В Щутгарт със сигурност са предвидили критиките, които ще отнесе новото поколение на G-Klasse заради приликите си със стария модел. Колкото и съмнително да звучи обаче, W464 действително е абсолютно нов автомобил въпреки привидното бездействие на дизайнерите.
Външността на новия Geländewagen е запазила облика на предшественика съвсем преднамерено. В Mercedes-Benz са се постарали да съхранят класическите ръбести форми.
Дизайнерите са оставили дръжките на вратите с кръгъл бутон, стърчащите мигачи на предните калници, резервната гума на вратата на багажника и формата на фаровете, които вече са светодиодни. Запазен е също характерният метален звук при затварянето на вратите.
W464 е по-дълъг с 53 и по-широк със 121 мм от стария модел. Така габаритите на всъдехода вече достигат 4 715 мм на дължина и 1 881 мм на широчина.
Вътре вече е доста по-просторно. Пространството за краката на пътниците отпред и отзад е нараснало съответно с 38 и 150 мм. В областта на лактите е по-широко с 68 и 56 мм, а при раменете има 38 и 27 мм в повече.
Новата G-Klasse тежи около 170 кг по-малко от W463. Въпреки това с масата си от 2.4 тона немският всъдеход трудно ще мине за лекоатлет.
Теглото е намалено с използването на високоякостна стомана и алуминий в конструкцията на каросерията. От авиационния метал са изработени калниците, предният капак и вратите. Знаменитите панти на оригинала също са запазени, макар че са проектирани от нулата.
Устойчивостта на конструкцията на усукване е нараснала с 55% - от 6 537 до 10 162 Нм/градус.
Каросерията е монтирана на класическа лонжеронна рама. Предният мост обаче вече е окачен на независими двойни носачи.
Задният мост е цял. Окачен е на четири надлъжни носача за всяко колело и напречна стабилизираща щанга Панар.
Клиренсът е увеличен с 6 мм и вече достига 241 мм. W464 може да гази във вода с дълбочина 700 мм, със 100 повече от стария модел.
Новият всъдеход може да преодолява 100-процентов наклон (45 градуса), а ъгълът на атака отпред и отзад е съответно 30 и 31 градуса, с 1 повече, отколкото досега.
Надлъжният ъгъл на проходимост е 26 градуса (+1°), а устойчивостта при крен е увеличена със 7° до 35°.
G-Klasse W464 постарому разполага с понижаващи предавки и три блокируеми диференциала. Вместо хидравлични и вакуумни блокажи обаче вече се използват многодискови муфи с електронно управление.
При включване на блокажите или понижаващите предавки се активира режимът G-Mode. При него електрониката регулира настройките на адаптивните амортисьори и кормилната уредба, която вече има електромеханичен усилител вместо хидравлика.
Управляващата електроника има още четири режима освен G-Mode - Comfort, Sport, Individual и Eco. Те променят настройките на окачването, двигателя и системите за безопасност.
Новата G-Klasse ще се оборудва с 9-степенна автоматична трансмисия 9G TRONIC. Засега от Mercedes-Benz са обявили само един двигател. Версията G 500 ще се оборудва с 4.0-литров V8 с два турбокомпресора и мощност 422 к.с. (610 Нм).
За разлика от външността интериорът е коренно различен. Единственият познат детайл е дръжката пред пътника до водача.
На арматурното табло има два дисплея с диагонал 12.3 инча и три варианта за изобразяване на информацията - Classic, Sport и Progressive. Могат да се поръчат седалки с вентилация и масаж, одобрени от немската медицинска организация AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V.), специализирана в здравето на гърба.
Нищо в салона на W464 не напомня за армейското потекло на всъдехода.
Продажбите на новата G-Klasse започват през май. Базовата цена в Германия е €107 040.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ха ха
Коментиран от #19
14:27 15.01.2018
2 1243
Коментиран от #6, #7
14:37 15.01.2018
3 Миле
14:45 15.01.2018
4 няняня
15:09 15.01.2018
5 Гошо
G-класата е напудрена, лъсната и прескъпа УАЗка
15:21 15.01.2018
6 slacker
До коментар #2 от "1243":
Прав си за фаровете, останалото си е класически УАЗ15:23 15.01.2018
7 5687
До коментар #2 от "1243":
Като си некомпетентен недей да говориш глупости, а се образовай по темата първо.15:40 15.01.2018
8 Макси
15:49 15.01.2018
9 Нафарфорий
16:39 15.01.2018
10 Driving pleasure
Не ми харесва и преднята броня, задните стопове са гадни задницата като цяло е зализана и смешна въобще... преди 6 месеца офизиално се заядох с тях и им казах, че ще го опропастят - прав излязох!
За офроуд 94-99 За гъзарене 08-12 тва са истинските Джи-та
17:28 15.01.2018
11 аа не не го щем
17:41 15.01.2018
12 Driving pleasure
Публикувано във факти.бг: кормилната уредба, която вече има електромеханичен усилител вместо хидравлика.
----------------------------
Буквално и тотално са го скопили - жалко! :(
17:44 15.01.2018
13 kircho
18:33 15.01.2018
14 Баце
21:06 15.01.2018
15 Mercedes-Benz
"Вместо хидравлични и вакуумни блокажи обаче вече се използват многодискови муфи с електронно управление."
"При включване на блокажите или понижаващите предавки се активира режимът G-Mode. При него електрониката регулира настройките на адаптивните амортисьори и кормилната уредба, която вече има електромеханичен усилител вместо хидравлика."
Истинската G-class си остава една и това е W460,W461 и W463. С какво го замениха, с поредния паркетник, много жалко...
23:39 15.01.2018
16 Bgbg
05:54 16.01.2018
17 Лич
10:54 16.01.2018
18 Morgoth
11:35 16.01.2018
19 Morgoth
До коментар #1 от "ха ха":
С крик, ключ и едни вълшебни думички на уста :)11:38 16.01.2018
20 БЕНЦ
13:20 16.01.2018
21 гощо
07:27 17.01.2018
22 Plameni
20:24 17.01.2018