13 Октомври, 2018 13:00 7 108 78

Tesla изпревари и Porsche по продажби

  • tesla-
  • porsche-
  • model 3-
  • продажби-
  • статистика

След като задмина Jaguar, Tesla вече продава повече автомобили и от Porsche, твърди немският автомобилен аналитик Матиас Шмид. През третото тримесечие на годината са купени 83 500 "тѐсли" срещу 66 000 "поршета" или с 26% повече.

Резултатът се дължи най-вече на Model 3, от който между юли и септември са продадени 55 800 бройки. Tesla има всички шансове да изпревари Porsche и на годишна база. От началото на 2018-а немската марка е успяла да реализира 196 600 автомобила, а компанията на Илон Мъск - 154 200.

Преди два дни стана ясно, че през първите девет месеца на годината само от Model 3 са продадени повече бройки, отколкото всички модели на Jaguar, взети заедно. През септември най-достъпната Tesla е изпреварила по продажби в САЩ дори Toyota Corolla.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 асддас

    20 18 Отговор
    Тесла са в ценовата категория на немските премиуми Мерцедес, БМВ и ауди, следователно и космически кораб да направят повече от 1.5-2 милиона коли на година няма да продават. По толкова продават немските марки от години, това означава че повече хора не могат да си позволят такава кола. Тесла няма да произвеждат евтини хечбекчета по 10-15 хиляди, което означава че всеки от масовите производители като VW, рено-нисан, ГМ, форд ще продават милиони повече от тесла.

    Коментиран от #8, #10, #17, #21, #52

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Borislav Popov

    21 15 Отговор
    То щото пък Поршета се продават на пазара като зарзават ! Изобщо няма място за сравнение на двата автомобила . Нито по качество , нито по класа , нито като история ! Тия еднодневки още не са си изчистили проблемите ! Което пък ме навява на мисълта за вица : Овчар пасе овцете край пътя. Наблизо спира едно Порше. Овчарят питал шофьора - А бе момче , доволен ли си от тая кола. -Ами доволен съм казва собственика . Защо питаш ? - Щото като гледам май не се харчат много тия коли - отговаря овчаря !

    Коментиран от #5

  • 5 СссереМ

    19 23 Отговор

    До коментар #4 от "Borislav Popov":

    Кисело е гроздето нали,все пак Тесла е нова компания и тепърва навлиза,а и бъдещето е отредено на електромобилите.
  • 6 123

    30 19 Отговор
    Еееех, това ако не е
    избиване на комплекси, не знам кое е!
    Хора, в Поршето има толкова 'инженеринг', колкото Тесла няма да постигне и след 20 години! Апропо, когато Тесла бие Дачия по продажби, е те това е позитивна новина! Другото е бля, бля!

    Коментиран от #9, #42

  • 7 АКЦИИТЕ ПАДАТ ДАВАЙ ДА ЛЪЖЕМ

    11 8 Отговор
    ЧЕ ША СТАНИМ ЗА СМЯХ....
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Инженер

    23 19 Отговор

    До коментар #6 от "123":

    В Тесла нямало Инженеринг. Ти чуваш ли се какво ги говориш? Покажи ми една компания която през следващите две години да изкара по-добър автомобил от Тесла модел 2014 година? Те дори не могат да разберат все още как са ги направили от Тесла, за да ги изкопират. А гениалният главен инженер на товарни автомобили Mercedes, Не стига че не може да разбере Как може да се направи такъв камион, а дори обяснява че противоречал на законите на физиката, въпреки че камионът си е съвсем реален и се движи по пътищата. Не, в Тесла въобще няма Инженеринг.

    Коментиран от #12, #16

  • 10 Не всичко е начална цена

    13 10 Отговор

    До коментар #2 от "асддас":

    Защо споменаваш само първоначалната цена на придобиване? Ако сметнеш за целия живот на притежание на автомобила, в зависимост от изминатите километри може Тесла да излезе по-евтино от Dacia.

    Коментиран от #11, #65

  • 11 асддса

    7 8 Отговор

    До коментар #10 от "Не всичко е начална цена":

    Няма значение каква е цената за поддръжка, другите производители излизат с електромобили също, следователно и при тях ще е по-евтино.
    В тази ценова категория пазара няма как да им е повече от 2 милиона, и то в целия свят.

    Коментиран от #13, #15

  • 12 асддса

    10 17 Отговор

    До коментар #9 от "Инженер":

    И какво специално има теслата ? Елекромобила е много по-прост от кола с двигател. Какво повече предлага теслата ? Има голяма батерия и върви бързо, всеки може да го направи това. Дай пример за нещо иновативно при теслата, което никой друг да не може да направи ?
    Причината да няма електромобили от другите производители е, че те имат огромни инвестиции в заводи и двигатели и няма да имат пари да изхвърлят всичко и да започнат наново. Чете ли статията за електрическото ауди 1200 коня ? Това че нямат модел не означава че не са разработили същото и по-добро.

    Коментиран от #14, #47

  • 13 гост

    10 7 Отговор

    До коментар #11 от "асддса":

    Напълно вярно е , че пазара на премиуми е ограничен и не надвишава определен брой ! И този брой за последните 6-7 години се е увеличил с не повече от 1-2 % !!! По простата причина , че хората , които са карали коли по 20-25 000 долара няма да извадят по 40-50 000 , даже и да имат желание ! Което единствено означава , че Тесла изяжда от пазара на "старите" , тоест всяко увеличение на нейните продажби отнема от техните !! Така че ефекта е двоен , и с тоя темп само след 3-4 години резултатите ще са фрапиращи меко казано !!! Ауди и Ягуар вече пуснаха продажби на "конкуренти" и резултата е пълен резил !!! Същото ще е и с Мерцедес и Порше , по простата причина , че НЕ ЖЕЛАЯТ да пуснат електрички с по-добри показатели от петролните си модели , а това значи че Тесла ще ги превъзхожда по всичко !! А за бюджетните модели не бързай , когато Тесла спре да има тия прирасти от 50-60 % в премиум сектора , нищо не и пречи да направи бюджетна марка като всички останали и с нея да пуска модели за 15-20 000 ! Все пак ако ми покажеш поне една от тия старите дето е скочила от 70 000 на 200 000 броя за една година , тогава предричай колко могат !!! Нито една от "големите" няма и няма да има осигурени повече от 30-40 000 броя БАТЕРИИ годишно в следващите поне 5 години , след което вече ще е твърде късно да "спират" Тесла !!!

    Коментиран от #49

  • 14 Инженер

    16 7 Отговор

    До коментар #12 от "асддса":

    Ами сам си си отговорил на въпроса. останалите автомобилни компании ще ще ще ще ще произвеждат електромобили ама нищо не правят, защото не могат да предложат на пазара един смислен модел. Мислиш ли че щеше да оставят толкова голям пазарен дял на Тесла, ако можеха да предложат някаква адекватна конкуренция? Спомняш ли си преди четири-пет години как всеки изкарваше убиецът на Тесла, а сега никой не говори така, защото им се смеят. Вече започнаха да говорят как след пет години ще я ли да стигнат Тесла. Забележи да я стигнат! И ако погледнеш техническите характеристики ще видиш че ще стигнат нивото от 2014 година, сякаш с тесла до 2022 година ще стои без да прави нищо. Да тогава ще са излезнали няколко модела.
  • 15 гост

    8 10 Отговор

    До коментар #11 от "асддса":

    И между другото вчера излезе , че в Америка ВЕЧЕ Тесла продава ПОВЕЧЕ от Мерседес общо за всички модели , а до края на годината ще мине и БМВ !!!!! Следва Европа , честито !!!

    " Теѕlа e изпpeвapилa зa пъpви път Меrсеdеѕ-Веnz пo пpoдaжби в Cъeдинeнитe aмepиĸaнcĸи щaти. Дaнни нa Аthеrtоn Rеѕеаrсh coчaт, чe ĸoмпaниятa нa Mъcĸ e пpoдaлa 69 925 aвтoмoбилa пpeз тpeтoтo тpимeceчиe, a гepмaнcĸият лyĸcoзeн бpaнд - 66 542. Теѕlа e нaпът дa изпpeвapи и ВМW, cмятa Жaн Бaптиcт Cю. Бaзиpaнaтa в Mюнxeн мapĸa e пpoдaлa 71 679 aвтoмoбилa в CAЩ пpeз тpитe мeceцa дo ĸpaя нa ceптeмвpи. "

    Коментиран от #24

  • 16 По скоро ПИШМАН инженер

    9 13 Отговор

    До коментар #9 от "Инженер":

    Я пак за камиона на Тесла?!?! Къде се движи, кое било реално??? Хм, да връщаш тая диплома от Свободния и марш на пазара да продаваш електрически крушки с нажежаема жичка, че ме напрягаш с тъпотията си! Първите 20 бройки от всяка Тесла са купени от други автомобилни производители, както правят с всяка една нова кола. Взимат, разглабят и ползват на готово идеи, без да плащат на развоен екип. Тесла до ден днешен работят на загуба, като единствено предварителната продажба им позволява да оцеляват. От този Модел 3 са продали 85000, но са произвели 20000. Да не говорим, че още се учат в коя посока се завиват и развиват гайките. Нищо сложно няма в ел.двигателите, нито в батериите. Последните им ги правят Панасоник. Тесла още не могат да си оправят проблемите с Модел Ес. Когато премиум марките изкарат на пазара своите ел. автомобили, Тесла ще остане в историята, като първи масов производител на електрички.

    Коментиран от #19

  • 17 Иоям

    10 6 Отговор

    До коментар #2 от "асддас":

    Ганьо, а минава ли ти през ума, че с времето технологията ще поевтинее? В момента избиват вложеното като инвестиции за разработка и след това ще пуснат достъпни коли. Колкото и да не ти харесва дизела ти е отживелица.
  • 18 Язе

    13 8 Отговор
    Отново тъпа статия.Вчера сравняват Тесла с Ягуар а днес с Порше.Смях,смях,смях.Коя Тесла е на нивото на Порше?То и кренвирши от 3лв. се купуват повече от Луканка.Едното се купува за вкус другото за кучето.

    Коментиран от #20, #25

  • 19 Инженер

    9 4 Отговор

    До коментар #16 от "По скоро ПИШМАН инженер":

    Абсолютно прав си. Всички ги хванаха да разглобяват Tesla, като от Mercedes дори се изложиха та не си купиха, а взеха една под наем една и я разглобиха, а после я сглобиха и я върнаха все едно нищо не е било. Разглобяват ги още от 2012 година и са обещали през 2022 година да произведат електромобили с подобни параметри - има-няма 10 години изоставане технологично. Досега в световен мащаб все още няма електромобил от която и да е марка която да има параметрите на Тесла модел 2012 година.

    Относно камиона на Тесла - изказването на инженера беше за пробегът от 800 км, а се оказва, че още на този етап изминава 1000 в реалността. Питаш Дали са реални? Очевидно нямаш връзка с реалността, защото на мен тези ми изглеждат напълно реални https://youtu.be/dP0vIH8r-tE Прочети и Новината за 1000 километра и шефа на Mercedes https://m.fakti.bg/technozone/301064-tesla-semi-shte-moje-da-izminava-po-1000-km

    Коментиран от #22, #50

  • 20 Money money money

    8 6 Отговор

    До коментар #18 от "Язе":

    Не само по бройки, а и по оборот са изпреварили Порше и Ягуар, защото Тесла са всичко друго но не и евтини. Колкото и да не ти се иска, тези клиенти са предпочели да дадат повече пари за Тесла отколкото за Порше или ягуар, въпреки че според теб последните били по-хубави. Сравняват Тесла с Премиум сегмента, защото дори да не са премиум, са в същият този ценови диапазон. Все едно да направят Дачия по-скъпа от Porsche да я продават повече, но това да говори зле за Дачия. Чуваш ли се какви ги приказваш?

    Коментиран от #23, #32

  • 21 Иван

    6 4 Отговор

    До коментар #2 от "асддас":

    Евала брат. Умен си. Ама само, как яко я направи тази сметка а? Сигурно имаш визията и парите на Мъск???

    пп. Ама май ги нямаш... май си смотльо в панелка.

    пп2. Как изобщо не те е срам да коментираш....
  • 22 Borislav Popov

    6 6 Отговор

    До коментар #19 от "Инженер":

    То за това ли изгониха Илон Мъск ? Американският предприемач Илон Мъск сключи сделка с Комисията за ценни книжа и фондови борси на САЩ бизнесменът да плати 20 милиона долара и да се оттегли от поста председател на съвета на директорите на компанията "Тесла" (Tesla), съобщиха световните агенции.
    "Тесла" също трябва да плати 20 милиона долара по силата на споразумението, оповестено вчера.
    Американският борсов регулатор обяви, че е постигнато споразумение само два дни след като заведе дело с искане Мъск да бъде отстранен от поста главен изпълнителен директор.
  • 23 Borislav Popov

    7 6 Отговор

    До коментар #20 от "Money money money":

    Илън Мъск: Tesla фалира
    money.bg . -цeннитe ĸнижa нa ĸoмпaниятa изгyбиxa близo eднa чeтвъpт oт cтoйнocттa cи или 22% пpeз мapт. Toвa бeшe нaй-гoлeмият cпaд зa тяx oт излизaнeтo нa пpoизвoдитeля нa фoндoвия пaзap пpeз дeĸeмвpи 2010 гoдинa.

    Πpeз минaлaтa ceдмицa oт peйтингoвaтa aгeнция Мооdу"ѕ пoнижи ĸpeдитния peйтинг нa ĸoмпaниятa дo нивo "бoĸлyĸ". Eĸcпepтитe пocoчиxa, чe вepoятнo Теѕlа щe бъдe пpинyдeнa дa нaбepe oщe нaд 2 милиapдa дoлapa ĸaпитaл.
  • 24 Borislav Popov

    6 6 Отговор

    До коментар #15 от "гост":

    Продадени - ама още не са произведени . Да не говорим че пълно с рекламации. Даже тапицериите вътре с различен цвят ! Почти всяка произведена Tesla е с дефект !!!!

    Около 90% от сглобените Model S и Model X се връщат в завода за ремонт
    Почти всички току-що сглобени автомобили на Tesla се нуждаят от доработки и отстраняване на неизправности, преди окончателно да напуснат завода. Това съобщава Reuters, като се позовава на служители във фабриката на компанията.

    Коментиран от #26

  • 25 гост

    7 4 Отговор

    До коментар #18 от "Язе":

    Да бе , само че трябва да уточниш , че примера ти важи , ако кренвиршите са по-скъпи от луканката или кренвиршите са за теб , а луканката за кучето , хахахахха !!! От пет години поне слушаме как "големите" ей сегичка ще извадят "убийците" на Тесла , обаче първите два както ги извадиха и тъй ще си ги приберат май , хахахха !!! Нали няма да ме убеждаваш , че прословутото Ауди и още по-прословутия Ягуар нямат производствени мощности , та затова за тая година ще имат продажби колкото Тесла за седмица ?? А пък другите "големи" Мерцедес и Порше се очертава и толкова да нямат , ужас раиш !!
  • 26 Правиш ли разлика

    6 4 Отговор

    До коментар #24 от "Borislav Popov":

    Правиш ли разлика между капарирани, поръчани, произведени и продадени автомобили? Продажбата е последният етап, когато вече е доставен до клиента. Чак при доставката се заплаща пълната цена и автомобила се води продаден. Произведените автомобили са с хиляди повече, но имат проблем с доставките и съответно продажбите. Няма математика при която доставените автомобили движещи се по улиците да бъдат повече от произведените, както ти твърдиш.

    Коментиран от #27, #53

  • 27 Borislav Popov

    11 8 Отговор

    До коментар #26 от "Правиш ли разлика":

    Произведените с хиляди автомобили стоят в завода и чакат за отстраняване на дефектите ! да сравняваш Порше с Тесла е все едно да сравняваш Трабант с Ауди . Тесла с цена от 35 хил долара и Порше с цена 100 хил Евра ! Изобщо няма място за сравнение !
  • 28 Driving pleasure

    7 6 Отговор
    Поредната крайна простотия на ватманите! Ми тя и ТАТА продава повече от Порше! Естествено, че евтин боклук като модел 3 ще има по-голям пазар от луксозен спортен седан като Панамера или убийствен спортист като 911 - тва са крайно крeтeнoидни статистики! Публикувайте финансовия отчет, да видим като уж е изпреварила всички с колко милиона ОЩЕ е вътре за последното тримесечие защото кочината на Илон продължава да губи пари!
  • 29 Азазел

    7 4 Отговор

    До коментар #8 от "В грешка си":

    Всъщност някой знае ли колко ще излиза поддръжката на тези коли, сега закупените, след да речем пет години? Да няма изненадани, като теглят чертата.

    Коментиран от #31

  • 30 kjl

    8 3 Отговор
    Вече съм напълно убеден, че Тесла продава повече и от Ролс Ройс! Смешници
  • 31 Driving pleasure

    7 7 Отговор

    До коментар #29 от "Азазел":

    Ами ще има изненадани бъди сигурен :) Батерята е с 8 години гаранция а батериите имат гадния навик да има пада капацитета извенжъж. И ако да кажем остатъчната и стойност на тая Тесла е 10 000 долара новия собственик ще стои пред реалната заплаха да плати 20 000 за нова батерия - защото това не е като ДВГ да може да смениш компонент или да направиш частичен или основен ремонт... ще има много и много белезнени писъци - само почакай ;)
  • 32 Язе

    4 7 Отговор

    До коментар #20 от "Money money money":

    Нещо си се объркал.Model 3 ама хич не е премиум.В статията става въпрос,че благодарение точно на този модел са дръпнали продажбите.Пак ще се повторя-да сравняваш пък точно Model 3 с Порше говори за сериозен проблем.Премиум цена за непремиум кола.Тук си прав.
    Все едно да направят Дачия по-скъпа от Porsche да я продават повече, но това да говори зле за Дачия. Чуваш ли се какви ги приказваш?
    Това говори зле за клиентите а не за марката.Ти ще си купиш ли кренвирши на цената на луканка?Аз не,но има много които си взимат и са доволни.

    Коментиран от #36, #37

  • 33 Borislav Popov

    11 4 Отговор
    Пред Поршето - Теслата изглежда като баничарка. Нищо общо с премиум автомобил !
  • 34 Интелекта на Робокопа

    7 3 Отговор
    Много хора искат да съсипят Тесла. Спомнете си как преди 70 г. големите автоконцерни в САЩ съсипаха Престън Тъкър и неговия Тъкър Торпедо.
    Тесла е надежда за бъдещето и освен това накараха Порше да почне да произвежда електромобили.
  • 35 Driving pleasure

    5 5 Отговор
    И между другото днес пак не си изпих хапчетата и громя Тесла с 18 ника. Голям съм терикат и никой не може да се усети. Хайде сега да си ходя, че гаджето ми Хабиб чака долу, днес имах много клиенти и ще му отчета добър оборот ;)
  • 36 гост

    5 3 Отговор

    До коментар #32 от "Язе":

    Ето ви плановете лично от любимците ви !! :
    През следващите няколко години засилващото се производство на електрически автомобили ще позволи на този тип превозни средства да се изравни ценово с губещите популярност дизелови коли, смята Томас Улбрих, член на борда на директорите във Volkswagen. Той даде пример с пазара в САЩ, където германския автомобилен концерн планира да предложи своя първи електромобил - I.D. Neo на цена с около 8 хил. долара по-ниска от тази на популярния Model 3 на Tesla . Базовата цена на Model 3 на територията на САЩ е 35 хил. долара предо отстъпките за екологични автомобили, въпреки, че от компанията, ръководена от Илон Мъск, потвърдиха, че обикновено клиентите поръчват коли с цена около 42 хил. долара. Анализите на амбициозните планове на VW Group да продаде 1 милион електромобили до 2025 години с марката на VW, Audi, Skoda и SEAT до 2025 г. показват, че е възможно да се постигнат цени, близки до тези на дизеловите автомобили.
    До 2025 един милион от ВСИЧКИ марки на ВАГ !!!!!! Хахахаххахаха !!!! До 2025 Тесла ще е продала повече от милион само от Модел С и Х , за Модел 3 ще са 2-3 , а за бъдещите модели отделно !!!!И кво викаш , "големите" щели да ги надминат , а ?? Че то ВАГ се НАДЯВА за една пета от нейните бройки , пък за другите да не говорим !
  • 37 гост

    4 5 Отговор

    До коментар #32 от "Язе":

    И пак повтарям , само се НАДЯВАТ !!!! Нали се сещаш какво ще стане като Фолксваген предложи в Щатите , че и в Европа онова концептче , дето няма 200 коня и батерия 48 квтч (два пъти по-малка от Тесла ) , ама видиш ли щял да е 8 хиляди долара по-евтин , ама пак евентуално и щели да го предпочетат пред Тесла , хахахах !!!

    Коментиран от #59

  • 38 тони

    6 2 Отговор
    Традиционните автомобилни производители бавят електрическите модели, защото това ще удари много дилърите. Вече няма да са нужни годишните обслужвания и това ще намали значително приходите им.
  • 39 Скептик

    7 5 Отговор
    Досега Тесла е на загуба и е малко вероятно нещата да се подобрят в близко бъдеще, така че тази рекламна кампания е жизнено важна за намирането на нови инвеститори-шарани. Ако обаче се окаже че има някакъв фабричен дефект в набързо сглобените бройки от последните месеци така че да трябва да влизат в сервиза, с Тесла е свършено. Нито имат пари, нито капацитет за един recall, а инвеститорите панически ще си разпродадат акциите. Единственото спасение ще е да се намеси държавата.
  • 40 двг мъкаа

    5 5 Отговор
    Мъката на хората против електричките ще става все по-голяма и все по-често в ежедневието ще им се обяснява, колко погрешна позиция са си избрали. Дано по-бързо немския автокартел се ориентира във времето, че да им спести от мъката...

    Коментиран от #43

  • 41 miro23

    9 5 Отговор
    Имам порше кайен 2006 турбо С от 3 години наскоро ми се отвори възможност от приятел в Щатите да закупя Тесла модел С 85квч мога да кажа само едно : Теслата е уникален автомобил при първа възможност ще заменя и другият автомобил на жена ми с Тесла .За 3 месеца съм изминал над 12к километра без абсолютно никакви проблеми и най-вече безплатлно екологично и без проблеми с паркирането в центъра тъй-като е безплатно (невероятно удобство) Теслата е от първо поколение 2014г . Завършена е уникално успях да повозя вече повече от 150 скептици , професори , фенове и каквито се сетите всеки е адски очарован от автомобила . Поршето беше супер автомобил за времето си но проблемите които ми е създавало и разхода и който ми показваше зимата , вече грам не ми липсва ! Пожелавам на порше като фен на марката да се стягат и да направят и те това което Тесла постигнаха само за няколко години.
  • 42 Roadster

    6 2 Отговор

    До коментар #6 от "123":

    Ако задвижването на Тесла беше просто като немски дизел досега да са го изкопирали, ама не е. Всички щяха да имат тяхното ускорение и пробег, ама нямат. 2020 излиза Tesla Roadster с 200 kWh батерия,1000 к.с., 1000 км пробег с едно зареждане и скорост над 400 км/ч, 0 to 60 mph (0 to 97 km/h) in 1.9 sec. Другите не могат да стигнат още параметрите на Model S, за Roadster просто е излишно да се коментира. Продава тоя който има технология, а не който се казва някак си....

    Коментиран от #58

  • 43 Скептик

    7 8 Отговор

    До коментар #40 от "двг мъкаа":

    Мъка ми е не за електричките а за зомбираните шарани които са инвестирали в Тесла. Следя компанията от много години и за пръв път тази година посъветвах зет ми да си продаде акциите. Наближава денят на истината. Напомням че в далечната 2011 лидерът на култа обещаваше че през 2012 със започването на продажбите на Модел Ес ще излезе на печалба. Вече сме 2018 и все още чакаме деня в които Тесла ще рапортува макар и един долар печалба. Поредният локум на Илон е че сега с Модел 3 най-сетне ще излезе на печалба. Трудна работа, при положение че в зависимост от оборудването, себестойността на продукцията е равна или по висока от продажната цена. Единственото решение е привличането на нови капитали, изграждане на нови производствени мощности, пускане на нови модели, и т.н. Тоест, в този бизнес модел има заложени елементи на класическа пирамида и зависи от броя както на шараните инвеститори, така и на шараните потребители.
  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 Минаващ от тук

    8 2 Отговор
    Не можаха значи да го спрат процеса. Толкова оплюване на гьобелсовата дезинформация във всичките средства за масова информация по всичките земни кълбета, обаче не и не. Купуват хората бе. Глупави хора. Ето кошмарът на немците е в ход.
  • 46 Кольо Камиона

    4 5 Отговор
    Не смятам че Порше или Ягуар са база за сравнение. Когато Тесла започне да продава повече от Тойота или Хонда И Е НА ПЕЧАЛБА, едва тогава ще ги призная за истинска марка.
  • 47 Miro23

    7 2 Отговор

    До коментар #12 от "асддса":

    Новото се нарича battery management ! Никой не може да се доближи по начина охлаждане на батерията . Това влия на мощноста която може да отдава и губи заряд във времето изключително бавно . Моята батерия е на 4 години и е загубила 1.8% от пъвоначално максималния си заряд от завода въпреки че е от първите модели преди големите промени след 2015г .

    Коментиран от #51

  • 48 асддса

    3 4 Отговор
    Добре бе хора, от къде знаете че големите производители не могат ? Че на тесла инженерите са дошли от там, да не би да са паднали от луната ? В автомобилния сектор постоянно си привличат хора от други марки, тези хора имат информацията. Както от киа и хюндай взеха хора от БМВ М.
    Не го правят заради сегашните си инвестиции в двигатели. Тесла нямат инфраструктура и започват от началото.
    Я вижте на ягуар I pace ? Скоро и мерцедес и БМВ си пускат електрическите СУВ.
    Зад тези фирми стоят едни и същи хора с много пари, които търсят печалба. Мислите ли че ще оставят тесла да им вземе огромна част от пазара ?
    До няколко години ще има поне 20 алтернативи на тесла.
  • 49 асддса

    5 1 Отговор

    До коментар #13 от "гост":

    Тесла никога няма да имат 50% от световния пазар. Това че не пускат не означава че не разработват по-добри модели.
    За 2017 бмв са продали над 100 000 електрически автомобила световно. Това са доста голяма част от общите продажби на тесла.
    Мерцедес, бмв и ауди продават по 600-800 хиляди повече автомобили годишно от колкото преди 5-6 години, това е повече от 1-2%. Тесла могат да вземат част, но в никакъв случай 50%. Никой няма 50% от нищо в автомобилния пазар.
  • 50 асддса

    3 1 Отговор

    До коментар #19 от "Инженер":

    Еми ще разглобяват, мислиш че тесла не са разглобявали ли ? Как се учат тогава на производство ? Във всеки един бизнес трябва да гледаш какво прави конкуренцията, иначе си просто идиот. Няма голяма фирма, която да не "шпионира" конкурентите си.
  • 51 асддса

    5 1 Отговор

    До коментар #47 от "Miro23":

    Аз не казвам, че теслата не е добър автомобил. Просто казвах, че големите производители няма да позволят да им вземат от пазара толкова лесно.
    Иначе и аз бях изненадан като четох как хора, които идват от порше са доволни от тесла, явно има защо. Просто хората трябва да го погледнат от друга гледна точка. Да не го сравняват с двигател, а като нещо различно. Носи удоволствие по друг начин. Както с ръчните скорости срещу двоен съединител. Или класически автомобили и съвременни.

    Електрическата кола наистина е по-добър вариант за всекидневно ползване. Каквото и да си говорим, за повечето хора е по-добре електромобил отколкото 1.5 литров кросоувър. За суперкарите и спортните автомобили е различно.
  • 52 395

    4 3 Отговор

    До коментар #2 от "асддас":

    Голям си разбирач.
    От всичките простотии които написа само 8 верни думи имаш:
    "Тесла са в ценовата категория на немските премиуми..."
  • 53 632

    1 1 Отговор

    До коментар #26 от "Правиш ли разлика":

    Евала.
    Обясни го като за малоумни .
    За съжаление много пак не те разбраха .
    Явно нивото тук е доста по-ниско ...
    😁
  • 54 алтавия

    1 2 Отговор
    До 15-20години ще забранят и бензиновите курници,еУектрофикацията ще е във възход !
  • 55 Димов

    3 2 Отговор
    Абе, АМГ не постигнаха ли 99 000 продадени Мерцедеси, точно през миналият септември? Май, точно тук го четох. И говорим за АМГ - коли за определен кръг от хора. Не за купенца с евтини материали.

    Коментиран от #56

  • 56 АМГ

    2 1 Отговор

    До коментар #55 от "Димов":

    Причината за това е огромното портфолио на AMG. Към момента, от него идват около 50 различни версии на на практика всички модели на Mercedes-Benz - от най-малкия A-Class до флагмана S-Class.
  • 57 tarikat

    1 0 Отговор
    Падение...
  • 58 Язе

    4 3 Отговор

    До коментар #42 от "Roadster":

    И ти си като Госта зомбиран.2020 идва но поредния тайфун.Къв Роудстър кви 200kWh батерия.Това някоя врачка ли ти го каза?Евала на Мъск,едно време се казваше секта и сега положението не е по-различно.Ако бяхте риби щеше на бастун да ви лови.Госта може и на тиган даже.хахахахах

    Коментиран от #60

  • 59 Язе

    2 2 Отговор

    До коментар #37 от "гост":

    То и при Мъск всичко е евентуално,ще,близо сме(до лудницата)скоро,ей сега,утре,след два дни.хахахахахигигиг
  • 60 Тома неверни

    3 2 Отговор

    До коментар #58 от "Язе":

    Освен за срокове за какво друго е излъгал Илон Мъск? Всички параметри които е казал предварително досега, обикновено в реалността са доста по-добри. И според мен все поизхвърли със сроковете, но какво значение има дори да не е 2020-та, а 2022 година, когато останалите ще изкарат електромобили с по-лоши характеристики от Тесла 2012 година? Това успокоява ли те по някакъв начин?

    Коментиран от #61, #62

  • 61 Тома верни

    1 1 Отговор

    До коментар #60 от "Тома неверни":

    Малко се поизхвърля с прогнозите че един ден ще престане да е на загуба с всеки автомобил който произвежда. Засега вероятността да излезе на печалба в скоро време е нищожна, освен ако не измисли някой фокус с осчетоводяването на бъдещите поръчки.
  • 62 асддса

    1 1 Отговор

    До коментар #60 от "Тома неверни":

    Какво значение имат показателите ? На тесла им трябват за да превъзхождат другите. На хората не им трябват толкова мощни коли. Искаш да качиш всички на 800-900 коня ли ?

    Коментиран от #64, #71

  • 63 Киро

    4 2 Отговор
    Винаги ще си карам кола с ДВГ с ръчни скорости и с ръчно управление. Водачът е господар над автомобила а не обратното

    Коментиран от #67, #68

  • 64 Димов

    0 0 Отговор

    До коментар #62 от "асддса":

    То и сега се случва някой да отърве газта и да се качи на тротоар, пълен с пешеходци, дори и с 50кс количка. Не ми се мисли какво ще е, като яхнат всички електромотори по 300кс.
  • 65 123

    1 2 Отговор

    До коментар #10 от "Не всичко е начална цена":

    Ще излезе друг път. На тесла годишното обслужване е 2-3 000 долара. И това, ако не броя, че трябва да ходиш да я обслужваш в Германия или Италия. На всеки нормален ДВГ среден клас излиза 500 лева при нормален пробег около 20 000 км. Тоест, за 5-6 години каране с теслата може да си вземеш още една Дачия или Шкода.

    Коментиран от #70, #72

  • 66 Т.о.ш.и.б.и.я.н

    1 1 Отговор
    Ганьо знае от всичко по много и кара пасат 2 на гас или опел и живее на балкон остъклен с винкел и маджун и е велик
  • 67 Т.о.ш.и.б.и.я.н

    2 2 Отговор

    До коментар #63 от "Киро":

    Махни си и ел чистачките и ги направи с ръчка и пръскалките ел махни и ги направи като в руските барака да ги натискаш с крак торбичката с водата и с ръка да връткаш чистачките
  • 68 Т.о.ш.и.б.и.я.н

    2 2 Отговор

    До коментар #63 от "Киро":

    Оскуби и хидравликата нали си мъж със силни раце що ти е ? Как може да ти улеснява шофирането ти да не си геи а?
  • 69 незнайко

    1 0 Отговор
    Интересно защо още няма коментар от Антиелектрика ?
  • 70 гост

    2 0 Отговор

    До коментар #65 от "123":

    Я пак колко излиза поддръжка на гаранционни "премиуми" с ДВГ ?? А случайно да си забравил , че в "подръжката" на Модел С и Х влиза БЕЗПЛАТНО ползване на Суперчарджър в цял свят , което в Щатите и по-голямата част от Европа значи безплатно гориво , я дай един от твоите дето раздава безплатно бензин или дизел ??? И дава поне половината от функциите които дава поддръжката на Тесла ?? Чакам справка на "подръжка" на Мерцедес ПОНЕ Е-класа , макар че ценово трябва да е за S и GLS , или за БМВ 5-серия или Х 5 ??

    Коментиран от #73

  • 71 гост

    2 0 Отговор

    До коментар #62 от "асддса":

    Ето ти резултата от скорошната новина , че Тесла е надминала продажбите на Ягуар !!!
    Британската Jaguar обмисля преориентиране на производството си към изцяло електрически автомобили. Маркетолозите на компанията представиха на ръководството за разглеждане план-стратегия за пълния преход на марката към електроенергия . Планът предвижда постепенно и цялостно изтегляне на традиционните автомобили с двигатели с вътрешно горене и замяната им с електрически аналози до 5-7 години. Първият от новите електромобили ще стане луксозен и скъп седан, който ще замени модела Jaguar XJ, и ще се превърне в конкурент на Tesla Model S и Porsche Taycan. Неговата премиера се очаква да бъде в идните две години.

    През 2023 г. ще бъдат свалени от производство моделите Jaguar XE и Jaguar XF, чийто приемник ще стане електрически кросоувър. Две години по-късно ще се пови новото поколение на електрическия кросоувър Jaguar I-Pace, а моделите F-Pace и E-Pace ще се окажат ненужни и също ще бъдат свалени от производство.

    За 2027 г. пък е насрочен дебютът на флагманския електрически кросоувър Jaguar J-Pace. Освен това се очаква спортният автомобил Jaguar F-Type също да получи наследник с напълно електрическо задвижване.
  • 72 Miro23

    1 0 Отговор

    До коментар #65 от "123":

    Можеш ли да мо кажеш кое и се подържа за тези 2000-3000$ , ?
  • 73 Димов

    2 1 Отговор

    До коментар #70 от "гост":

    За да сме честни, нека си признаем, че всичките тези уж-безплатни услуги са си чиста стръв за зарибяване. То и аз помня бензина като бше по 17ст, а нафтата всеки си я точеше от едни цистерни, закопани в баира до близкото село, но нещата коренно се промениха, щом продукта стана масов. И при електричките всичко безплатно много бързо ще се превърне в скъпо, щом половината свят мине на такива.

    Коментиран от #74

  • 74 гост

    0 3 Отговор

    До коментар #73 от "Димов":

    Ами за да сме честни , продължаваш да мислиш като типичен петролофил , без да вдяваш какво предстои !! В близките години ще навлязат масово автономните електромобили , които основно ще са споделени или "под наем" по твоята "терминология" !! И тогава няма да мислиш нито за "живота на батериите" , нито за зареждането , нито даже за такива неща като застраховки , данъци и ПАРКИРАНЕ !!! И на всичкото отгоре по вече доказани данни в Европа , ще ти излиза между три и пет пъти по-евтино от "притежанието" на личен автомобил !!! И Тесла вече предлага в Щатите отдаване на собствения ти автомобил , когато решиш , с което можеш да покриеш примерно месечния лизинг , вместо да дреме по тротоари и паркинги !! И това също влиза в прословутата "поддръжка" , дето толкова бърка в очите на дружката ти !! И тогава за цената на тока ще мисли Тесла , а тя мисли отдавна и добре , щом гарантира цена от 7 цента за киловат за след 2-3 години !!!

    Коментиран от #75

  • 75 Димов

    1 0 Отговор

    До коментар #74 от "гост":

    А ти мислиш наивно. Просто си представи как всички страни от третият свят, цяла Африка и половин Азия, ще карат коли под наем и ще си споделят играчките, като в приказен Барби-свят. Тези хора притежават половината от колите в движение на света. Това, което описваш, е само за бели хора в бели градове... при това без чувство за собственост. Те са малко. Повечето са черни и искат да имат тяхна кола. Имат и Калашник, с който постигат исканото. И карат. Искам да погледаш малко снимки на милионните гета в Мексико, Алжир, Нигерия, Боливия, Индия, Судан, Чад, Гана и прочие страни, дето всеки втори цигулан е яхнал по една таратайка. Да видиш как само в Индия, такива МПС са повече от българите по света и у нас. Приказната ти утопия е просто неприложима за света, също като Платоновата държава. И пак нещо си се объркал. Аз не харесвам петрола. Мисля, че точно на теб обясних преди време, че симпатизирам на електромоторите, но смятам сегашните батерии за голям проблем, който умишлено се прикрива и премълчава.
  • 76 Живот на батериите

    0 1 Отговор
    И тук стигаме до това, което Дан представи през март по време на International Battery Seminar & Exhibit – новото му проучване за подобряване химическия състав на NMC (nickel manganese cobalt) литиево-йонните батерии с цел ограничаване на газовете изпускани от клетките при работа под високо напрежение. Клетките изработени от екипа на Дан продължават да работят много добре и след 1,200 цикъла.

    За една електромобилна батерия тези 1,200 цикъла вероятно ще се равняват на над 450,000 км пробег, което означава, че дори след толкова много изминати километри батерията ще е с около 95% от първоначалния капацитет. При 20,000 км годишен пробег това би означавало над 20 години живот.

    Коментиран от #77

  • 77 Зорлем

    2 0 Отговор

    До коментар #76 от "Живот на батериите":

    Абе пролетта (или беше зимата още?) и Фискарс биха яко тъпани как ще правят реловюция при батериите обаче засега само на геврека дупката...

    Коментиран от #78

  • 78 Зор ми е

    2 2 Отговор

    До коментар #77 от "Зорлем":

    Роудстър и Семи вече имат прототипи, които се движат по пътищата. И двете са с пробег по 1000км. Революцията вече е факт и просто чака масово производство.