28 Ноември, 2018 14:50 56 594 103

Първият автомобил с бензинов дизел

  • mazda-
  • mazda3-
  • лос анджелис 2018
Първият автомобил с бензинов дизел - 1

На автосалона в Лос Анджелис се състоя премиерата на новото поколение Mazda3. Това е първият сериен модел в света, който ще се оборудва с бензиновия двигател SkyActiv-X с възпламеняване на горивната смес посредством сгъстяване като при дизелите.

Първият автомобил с бензинов дизел

В основата на "тройка" лежи силова архитектура Skyactiv Body с клупови съединения, които повишават устойчивостта на усуквания и създават деформируеми зони, които поглъщат енергията при удар и гасят вибрациите. Предното окачване е на МакФерсони, а задното е проектиран от нулата торсионен прът.

Първият автомобил с бензинов дизел

За намаляване на акустичните и вибрационни натоварвания вертикалният ход на колелата е оптимизиран, а в изолацията на пода има допълнителен шумопоглъщащ слой. В конструкцията на пода е използвана "двустенна" технология, при която между ламарината и вътрешната обшивка остава свободно пространство, пълно с влакнест материал.

Първият автомобил с бензинов дизел

Двигателите, с които ще се оборудва новата Mazda3, са бензинови мотори от сегашното семейство Skyactiv-G с атмосферно пълнене и обем 1.5, 2.0 и 2.5 литра, както и от 1.8-литров дизел Skyactiv-D. Истинската технологична звезда в гамата обаче е свръхикономичният 2.0-литров Skyactiv-X с механичен компресор и технологията SPCCI (Spark Plug Controlled Compression Ignition, "възпламеняване чрез сгъстяване, управлявано с искрово запалване).

Първият автомобил с бензинов дизел

Точните характеристики на двигателите все още не се съобщават. Скоростните кутии са шестстепенна механика и автоматик със същия брой предавки.

Първият автомобил с бензинов дизел

Новата Mazda3 ще се предлага с двойно предаване i-Activ AWD, което досега бе достъпно само в Япония. Трансмисията работи в тандем със система G-Vectoring Control Plus, която променя подаването на въртящ момент в зависимост от ъгъла на завиване на волана, скоростта и въздействащите на автомобила ускорения и контролира вертикалните натоварвания върху колелата.

Първият автомобил с бензинов дизел

В оборудването на новата "тройка" влиза аудиосистема с осем говорителя, която може да бъде заменена срещу допълнително заплащане с Bose с централен говорител, два задни сателита и събуфър. Пакетът спомагателни системи i-Activsense включва инфрачервена камера за контрол на състоянието на водача и степента на умора, функция за следене на автомобили, които се движат в напречно направление отпред и круиз контрол за задръствания Cruising & Traffic Support (CTS).

Първият автомобил с бензинов дизел

Продажбите на новата Mazda3 започват в началото на следващата година.

Първият автомобил с бензинов дизел

Първият автомобил с бензинов дизел

Първият автомобил с бензинов дизел

Първият автомобил с бензинов дизел

Първият автомобил с бензинов дизел

Първият автомобил с бензинов дизел

Първият автомобил с бензинов дизел

Първият автомобил с бензинов дизел

Първият автомобил с бензинов дизел

Първият автомобил с бензинов дизел

Първият автомобил с бензинов дизел

Първият автомобил с бензинов дизел

Първият автомобил с бензинов дизел


Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Лопатата

    349 30 Отговор
    Един от разумните производители, който не бърза да пуска безсмислени хибриди и скапани електрички, с които не можеш да минеш и 100 км. през зимата.
    За сметка на това, здраво стъпили на земята разработват и подобряват бензиновите двигатели.
    Браво.

    Коментиран от #4, #73, #77, #103

  • 2 AUDI

    54 219 Отговор
    Много е грозен хеч-а честно....колкото и да не ги харесвам по принцип , старата 3-ка е в пъти по-добра

    Коментиран от #36, #70, #72

  • 3 сектант

    149 22 Отговор
    ей това вече е много по-добро от дачия докер

    Коментиран от #19

  • 4 AUDI

    20 185 Отговор

    До коментар #1 от "Лопатата":

    а този бензинов-дизел не е ли безсмислен хибрид бе батко?!

    Коментиран от #7

  • 5 кокото

    34 63 Отговор
    Публикувано във факти.бг: Първият автомобил с бензинов дизел....другите на пара ли бяха !?

    Коментиран от #39

  • 6 gnida

    53 27 Отговор
    Поради финансови причини не мога да си купя нов автомобил ..... След ванкела и дизела на мазда 6 не бих си купил този автомобил когато стане достъпен за възможностите ми ..... Иначе добро ревю , доста иновации ..... Не съм фен на мазда , но им признавам , че експериментират , е , не винаги успешно .....
  • 7 Лопатата

    130 15 Отговор

    До коментар #4 от "AUDI":

    Те просто го сравняват, но явно не си прочел статията. Технологията на запалване е без свещи, под налягане, като при дизела и т.н. Колата е 100% бензинова и ще дава около 20% икономия на бензин спрямо сегашната.
    Ти не им бери грижа. За да я разработват години, според теб дали е излишна.

    Коментиран от #13, #26, #30

  • 8 Иво

    6 91 Отговор
    директното впръскване на бензиновите мотори при ауди не е ли същото ?

    Коментиран от #10

  • 9 гу духате

    13 63 Отговор
    т'ва си е Ford :) половин форд, половин мазда :) няма нищо по-хубаво от здрава рама на форд и двигател маздов :) но виж обратното е вече трагедия :) японската ламарина я знаем :) '80-'90г. здрави, но тоя новия век ражда само олигофрении правени с урина!
  • 10 Зорлем

    47 5 Отговор

    До коментар #8 от "Иво":

    Не е същото. Директното впръскване се отнася до това как горивото влиза в цилиндъра, а тук говорят, че като го вкарат там ще го палят (почти) без искра. Апропо, директно впръскване имаше още през 90-те - например прословутите GDI (Gasoline Direct Injection) на Митсубиши, които скъсаха нервите на бая сервизи.

    Коментиран от #71

  • 11 Димов

    37 3 Отговор
    Преди години четох за такава разработка на Опел, която така и не видя бял свят. Рудолф Дизел е правил експерименти с различни видове горива и е установил, чи за дизелов процес най-добре работи нафтата. Но в този хибрид бяха измислили нещо като контролирана детонация за бензина, от която вадеха доста повече мощност. Беше доста интересно.
  • 12 Туй онуй

    67 8 Отговор
    Много добър дизайн, малка революция под предния капак като отчетем и японската надеждност, браво.
  • 13 AUDI

    16 21 Отговор

    До коментар #7 от "Лопатата":

    чел съм я , чел съм и за skyactiv-x , g и d. Всичките са приятно интересни като технолгия. Имайки предвид че имат и почти еднаква компресия , което го няма другаде ;) лошото е че доста ексемпляри на тази марка ги яде ръждата повече от старите опели :)

    Коментиран от #14, #18

  • 14 Лопатата

    29 11 Отговор

    До коментар #13 от "AUDI":

    Явно караш старо и изгнило АУДИ :)
    Ела в 21 век. ;)

    Коментиран от #16

  • 15 Бойлер

    39 8 Отговор
    Само на мен ли хечбек-а ми прилича на алфа ромео жулиета ?

    Коментиран от #17, #33

  • 16 AUDI

    18 17 Отговор

    До коментар #14 от "Лопатата":

    Може би е малко старо , да :) 13години са си 13години..но си малко в грешка с ръждата...недей да сравняваш наистина поцинкована ламарина с нещо , което ти караш най-вероятно :)
  • 17 Va60

    17 10 Отговор

    До коментар #15 от "Бойлер":

    Не само на тебе отзад Алфа отпред Мондео
  • 18 Инж Химик

    29 2 Отговор

    До коментар #13 от "AUDI":

    Чели-недочели... бензинът е стабилно гориво, просто увеличават налягането в горивната камера. Искра е необходима поне за началното "палене" на цилиндрите и точно това са написали, че ще има контролируема искра, която ще "дозапалва" ако е необходимо.

    Коментиран от #21

  • 19 Бай Благой

    7 1 Отговор

    До коментар #3 от "сектант":

    и 2-3 пъти по-скъпо
  • 20 Петър

    14 33 Отговор
    Директно впръсване! Проблем! Колата става отровна, като дизела. Финни прахови частици и високи стойности на азотните окиси. Канцерогенни. Не говоря за екология СО2! Говоря за отровни газове! Вървят ръка за ръка с подобрената икономичност.

    Коментиран от #22

  • 21 AUDI

    6 2 Отговор

    До коментар #18 от "Инж Химик":

    Ти май не четеш.. Skyactiv-X сиреч "бензиновия-дизел" използва точно това , което ти казваш... а останалото за компресията "мислителю" е за G и D , но карай....
  • 22 Coupé

    9 7 Отговор

    До коментар #20 от "Петър":

    Защо, какво значение има дали е директно или индиректно впръскването? Не е ли важно горивото?

    Коментиран от #25, #83

  • 23 питам

    11 5 Отговор
    Това дали ще е по-издържливо от ванкела ?
  • 24 Никола

    35 3 Отговор
    Директното впръскване е едно на ръка , тук новото е запалването без свещи , като при дизела . Проблема при бензина са детонациите , които се избягват с много бедна смес и много електроника . Резултата би трябвало освен икономия да носи и екология , защото ще участва по-малко гориво в горивния процес .

    Коментиран от #62

  • 25 Зорлем

    20 5 Отговор

    До коментар #22 от "Coupé":

    При директното впръскване се променят температурите на горене, защото например смесите са по-бедни, и от там следват разни усложнения и допълнителни химични реакции. Като допълнителна екстра обикновено имат ядове и с рекуперираните газове от картера, че се получават налепи по колектора и клапаните, та и от там идват още задачи за решаване. Като се вземе всичко предвид не е еднозначно дали директното впръскване и такова "дизелово" запалване непременно е добро решение.
  • 26 Мммм

    6 8 Отговор

    До коментар #7 от "Лопатата":

    Значи без свещи няма как да е,дизелите също имат, тук става на въпрос за сгъстяване като при дизела с искрово запалване т.е. искрата идва от свещ, но при достатъчно сгъстяване като при дизела,а не въобще без свещи.
  • 27 Borislav Popov

    6 14 Отговор
    Не пишат колко е разхода ? Пишат само "икономичен двигател"! Дали е икономичен само за тях - щото японките по принцип си горят по вече.

    Коментиран от #43, #92

  • 28 елекктрошок

    17 9 Отговор
    На това се казва маркетинг или по нашенски- дъвка за балъци и няма нищо общо с термодинамиката и теорията на двг.Горните коментари са пример за техническо невежество и шофьорско самочувствие.

    Коментиран от #31

  • 29 Боко

    7 2 Отговор
    Ауууу, страотни "разбирачи"!
  • 30 стоян

    8 0 Отговор

    До коментар #7 от "Лопатата":

    Има свещи и го пише в статията с които контролират запалването
  • 31 Димов

    3 1 Отговор

    До коментар #28 от "елекктрошок":

    Изтъкнете вашите аргументи против, моля!
  • 32 Тодор

    8 2 Отговор
    Двулитровата бензинка е супер! С нашия бензин, до втория светофар. За дизела съм чел, че е с 40-50 грама емисии. С нашия дизел..., абе колкото изкара, разбииш!
  • 33 Иванов

    0 2 Отговор

    До коментар #15 от "Бойлер":

    И на дузина шевролети!)))
  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 висок

    2 3 Отговор
    Голяма реклама за един подобрен IDE двигател.
  • 36 Ако баба ти беше мъжка

    4 0 Отговор

    До коментар #2 от "AUDI":

    И заплатата ти е скапана,но не я даваш за "зелена"" кола..
  • 37 Патето Яки

    7 8 Отговор
    Какъв бензинов дизел бре, това си е бензинов двигател с директно впръскване.

    Коментиран от #63

  • 38 Димов

    3 0 Отговор
    Намерих описание на процеса. Spark Assisted HCCI and HEDGE.... ако е същото де. http://www.ni.com/white-paper/13516/en/
  • 39 ГОСТ

    8 2 Отговор

    До коментар #5 от "кокото":

    бензинов дизел е едно такова ЯПОНСКО нещо че е да сипеш бензин в дизелов двигател и да работи пак като сякаш си сипал нафта и със същия разход а бензина е с 20 ст по евтин начи за теб е твоето гоуфу вместо нафта да сипеш бензин при разход 5 на 100 1 лев си кяр
  • 40 4х4

    10 1 Отговор
    И защо така нищо няма за този нов тип двигател, за който всъщност е статията....Много по-важно ли е колко говорителя има един автомобил или как върви този бензинов дизел....

    Коментиран от #59

  • 41 trol

    3 2 Отговор
    говорители от соц слушалка на стационарен телефон найсе броя
  • 42 Пламен

    13 0 Отговор
    Седана е страхотен. Това е автомобил!
  • 43 0000

    4 2 Отговор

    До коментар #27 от "Borislav Popov":

    Ти кога кара японка,че пишеш глупости
  • 44 като гостите

    11 1 Отговор
    ... само да се измисли една газова и е 6+ :D
  • 45 ВАГ

    6 5 Отговор
    Дизелов мотор ,който гори бензин .... ами само едно браво от мен и дано навлезнат масово.
  • 46 бат мишо

    12 10 Отговор
    руските танкове от бая време имат всегоривни двигатели бензинови дизели че и олиови И МИ КАЖЕТЕ ОТ КОГО СА ГИ ПРЕПИСАЛИ ама по обоснованичко .....щото къкто обяснявате че германците са ги учили ТАКА ХЕРМАН Гъоринг СЕ Е УЧИЛ ДА ЛЕТИ И КАК ДА ЛЕТИ В РУСИЯ -бил е със същото име и е имал гадже рускиня
    През последните години бяха огласени много строго засекретени документи относно предвоенното сътрудничество на съветското правителство с немците. Германия, лишена след поражението си в Първата световна война от армия, търси изход от ситуацията. И затова, съществувалият в страната „сенчест райхсвер"* търси помощ от Съветския съюз. На руска територия тайно се създават танкодруми, авиационни училища и дори военни заводи. Това сътрудничество започва през 1923 година и фактически продължава до 1941-ва.

    След Втората световна война стана ясно, че в някои швейцарски банки, на името на съветското правителство, е имало открити сметки с огромни суми, плащани от Германия още преда войната, за военнопромишлените услуги.

    Една от секретните немски авиошколи за подготовка на летци-изтребители е в град Липецк, където след гражданската война се намира базата на ескадрилата от някога най-мощните в света бомбардировачи „Иля Муромец"** . Немците дават на школата кодовото наименование „Виф-Упаст".

    От своя страна, съветските власти старателно крият същото учебно заведение под многословното название „Четвърта ескадрила от авиационните части на Червения въздушен флот". През шк

    Коментиран от #54, #79

  • 47 бат мишо

    14 7 Отговор
    ПС Тъй че КОЙ ОТ КОГО е преписвал и от кого се е учило луфтвафе и танковата война е 1 МАЛКО ПО ДЪЛБОКА МАТЕРИЯ отколкото на сороснята и си иска ЗАЩОТО КОГАТО
    Русия и Германия са СЪЮЗНИЦИ СА НЕПОБЕДИМИ- от тва треперятСАЩ исаните чийто НАЙ ГОЛЯМ КОШМАР СЕ НАРИЧА
    Русия в ЕС в съюц с германия щото тва АВТОМАТИК ги праща в задния двор да си играят на пясъка на кофички - да ва светна- и както и Китай е с Русия САЩ стават ЗАДНИЯ ДВОР НА СВЕТА от велика сила
  • 48 бат мишо

    13 6 Отговор
    представяте си го нали - производствените мощности на ЕС със РЕСОВЕТЕ на Русия в сътрудничество с Украйна вместо да воюват - а 80 мил Украйна е НАЙ ГОЛЯМАТА ДЪРЖАВА В ЕВРОПА - сигурно погшилдовете и банкерите евреи се будят изпотени от ужас ДА НЕ СЕ СЛУЧИ ....щото след туй кът пламнат камерите няма има кой да ги извади и КРАЙ С УПРАВЛЕНИЕТО ИМ НА СВЕТА И СВЕТОВНИЯ РЕД управляван от тях ЧРЕЗ САЩ исаната лакомия за пари
  • 49 бат мишо

    8 4 Отговор
    Нито ще могат да доят Европа УЖ я защитават - за вноски в нато , нито ще могат да размахват плашилото на руската заплаха,нито да имат военно присъствие и бази които просто няма да има как да обяснят

    Коментиран от #65

  • 50 Корки Бучек

    15 0 Отговор
    6години карах Мазда-ходовата част и двигател/скорости-бетон.Ламарините са супер слаби!Ако японците се захванат да придобрят обикновен ДВГ на LPG и/или метан,цана няма да имат(даже омотаните Opel-и и VW имат "заводска" газ/метан)-и за джоба добре,и за екологията супер...Според мен потенциал в LPG/метан има огромен,ама те пръскат пари и време по "дизелови" бензинки,електрички с батерийки от зайчето на Дурасел и прочее лигавщини...!
  • 51 бат мишо

    8 6 Отговор
    Като неформален лидер на немските курсанти Гьоринг си избира, за постоянна партньорка на танцовите забави, най-привлекателната девойка - местната красавица Надежда Горячева. Момичето е високо, стройно, със светли коси, хубава фигура и изваяни крака. Живее на края на града, до железопътната гара, където работи баща й.

    След като Гьоринг се запознава с Горячева, не пропуска нито една танцова забава. Надя също. Скоро те започват да се срещат и извън танцовите вечери. Според съхранените в архиви свидетелства на очевидци, между Гьоринг и Горячева наистина възникват дълбоки чувства и те прекарвали заедно цялото си свободно време. Надежда, която се харесвала на множество местни момчета, след запознанството си с Херман не излизала с никой и решително пресичала всякакви опити за ухажване от страна на други кавалери.

    Нещо повече - Надежда си намира самоучител по немски, за да се разбира по-добре със своя Гера - така го наричала. Учела старателно и бързо постигнала успехи в усвояването на езика на Шилер и Гьоте. Буквално с всеки изминал ден и ставало все по-лесно да общува с юначния Херман.

    За характера на техните взаимоотношения не може да се твърди нищо категорично - отдавна няма живи свидетели на тази история, освен това е почти невъзможно да се провери в архивите на НКВД-КГБ. Догадките пък са неблагодарна работа. Но от достъпните свидетелства, с голяма вероятност, може да се предположи, че отношенията между Гьоринг и Горячева са били много топли и близки.
  • 52 ще видим пълните данни

    7 4 Отговор
    За жалост имитирането на дизела води със себе си увеличаване на азотните окиси и поява на твърди частици. При класическите бензини (без директно впръскване) последните въобще не са характерни, а окисите са пренебрежимо малки спрямо дизела. За маздовата технология явно още няма данни, но ако и тук е така, то едно правим (намаляване на разхода и оттам и прословутото CO2), но друга беля си докарваме.
  • 53 бат мишо

    11 8 Отговор
    бъдещето е на водородния двг -точка....тряя се измисли само технологията с компакността - нулевите емисии , гигантската мощ , вседостъпността на водата ОБЕЗСМИСЛЯТ СЕКВИ електрики ....в по дългосрочен план вече гледаме към космоса -за където ВЕЧЕ Е измислено кък да се събират молекулите водород от открития космос - АЙ ДА ВЪ ВИДА ДА ЛЕТИТЕ В КОСМОСА НА ЕЛ ДВГ - вии ми кажете кък ша тръгнете без струя от горене да ви бута ПЪК АЗ ЩЕ СЕ СМЕЯ-електриките са ОБРЕЧЕНИ - могат да захранват само дреболии по КОСМ КОРАБ -който обаче в дългоср план може да бъде тласкан САМО ОТ ВОДОРОДНИЯ ДВГ-щот след 100 г петрол нихт а оттам и космос нихт и ЩЪТ НЕ ЩЪТ ще гушнат водородния мотор - кислород водород - отпадък при горене вода -КОЯТО ПАК СЪБИРАШ и с хофманов или нещо по ново апарат ПАК РАЗДЕЛЯШ НА водород и кислород и пак ги гориш -туй зарегдай разреждай батерии чието произв е по мръсно от тва на петрола ВРЕМЕННА ИСТОРИЯ

    Коментиран от #75

  • 54 ОТ РУСНАЦИТЕ НЕ ОЧАКВАМ

    8 8 Отговор

    До коментар #46 от "бат мишо":

    По-добре да видиш от къде руснаците са копирали всички видове двигатели . АМА НЯМА ДА ТИ ПОНЕСЕ ! А дизеловия двигател е бил разработен да работи с въглищен прах . Демонстриран е на англичаните как работи под вода . . . . още тогава !
  • 55 бат мишо

    14 4 Отговор
    водородния двигател чийто прототипи ВЕЧЕ РАБОТЯТ ,вече загатва за чудовищния си потенциял ,мощ и ПОЧТИ КОМШУЛУК с перпетуум мобиле-не случайно водородната бомба е най мощна -кът най прост елемент единствения електрон е скрепен мн здраво и откъсването му от ядрото е МНОГО ПО ЕНЕРГООТДЕЛЯЩО о на по многоелектронните атоми-щоо колкот повече елекрони кръжат по лесно се избиват от ядрото но и същото изб дава мн па малка енергия -остаям си вратичка за елемента ЕФИр който НА ОРИГИНАЛА на менд таблица в ермитажа Менделеев е сложил под номер 1и водорода е ВТОРИ-още не е открит нз с половин електрон ли ще е -ако да ще е ОЩЕ ПО МОЩЕН при горене дотогас ВОДОРОДЕН ДВГ и точкаааа

    Коментиран от #64

  • 56 бат мишо

    7 7 Отговор
    гореспоменаия Менделеев е конструирал авомобил с бенз двг БЕЗ ДА ПРЕПИСВА само месеци след откриваеля - Прави го само да докаже твърдението си пред царя ЧЕ ГОРИ ЗЛАТО -като са изгаряли остатъчния при производството на нафта бензин в ями в земяа да не стават погари- КАЗАЛ Ваше светлейш горие золото здесъ- царя питал А за какво ми е тоя бензин - Менделеев казва ще ви ДОКАЖА и конструира бенз автомобил за 1 г СТАРИРАЙКИ ГОДИНИ ПО КЪСНО в хижата си и финиширайки месец след него демонстрира автомобила на царя и ДОКАЗВА ДУМИТЕ СИ - без самия му стремеж да е да открие автомобил
  • 57 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 58 електрошок

    6 8 Отговор
    Бат Мишо,ако не си разбрал,темата е техническа,хумора е в друг раздел.
  • 59 електрошок

    3 0 Отговор

    До коментар #40 от "4х4":

    Един разумен въпрос.
  • 60 незнайко

    6 1 Отговор
    (Публикувано във факти.бг: възпламеняване чрез сгъстяване, управлявано с искрово запалване). Единственото което е като дизелите е по голямата компресия. ИСКРОВО ЗАПАЛВАНЕ пак ще има !!!
  • 61 X20xer

    10 3 Отговор
    Нищо специялно няма в двигателя това си е бнзинов двигател който е сгъстен прекалено много някъде бях чел за степен насгъстяване 16:1 което е найстина много. Един стандартен двигател е със степен на сгъстяване от 9.5 до 10.5 за (атмосгерните) ДВГ. Спортните двигатели са от 10.5 до 12.5 и има изключение някой преправени двигатели на хонда примерно ги сгъстяват до над 13... Проблема в горивото не е достатачно издържливо и детонира има ли детонации двигателят се разрушава но ако найстина могат д направт такъв двигател то той би бил доста добър докато не почне да се разваля след гаранцията

    Коментиран от #67, #80

  • 62 ДВГ

    5 4 Отговор

    До коментар #24 от "Никола":

    Свещи няма да се използват само при ниските обороти!!!! Един път развърти ли се двигателят искрата е необходима защото двигателят ще се скапе. NOx обаче ще се покачи здраво заради компресията и искам да я видя ЕКО колко ще и дадът???
  • 63 ДВГ

    3 1 Отговор

    До коментар #37 от "Патето Яки":

    Не не е при директното впръскване се ползва през цялото време свещи за запалване на сместа. Тука при ниски обороти свещите няма да се използват и компресията ще достига до около тази на дизелът.
  • 64 ТЯС

    4 4 Отговор

    До коментар #55 от "бат мишо":

    Ти уби коча с лопатата кола с термоядрен синтез ти сериозно ли????
  • 65 Ват ен ка

    4 3 Отговор

    До коментар #49 от "бат мишо":

    Братле, нема по-големи от росияните. Секаква сган има там. А ако се обединят с ГерманЦия, те тоагава да видиш бензинов дизел. Ще пали и без свещ искрова запалителна. А дано.
  • 66 електрошок

    3 5 Отговор
    Степента на сгъстяване влияе единствено на ИКОНОМИЧНОСТТА,а не на мощноста.Двигателите от Ф1имат степен на сгъстяване 7.Литровата мощност се постига с повишен коефициент на пълнене,за сметка на по малкия КПД.При някои двигатели се дава геометричната степен на сгъстяане ,но тя няма нищо общо с действителната.Така е при двутактовите двигатели и тези с удължен работен такт.

    Коментиран от #81

  • 67 Ват ен ка

    1 4 Отговор

    До коментар #61 от "X20xer":

    Ти знаеш ли кога се пише и и кога й? За двигатели говори, ама малко с й.
  • 68 Баварец

    15 0 Отговор
    Ей страшни специалисти тука, но нито един се не досети, че Дизел е име на човек, който го е дал на горивен процес, т е. процес на възпламеняване чрез компресиране!!!! Вземете се в ръце хора, не всички бебешки пелени са Памперс ...
  • 69 МиГ 23

    15 1 Отговор
    Четох за въпросният двигател и в други статии. Дв. е направен сложно / сложна конструкция и електроника /, ако се повреди, само в собствен сервиз може да се ремонтира. Ремонтите ще излизат скъпо, колата соред мен не е за обикновенни хора с малко пари.
    И защо слагате минуси на бат мишо - 54 коментар, пише за исторически събития.
  • 70 Алфа Ромео

    5 0 Отговор

    До коментар #2 от "AUDI":

    Предполагам за теб по-красиво и оригинално от Алди няма....
  • 71 GDI

    3 0 Отговор

    До коментар #10 от "Зорлем":

    Пълни глупости.
  • 72 бензино наполони

    4 0 Отговор

    До коментар #2 от "AUDI":

    Напълно си заслужил минусите с тъпото си изказване.
  • 73 Бфкф

    1 7 Отговор

    До коментар #1 от "Лопатата":

    Какво те притеснява ел мобилните? Ще ти се наложи да смениш нафтовата печка няма как. Приеми го!
  • 74 До бат ви мишо

    6 2 Отговор
    Много глупости си надраскал. И аз искам Европа и Русия да си сътрудничат и да шунтираме реднеците, ама не пиша толко измишльотини. Ае със здраве.
  • 75 Реалист концептуалист

    5 6 Отговор

    До коментар #53 от "бат мишо":

    Бате Мишо,
    Не мога да разбера, защо отричаш ел. енергията като източник. В момента, ако се огледало около теб няма да намериш една стока, едно изделие, което да не произведено основно с ел. Енергия. Около 75% от нея се използва Ел. Задвижвани т. е. електрически двигатели. Другото голямо перо са нагреватели, което се конкурира се фосилните горива-основно газ и много малко дизел.
    Да се върна на автомобилите - големия проблем са батериите, и те основно. Няма проблем с Ел. Двигателите (95, 98% КПД отдавна е постигнато) и управлението (последните години толкова паднаха цените, че в индустрията почти не се монтира двигател без честото управление) са разработени почти до съвършенство.
    Другата ти идея,, че автомобилите ще летят скоро и затова им трябва първоначална тяга, също е малко спорна. Как си представяш 2мил. Автомобила в България да стартират реактивен процес, всеки ден по няколко пъти? Какво ще стане с атмосферата? Според мен е неприложимо, още повече отдавна се говори за антигравитация, което е вид магнитни полета, което по-близко до електричеството, отколкото до процеси, свързани с горене.
    И така... :)
  • 76 Беф

    3 8 Отговор
    Последните ДВГ Мохикани. След някоя година ще останата само по курортите, като туристическа атракция за децата.
  • 77 некойси

    1 5 Отговор

    До коментар #1 от "Лопатата":

    Недей така, електриците са бъдещето времето им е дошло. Това че разни компании екслоатират идеята по начин който да им носи повече приходи от колкото ползи на нас е друг въпрос.
    Ако от Мазда не предприемат разработки в тази посока ще се окажат догонващи в даден момент.
  • 78 Гост

    2 1 Отговор
    И пак заглавието е неуместно и недописано докрай! Първият автомобил с бензинов двигател изобщо или с някакво нововъведение? Хаха! Да бяха дописали "със запалване чрез сгъстяване както при дизела". Че иначе само по себе си това заглавие щеше да е актуално по времето на триколката на Карл Бенц!!!
  • 79 Димов

    1 0 Отговор

    До коментар #46 от "бат мишо":

    Руснаците имат всеядни двг от 50-60г насам. Но това не е всеяден мотор. На различен принцип работи. Друго цели. Виж описанието от линка в коментар #38.
  • 80 Димов

    3 0 Отговор

    До коментар #61 от "X20xer":

    Я ти сгъсти твоя бензин до 16:1 и ми кажи дали работи като на тази Мазда. Не е само до компресията. Овладяно е детонационното горене, което си иска бая иновация.
  • 81 Димов

    4 0 Отговор

    До коментар #66 от "електрошок":

    Степента на сгъстяване участва във формулата за налягането в края на сгъстяването. То пък, участва във формулата за налягането при горенето. То пък - при индикаторното налягане. А то - при ефективното и действителното налягане, което е във формулата за мощността. Степента на сгъстяване пряко играе роля в компресията и в мощността. Пробвай да си намалиш сгъстяването на двг и виж как няма да качи баира. Моторите със свръхпълнене (турбота, компресорни, двутактови и т.н.) нарочно смъкват степента на сгъстяване, щото иначе температурата в края на сгъстяването става критична. Бензиновата смес ще детонира преди момента на запалване. Знаеш какво значи това. При двутактовите причината е пак в температурата в края на сгъстяванято. Двутактовата машина е по-натоварена температурно от четиритактовата. Не държи на висока степен щото тя повишава и температурата. Закон си е: вдигнеш ли налягането на пълнене, трябва да смъкнеш степента на сгъстяване. Или да търсиш по-устойчиво гориво.
  • 82 електрошок

    1 2 Отговор
    Не знам защо ми обясняваш неща,които се учат в първи курс на тме.Това,което важи за степен на сгъстяване от 6 до 10,не важи за СГ от 10 до 15.На практика при повишаване на СГ от 10 до 15 не се повишава мощността,дори горивото да не детонира.Това е зоната в която повишеното индикаторно налягане и по-висок термичен коефициент не могат да компенсират също така повишените механични и хидравлични загуби.И искам пак да ти напомня,че се занимавам с топлинни двигатели 50 години,та ако искаш да спориш с мен- не на такова ниво.

    Коментиран от #87

  • 83 Петър

    5 0 Отговор

    До коментар #22 от "Coupé":

    При многоточковото впръскване има дюза в смукателния колектор. Смесообразуването въздух - бензин става там благодарение на засмукването и завихрянето. Бензина става на пара. При директното впръскване се разчита на финно разпрашаване на бензина директно от дюзата в цилиндъра. Вярно е. По - ефективно. По-малко загуби от завихряния. По - бедни смеси, по - висока икономичност. И при двете горива. Но бедните смеси дават по - високи стойности на отровния азотен окис. Финните капки, както и при дизела горят от вън на вътре. Ако по някаква причина нямат време да изгорят, дизела и бензина коксуват. Непълно изгаряне и стават на сажди. Процесът изисква определено време, но то е ограничено. Има режими при които се получават по - големи капки. Причините за по - големите капки са няколко и те не могат да се избегнат. Ще спомена само качеството на горивата в България.
  • 84 onq s konq

    2 2 Отговор
    Кога направат дизел с карбуратор ше ги призная !
  • 85 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 86 Шматка

    1 1 Отговор
    Двигателят има два режима на работа

    При високи натоварвания работи като стандартен бензинов двигател.

    При ниски и средни натоварвания минава в режим на обеднена горивна смес и запалване на от налягането, както при дизела.

    И в двата режима свещта подава искра, но във втория целта е по-различна.

    Първо в цилиндъра се подава обеднена горивно-въздушна смес. В цилъка на сгъстяване, компресията не е достатъчна за само възпламеняване. Малко преди максималното сгъстяване в цилиндъра се спуска още малко бензин и свещта го запалва. Това рязко повишава компресията и обеднената смес в останалата част на цилиндъра се самовъзпламенява.

    Коментиран от #89

  • 87 Димов

    6 0 Отговор

    До коментар #82 от "електрошок":

    Почти 11г бях конструктор във фирма за двг. Специално се занимавах с геометрия на горивни камери. Извини ме, че няма да споменавам имена. Ако сме приключили с меренето на трибуквеници.... В пост 66 ти не се поясни така, а направо отсече, че сг не влияе на мощността. (Позволявам си да копирам съкращението "сг" от теб, защото нямам символ епсилон на клавиатурата.) Е, щом си колега, значи си наясно, че комресията е равна на налягането в края на пълнене, умножено по сг, като сг е на степен n1 (показател политроп на сгъстяване). Кажи ми като как да не оказва влияние на мощността, като оказва на компресията? Прав си, че за бензинка, сг над 12 оказва слабо влияние в мощността. СЛАБО!.... а не, че не оказва, както твърдеше в пост 66. А да не говорим, че този праг е различен за различните горива. След пояснението ти от пост 82 вече съм съгласен. Какво не ти харесва на нивото ми?
  • 88 GDI

    1 2 Отговор
    Това ми напомня на GDI на митсубиши, караш бензин а подържаш дизел. По добре, водородни автомобили или руски на уран.
  • 89 Димов

    0 0 Отговор

    До коментар #86 от "Шматка":

    Така описан процесът прилича на този в CIDI Turbo моторите но Опел.
  • 90 Шматка

    4 0 Отговор
    Да, основната идея е същата. И други фирми са пробвали. Просто Мазда са първите, които обявяват реално производство.
  • 91 електрошок

    0 1 Отговор
    Целият ти коментар в #81 е обяснение на основни неща в теорията на двг.Много по важни и интересни са много други процеси и инженерни решения,които да информират обикновения читател защо аджеба не може да се конструира двг така или онака.Например цикъла на Аткинсън(макар,че това си е цикъл на Ото с удължен работен такт,а Аткинсън е предложил само шибаната механика.),който ти по рано така ентусиазирано рекламираше няма практическо приложение и в техническата термодинамика е обяснено много ясно защо!Учудва ме също рекламата ти на ванкеловия двигател,който си е генетично сбъркан.И най- важното-комедията наречена "водороден двигател".Това вече е дъното!

    Коментиран от #94, #95

  • 92 10 на 100

    0 0 Отговор

    До коментар #27 от "Borislav Popov":

    10 на 100
  • 93 Харесва ми , ама

    0 1 Отговор
    Харесва ми , ама отстрани вратите ....., като че се облягала някоя лелка с пазарските торби....
  • 94 Димов

    0 0 Отговор

    До коментар #91 от "електрошок":

    Къде ме заби бе, човек? Не съм говорил за Аткинсън. А за Ванкел последно говорих преди месеци. И мисля, че добе знаеш мнението ми за т.нар. Ванкелов мотор, дали е Ванкелов или на Пашке. Ама това са глупости. Чешем си езиците. Аз просто опонирах на твърдението ти, че СГ не влияела на мощността, но след като ти поясни по-подробно, какво си имал предвид, се съгласих с коригираното ти твърдение. Това е.
  • 95 Димов

    0 0 Отговор

    До коментар #91 от "електрошок":

    Публикувано във факти.бг: "....цикъла на Аткинсън няма практическо приложение и в техническата термодинамика е обяснено много ясно защо!" МЕХАНИКАТА, разработена от Аткинсън за неговият цикъл, няма практическо приложение. Сложна е. Но цикълът на Аткинсън се прилага доста през последните десетилетия. Всеки ден под прозореца ти минават сума и коли, работещи по цикъл на Аткинсън. Това са т.нар. ДВГ с променливи фази на газоразпредлението. Благодарение на този трик, класическият КММ е адаптиран да работи по Аткинсън цикъл, за да не се налага да правят сложният механизъм на Аткинсън, с къс и дълъг ход. Всички ДВГ коли, с класически КММ, с променливо газоразпределение са по цикъл на Аткинсън. Не на Ото.
  • 96 електрошок

    0 0 Отговор
    Техническата термодинамика не се занимава с механика.Тя само анализира процеса с удължен работен ход.Изводите накратко са-по-голями хидравлични загуби и по-малка литрова мощност,спорно увеличение на кпд(само при определен режим на работа).Надявам се че знаеш какво са хидравлични загуби при двг.Това,че под прозореца ми щъкат коли с двг на Аткинсън и Паткинсън говори за търговската изобретателност на производителите.Тези иновации,халюцинации,повишен кпд,цикли,микли ги слушам цял живот.Интересното е,че при авиационните двг няма такива изгъзици.Там конструкторите са стъпили здраво на земята:),но тези двг вече са история.

    Коментиран от #98, #99

  • 97 хахаха

    0 0 Отговор
    супер сега чакаме дизелов бензин на газ
  • 98 Зорлем

    1 0 Отговор

    До коментар #96 от "електрошок":

    Просто при самолетните двигатели не съществува понятието "екологични изисквания", а то е основната причина за появата на повечето изгъзици по автомобилните ДВГ-та.

    Коментиран от #100

  • 99 Димов

    0 0 Отговор

    До коментар #96 от "електрошок":

    Не се занимава, но отчита механични загуби, механично кпд и т.н. Иначе си прав - механиката следва термодинамиката. Опитва се да постигне макс възможно в реалността това, което тд е пресметнала, че може да се постигне. Обикновено успява да се доближи на 85-90%. Ти не харесваш променливите грм - разбирам те. Много са кекави и все дефектират. Но с тяхна помощ двг поизрАвниха кривите на пауър и тяга. Вече не са чак толкова гърбави и моторите постигнаха добри резултати. При самолетите тия дрънкулки нямат място. Рискът е голям, а нуждата от тях там е никаква. Самолетният мотор не шари постоянно открай докрай из оборотният си диапазон, като някое БМВ след светофара.

    Коментиран от #102

  • 100 електрошок

    0 0 Отговор

    До коментар #98 от "Зорлем":

    Дааа...прав си.Джендърите са пропуснали авиацията,но не е късно да наваксат.

    Коментиран от #101

  • 101 електрошок

    0 0 Отговор

    До коментар #100 от "електрошок":

    Съгласен съм,и не мога да пропусна да кажа,че техническата термодинамика е библията за двг и тя много ясно посочва границата между възможното и мечтите.При термодинамичните процеси всичко е компромис като в живота- има печалба,но и загуба.Затова 50℅кпд (краен) е еталон за съвършен топлинен двигател.
  • 102 електрошок

    0 0 Отговор

    До коментар #99 от "Димов":

    #101 е за #99
  • 103 Този коментар е премахнат от модератор.