Last news in Fakti

20 Март, 2012 10:54 20 453 29

Най-икономичният автомобил влиза в серия

  • volkswagen-
  • xl1-
  • l1

Фотографи на американското списание Road&Track заснеха тестово муле на най-икономичния автомобил в света Volkswagen XL1 по време на зимни изпитания. Първият прототип на колата с разход от 1 литър на 100 км бе показан още през 2002-ра, а ако се съди по напредъка на немците, серийното производство може би ще започне още през 2014 г.

За разлика от концепта тестовият XL1 има по-традиционна архитектура на купето. Вместо тандемното разположение на местата едно зад друго, седалките на мулето са една до друга, а куполообразният "похлупак" е заменен от по-практични врати тип "крило на чайка".
 
Подобно на последния вариант на концепта L1, серийният XL1 ще се оборудва с двуцилиндров дизел с обем 0.8 литра, мощност 47 к.с. и въртящ момент 89 Нм, който ще задвижва задните колела. Той ще се комплектова със седемстепенна трансмисия DSG с два съединителя.
 
Нафтовият агрегат ще бъде подпомаган от електромотор с мощност 27 к.с. Благодарение на него XL1 ще може да изминава определено разстояние само на ток.
 
По данни на Road&Track колата ще тежи 795 кг, което се смята за отлично постижение за возило с комбинирано задвижване. Ниското тегло е постигнато чрез изработката на възможно най-много детайли от алуминий и въглеродни нишки. От тези материали ще бъдат направени над 70% от частите на XL1. На чугуна и стоманата се падат едва 23.2%.
 
Рекордно ниският разход на авангардното VW обаче става възможен не само за сметка на ниската маса. Волфсбургските конструктори са успели да намалят коефициента на въздушно съпротивление до 0.186. За сравнение при един от най-обтекаемите автомобили на пазара в момента Chevrolet Volt този показател е 0.28.

Макар да изглежда като спортно купе с доста динамичен дизайн, бъдещият автомобил ще бъде всичко друго, но не и бърз. По непотвърдени сведения максималната скорост ще бъде електронно ограничена на 120 км/ч, а ускорението до 80 ще отнема мъчителните 32 секунди.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 vw gost

    2 4 Отговор
    ....тежи 749 кг, дизеловия агрегат е 48 к.с., сумарно стават 75 к.с. и ускоряват колата за 11, 9 сек до 100 км/ч. Може да измине 35 км. само на ток и скоростта му е ограничена до 160.
  • 2 МММ

    3 4 Отговор
    Или тея нещо са объркали статията
    или моите бегли познания по физика ми подсказват, че това ще е абсолютен провал.
    Направо счупиха кантара.
    За какво им е тая аеродинамика като това нещо не се знае дали ще надвиши 45км/ч по баир нагоре.
  • 3 МММ

    0 1 Отговор
    Аха някой вече поправи статията
  • 4 ххх

    2 2 Отговор
    Стига с тези "Нафтови агрегати"
    Правите ли разлика въобще между дизелово гориво и нафта?
    Пишете грамотно!!

    Коментиран от #15

  • 5 Джорето

    0 3 Отговор
    Ииии....само умници тука.А изобщо тази теснолинейка ще си я купи ли някой?Все още тези автомобилчета са само за престиж на фирмите които ги произвеждат,един вид си мерят ........
  • 6 V-A

    1 3 Отговор
    По-добре Volt/Ampera които са пълноценни автомобили с прилично ускорение и скорост, отколкото това самоцелно творение.
  • 7 Jack Bauer

    1 1 Отговор
    "...скорост ще бъде електронно ограничена на 120 км/ч, а ускорението до 80 ще отнема мъчителните 32 секунди..." - няма да е много практично особено ако трябва да се изнесеш бързо на зелен светофар с продължителност 15-18 сек. За каране по магистралата да не говорим - немските магистрали нямат ограничение и съм виждал поршета да карат с 250+ км/ч - та този XL1 по-скоро ще е опасен отколкото икономичен и практичен.

    Коментиран от #14

  • 8 pfxaxa

    1 2 Отговор
    'ба.и грозната каруца :Д
  • 9 benz

    1 3 Отговор
    e.ati t...ka :DDDDD
  • 10 Ванеса Славчева

    0 3 Отговор
    mn e iaka i mn sportna no :d niama kak da gori 1 litar na 100 km
  • 11 Тачо

    3 0 Отговор
    Който си може си може (WAG). В наши условия обаче съм сигурен, че с нафтата на "Лукойл" разхода ще е поне с 80% по-висок. За дюзите да не говорим...
  • 12 Име:

    2 1 Отговор
    Смисъла на икономичния автомобил е да може по-бедните хора да си го копуват! А тия с тая направия от въглеродни нишки и т.н ще струва една камара пари.
  • 13 mikele

    0 1 Отговор
    Според мен има грешка в данните за ускорението . Карам Голф от 86 година дизел - 54 коня , ускорявам за 15 сек.от 0 до 100км тежащата 1100 кг кола . Та някак не мис е връзва супер аеродинамично 800 килограмово нещо с 47 коня да ускорява от 0 до 80 за 32 сек . нещо са объркали писачите
  • 14 адидас лед

    0 0 Отговор

    До коментар #7 от "Jack Bauer":

    @7 to nee za magistrali,ako varvi 120 ne izliy na magistralata
  • 15 адидас лед

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "ххх":

    @4 naftata i dizela kakvo sa ve ne sa li edni i sashto
  • 16 mikele

    0 0 Отговор
    Не смятам за проблем да се движиш по немска магистрала дори и с по-ниска скорост от 120 км в час има по-дясни ленти за по-ниски скорости а и до колкото зная малко са магистралите без ограничение на скоростта, повечето са с максимално допустима скорост . Във връзка с разхода на това нещо бих казал ,че е твърде възможно да е така когато немец прави нещо и казва ,че е така значи ... въпреки , че наистина не е за вярване .
  • 17 Pesho

    1 0 Отговор
    Отзад прилича на Шкода 120.
  • 18 Lyd1q

    0 0 Отговор
    ба.и май....та т'ва нещо е баш за българия с тея горива :D
  • 19 Prelude

    0 1 Отговор
    Няма логика в тая кола. Уж целта е икономичност, пък задно предаване. За какво му е задното на тия 40 коня! И при 120км/ч макс скорост за какво и е аеродинамика!
  • 20 белиат

    0 0 Отговор
    от място до 100 км/час се осъществява за 11,9 секунди. Максималната скорост електронно ограничена е 160 км/час. Акумулаторите ще се зареждат по стандартния начин от електрическата мрежа.

    В началото на 2011 г. новият модел беше представен на изложението в Катар и предизвика голям интерес сред посетителите и ВИП гостите.
  • 21 beiat

    0 0 Отговор
    kolko struva niakoi znae li
  • 22 Alfa Romeo is the best !!!

    0 0 Отговор
    aerodinamikata namalqva razhoda na gorivo ;)
  • 23 Prelude

    0 1 Отговор
    не и ако седи на едно място, което общо взето може да се каже за максимална скорост 120
  • 24 vw gost

    0 0 Отговор
    ... в първия коментар ви написах какви са му характеристиките: ускорява за 11,9 сек до 100, а скоростта е ограничена на почти 160 км/ч. Явно автора не се интересува за каква кола пише.Теглото е корегирано,но това за скоростта и ускорението е смешно. При идеални условия може да достигне 1 литър,но практиката сочи,че ще е повече.Въпреки това е страхотна кола заради инженерните решения и идеалните резултати. Предполагаемата цена е около 65 000 долара,но са само догатки.
  • 25 Prelude

    0 0 Отговор
    Ок, видях че има нещо нелогично. Издънката наистина се оказва в статията, не в колата.
  • 26 mnogo sex

    0 0 Отговор
    Защо всички електрически или икономични като това горе са все с някаква отвратителна визия, видите ли ние мислим за вас,мислим и за природата уж ето правим икономични коли но с идеята да не ви се харесат,да харесате и си купите добре изглеждаща бензинка.
  • 27 реклама

    1 0 Отговор
    Това е си е чиста реклама, отколкото практична кола, за да се поддържа вярата за „най-най” и да се запишат в историята с първата серийна такава. Извън тая цел на практика за градско и пробег до 160 км много по-добре чист електрик с разход 0. За по-голям пробег е много по-добре Volt, Ampera и други подобни (до 2014 ще излязат още), които обаче са пълноценни коли с 4-5 места, с 2 пъти по-голям пробег на ток и освен самоцелните разход и аеродинамика превъзхождат подвижната реклама във всяко отношение. Остава и цената да е над 40000$ колкото струват повечето гореизброени и потвърждението за самоцелното творение ще е пълно.
  • 28 марто

    0 0 Отговор
    Ами аз сега съм на 12 и се надявам до когато взема книжка да измислят коли, които да са икономични, но да имат обикновено купе.
  • 29 умния

    0 0 Отговор
    това за икономията добре но какво става при катастрофа или ако те удари друг стандартен автомобил дали оцеляваш ???! или те размазват като консерва