На автосалона в Лос Анджелис се състоя премиерата на новото поколение Mazda3. Това е първият сериен модел в света, който ще се оборудва с бензиновия двигател SkyActiv-X с възпламеняване на горивната смес посредством сгъстяване като при дизелите.
В основата на "тройка" лежи силова архитектура Skyactiv Body с клупови съединения, които повишават устойчивостта на усуквания и създават деформируеми зони, които поглъщат енергията при удар и гасят вибрациите. Предното окачване е на МакФерсони, а задното е проектиран от нулата торсионен прът.
За намаляване на акустичните и вибрационни натоварвания вертикалният ход на колелата е оптимизиран, а в изолацията на пода има допълнителен шумопоглъщащ слой. В конструкцията на пода е използвана "двустенна" технология, при която между ламарината и вътрешната обшивка остава свободно пространство, пълно с влакнест материал.
Двигателите, с които ще се оборудва новата Mazda3, са бензинови мотори от сегашното семейство Skyactiv-G с атмосферно пълнене и обем 1.5, 2.0 и 2.5 литра, както и от 1.8-литров дизел Skyactiv-D. Истинската технологична звезда в гамата обаче е свръхикономичният 2.0-литров Skyactiv-X с механичен компресор и технологията SPCCI (Spark Plug Controlled Compression Ignition, "възпламеняване чрез сгъстяване, управлявано с искрово запалване).
Точните характеристики на двигателите все още не се съобщават. Скоростните кутии са шестстепенна механика и автоматик със същия брой предавки.
Новата Mazda3 ще се предлага с двойно предаване i-Activ AWD, което досега бе достъпно само в Япония. Трансмисията работи в тандем със система G-Vectoring Control Plus, която променя подаването на въртящ момент в зависимост от ъгъла на завиване на волана, скоростта и въздействащите на автомобила ускорения и контролира вертикалните натоварвания върху колелата.
В оборудването на новата "тройка" влиза аудиосистема с осем говорителя, която може да бъде заменена срещу допълнително заплащане с Bose с централен говорител, два задни сателита и събуфър. Пакетът спомагателни системи i-Activsense включва инфрачервена камера за контрол на състоянието на водача и степента на умора, функция за следене на автомобили, които се движат в напречно направление отпред и круиз контрол за задръствания Cruising & Traffic Support (CTS).
Продажбите на новата Mazda3 започват в началото на следващата година.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Лопатата
За сметка на това, здраво стъпили на земята разработват и подобряват бензиновите двигатели.
Браво.
Коментиран от #4, #73, #77, #103
14:59 28.11.2018
2 AUDI
Коментиран от #36, #70, #72
14:59 28.11.2018
3 сектант
Коментиран от #19
15:00 28.11.2018
4 AUDI
До коментар #1 от "Лопатата":
а този бензинов-дизел не е ли безсмислен хибрид бе батко?!Коментиран от #7
15:00 28.11.2018
5 кокото
Коментиран от #39
15:02 28.11.2018
6 gnida
15:04 28.11.2018
7 Лопатата
До коментар #4 от "AUDI":
Те просто го сравняват, но явно не си прочел статията. Технологията на запалване е без свещи, под налягане, като при дизела и т.н. Колата е 100% бензинова и ще дава около 20% икономия на бензин спрямо сегашната.Ти не им бери грижа. За да я разработват години, според теб дали е излишна.
Коментиран от #13, #26, #30
15:04 28.11.2018
8 Иво
Коментиран от #10
15:05 28.11.2018
9 гу духате
15:15 28.11.2018
10 Зорлем
До коментар #8 от "Иво":
Не е същото. Директното впръскване се отнася до това как горивото влиза в цилиндъра, а тук говорят, че като го вкарат там ще го палят (почти) без искра. Апропо, директно впръскване имаше още през 90-те - например прословутите GDI (Gasoline Direct Injection) на Митсубиши, които скъсаха нервите на бая сервизи.Коментиран от #71
15:23 28.11.2018
11 Димов
15:24 28.11.2018
12 Туй онуй
15:26 28.11.2018
13 AUDI
До коментар #7 от "Лопатата":
чел съм я , чел съм и за skyactiv-x , g и d. Всичките са приятно интересни като технолгия. Имайки предвид че имат и почти еднаква компресия , което го няма другаде ;) лошото е че доста ексемпляри на тази марка ги яде ръждата повече от старите опели :)Коментиран от #14, #18
15:39 28.11.2018
14 Лопатата
До коментар #13 от "AUDI":
Явно караш старо и изгнило АУДИ :)Ела в 21 век. ;)
Коментиран от #16
15:48 28.11.2018
15 Бойлер
Коментиран от #17, #33
15:51 28.11.2018
16 AUDI
До коментар #14 от "Лопатата":
Може би е малко старо , да :) 13години са си 13години..но си малко в грешка с ръждата...недей да сравняваш наистина поцинкована ламарина с нещо , което ти караш най-вероятно :)15:57 28.11.2018
17 Va60
До коментар #15 от "Бойлер":
Не само на тебе отзад Алфа отпред Мондео15:57 28.11.2018
18 Инж Химик
До коментар #13 от "AUDI":
Чели-недочели... бензинът е стабилно гориво, просто увеличават налягането в горивната камера. Искра е необходима поне за началното "палене" на цилиндрите и точно това са написали, че ще има контролируема искра, която ще "дозапалва" ако е необходимо.Коментиран от #21
15:58 28.11.2018
19 Бай Благой
До коментар #3 от "сектант":
и 2-3 пъти по-скъпо16:06 28.11.2018
20 Петър
Коментиран от #22
16:07 28.11.2018
21 AUDI
До коментар #18 от "Инж Химик":
Ти май не четеш.. Skyactiv-X сиреч "бензиновия-дизел" използва точно това , което ти казваш... а останалото за компресията "мислителю" е за G и D , но карай....16:08 28.11.2018
22 Coupé
До коментар #20 от "Петър":
Защо, какво значение има дали е директно или индиректно впръскването? Не е ли важно горивото?Коментиран от #25, #83
16:12 28.11.2018
23 питам
16:40 28.11.2018
24 Никола
Коментиран от #62
16:41 28.11.2018
25 Зорлем
До коментар #22 от "Coupé":
При директното впръскване се променят температурите на горене, защото например смесите са по-бедни, и от там следват разни усложнения и допълнителни химични реакции. Като допълнителна екстра обикновено имат ядове и с рекуперираните газове от картера, че се получават налепи по колектора и клапаните, та и от там идват още задачи за решаване. Като се вземе всичко предвид не е еднозначно дали директното впръскване и такова "дизелово" запалване непременно е добро решение.17:37 28.11.2018
26 Мммм
До коментар #7 от "Лопатата":
Значи без свещи няма как да е,дизелите също имат, тук става на въпрос за сгъстяване като при дизела с искрово запалване т.е. искрата идва от свещ, но при достатъчно сгъстяване като при дизела,а не въобще без свещи.17:39 28.11.2018
27 Borislav Popov
Коментиран от #43, #92
17:59 28.11.2018
28 елекктрошок
Коментиран от #31
18:13 28.11.2018
29 Боко
18:15 28.11.2018
30 стоян
До коментар #7 от "Лопатата":
Има свещи и го пише в статията с които контролират запалването18:32 28.11.2018
31 Димов
До коментар #28 от "елекктрошок":
Изтъкнете вашите аргументи против, моля!18:38 28.11.2018
32 Тодор
18:42 28.11.2018
33 Иванов
До коментар #15 от "Бойлер":
И на дузина шевролети!)))18:44 28.11.2018
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 висок
19:03 28.11.2018
36 Ако баба ти беше мъжка
До коментар #2 от "AUDI":
И заплатата ти е скапана,но не я даваш за "зелена"" кола..19:14 28.11.2018
37 Патето Яки
Коментиран от #63
19:28 28.11.2018
38 Димов
19:34 28.11.2018
39 ГОСТ
До коментар #5 от "кокото":
бензинов дизел е едно такова ЯПОНСКО нещо че е да сипеш бензин в дизелов двигател и да работи пак като сякаш си сипал нафта и със същия разход а бензина е с 20 ст по евтин начи за теб е твоето гоуфу вместо нафта да сипеш бензин при разход 5 на 100 1 лев си кяр19:37 28.11.2018
40 4х4
Коментиран от #59
19:47 28.11.2018
41 trol
20:01 28.11.2018
42 Пламен
20:22 28.11.2018
43 0000
До коментар #27 от "Borislav Popov":
Ти кога кара японка,че пишеш глупости20:26 28.11.2018
44 като гостите
20:26 28.11.2018
45 ВАГ
20:26 28.11.2018
46 бат мишо
През последните години бяха огласени много строго засекретени документи относно предвоенното сътрудничество на съветското правителство с немците. Германия, лишена след поражението си в Първата световна война от армия, търси изход от ситуацията. И затова, съществувалият в страната „сенчест райхсвер"* търси помощ от Съветския съюз. На руска територия тайно се създават танкодруми, авиационни училища и дори военни заводи. Това сътрудничество започва през 1923 година и фактически продължава до 1941-ва.
След Втората световна война стана ясно, че в някои швейцарски банки, на името на съветското правителство, е имало открити сметки с огромни суми, плащани от Германия още преда войната, за военнопромишлените услуги.
Една от секретните немски авиошколи за подготовка на летци-изтребители е в град Липецк, където след гражданската война се намира базата на ескадрилата от някога най-мощните в света бомбардировачи „Иля Муромец"** . Немците дават на школата кодовото наименование „Виф-Упаст".
От своя страна, съветските власти старателно крият същото учебно заведение под многословното название „Четвърта ескадрила от авиационните части на Червения въздушен флот". През шк
Коментиран от #54, #79
20:38 28.11.2018
47 бат мишо
Русия и Германия са СЪЮЗНИЦИ СА НЕПОБЕДИМИ- от тва треперятСАЩ исаните чийто НАЙ ГОЛЯМ КОШМАР СЕ НАРИЧА
Русия в ЕС в съюц с германия щото тва АВТОМАТИК ги праща в задния двор да си играят на пясъка на кофички - да ва светна- и както и Китай е с Русия САЩ стават ЗАДНИЯ ДВОР НА СВЕТА от велика сила
20:44 28.11.2018
48 бат мишо
20:53 28.11.2018
49 бат мишо
Коментиран от #65
21:00 28.11.2018
50 Корки Бучек
21:05 28.11.2018
51 бат мишо
След като Гьоринг се запознава с Горячева, не пропуска нито една танцова забава. Надя също. Скоро те започват да се срещат и извън танцовите вечери. Според съхранените в архиви свидетелства на очевидци, между Гьоринг и Горячева наистина възникват дълбоки чувства и те прекарвали заедно цялото си свободно време. Надежда, която се харесвала на множество местни момчета, след запознанството си с Херман не излизала с никой и решително пресичала всякакви опити за ухажване от страна на други кавалери.
Нещо повече - Надежда си намира самоучител по немски, за да се разбира по-добре със своя Гера - така го наричала. Учела старателно и бързо постигнала успехи в усвояването на езика на Шилер и Гьоте. Буквално с всеки изминал ден и ставало все по-лесно да общува с юначния Херман.
За характера на техните взаимоотношения не може да се твърди нищо категорично - отдавна няма живи свидетели на тази история, освен това е почти невъзможно да се провери в архивите на НКВД-КГБ. Догадките пък са неблагодарна работа. Но от достъпните свидетелства, с голяма вероятност, може да се предположи, че отношенията между Гьоринг и Горячева са били много топли и близки.
21:06 28.11.2018
52 ще видим пълните данни
21:16 28.11.2018
53 бат мишо
Коментиран от #75
21:25 28.11.2018
54 ОТ РУСНАЦИТЕ НЕ ОЧАКВАМ
До коментар #46 от "бат мишо":
По-добре да видиш от къде руснаците са копирали всички видове двигатели . АМА НЯМА ДА ТИ ПОНЕСЕ ! А дизеловия двигател е бил разработен да работи с въглищен прах . Демонстриран е на англичаните как работи под вода . . . . още тогава !21:34 28.11.2018
55 бат мишо
Коментиран от #64
21:35 28.11.2018
56 бат мишо
21:42 28.11.2018
57 Този коментар е премахнат от модератор.
58 електрошок
21:52 28.11.2018
59 електрошок
До коментар #40 от "4х4":
Един разумен въпрос.22:00 28.11.2018
60 незнайко
22:01 28.11.2018
61 X20xer
Коментиран от #67, #80
22:02 28.11.2018
62 ДВГ
До коментар #24 от "Никола":
Свещи няма да се използват само при ниските обороти!!!! Един път развърти ли се двигателят искрата е необходима защото двигателят ще се скапе. NOx обаче ще се покачи здраво заради компресията и искам да я видя ЕКО колко ще и дадът???22:10 28.11.2018
63 ДВГ
До коментар #37 от "Патето Яки":
Не не е при директното впръскване се ползва през цялото време свещи за запалване на сместа. Тука при ниски обороти свещите няма да се използват и компресията ще достига до около тази на дизелът.22:15 28.11.2018
64 ТЯС
До коментар #55 от "бат мишо":
Ти уби коча с лопатата кола с термоядрен синтез ти сериозно ли????22:19 28.11.2018
65 Ват ен ка
До коментар #49 от "бат мишо":
Братле, нема по-големи от росияните. Секаква сган има там. А ако се обединят с ГерманЦия, те тоагава да видиш бензинов дизел. Ще пали и без свещ искрова запалителна. А дано.22:25 28.11.2018
66 електрошок
Коментиран от #81
22:28 28.11.2018
67 Ват ен ка
До коментар #61 от "X20xer":
Ти знаеш ли кога се пише и и кога й? За двигатели говори, ама малко с й.22:36 28.11.2018
68 Баварец
22:44 28.11.2018
69 МиГ 23
И защо слагате минуси на бат мишо - 54 коментар, пише за исторически събития.
22:56 28.11.2018
70 Алфа Ромео
До коментар #2 от "AUDI":
Предполагам за теб по-красиво и оригинално от Алди няма....23:04 28.11.2018
71 GDI
До коментар #10 от "Зорлем":
Пълни глупости.23:53 28.11.2018
72 бензино наполони
До коментар #2 от "AUDI":
Напълно си заслужил минусите с тъпото си изказване.00:06 29.11.2018
73 Бфкф
До коментар #1 от "Лопатата":
Какво те притеснява ел мобилните? Ще ти се наложи да смениш нафтовата печка няма как. Приеми го!00:12 29.11.2018
74 До бат ви мишо
00:14 29.11.2018
75 Реалист концептуалист
До коментар #53 от "бат мишо":
Бате Мишо,Не мога да разбера, защо отричаш ел. енергията като източник. В момента, ако се огледало около теб няма да намериш една стока, едно изделие, което да не произведено основно с ел. Енергия. Около 75% от нея се използва Ел. Задвижвани т. е. електрически двигатели. Другото голямо перо са нагреватели, което се конкурира се фосилните горива-основно газ и много малко дизел.
Да се върна на автомобилите - големия проблем са батериите, и те основно. Няма проблем с Ел. Двигателите (95, 98% КПД отдавна е постигнато) и управлението (последните години толкова паднаха цените, че в индустрията почти не се монтира двигател без честото управление) са разработени почти до съвършенство.
Другата ти идея,, че автомобилите ще летят скоро и затова им трябва първоначална тяга, също е малко спорна. Как си представяш 2мил. Автомобила в България да стартират реактивен процес, всеки ден по няколко пъти? Какво ще стане с атмосферата? Според мен е неприложимо, още повече отдавна се говори за антигравитация, което е вид магнитни полета, което по-близко до електричеството, отколкото до процеси, свързани с горене.
И така... :)
00:51 29.11.2018
76 Беф
08:43 29.11.2018
77 некойси
До коментар #1 от "Лопатата":
Недей така, електриците са бъдещето времето им е дошло. Това че разни компании екслоатират идеята по начин който да им носи повече приходи от колкото ползи на нас е друг въпрос.Ако от Мазда не предприемат разработки в тази посока ще се окажат догонващи в даден момент.
08:56 29.11.2018
78 Гост
09:58 29.11.2018
79 Димов
До коментар #46 от "бат мишо":
Руснаците имат всеядни двг от 50-60г насам. Но това не е всеяден мотор. На различен принцип работи. Друго цели. Виж описанието от линка в коментар #38.10:14 29.11.2018
80 Димов
До коментар #61 от "X20xer":
Я ти сгъсти твоя бензин до 16:1 и ми кажи дали работи като на тази Мазда. Не е само до компресията. Овладяно е детонационното горене, което си иска бая иновация.10:21 29.11.2018
81 Димов
До коментар #66 от "електрошок":
Степента на сгъстяване участва във формулата за налягането в края на сгъстяването. То пък, участва във формулата за налягането при горенето. То пък - при индикаторното налягане. А то - при ефективното и действителното налягане, което е във формулата за мощността. Степента на сгъстяване пряко играе роля в компресията и в мощността. Пробвай да си намалиш сгъстяването на двг и виж как няма да качи баира. Моторите със свръхпълнене (турбота, компресорни, двутактови и т.н.) нарочно смъкват степента на сгъстяване, щото иначе температурата в края на сгъстяването става критична. Бензиновата смес ще детонира преди момента на запалване. Знаеш какво значи това. При двутактовите причината е пак в температурата в края на сгъстяванято. Двутактовата машина е по-натоварена температурно от четиритактовата. Не държи на висока степен щото тя повишава и температурата. Закон си е: вдигнеш ли налягането на пълнене, трябва да смъкнеш степента на сгъстяване. Или да търсиш по-устойчиво гориво.10:38 29.11.2018
82 електрошок
Коментиран от #87
14:54 29.11.2018
83 Петър
До коментар #22 от "Coupé":
При многоточковото впръскване има дюза в смукателния колектор. Смесообразуването въздух - бензин става там благодарение на засмукването и завихрянето. Бензина става на пара. При директното впръскване се разчита на финно разпрашаване на бензина директно от дюзата в цилиндъра. Вярно е. По - ефективно. По-малко загуби от завихряния. По - бедни смеси, по - висока икономичност. И при двете горива. Но бедните смеси дават по - високи стойности на отровния азотен окис. Финните капки, както и при дизела горят от вън на вътре. Ако по някаква причина нямат време да изгорят, дизела и бензина коксуват. Непълно изгаряне и стават на сажди. Процесът изисква определено време, но то е ограничено. Има режими при които се получават по - големи капки. Причините за по - големите капки са няколко и те не могат да се избегнат. Ще спомена само качеството на горивата в България.16:01 29.11.2018
84 onq s konq
16:31 29.11.2018
85 Този коментар е премахнат от модератор.
86 Шматка
При високи натоварвания работи като стандартен бензинов двигател.
При ниски и средни натоварвания минава в режим на обеднена горивна смес и запалване на от налягането, както при дизела.
И в двата режима свещта подава искра, но във втория целта е по-различна.
Първо в цилиндъра се подава обеднена горивно-въздушна смес. В цилъка на сгъстяване, компресията не е достатъчна за само възпламеняване. Малко преди максималното сгъстяване в цилиндъра се спуска още малко бензин и свещта го запалва. Това рязко повишава компресията и обеднената смес в останалата част на цилиндъра се самовъзпламенява.
Коментиран от #89
18:35 29.11.2018
87 Димов
До коментар #82 от "електрошок":
Почти 11г бях конструктор във фирма за двг. Специално се занимавах с геометрия на горивни камери. Извини ме, че няма да споменавам имена. Ако сме приключили с меренето на трибуквеници.... В пост 66 ти не се поясни така, а направо отсече, че сг не влияе на мощността. (Позволявам си да копирам съкращението "сг" от теб, защото нямам символ епсилон на клавиатурата.) Е, щом си колега, значи си наясно, че комресията е равна на налягането в края на пълнене, умножено по сг, като сг е на степен n1 (показател политроп на сгъстяване). Кажи ми като как да не оказва влияние на мощността, като оказва на компресията? Прав си, че за бензинка, сг над 12 оказва слабо влияние в мощността. СЛАБО!.... а не, че не оказва, както твърдеше в пост 66. А да не говорим, че този праг е различен за различните горива. След пояснението ти от пост 82 вече съм съгласен. Какво не ти харесва на нивото ми?19:24 29.11.2018
88 GDI
19:43 29.11.2018
89 Димов
До коментар #86 от "Шматка":
Така описан процесът прилича на този в CIDI Turbo моторите но Опел.19:58 29.11.2018
90 Шматка
20:22 29.11.2018
91 електрошок
Коментиран от #94, #95
23:04 29.11.2018
92 10 на 100
До коментар #27 от "Borislav Popov":
10 на 10001:28 30.11.2018
93 Харесва ми , ама
01:30 30.11.2018
94 Димов
До коментар #91 от "електрошок":
Къде ме заби бе, човек? Не съм говорил за Аткинсън. А за Ванкел последно говорих преди месеци. И мисля, че добе знаеш мнението ми за т.нар. Ванкелов мотор, дали е Ванкелов или на Пашке. Ама това са глупости. Чешем си езиците. Аз просто опонирах на твърдението ти, че СГ не влияела на мощността, но след като ти поясни по-подробно, какво си имал предвид, се съгласих с коригираното ти твърдение. Това е.08:54 30.11.2018
95 Димов
До коментар #91 от "електрошок":
Публикувано във факти.бг: "....цикъла на Аткинсън няма практическо приложение и в техническата термодинамика е обяснено много ясно защо!" МЕХАНИКАТА, разработена от Аткинсън за неговият цикъл, няма практическо приложение. Сложна е. Но цикълът на Аткинсън се прилага доста през последните десетилетия. Всеки ден под прозореца ти минават сума и коли, работещи по цикъл на Аткинсън. Това са т.нар. ДВГ с променливи фази на газоразпредлението. Благодарение на този трик, класическият КММ е адаптиран да работи по Аткинсън цикъл, за да не се налага да правят сложният механизъм на Аткинсън, с къс и дълъг ход. Всички ДВГ коли, с класически КММ, с променливо газоразпределение са по цикъл на Аткинсън. Не на Ото.09:07 30.11.2018
96 електрошок
Коментиран от #98, #99
12:01 30.11.2018
97 хахаха
15:24 30.11.2018
98 Зорлем
До коментар #96 от "електрошок":
Просто при самолетните двигатели не съществува понятието "екологични изисквания", а то е основната причина за появата на повечето изгъзици по автомобилните ДВГ-та.Коментиран от #100
18:00 30.11.2018
99 Димов
До коментар #96 от "електрошок":
Не се занимава, но отчита механични загуби, механично кпд и т.н. Иначе си прав - механиката следва термодинамиката. Опитва се да постигне макс възможно в реалността това, което тд е пресметнала, че може да се постигне. Обикновено успява да се доближи на 85-90%. Ти не харесваш променливите грм - разбирам те. Много са кекави и все дефектират. Но с тяхна помощ двг поизрАвниха кривите на пауър и тяга. Вече не са чак толкова гърбави и моторите постигнаха добри резултати. При самолетите тия дрънкулки нямат място. Рискът е голям, а нуждата от тях там е никаква. Самолетният мотор не шари постоянно открай докрай из оборотният си диапазон, като някое БМВ след светофара.Коментиран от #102
18:29 30.11.2018
100 електрошок
До коментар #98 от "Зорлем":
Дааа...прав си.Джендърите са пропуснали авиацията,но не е късно да наваксат.Коментиран от #101
19:00 30.11.2018
101 електрошок
До коментар #100 от "електрошок":
Съгласен съм,и не мога да пропусна да кажа,че техническата термодинамика е библията за двг и тя много ясно посочва границата между възможното и мечтите.При термодинамичните процеси всичко е компромис като в живота- има печалба,но и загуба.Затова 50℅кпд (краен) е еталон за съвършен топлинен двигател.19:35 30.11.2018
102 електрошок
До коментар #99 от "Димов":
#101 е за #9919:39 30.11.2018
103 Този коментар е премахнат от модератор.