарадвали точно от преди 15 години😁
Или просто казано...доста сме далеч от тях и е тъпо да се мерим с тях въобще.
11:57 26.11.2017
49 Kcaniba
До коментар #20 от "Гост":
Мерса ми ако няма подряване на седалките, есента нямаш стопляне, докато не изминеш 10-на километра)12:11 26.11.2017
50 шовинист
Голф е първи само в ЕС, а в света е Фокус и то с много. Към момента най-добрите масови автомобили в ЕС са Форд, според всички проучвания. И....наистина е странно как Киа, Хюнде и Тойота ги няма, защото те са още по-добри. Колкото до VW- едва ли ще издържат дълго да продават грозни коли с качество на ново Рено, а с цена като на Инфинити :) Лично аз залагам за красотата и емоцията в лицето на новите Алфа Ромео :)
Коментиран от #60
12:43 26.11.2017
51 Алфа Ромео
До коментар #41 от "тойота":
В еуропата не се карат много тойоти, надеждни са, но в други отношения е спорно да ли са най-убавите.18:57 26.11.2017
52 Язе
До коментар #35 от "123":
Погледни на сайта на Мотофое и сам се убеди.Коментиран от #53
23:10 26.11.2017
53 Язе
До коментар #52 от "Язе":
Да се чете Мото Пфое23:13 26.11.2017
54 Язе
До коментар #35 от "123":
Сори,грешката е моя.Фокуса не е колкото полото а........дори по-евтин с около 1000лв.Оборудване:
Всички електронни системи за безопасност
Векторно разпределение на въртящия момент
6 въздушни възглавници
Предни ел. стъкла и огледала
Интелигентно регенеративно зареждане на акумулатора
Активни клапи в предната решетка
Автоматична Старт-Стоп система
Радио/CD/MP3 с 6 тонколони, управление от волана и USB порт
MyKey
Ford Easy Fuel система
Централно заключване с дистанционно управление и сгъваем ключ
Климатична инсталация
Система за следене налягането в гумите
5 врати
Метални тасове само викаш.
Коментиран от #55
23:17 26.11.2017
55 123
До коментар #54 от "Язе":
Като си си направил труда да копираш листата на Фокуса, да беше направил същото и с Полото!Първо, Форда е в промоция и базовата му цена за най ниското ниво е 28 500.
Базовата цена на Поло е 26 000 лева, и има такива базови екстри, които при Форда са в ниво Титаниум или се доплащат. Така че, недей да подскачаш, а се научи да сравняваш ябълки със ябълки. Единственото предимство на Форда е двигателя, но предвид теглото на Полото, то сигурно и това ще отпадне при нормално ежедневно ползване.
08:30 27.11.2017
56 GTE
До коментар #14 от "The TRAPPER":
БМВ, Порше, Мерцедес и т.н. са най-добрите, но хората нямат пари, затова купуват пластмасовия VW, по твоята логика09:42 27.11.2017
57 вижся
12:31 27.11.2017
58 RAV4
Разкарайте я тая каросерия от изгнили ламарини и не се излагайте!
12:32 27.11.2017
59 Този коментар е премахнат от модератор.
60 до шовиниста
До коментар #50 от "шовинист":
Я дай линк към тая статистика за Фокус номер 1 в света че ми стана интересно ?Коментиран от #61
13:53 27.11.2017
61 гост
До коментар #60 от "до шовиниста":
колегата шовинист явно си измисля малко защото за сега Фокус е на 9та позиция за тази година в световен мащаб ... :) Голф е 3ти ...https://focus2move.com/world-best-selling-car/
14:02 27.11.2017
62 Шаран БГ
Може и да е прав човека.......
19:10 27.11.2017
63 Марко
=====================
Само за сведение на фактолозите от Факт: - в последните години в Европа се продават годишно някъде между 15 до 16 МИЛИОНА нови автомобила. Месечно това са около 1,3 МИЛИОНА. За десет месеца - поне 13 МИЛИОНА.
Сега погледнете горецитираната стойност. И сами преценете какъв факт е тя.
Хубав ден!
10:15 28.11.2017
64 Daviddeavy
Заказать услуги по продвижению сайта По всем возникшим вопросам Вы можете обратиться в скайп логин pokras7777 Раскрутка сайта под ключ
fhdxxxxxd
02:13 15.08.2019