Last news in Fakti

26 Декември, 2017 10:59 28 469 69

Кой продава най-много нови коли в БГ?

  • класация-
  • продажби
Кой продава най-много нови коли в БГ? - 1

Преди месец ви показахме данните от сайта focus2move, който публикува класация на най-продаваните модели в Европа от началото на годината. Сега ще концентрираме вниманието ви върху родния пазар.

Пак според същата статистика, месец преди приключване на календарната година, марката Dacia е лидер по продажби на нови автомобили в България. През 2017-а румънската марка е успяла да реализира в България 3 903 нови автомобила.

Второто място е за французите от Renault, които са продали у нас от началото на годината 3 562 коли. Тройката се допълва от корейската марка Kia, които са успели да продадат в България 2 823 нови автомобила.

Подреждането в топ 10 на най-продаваните нови автомобили в България се затваря от Toyota, Skoda, Peugeot, Ford, VW, Nissan и Opel. Според данните на focus2move най-голям ръст у нас спрямо аналогичния период от миналата година бележи Volvo.

Що се отнася до пазарен дял на автомобилните групи, то безспорен лидер у нас е Renault-Nissan, които имат пазарен дял в България от малко над 30%. Следват ги VW Group и PSA.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 onq s konq

    30 84 Отговор
    Е най-нормалното нещо е на клошарска държава и клошарски коли да са в челото на класациите. Сега дайте статистика колко коли над 10 години се продават годишно от каква марка и да сравним дали БМВ не е на първо място.

    Коментиран от #2, #3, #7

  • 2 Марио

    27 44 Отговор

    До коментар #1 от "onq s konq":

    Защо като купиш 20 годишен гнилоч си мислиш,че караш хубава кола.Да немска е ама тя няма даже ABS.
    Вътре е кочина като лада,не е безопасна,няма нищо.Просто не е истинско Bmw.Вече тези новите като поостареят ще са ОК.За пример ти давам първото поколение на х5.То е добро.Нищо че е старо

    Коментиран от #16

  • 3 Оня с коня

    87 13 Отговор

    До коментар #1 от "onq s konq":

    В тъпанарска държава, където мутрите управляват, нормално е старите бмвта да са на челно място.
  • 4 Велосипедист

    40 63 Отговор
    Не разбирам,защо DACIA попада в сегмента-автомобили ? Рено-Нисан също са под въпрос!
  • 5 VikiVarna

    10 8 Отговор
    Имам 12 000 лв....какво возило максимално ново - поне 2013 г. с 4-5 врати големичко - климатроник и фабричен ксенон мога да купя? - или на изплащане ???

    Коментиран от #64

  • 6 Guest10

    13 13 Отговор
    До коментар #5 от "VikiVarna":

    При така зададените критерий това са автомобилите от А и В сегмент "bubble car" или т.нар малки градски автомобили. Към тях като пример са VW Lupo
    Toyota AYGO Citroen C1 и др. подобни такива. Успех !
  • 7 гост

    25 21 Отговор

    До коментар #1 от "onq s konq":

    Заради такива като теб държавата стимулира старите коли. Мнозинството е важно, да се мине метър и днес, а утре да става каквото ще. И у нас може да се карат нови коли, но трябва добър лизинг и стимул с данъчното облагане. Да е справедливо, а не с цел да се товарят бедните. Бедните не трябва да имат коли, след като нямат пари. Абсурдно е да се обяснява, че хората нямат пари и затова всички да ни тровят с изкормени дизели и канцерогени?!?

    Коментиран от #11, #21, #69

  • 8 Дани

    64 7 Отговор
    Всяка втора кола е на газ,тровенето е от печките. Вижте ,че лятото има повече коли а няма проблеми като сегашните.
  • 9 въх

    44 4 Отговор
    Обаче, никъде не се споменава колко са продадени не на фирми, а на физически лица.
    За България - това е от голямо значение.
    Защото първенството водят евтини пластмаски, а те се купуват в големи бройки, просто защото са евтинджос.
    Това силно изкривява оценката за продажбите на коли на населението. Нещо, което единствено ме интересува от такива класации.

    Коментиран от #14

  • 10 Ауто DS

    66 11 Отговор
    Охххххх, трагедия! Най бедната нация в ЕС, а претенциите й, като на кралско семейство. 70 % от населението нямат пари дори за нова Дачия, най ниския клас, а дават мнение. Когато стигнем и подминем дори румънското автомобилостроене, тогава се правете на разбирачи. А някакъв даже има наглостта да казва, че Рено - Нисан били под съмнение дали са автомобили. Да, при това един от най големите производители, който расте с всеки изминал ден и купува марка след марка. А Даймлер разработват двигатели съвместно с тях. Същото се отнася и за ПСА, които през 2017г бележат огромен ръст на продажбите. Свиквайте с пичката, борчето и мачката, защото все повече ще ги виждате около вас. Весели празници.

    Коментиран от #67

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Емил

    18 26 Отговор
    Купуват въшки и след това се трепят с тях (катастрофите от последната седмица)! По-добре 7-8 годишна кола отколкото нова въшка!

    Коментиран от #13, #15, #60

  • 13 Дфен

    16 11 Отговор

    До коментар #12 от "Емил":

    По добре като нямаш акъл си стой в къщи ама то и там може да се пребиеш.Съдба.
  • 14 Дачия е номер1

    19 17 Отговор

    До коментар #9 от "въх":

    Мен не ме интересува кой какво купува аз си купих миналия месец 4та дачия кучетата си лаят кервана си върви.
  • 15 Тук говориш

    6 7 Отговор

    До коментар #12 от "Емил":

    За аудито в гаража нали
  • 16 Мартин

    23 13 Отговор

    До коментар #2 от "Марио":

    Нямат abs ли ? Една 20 годишна 5/7 серия има повече екстри и системи за безопасност от новата Dacia. А на цената на що годе ок Dacia около 18 000лв можеш да си вземеш много по - добър автомобил.

    Коментиран от #18, #22

  • 17 митко

    14 1 Отговор
    Пежо ги няма не защо колите са лоши а защото се правят на кредитна институция ти им носиш 3000 лв КЕШ те ти говорят за закъснели от по 50 лв преди 15 год е нема как така да си продават колите да отворят банка.
  • 18 Д фен

    3 6 Отговор

    До коментар #16 от "Мартин":

    Дай марка,километри,години,цени за обслужване,цениза застраховка,данък,евро колко3 или4,удари дали е имала колко собственика е имала има ли нещо за ремонт и колко ще струва .
  • 19 Невежа

    38 15 Отговор
    Българите сме прос народ, с добри сърца, ама много наивни... купуваш си 10годишна кошница с ”екстри” и превъртян километраж и се кефиш че си една класа над комшията. А простия комшия от село си кара чисто нова дачия с гаранция и авто каско и не го е'е че твоя таралясник е ден през ден в сервиза и ти дерат кожата, щот от скрапа кво да е?
  • 20 ЕмЕм

    12 22 Отговор
    Я кажете Ауди А3 от 2003 дизел заслужава ли 8000 лева ? Че нещо се чудя...
  • 21 гост

    12 10 Отговор

    До коментар #7 от "гост":

    Точно така. Доводът, че българинът бил беден, но му се полага кола, било то и тя да е подобие на кола, е абсурдна. Всяка кола старее, гние и става все по-несигурна. Към този момент вече преобладават дизелите, към 2/3 от автопарка на страната, и 90% от тях са изрязани и изкормени, за да не създават проблеми, всеки квартален майстор ти го препоръчва, без да се мисли, че така се тровят хората. Усещате ли колко тежко става за дишане като запалят старите дизели от блока? Нямам против изрядни, пречистени било то стари или не, но имам против смрадта и това да ми инхалират канцерогени директно под носа. И аз не съм имал пари и тогава не съм имал кола, защото не е само цената на покупката, а поддържането, качествени гуми, части, застраховка, данък и др. Няма такъв закон, който да гарантира на всекиму кола.
  • 22 Марио

    8 6 Отговор

    До коментар #16 от "Мартин":

    Дачията става само за служебна кола.В България не се продават скъпи коли.Аз моя range rover съм го пуснал за продажба.На нормална цена съм го пуснал,но май ще го дам бартер.А колата ми е още в гаранция.
  • 23 123

    15 2 Отговор
    Някои тук добре хвалят Дачия, ама нека да прогледнат. Наистина.
    Влезте в калкулатора и вижте каква кола се взима за 20 000 лева.
    Здрава е, факт, но това се дължи не на авангардни технологии, а обратното, на остарели такива. Не е достатъчно безопасна, вътре си е малко дървена, и то какво ми остана? Ааа, евтиното обслужване. Моля, я пак прочетете. Влезте и във форума на Дачия, и ще се облещите за какви суми става на въпрос. По малки са от другите марки, ама с 10-50 лева за ТО, което е далеч от евтино. Кола като всички останали, но не е достатъчно евтина за да си затворим очите.

    Коментиран от #29

  • 24 Невежа

    7 7 Отговор
    Има евтини коли ама са ”малки” друго си е 15 годишен таралясник. Нали тогава е струвал 100бона! Нищо че после братята италианци са го изхвърлили на боклука...
  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Гост

    21 11 Отговор
    Обичайните комплексари с Дачии, пишещи за таралясници, неосъзнавайки колко са жалки!
    Карайте си новите СЛУЖЕБНИ Дачии със здраве, но не ни давайте наклон ние какво да караме!

    Коментиран от #28

  • 27 Анонимен

    13 8 Отговор
    Точно така,както каза комен.8 замърсяването е не само от комините а и от селяните които се отопляват на въглища и дърва плюс собствен автомобил на 18-25гизтормозен дизел които в чужбина е забранен да се кара ,но тук е разрешено.Защо не забранят по стари от 17г.да се движат по улиците и по стари от 7г.да не се внасят, съответно преди да се регистрират да отговарят на екологичнте норми.
  • 28 Дфен

    4 5 Отговор

    До коментар #26 от "Гост":

    Ти ни казваш какво да караме но ние си знаем кое е по-добре.
  • 29 Дачия фен

    11 8 Отговор

    До коментар #23 от "123":

    Кажи ми колко струва твоя съединител от представителство на твоята марка защото моя от дачия ми е 160 лева на валео.На теб колко са ти масло +филтри и труд защото аз давам 187 лева.

    Коментиран от #32, #35, #36

  • 30 Марио

    3 9 Отговор

    До коментар #25 от "onq s konq":

    Точно твоето нито върви нито ръмжи.И аз ще си взема бмв или мерцедес,но нови.Вече 25 годишната ти кола не е хубава.Нито върви нито е безопасна,нито екстри има.С такава кола като влезеш в по-голяма дупка с по-голяма скорост директно се завърташ или губиш контрол
  • 31 Мито

    14 12 Отговор
    По–добре 12–13 годишен мерц или баварец за 10 бона отколкото нова Дачия.Много са дървени и не пазят. Ламарина като вестник.Карам служебна Дачия–отврат.Не мога да я сравнявам с 20 годишната си Астра и абсурд пък с 13 годишната си Е класа-много е далече.
  • 32 Алфата

    5 4 Отговор

    До коментар #29 от "Дачия фен":

    И аз бях много учуден, но основните чаркалъци на дачия се оказаха на идентични цени, като на алфа 159. Факт! Ремъци, ролки, водна помпа и др. А ако трябва да сравнявам дачия с алфата (особено 159), все едно да сравня куцо, гърбаво и проскубано магаре с расов ат! А за смяна на масло и филтри на дизелова (най-разпространените двигатели) дачия във фирмен сервиз, 187 лв. никак няма да са ти достатъчни. ВЕрвай ми! Горе - долу 100-тарка отгоре. Всичко го пиша от личен опит и наблюдения. Някъде, някой беше написал на времето, че дачия е двигател и трансмисия (надеждни са наистина) в някаква тенекия. Е прав е - колата като дома изисква и други удобства!

    Коментиран от #34

  • 33 Тя астрата

    4 4 Отговор
    Не може да се сравнява с никоя кола по ръжда прав си
  • 34 Д фен

    4 3 Отговор

    До коментар #32 от "Алфата":

    Не зная ти за каква си мислиш но аз имам са бензинови и цените винаги са били под 200 лева. Последния път съм платил в дачия повтарям дачия пловдив 187 лева.защо никой не признава че има съединители по 2000 лева е на една дюза им искат 600 лева,после дачия е евтина кола така но и подръжката евтина.Даваш 15000 и после не търсиш евтини части,евтини майстори,не можеш да заспиш какво се е развалило пак колко ли ще ме одрусат дали ремонта ще е сполучлив и колко ще ме изкара пак.Просто забряваш всички тези простотии даже за и да се случи повреда имаш 5 години безплатна пътна помощ.

    Коментиран от #37

  • 35 123

    5 2 Отговор

    До коментар #29 от "Дачия фен":

    За маслото, някак мога да го приема, макар и трудно. Сигурно колата ти е извън гаранция! За съединителя обаче, не мога да ти повярвам.
    И защо сравняваш твоя 1.4 мпи двигател на 20 години като поддръжка със далеч по сериозни двигатели? Я иди и смени съединителя с маховика на 1.5 дци в Дачия и тогава друга песен ще запееш! И за протокола, моето масло с филтрите е 570 лева при дилъра. Така наречените Лонг лайф, смяна на 30 000. От нова до 180 000 само така е обслужване. Много или малко, ти прецени и сравни.

    Коментиран от #39

  • 36 Анонимен

    3 0 Отговор

    До коментар #29 от "Дачия фен":

    Аз пък за моята дачия давам за масло и филтър 25 лв без труда защото сам го сменям.

    Коментиран от #38

  • 37 Гост

    8 2 Отговор

    До коментар #34 от "Д фен":

    Хахахахахахаха
    Човече, как не те е срам да се излагаш по този начин?
    Първо, не може да пишеш.
    Второ, търсиш постоянно спорове с всеки, който ти каже, че нова Дачия е много по-зле от 15 годишен автомобил по-висок клас!
    Трето, колата ти за 15 000 лева е гола като пушка и е със смешните 73 к.с. - все едно е някаква Лада от 1990 г. Иначе беше паднал толкова ниско, че да ми говориш как Субару нямали мощни коли и катастрофирали!
    Но какво може да се очаква от човек с ник "Дачия фен" :))))))))))))))))

    Коментиран от #41

  • 38 123

    6 1 Отговор

    До коментар #36 от "Анонимен":

    И какво наливаш? Изгоряло масло от фритюрник? Айде стига с този фолклор, 25 лева. Майко мила .....

    Коментиран от #42

  • 39 Дфен

    2 5 Отговор

    До коментар #35 от "123":

    Не е 1.4мпи а а 1.2 16v и се сменя 20000 километра и за моята съединителя е 160 при дилъра и друго ще ти обясня че първия шарнир съм го сменил на 191000 километра и оригиналния който свалих беше трв и сложих оригинален носач за 56 лева така че за подръжка с оригинални части ме питай мен не си прави труда да ровиш в нета.

    Коментиран от #43

  • 40 123

    5 2 Отговор
    Сега погледнах в сайта на форума, да не би нещо да съм се объркал. Ми, не! Там хората си сканират фактурите. Значи, 7 годишно Сандеро с 1.5 дци, обслужване с 20 процента отстъпка, цена 280 лева. Масло Елф, филтри и т.н. е равно на 280 лева. И кое му е евтиното? Сравнено с моите 570 лева, за 30 000 или две години, на кола със 190 коня и екстри, които Дачия няма да сложи никога! Евтино обслужване на Дачия? Може, ама в гаража на Пешо с масло Дъглас.
  • 41 То скоро

    1 4 Отговор

    До коментар #37 от "Гост":

    Ти пък няма да пишеш защото ти като твоето субаро скоро ще изчезнете от тази планета и не ми говори за мощност защото знам че форфоркото няма мотор по мощен от около 200 +коня и не намесвай форко с импреза там може да сте по известни но не с фърфоркото.Очаквай скоро извънземните да изведат тази марка далеч от хората.

    Коментиран от #44

  • 42 Анонимен

    1 1 Отговор

    До коментар #38 от "123":

    Маслото е Venol 10w40 цена 280 лв варел 60 л. Сменя се на 10000. Колата се кара от 300 000 км с него. Тя е на 471 000 в момента.

    Коментиран от #45

  • 43 123

    5 1 Отговор

    До коментар #39 от "Дфен":

    Колега, на тази кола колко да е носача? Какво има да държи, че да струва повече от 60 лева?
    Хайде по сериозно, моля те. На жена ми колата, Киа, която е поне 5 пъти по кола от Дачия, знаеш ли колко е маслото при дилъра? Под 100 лева! А носача знаеш ли колко е? Колкото твоя, оригинален, за първично вграждане! Е, това прави ли я дъ бест кар евар? Ми не, прави я нормална кола с прилично обслужвани и толкоз.
    Ама стига с тадлзи Дачия, чиято поддръжка ако искам да е грамотна, е далече от евтина!
    И никой до сега не може да извади някакъв друг плюс на Дачия освен евтини части. Което, пак казвам, е химера!
  • 44 Гост

    4 1 Отговор

    До коментар #41 от "То скоро":

    Я, много бързо смени никчето. Лошото е, че няма как да смениш неграмотността си. И точно ти да ми кажеш дали ще пиша или не, звучи доста смешно :))))))))))))))))
    Викаш няма Форестър с 320 к.с, а? Ами той е на база на Импреза бе невежа!
    "In 2004, Subaru launched an STI variant of the Forester, the Forester STI, for the Japanese Market. It shared the same engine as the 2005 Subaru Impreza WRX STI, but thanks to different tuning generated 320 bhp (240 kW)." - https://en.wikipedia.org/wiki/Subaru_Forester

    Ти някога карал ли си кола 200 или 300 к.с?

    Коментиран от #48

  • 45 123

    4 2 Отговор

    До коментар #42 от "Анонимен":

    Аха, бакшиш, разбрах те😀 Еми нормално.....

    Коментиран от #46, #47

  • 46 Анонимен

    2 3 Отговор

    До коментар #45 от "123":

    Всеки си прави сам сметката на мен тази марка ме устройва защото се е доказала.
  • 47 321

    1 3 Отговор

    До коментар #45 от "123":

    Там са истинските автомобили ти да си видял субаро такси ааааааааааааааа няма и да видиш щото се чупят бързо колкото и вървят.

    Коментиран от #49

  • 48 Д фен

    1 3 Отговор

    До коментар #44 от "Гост":

    Карал съм и колкото километри имам като шофьор ти толкова нямаш като шофьор +тези които си се возил зад шофьора.

    Коментиран от #50

  • 49 123

    4 1 Отговор

    До коментар #47 от "321":

    Така е, защото такси в БГ е кола с евтина поддръжка, не като в Германия, където клиента е важен и марката я знаем всички.

    Коментиран от #51

  • 50 Гост

    5 1 Отговор

    До коментар #48 от "Д фен":

    Бакши, имаш километри само на такива трошки дето нямат даже и климатик и са под 100 к.с.
    То само бакшиш може да се радва на такава скопения!

    Коментиран от #52

  • 51 321

    1 1 Отговор

    До коментар #49 от "123":

    Марката е дачия мерц и ваген тук си прав един път на бялото да кажеш че е бяло ще стане от теб човек може би.

    Коментиран от #53

  • 52 Те 100

    2 2 Отговор

    До коментар #50 от "Гост":

    +коня ги даваха на магистрала хемус на мармалад са.

    Коментиран от #55

  • 53 123

    2 1 Отговор

    До коментар #51 от "321":

    Благодаря, лягам си спокоен.
  • 54 Господин никой

    4 4 Отговор
    Истинските мъже, харесват нови коли и нови жени. Всичко останало са извращения...
  • 55 Гост

    5 0 Отговор

    До коментар #52 от "Те 100":

    Човече, фрапиращо неграмотен си!
    Покарай малко Дачията, че няма да имаш за лизинга - само висиш тук. Май никой не иска да се води на "прекрасната" Дачия :))))))))))

    Коментиран от #56

  • 56 Лягай вече

    2 7 Отговор

    До коментар #55 от "Гост":

    Аз отдавна не работя на мен ми работят 4 дачии на двойна езда може само да си мечтаеш да си на мое място.Лягай да спиш че утре те чака тежък ремонт на бързия премиум леш.

    Коментиран от #57

  • 57 Гост

    6 1 Отговор

    До коментар #56 от "Лягай вече":

    Да си мечтая да съм нагъл и неграмотен бакшиш? Ами не, мерси!
    Пък какво ме чака утре, едва ли ти ще ми кажеш! Леш е само тъпата ти Дачия, комплексарче!
  • 58 Маймай

    1 5 Отговор
    Не си спокоен за утре хайде ти остани буден че аз утре ще броя пари и тряба да съм свеж вече си лягам........

    Коментиран от #59

  • 59 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 60 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 61 15 Март

    4 0 Отговор
    Егати сериала,кеф ми беше да ви чета! А сега да отида да покарам малко моя осмак.
  • 62 sdasd

    2 7 Отговор
    Само дачиа най доброто на пазара комфорт стабилност здравина немците могат да си мечтаят да ги стигнат !!!
  • 63 Антон

    7 3 Отговор
    Аххахахаах, как звучи само: премиум мъртвец, нов внос, като нов, само на 15-20 год. и 700-800 хил. реални, но показващ, 30 хил.км, с вероятност да е бил тотал щета зарадо челен удар, пожар, превъртане през таван, потапяне в езеро или някакво друго издевстелство.
    Обаче премиум, и ганя е горд собственик на бракуван премиум автомобил, задължително от немското топ 3 , спрян пред панелката в люлин.
    АхахахахахахАахахахха

    Коментиран от #66

  • 64 Ввв

    1 0 Отговор

    До коментар #5 от "VikiVarna":

    Нищо
  • 65 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 66 ben10

    4 0 Отговор

    До коментар #63 от "Антон":

    братле я ходи си карай гордо дачията и не коментирай. ако човек има достатъчно акъл може да прецени дали колата е била пазена или е пълен трошляк. тия нови играчки дачии мачии дето вътре има само волан и климатик. като си намера една хубава запазена германка на старо има да си я юркам. Мерцедес от 2003 караме 7-та година е като топка. я да видя дачията като и мине гаранцията колко ще издържи.
  • 67 Чичу Ади

    1 0 Отговор

    До коментар #10 от "Ауто DS":

    Точно така пич. Правилно си напипал почвата, но май не си разбрал това кал ли е, или обикновени екскременти. Самият факт, че Дачия продава повече от Рено, а Шкода повече от ФауВе, говори за немотията на купувача. Истината е, че на хората им писна да ги доят с премиум цени за едни и същи коли. Световната криза отрезви европееца, което се отрази на пазара за автомобили. Все пак, самият Голф се продава повече от целият френско-японски алианц в Европа. Никой не иска да кара Дачия, но трябва да се правят компромиси. Даймлер може да не продават и половината на Рено, но печалбата им е в пъти повече. За производителите това е важно, само за комплексираните собственици е важна бройката... Един познат си купи 5 годишна Сандеро, неразличима от нова. Карах я, няма друга такава каруца.
  • 68 Дачия

    1 0 Отговор
    Проблема на Дачията е че е нова само докато я закараш в гаража. После нямаш дори и нова кола защото вече си я използвал, тоест нямаш НИЩО!!!!!!
  • 69 Очистител

    0 0 Отговор

    До коментар #7 от "гост":

    Тровят те вносителите на старо, защото именно те свалят катализаторите за да ги продадат после за 50 Ойро отгоре. Тровят те глупаците които не знаят че DPF филтъра се регенерира сам а бърьат да го свалят. И да, и бедните имат нужда от кола щот от цигани по улиците не смееш да се почешеш по гъза!