След изключително бързият бум на електромобилите, почти всички компании започнаха да работят в тази насока. Най-популярна в момента е марката Tesla, но най-продаваният електромобил в света все още е Nissan Leaf.
Германските премиум марките започнаха инвазията с фалстарт, но въпреки това именно от тях в близко бъдеще се очакват модели, които да се противопоставят на Tesla. Audi стана първата германска компания, която започна едросерийно производство на електромобили. Продажбите на кросоувъра e-Tron обаче все още не са стартирали, макар че в Инголщад не носят вина за това.
Електромобилите на Audi се оборудват с батерии на LG Chem. Оказва се обаче, че точно преди началото на първите доставки корейците са решили да увеличат цените на акумулаторите с 10%, което сварило немците неподготвени. В момента от Audi се пазарели с LG, но споразумение още не било постигнато. За да не изостава от Audi, Mercedes-Bеnz също показа електрически сериен кросоувър.
Той се нарича EQC, но предварително насрочените тестове за журналисти не се проведоха, като на тяхно място германците ни предоставиха за тест хибриди и водородни автомобили. За да каже нещо по въпроса и BMW показа електрически кросоувър, но само във вид на концепция. Явно не тези електромобили ще се борят пряко с продукцията на Tesla. Най-очакваните конкуренти са други три "играча", които сме класирали според нашите виждания по темата. Ето кои са те.
Porsche Taycan
На първо място е Porsche Taycan, концепцията на който беше показана през март в Женева. В продажба серийната версия ще се появи през 2020 година и ще струва 80 000 евро. Електромобилът ще разполага с два електромотора със системна мощност 600 конски сили. От 0 до 100 км/ч ускорението ще е 3.5 секунди.
BMW i4 EV
Втората позиция сред най-очакваните германски премиум електромобили е за BMW i4 EV, което ще представлява електрическа версия на BMW 4 Series Gran Coupe. Към момента е ясно само, „е електромобилът ще се прави на платформата CLAR, но според баварците именно тази кола ще разполага с автономен пробег от над 600 километра.
Audi e-tron GT
Третата позиция е според нас е за Audi e-tron GT, който ще бъде представен на автомобилното изложение в Лос Анжелис още в края на ноември. Електромобилът ще се прави на PPE платформата, заимствана от Porsche. По предварителни данни електромобилът ще може да изминава 400 километра и ще се зарежда от бързозарядни станции за 12 минути.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Електрошок
12:00 23.10.2018
2 смях
Коментиран от #21, #24
12:11 23.10.2018
3 Барчо
12:15 23.10.2018
4 Ще ще ще ще 2020 2022 2025
Коментиран от #27
12:24 23.10.2018
5 Димо
Коментиран от #6
12:31 23.10.2018
6 Лошо седларов Лошо
До коментар #5 от "Димо":
Лошото е че при електромобилите много малко хора е приоритет с какво са облечени седалките, а всички питат за пробегът и незнайно защо за ускорението. Доказателства са по-големите продажби на Тесла, въпреки че продават на същите цени като Премиум марките, но по-малки и некачествени автомобили.Коментиран от #7
12:39 23.10.2018
7 Димо
До коментар #6 от "Лошо седларов Лошо":
Не съм съгласен с теб Седларов.Ако мъж купува според твоите критерии.жена му веднага гледа интериора.Немеца каквото барне американеца не може чак дотам.Коментиран от #30
12:45 23.10.2018
8 Кико
Вие някога карали ли сте Тесла?
Аз имам една лична и една служебна тук в Австралия. Качеството е на светлинни години от това на немския премиум. За три години нямам никакви повреди по нито един възел в колата.
А удоволствието от шофирането е несравнимо, но това изкуфелите ви мозъци, пълни с 1.9TDI, няма как да го асимилират.
Карайте си 20 годишните премиуми, тровете себе си, децата, приятелите си. Псувайте всеки месец, като се счупи нещо и се надъхвайте, колко невероятни кошници имате.
Коментиран от #9, #13, #14, #15, #17, #28
12:50 23.10.2018
9 Лъжеца
До коментар #8 от "Кико":
Ти да видиш.12:55 23.10.2018
10 цистит
Коментиран от #11
13:15 23.10.2018
11 гост
До коментар #10 от "цистит":
То само батериите да бяха !! И не че и сега в петролните 90% от компонентите не са произведени извън Германия , ама сега и батериите и електрониката не са и РАЗРАБОТЕНИ в Германия , а чужди разработки !!!Коментиран от #12
13:29 23.10.2018
12 Разработчик
До коментар #11 от "гост":
Е За какво им е да разработват нещо по електромобил? Според антиелектрика и компания, това е проста работа и всичко е разработено и открито още преди да измислят ДВГ. Сега просто взимаш една батерийка и едно електромоторче и ето ти готов електромобил. Сглобяваш и продаваш на балъците. а пък старите компания знаят как се произвеждат автомобили и само да почнат ще фалират Tesla за по-малко от месец! Никой няма и да погледне към тези дърводелски инструменти, всеки ще избере премиума! Немският премиум! Инженерната мисъл! Германския детайл!13:38 23.10.2018
13 оня без коня
До коментар #8 от "Кико":
Ти на коня си Тесла му викаш...13:44 23.10.2018
14 Кико1
До коментар #8 от "Кико":
А кат ти се скапат батериите ще те питам14:10 23.10.2018
15 Кико1
До коментар #8 от "Кико":
А кат ти се скапат батериите ще те питам14:10 23.10.2018
16 гост
14:11 23.10.2018
17 kiko 1
До коментар #8 от "Кико":
Кико вземи слезни малко на земята бе брато... Ще видиш , че тези филми и ние сме ги гледали..14:32 23.10.2018
18 Кроо
14:34 23.10.2018
19 Кроо
Коментиран от #26
14:34 23.10.2018
20 Кроо
14:42 23.10.2018
21 асддса
До коментар #2 от "смях":
Двойна цена ? Как го определи това ? Теслите да не би да са евтини ? Да не би батерията да определя цената на колата ?Цената ще е конкурентна
14:47 23.10.2018
22 карач
15:24 23.10.2018
23 Кольо Камиона
16:43 23.10.2018
24 Кольо Камиона
До коментар #2 от "смях":
Няма как да стигнеш цената на кола която се сглобява в палатка.16:48 23.10.2018
25 Tesla X
20:08 23.10.2018
26 Бухахахахахха
До коментар #19 от "Кроо":
Че тя сега не минава 450км ти след 800 000км говориш щяла само 420 да минава.400 на репатрак и 20 на самоход.бухахахахаха20:09 23.10.2018
27 Ще ще ще
До коментар #4 от "Ще ще ще ще 2020 2022 2025":
Ето ме.Пак пишеш ЩЕ,ЩЕ,ЩЕ.Къде го тоя Роудстър бре момко?Къде е тая улица да мина и аз да го снимам?Как карат нещо дето го няма?ЩЕ го има,ЩЕ го бъде,ЩЕ.Най ми е смях за 1000 км пробег.Оно сега не минава 500 пък след малко повече от година двойно.Ихааааа.Кристалната топка не я вада,защото много неща ми казва и вече се обърквам.20:14 23.10.2018
28 Бухахахахахха
До коментар #8 от "Кико":
Още не си слезнал от кенгуру то качил се на Тесла.Бухахахахаха.Може да повозиш и госта.Хем еко,хем като застудее може да вкараш "изгорелите газове"в купето да се отопляваш.Бухахахахах20:52 23.10.2018
29 селянин 1
22:45 23.10.2018
30 Фък да нафта
До коментар #7 от "Димо":
Не съм съгласен , когато немците са произвеждали коли с почти единтичен външен вид американците са произвеждали един от най-красивите автомобили и до днес !Немските автомобили са стилни и качествени но немогат да се сравняват с американските коли !
12:35 24.10.2018
31 гощо
08:07 25.10.2018
32 некойси
През това време Американците си правеха тестовете и разработките, и сега изведнъж се оказват в позицията на догонващи и неспособни да предложат конкурентен продукт.
08:48 25.10.2018