Фотографи на американското списание Road&Track заснеха тестово муле на най-икономичния автомобил в света Volkswagen XL1 по време на зимни изпитания. Първият прототип на колата с разход от 1 литър на 100 км бе показан още през 2002-ра, а ако се съди по напредъка на немците, серийното производство може би ще започне още през 2014 г.
За разлика от концепта тестовият XL1 има по-традиционна архитектура на купето. Вместо тандемното разположение на местата едно зад друго, седалките на мулето са една до друга, а куполообразният "похлупак" е заменен от по-практични врати тип "крило на чайка".
Подобно на последния вариант на концепта L1, серийният XL1 ще се оборудва с двуцилиндров дизел с обем 0.8 литра, мощност 47 к.с. и въртящ момент 89 Нм, който ще задвижва задните колела. Той ще се комплектова със седемстепенна трансмисия DSG с два съединителя.
Нафтовият агрегат ще бъде подпомаган от електромотор с мощност 27 к.с. Благодарение на него XL1 ще може да изминава определено разстояние само на ток.
По данни на Road&Track колата ще тежи 795 кг, което се смята за отлично постижение за возило с комбинирано задвижване. Ниското тегло е постигнато чрез изработката на възможно най-много детайли от алуминий и въглеродни нишки. От тези материали ще бъдат направени над 70% от частите на XL1. На чугуна и стоманата се падат едва 23.2%.
Рекордно ниският разход на авангардното VW обаче става възможен не само за сметка на ниската маса. Волфсбургските конструктори са успели да намалят коефициента на въздушно съпротивление до 0.186. За сравнение при един от най-обтекаемите автомобили на пазара в момента Chevrolet Volt този показател е 0.28.
Макар да изглежда като спортно купе с доста динамичен дизайн, бъдещият автомобил ще бъде всичко друго, но не и бърз. По непотвърдени сведения максималната скорост ще бъде електронно ограничена на 120 км/ч, а ускорението до 80 ще отнема мъчителните 32 секунди.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 vw gost
11:17 20.03.2012
2 МММ
или моите бегли познания по физика ми подсказват, че това ще е абсолютен провал.
Направо счупиха кантара.
За какво им е тая аеродинамика като това нещо не се знае дали ще надвиши 45км/ч по баир нагоре.
11:23 20.03.2012
3 МММ
11:25 20.03.2012
4 ххх
Правите ли разлика въобще между дизелово гориво и нафта?
Пишете грамотно!!
Коментиран от #15
12:02 20.03.2012
5 Джорето
13:04 20.03.2012
6 V-A
13:57 20.03.2012
7 Jack Bauer
Коментиран от #14
14:08 20.03.2012
8 pfxaxa
14:09 20.03.2012
9 benz
14:39 20.03.2012
10 Ванеса Славчева
15:06 20.03.2012
11 Тачо
15:59 20.03.2012
12 Име:
16:25 20.03.2012
13 mikele
17:47 20.03.2012
14 адидас лед
До коментар #7 от "Jack Bauer":
@7 to nee za magistrali,ako varvi 120 ne izliy na magistralata18:03 20.03.2012
15 адидас лед
До коментар #4 от "ххх":
@4 naftata i dizela kakvo sa ve ne sa li edni i sashto18:04 20.03.2012
16 mikele
18:21 20.03.2012
17 Pesho
18:42 20.03.2012
18 Lyd1q
19:58 20.03.2012
19 Prelude
20:03 20.03.2012
20 белиат
В началото на 2011 г. новият модел беше представен на изложението в Катар и предизвика голям интерес сред посетителите и ВИП гостите.
20:40 20.03.2012
21 beiat
20:42 20.03.2012
22 Alfa Romeo is the best !!!
20:51 20.03.2012
23 Prelude
20:58 20.03.2012
24 vw gost
21:03 20.03.2012
25 Prelude
21:43 20.03.2012
26 mnogo sex
11:49 21.03.2012
27 реклама
12:22 21.03.2012
28 марто
22:43 25.03.2012
29 умния
16:10 24.11.2012