ФАКТИ.БГ

Tesla обяви европейските цени на Model 3

Публикувана: 4 Януари, 2019 13:28
108 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 12114
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 1 от 2 гласа.

Американският производител на електромобили Tesla Motors оповести ценовата листа на най-евтиния си Model 3 с ляв волан за европейския пазар. На Стария континент ще се предлагат модификациите Long Range и Performance, оборудвани с по два електромотора и двойно предаване.

Цените на Model 3 варират според страната, като в някои случаи разликата е чувствителна. Малката Tesla ще може да се купи най-евтино във Франция, където Long Range ще струва €53 500, а Performance - €64 300.

На другия полюс е Финландия, където базовата модификация ще се продава за €60 500, а топ версията - €71 100. На най-големия автомобилен пазар в Европа - германския - ценоразписът е съответно €55 400 и €69 700.

Както подсказват имената, Model 3 Long Range е оптимизиран за изминаване на възможно най-голямо разстояние с едно зареждане, докато Performance залага на динамиката. Двете версии имат автономен пробег съответно 560 и 530 км, а ускорението от 0 до 100 км/ч е 4.8 и 3.5 секунди. Максималната скорост и в двата случая е ограничена на 250 км/ч.

Поставете оценка на статията:
Оценка 1 от 2 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
driving pleasure е педал
1 Отговор
Ще сринат пазара на германците , цените са доста под очакванията ! Браво на Илон change is coming !

Коментиран от #4, #8, #20


Оценка:
-55 +77

Сатаната
2 Отговор
Ще взема по един, за жената и щерката.

Оценка:
-13 +27

Boxer
3 Отговор
Някой финландец може да си направи едноседмична екскурзия до Франция при тая разлика, че и джобни ще му останат;)

Коментиран от #72


Оценка:
-5 +60

333
4 Отговор

До коментар #1 от "driving pleasure е педал":


Не съм сигурен.На модел 3 заложиха огромни надежди че ще промени света като стане супер масов електрически автомобил,но с тази цена дори и в Германия е за над средната класа.АКо искаш нещо да се наложи тотално в света трябва да се целиш в средната класа и дори малко по-долу

Коментиран от #25


Оценка:
-7 +59

Зомби с квадратно чело
5 Отговор
Наблюдавате пазарът на Холандия тази година когато от началото и отпадът субсидиите за луксозните електрички над 50000 евро. Явно в нея попадат и модел 3. Само как звучи луксозен кашон на колела ужас😀.

Оценка:
-27 +21

Емил
6 Отговор
Хубва кола, но за повечето българи, много скъпа! Дано 7-8 годишни станат на 25-30% от цената!

Коментиран от #10, #27


Оценка:
-13 +24

7
Този коментар е премахнат от модератор
Driving pleasure
8 Отговор

До коментар #1 от "driving pleasure е педал":


Ахахахаах все още броите електричките заедно с хибридите и пак не успявате да пробутате и 1/100тна. Друсания ти идол е продал няма и 100 хиляди вибратора само голф само в германия има над 300 хил продажби - ще сринете на марко макарите с тоя кочак друго нищо! Швабата не е глупав да набрули 55 хил евраци за зле сглобена, с почти нулева сервизна мрежа таратайка при условие, че Мерцедес Е клас започва от 45 000 евро на германския пазар а новата Е класа си е 3/4 Ес клас - лукс, надеждност, престиж всичко. Да не говорим че напушляка Мъск няма и производствен капацитет - смешник личи си кой е откъм джендърската част

Коментиран от #12, #38


Оценка:
-31 +34

Именно
9 Отговор
Мъск този път се изложи.
Уж щеше да е бюджетен модел за $35 хил.
При най-ниската цена във Франция 53500 евро дава над $61 хил.
От които около $11хил. ще са данъци и сигурно около $5хил мита. Резултатът е пак 30% над рекламираната цена от $35хил.
Дано си оптимизира производствения процес и нормализира цените, иначе скоро ще му е трудно с/у конкурентите

Оценка:
-10 +41

Driving pleasure
10 Отговор

До коментар #6 от "Емил":


Тя е скъпа и за германците! даже и в богата Германия нови коли купуват основно фирмите, а частните лица преобладаващо купуват току що върнати от лизинг или нисък клас коли. Още повече германците не са такива сноби че да си мерят оная работа с колата в София може да видиш по-лъскави коли отколкото в Берлин...

Оценка:
-4 +51

Driving pleasure
11 Отговор
апропо... някой ватман ще сподели ли в ден като днешния при дневни температури -3 -4 градуса тия пожелателни 560 км до колко се свиват? Дали стават по-малки от пикалото на друсания им гуру? ;)

Коментиран от #13, #15, #44


Оценка:
-22 +27

Японеца
12 Отговор

До коментар #8 от "Driving pleasure":


Ко ти има бе, пяна ти излиза на устата като чуеш Мъск, Тесла и ел.коли?
Пазара ще си каже думата, не се притеснявай, немските кочини, ако не станат ел. или хибриди сте чао!Бенве се отказа от i8, що ли?Мерцедес имат plug in само в САЩ, но от 50 000$ нагоре!

Коментиран от #14, #18, #31


Оценка:
-21 +22

Тесла моторс
13 Отговор

До коментар #11 от "Driving pleasure":


Успокой се бе, инфаркт ще получиш.Електрически коли ще има, това е!Ритай не ритай, дизела го забраняват, тройката голф няма да я караш!

Коментиран от #16


Оценка:
-18 +33

Driving pleasure
14 Отговор

До коментар #12 от "Японеца":


Ами що не оставите пазара да си каже? Без забраните които еко-терористите налагат с писъците си тая кочина никой няма да я вземе, а и аз нямам никакво съмнение, че след 10 години ще излезе наяве силно негативния ефект на ел.кочаците! За твое сведение някой си г-н Ресч от германската еко организация Deutche Umwelthilfe който иска да накара германците да вярват че ще измрат от дизелите има над 1 милион евро финансиране от Тоята, която набляга на хибридите - всичко е пари а аз се "пеня" щото много мраза лицемерни идиоти... неморално е да не навреш подобни там дето слънце не огрява

Оценка:
-16 +21

Сатаната
15 Отговор

До коментар #11 от "Driving pleasure":


Съвсем приблизително около 25% надолу.

Коментиран от #17


Оценка:
-2 +0

Зомби с квадратно чело
16 Отговор

До коментар #13 от "Тесла моторс":


Ти инфаркт ще получиш като чуеш някой да критикува Тесла. До там ви докараха да слагате знак за равенство между Тесла и електрически коли, смешно е колко сте зомбирани.

Оценка:
-10 +23

Driving pleasure
17 Отговор

До коментар #15 от "Сатаната":


Интересното е, че Континентал говори за до 40% по-малък пробег... в момента се борят с нови системи за подгряване - е освен ако не се примириш да не пускаш парното сред зима и тогава е само 13 до 25 :)

Оценка:
-7 +12

арогантен
18 Отговор

До коментар #12 от "Японеца":


Да не свършваш мозъчно, като чуеш Мъск или електричка? Едва 3% са електричките в света. Това какво ти говори? Освен това как ще накараш консервативния западняк да си купи грозновата пластмасова сапунерка, на която не се знае кога ще и се развали китайската електроника? Вашите прехвалени електрички могат да се наложат на пазара единствено силово, чрез забрана от закона. Айде първо си оправете пробега и надеждността и тогава скачайте по три метра от земята.

Коментиран от #19


Оценка:
-14 +20

Driving pleasure
19 Отговор

До коментар #18 от "арогантен":


доуточнявам 3% са заедно с хибридите, чистите електромобили със задвижване само на батерии са под 1%

Оценка:
-5 +24

Бопл
20 Отговор

До коментар #1 от "driving pleasure е педал":


Още десетина години и ще има достъпни семейни седани изцяло електрически за по 30 000лв. Тогава влизам директно и забравям за двигатели, антифриз, масла, радиатори и т.н.

Коментиран от #21, #22


Оценка:
-10 +18

Е бре седан на ток
21 Отговор

До коментар #20 от "Бопл":


А батериите с какво ще ги охлаждаш?

Оценка:
-5 +17

Driving pleasure
22 Отговор

До коментар #20 от "Бопл":


Знаеш ли как пътуват ватманит? Всяко тръгване на път е съпроводено от внимателно калкулиране на маршрута + молитви богу в набелязания междинен "питстоп" да има работеща зарядна - ще замениш двигатели антифризи и т.н. с кабели, калкулатори и приожения за изчисление на маршрути и винаги ще си зависим - всъщност избора си е твой - просто не ме задължавайте и мен!

Оценка:
-11 +23

Apple
23 Отговор
Ел. колите стават само за градско, това е.

Коментиран от #39


Оценка:
-10 +17

Кольо Камиона
24 Отговор
Ако това са цените на базовите модели, крайната цена спокойно ще удари 90-100 хиляди евро, на лизинг сигурно към 2000 евро на месец, сега е ред ма членовете на култа да коментират с портфейлите си а не с празни приказки по форумите.

Оценка:
-8 +23

гост
25 Отговор

До коментар #4 от "333":


Сравни го с кола в този клас и тези характеристики, после извади разходите за горива, масла и ремъци за периода на ползване и става по-евтино от това да караш БМВ особенно към момент, в който търсенето на подобни коли е по-високо от предлагането и колите задържат висока стойност. Не гледайте нисан, бмв и др. а гледайте коли, които реално могат да се карат без заряд на платени станции точно поради потенциала на батерията, има много молове със безплатни зарядни, бавни но достатъчни да зареждат до 7кв на час.

Коментиран от #26, #42


Оценка:
-13 +8

Driving pleasure
26 Отговор

До коментар #25 от "гост":


А защо трябва да го сравнявам с кола с подобни параметри ми кажи? Вместо да го сравнявам с БМВ М3 защо не го сравня с БМВ 318д... нали идеята на електричките е екология... само за изработката на батериите на модел 3 отиват повече СО2 отколкото ще отделя с дизеларката за 10 години шофиране - а за замърсяването при производствто на ток ще добавя още 5 - и всичко това ще ми е по-евтино сравнено с цената на модел 3 който според теб трябва да вися по моловете, за да го зареждам безплатно... и извинявай ама ако днес мол-а може да си позволи да пусне бакшиш на 2-5-10 вибратора да заредят когато станат 110 и сметката за ток набъбне и мола ще си сложи цената и ще изкарва кинти...

Коментиран от #29, #60


Оценка:
-8 +22

Driving pleasure
27 Отговор

До коментар #6 от "Емил":


Между другото ти би ли си взел 7-8 годишна кола на която и е изтекла гаранцията на батерията при условия че замяната и ще струва повече от колата? При ДВГ 10 годишна кола мотора едва е минал половината си пробег, а и всичко може да се ремонтира на модули така да се каже... при електричките 10 годишна ще е изправена пред тотал щета и аз лично не съм навитак да си хвърлям парите на руска ролетка...

Оценка:
-7 +19

Екотек
28 Отговор
Не се напъвайте за електрически миксери още дълги години ще караме двг и запомнете от бачо си, немеца си е немец всичко друго е компромис ,ай със здраве!

Оценка:
-8 +14

гост
29 Отговор

До коментар #26 от "Driving pleasure":


Питайки подобен въпрос се издаваш. По същата логика може да питаш защо една Октавия с 300кс не струва колкото Октавия с 85кс. В ЕС има много безплатни точки за зареждане в хотели, молове, офис сгради, кафенета и паркинги, но са бавни. Тази Тесла се зарежда основно в гаража през нощта, но ако ти се наложи може да си я зареждаш и в паркинга на офиса, мола или където има, това казвам. Колата ти спестява хиляди евро на година или за 5г. например може да ти спести до 20х.евро от всякакви такси, данъци, разходи за горива и масла. Следователно ако си намериш кола с ускорение от 4.5сек. за 30х.евро (приспадайки икономиите) обади ми се и аз да си купя.

Коментиран от #30, #33, #35, #36


Оценка:
-10 +13

Смешен плач
30 Отговор

До коментар #29 от "гост":


В истинския ЕС може да си зареждаш Теслата тук и там защото няма цигани които да крадат жица.

Оценка:
-0 +19

Бачо Киро
31 Отговор

До коментар #12 от "Японеца":


Ай8 рита миксера и минава на шест цилиндъра. Колкото до голямата далавера и желанието на пазара, що ръсите забрани? Нали без забрани ще останете трима човека? Екология? Екология на баба ти хурката... Тея батерии колко екологични са мислиш? Или викаш, мръсотията остава ба другия край на света... Да не говорим пък ако всичко мине на ток, тогава откъде ще зареждате... Атомни централи не щете, тецове не щете, вятърните ву трепели птиците... Явно ще слагате по една мачта и платно и газ...
Тея курници имат невероятен проблем дори при меки зимни температури, дистанцията е според ЕПА, та не се надай много в реални условие и цената им е всичко друго, но не и среден клас кола. С цени по 55-65 бона евра остават опции за надъхани идиоти и такива, които са си надделели на масрафа. За жалост на Тесла обаче, богатите европейци не живеят в Южна Европа, та зимните проблеми ще са трън в задника. Иди в който форум щеш на собственици в Северна Америка...
Добра е идеята, но стига сте я гледали като някаква панацея... Хеле пък като спортен автомобил е пълна скръб въпреки ускорението си... Коли с подобна мощност с ДВГ дори там не отстъпват, а ускорението е минимална част от всичко...
На този етап няма чудеса... Ни от батерии, ни от източници на енергия..

Оценка:
-8 +20

ОГНЯН
32 Отговор
За Бг 90 000 и 120 000, нали сме с неограничен лимит тъпоумие.

Оценка:
-0 +9

Зомби с квадратно чело
33 Отговор

До коментар #29 от "гост":


Ама гост защо сравняваш хар. които са ти удобни? Моята кола може да мине 1000км, може да се зареди за 2мин до 100 процента защо ми е на сврофара да ускорява за 4 сек. семейна кола? И пак само си виж коментара щял да зарежда безплатно в офиса да спестява от данъци и т. н. Ама това е сега като стане масово какво правим. В момента сме прекалено зависими от тока, при всяко спиране зимата става бедствие и транспорта и той ли ще го вържем с тока че съвсем зависими да станем.

Оценка:
-3 +17

Бесен Язовец
34 Отговор
Бая соленички тез тесли !

Оценка:
-0 +14

Гейм Оувър
35 Отговор

До коментар #29 от "гост":


Ясно е че африканчето продава на загуба в Америка и се чуди как да си върже гащите, торбата с лъжите вече се поизпразни и сега единствения трик е да издои европейските зомбирани с много по високи цени докато може, но това му дава само три до шест месеца отсрочка и пирамидата ще рухне до 2020.

Оценка:
-6 +14

Driving pleasure
36 Отговор

До коментар #29 от "гост":


Първо няма какво да се издавам - нещата са различни аз съм изцяло за мощните коли ама съм изцяло против да карам катафалка с 500 коня - не ускорението на право - завоите правят добрия шофьор. 0-100 е производна на дълбочината на джоба ти, а аз с малолитражка да те направя смешен на първата серия завои... Кола за удоволствие с ръчни скорости ОК мощността има значение - въпреки, че на мен еталон и цел в живота ми е Кейтриъм 7 който е с под 200 коня двигател но е буквално без еталон при кефа. Кола с която да се кача със семейството и да ида на екскурзия или на работа над 150 коня не ми трябва! На светофарите не се дърпам с никой, горе долу спазвам ограниченията които в БГ са макс 140 км/ч а в други държави даже и много по-малко и не ми трябва ускорение - всъщност Модел 3 (и при всяка друга електричка) това ускорение е последствие а не търсен ефект. Що не свали Илончо до 8 сек до 100 и да увеличи до 800 км пробега - щото технически нещата не зависят по тоя начин. Смятал съм за америка че за цената на Модел 3 мога да си купя субару импреза ВРХ и за над 300 000 км ще ми е безплатно и горивото и обслужването - от никъде не ви се връзват електричките - нито икономически изгодни, нито практични нито екологични...

Коментиран от #41


Оценка:
-7 +14

Достъпна
37 Отговор
Да, за средно 120 хил лв. (за базов 3 у нас) си взимаш чисто нова е-класа (не базов модел). От кога е-класата се счита за достъпна? Да не говорим, че ще ти е по лесно да си я купиш и да я ползваш.

Оценка:
-3 +12

38
Този коментар е премахнат от модератор
арогантен
39 Отговор

До коментар #23 от "Apple":


Ето тук се съгласявам моментално.

Оценка:
-0 +3

AMG
40 Отговор
За тия пари такова натокано C63 може да се вземе,че не е истина.

Оценка:
-5 +9

Зорлем
41 Отговор

До коментар #36 от "Driving pleasure":


Те сметките са правени вече милион пъти и не знам "гост-хаха" какво пак се пъне като глист на мазна ламарина. Дори при ФВ Ъп и Хюндай Кона е още по-лесно, защото директно могат да се сравняват еднакви модели електрички и ДВГ-та. В общи линии електричките са около 2 пъти по-скъпи от "стогодишните" си посестрими. От там насетне всеки да си смята колко километра може да измине и колко масло може да смени с едни 25-30 хил. лева разлика. Изобщо финансовата изгода при електричките засега я няма. А и наскоро някой от "култистите" тук във форума се изцепи, че Тесла не се рекламирали и като екологична кола. Накратко, защо човек би си купил електричка освен за гъзария и за едното дърпане на светофара аз лично не знам.

Оценка:
-2 +12

123
42 Отговор

До коментар #25 от "гост":


Абе, не се уморихте да пишете глупости. Влез в сайта на Тесла и виж, колко е годишното обслужване на автомобила. За 5 години излизаше към 5 000 $. Както виждаме от цените на автомобила тук обслужването ще е в евро. На който и да е автомобил подобно обслужване ще струва на половина и няма да се налага да ходя до Виена на сервиз.

Коментиран от #45


Оценка:
-4 +14

Driving pleasure
43 Отговор
Така с европейските цени на Тесла реших да сравня Модел 3 с една РАЗУМНА европейска алтернатива като Голф и то комби нарочно с бензинов, а не дизелов двигател 1.5 tsi със 150 кс и 119 г СО2/км – цена в Германия 31 000 евро и то за Highline модела и то с надценката за DSG – разлика от 24 000 евро и то при топ оборудването... така какво може да направим с тези 24 000 евро ... ами примерно да си купим И един VW Поло в GTI вариант или почти 2 базови еднолитрови... и това са цени за Германия!
Какво още може да се направи с 24 000 евро... ами при 13 000 км среден годишен пробег в Европа и при днешна цена на горивото в Германия около 1.40 евро да го карам тоя голф 25 години... повтарям ДВАДЕСЕТ И ПЕТ ГОДИНИ!!!

Оценка:
-1 +20

А при
44 Отговор

До коментар #11 от "Driving pleasure":


А при летните температури от 35 градуса+ стават ли повече от 560 км ,бе разбирач на температурите к батериите

Коментиран от #51, #52, #55


Оценка:
-7 +1

Тесла моторс
45 Отговор

До коментар #42 от "123":


Какво е това обслужване бе калъф?Това да не е ауди да му сменяш скоростите на 10 000км.

Коментиран от #49, #53, #56


Оценка:
-8 +4

Клошар
46 Отговор
Жалко! Не ми достигат едни 50-60 Хил. евро.

Оценка:
-1 +6

Да питам разбирачите
47 Отговор
Батериите се произвеждат мръсно, така ли?А маслата, антифриза, спирачната течност, маркучите, радиаторите, скоростните кутии, резервоарите, бензина, дизела и т.н. те екологично ли са произведени?

Коментиран от #48


Оценка:
-6 +9

Зорлем
48 Отговор

До коментар #47 от "Да питам разбирачите":


Само дето никой не твърди, че колите, които използват масла са екологични. А ние на свой ред да попитаме да не би електричките да нямат например "антифриз, спирачна течност, маркучи, радиатори"?

Коментиран от #54


Оценка:
-1 +11

Зорлем
49 Отговор

До коментар #45 от "Тесла моторс":


Що питаш "калъфа" какво толкова обслужват за тези пари? Отиди питай "Тесла Моторс" и ела да ни просветлиш нас "калъфите".

Оценка:
-3 +9

Еко
50 Отговор
Антифриз, спирачна течност, маркучи и радиатор има и в ЕV колите. Масло също но не се сменя както при ДВГ. Скоростна кутия и резервоар се рециклират на 100 процента. Бензина е свързан с въглеродни емисии обаче батериите са токсични и замърсяват почвата и водите а не само въздухът.

Оценка:
-5 +13

Зорлем
51 Отговор

До коментар #44 от "А при":


Защо ти ни кажеш при кой температурен режим няма саморазряд на батериите, бе "разбирач"?

Оценка:
-0 +9

Driving pleasure
52 Отговор

До коментар #44 от "А при":


ами не не стават... оптималната температура е около 28-30 градуса целзий - всяко отклонение от тези градуси води до намаляване на капацитета... лятото имаш избор - да се изпечеш в кочака и да стигнеш до в къщи или да си писнеш климатика и да се обадиш на репатрак :D а за другия специалист - абе чак сега разбрах що свети илон ги пуска от конвейра тия тесляци без да им прави тестове на спирачките както ВСЕКИ ДРУГ производител - ми той явно пестял от компоненти по спирачната система и не слага спирачна течност ;)

Оценка:
-3 +8

Зомби с квадратно чело
53 Отговор

До коментар #45 от "Тесла моторс":


Отиваш на официалната страница на Тесла и виждаш, има си цениразпис.

Оценка:
-2 +7

Driving pleasure
54 Отговор

До коментар #48 от "Зорлем":


Ми не те батериите се охлаждат от едно малко китайче което им духа да не прегряват р'збираш ли :D а спирана течност на непроверена спирачна система що да сипваш :)

Оценка:
-1 +10

Зомби с квадратно чело
55 Отговор

До коментар #44 от "А при":


Не не е батерията е свързана директно към климатика. При не оптимална температура той се включва. Двигателят се охлажда с радиатор като ДВГ.

Оценка:
-0 +4

Driving pleasure
56 Отговор

До коментар #45 от "Тесла моторс":


Ми да ти кажа ако на 10 000 сменяш скорости на ауди то си е проблем на Ауди щото си в гаранцията обаче незнайно защо Тесла дето нямала какво да и се троши щото няма въртящи се части дава само 80 000 км гаранция... чудно...

Оценка:
-1 +7

Антиелектрика
57 Отговор
Ей, че хубава тема. Много "евтиничък" този модел 3, тц, тц, тц. Пък и какви "рекорди" прави само на пистите. А дали пак ще е така така "безопасен" като останалите тесли облъчвайки "само" с 116,5 μT при зареждане, които многониковия трол обясняваше, че при електричките има някаква друга математика и това не било прагът от 0,1 mT. Май освен учените от Единбург, сега ще каже да го духат всички европейци :)))

Оценка:
-3 +10

Тесла моторс
58 Отговор
Последно, преди 100г. конете и каруците са били много повече от ДВГ, сега, ДВГ са много повече от електричките!
Така чеправете си сметка!СТРАХ ви тресе, дребни душици!

Коментиран от #59


Оценка:
-9 +3

Антиелектрика
59 Отговор

До коментар #58 от "Тесла моторс":


Липсата на аргументи дали ти дава право да се смяташ за едра душица? Ако имаше малко познания, щеше да знаеш, че преди 100 именно електричките са били много повече от ДВГ, но повтарянето на лъжата няма да я направи истина.

Оценка:
-1 +11

Ο Άρχοντας
60 Отговор

До коментар #26 от "Driving pleasure":


Чакай малко- говориш,че за изработката на батериите се отделят въглеродни емисии, Ами за изработката на ДВГ- то не се ли отделят???Факт е че за производството на конвенционален автомобил с ДВГ се отделят емисии,също както и при изработката на електричка,НО при последващата експлоатация при електрически автомобил намаляваш въглеродния си отпечатък в ПЪТИ!!!

Коментиран от #62, #64


Оценка:
-6 +6

Зорлем
61 Отговор
" НО при последващата експлоатация при електрически автомобил намаляваш въглеродния си отпечатък в ПЪТИ" Е, те точно този момент е доста спорен и нееднозначен тъй като токът не идва само то ВЕИ-та.

Оценка:
-3 +7

Достъпна
62 Отговор

До коментар #60 от "Ο Άρχοντας":


Сравнение - голф 1.4 Tsi тежи 1226кг. E-golf 1540kg. T.e 25% повече метална маса е произведена за елката. Технологията за изготвяне на батерии по-ресурсоемка от изготвянето на ДВГ. По-тежките автомобил при равни други условия изразходва ходовата част по-бързо. Масовата употреба на ЕВ, ще изисква изграждане на много по сериозна електропреносна мрежа, която трябва да осигурява чист ток. ЕА има да избиват доста инвестиции в тяхното производство, формиране на мощности, изграждане на нови находища докато излязат на Еко. Ама имам предвид - вярно да спестят природата.

Коментиран от #63


Оценка:
-1 +9

Зомби с квадратно чело
63 Отговор

До коментар #62 от "Достъпна":


1540 кг а говорим за 36 кВч батерия!!!! Теглото амортизира и пътищата нищо че искат да не плащат данък сякаш летят. Теглото изисква и по-големи гуми и спирачни дискове и т.н. и т.н. после като дръпнеш чертата не се знае. Трябва при ел. колите да се набляга на екологията и да се мисли в тази посока а не да ми говорят за пари и ускорение.

Коментиран от #66


Оценка:
-0 +10

Driving pleasure
64 Отговор

До коментар #60 от "Ο Άρχοντας":


ДА, при изработката на ДВГ се отделят СО2, но - в пъти както казваш ти... а в същото време при експлоатацията на ЕВ нещата не са чак толкова в пъти както си мислиш - да вземем примера за Голфа който съм дал - 119 г/км изхвърля 150 кс бензиновия мотор... а знаеш ли колко изхвърля "чистата" Тесла? В Германия 40% от микса идва от въглищни централи ( газови генераци и т.н. няма да смятаме само тия 40% да вземем). Модел 3 според един тест на Автобилд "гори" 16.1 кВч/100. ТА! От тия 16.1 40% идват от въглища значи 6.44 кВч. 1 килограм въглища КАЧЕСТВЕНИ отделя при изгаряне 1.25 кВч енергия и 2.38 кг СО2 значи имаме нужда от 5.152 кг въглища и 12.3 кг СО2 с други думи 123 г/км СО2... и кво стана чистата Тесла? Излезе мръсна ;) дори и при зареждането камо ли да навакса от мръсните батерии... а това даже не е съвсем вярна сметка, защото при преноса и зареждането на батерията имаш 15тина и горник % загуби и за да заредиш тия 16.1 кВч в батерията всъщност трябва да произведеш 18-19... е сори ама и тая сметка не се връзва - в най-добрия случай говорим за еднакво мръсни автомобили и това обезсмисля електрическите кошници...

Коментиран от #65, #67


Оценка:
-2 +10

АРХАНГЕЛ ПСУВНАИЛ
65 Отговор

До коментар #64 от "Driving pleasure":


Сметките са ти верни, ама само засега докато съотношението атом+ВЕИ къмто кюмюр е такова каквото си го дал. А ВЕИ като станат 50 и повече процента до 2035 каквито са плановете на Германия? Тогава няма да ти излезе аритметиката.

Коментиран от #68, #69


Оценка:
-7 +3

Антиелектрика
66 Отговор

До коментар #63 от "Зомби с квадратно чело":


Най-сериозното замърсяване не е преекспонирания СО2, а ФПЧ, които се образуват повече от миксерите именно заради високото им тегло. СО2 се преработва от растенията при фотосинтеза, а ФПЧ се набиват в дробовете. Иначе миксерите били еко и за това ги налагат еврогейчетата чрез диктатура.

Оценка:
-1 +7

67
Този коментар е премахнат от модератор
Driving pleasure
68 Отговор

До коментар #65 от "АРХАНГЕЛ ПСУВНАИЛ":


До 2035 има още колко години... само за 10 години същите тия еколози дето сега оплюват дизела говореха, че ще е спасител - сега е враг номер 1 и ОК да приемем, че Германия достигне 50% ВЕИ от къде ще дойдат останали 50 след като германия също така се отказа от АЕЦ... а ако сложим в уравнението Европейския съюз, който има за цел да достигне 30% ВЕИ?Всъщност договориха се за 32%, но даже и те не вярват, че повече от 28 е постижима цифра - остават си 70% от вякакъв вид мръсен микс - а Китай нагледно ти показва какво следва от увеличеното потребление на електричество - произвеждат миксери повече от всеки друг и строят ТЕЦ за да покриват нуждите за последните 3 години мисля беше въглродните им емисии са скочили с 6%...
да се договорим така - не ме карайте да си купувам електричка до 2035... а до тогава аз за себе си съм убеден, че и вие ще сте се отказали от нея и ще сте видяли, че няма файда...

Коментиран от #76


Оценка:
-0 +8

Driving pleasure
69 Отговор

До коментар #65 от "АРХАНГЕЛ ПСУВНАИЛ":


Апропо... а какво би станало ако до 2035 сме въвели използването на синтетични горива, за производството на които извличаме СО2 от атмосферата тоест имаме един наистина 0-лев цикъл на емисии и го съчетаме с технологията на бош, която и в момента гарантира 13 мг/к финни частици при разрешени 120 - това нито една електричка не може да ти го гарантира...

Оценка:
-1 +7

разходи
70 Отговор
Само да спомена разходите по Тесла - първо амортизацията на батерията за 800 хиляди километра е 10% , разходите свързани с всички сервизни обслужвания на 150000 км са 700 лв... европейци и японци са с 10 години назад в технологиите от Тесла... а greatwall скоро вкарват от Китай малка количка за 8000 долара... тоест много скоро американци и китайци ще направят шве...дска тройка на гигантите от Германия... Неслучайно се сринаха покупките на нови коли миналата година в Европа...

Коментиран от #74


Оценка:
-7 +0

Здравомислещ
71 Отговор
Какво ще стане, когато в един град 70% са ел. автомобили!? Къде ще зареждат и по колко, едновременно!? Каква мощност ще бъде необходима за бързият заряд на 2500 автомобила за 30 минути в район 25 кв.км.!?

Оценка:
-0 +8

куку руку ку
72 Отговор

До коментар #3 от "Boxer":


И ще бъде леко разочарован, защото ще се окаже, че за теслАта се чака ред, като за Лада по бай Тошово време.

Коментиран от #73


Оценка:
-1 +1

Boxer
73 Отговор

До коментар #72 от "куку руку ку":


За чакането , някакси по-разбирам, ама за 6-7 хил.€ разлика , при положение че сме еврсъюз?!

Оценка:
-0 +2

Зорлем
74 Отговор

До коментар #70 от "разходи":


Амортизацията на батерията явно не е 10% за 800 хил. километра след като на сайта на Тесла си пише, че гаранцията за батерията на Модел 3 е запазване на 70% от капацитета за 8г или 200 хил. километра (което настъпи първо). За моделите Х и S не дават проценти, което си е притеснително, но годините и километрите са същите. А и гаранцията на целия автомобил е 80 хил. километра, така че това с малките сервизни разходи не ми изглежда достоверно.

Оценка:
-1 +6

Illiterate
75 Отговор
До #64 - във ФРГ е забранено използването на въглища, при които се отделят повече от 1000g/1kWh CO2 "еквивалент"! Така че сметките отиват в коша... За останалите "благини" при изгарянето на изкопаемите течни горива никой не обелва и дума! ;-)
Електромобилите сега "прохождат", Мъск просто проправя пътя за други, с по-рационални идеи и по-практични решения! Неговите решения далеч не са най-добрите и перспективните!!!

Оценка:
-2 +4

ВЕИ
76 Отговор

До коментар #68 от "Driving pleasure":


"ОК да приемем, че Германия достигне 50% ВЕИ от къде ще дойдат останали 50 след като германия също така се отказа от АЕЦ... а ако сложим в уравнението Европейския съюз, който има за цел да достигне 30% ВЕИ?Всъщност договориха се за 32%, но даже и те не вярват, че повече от 28 е постижима цифра - остават си 70% от вякакъв вид мръсен микс "

Това което си написал е пълна каша. Европейският съюз си е поставил цел за 32% от енергията да е ВЕИ, а не ЕЛЕКТРОенергията. От енергията се има предвид електроенергия плюс енергия за отопление и транспорт.

Коментиран от #77


Оценка:
-3 +3

Driving pleasure
77 Отговор

До коментар #76 от "ВЕИ":


Не съм сигурен, че уточнението ти работи във ваша полза... Да го кажем така... ако в момента от общото потребление е 100 кВч от него 22 мисля бяха от чисти източници т.е. 78 мръсни кВч... според един доклад на Международната Енергийна Агенция в световен мащаб търсенето нараства с 3.1% на годишна база. За 10 години до 2030 нашите 100 кВч ще са се увеличили до 135 кВч. В 2030 ще имаме 41 кВч чиста възобновяема енергия... И 94 кВч от мръсната - или нашите усилия да изчистим ще са довели до УВЕЛИЧЕНИЕ с грубо 20% - найс а?! А това са данни преди да имаме сериозен бум на електрическите автомобили, които ще бъдат сериозен потребител. И реално нуждата годишно ще нараства с поне 5%, което значи че след 10 години въпреки по-високия дял на възобновяема енергия ще имаме и близо 50% увеличение на количеството мръсна енергия спрямо днешното потребление – някак си хич не ми пасва тая екология дето я тъкмите ша знаиш...

Коментиран от #79


Оценка:
-1 +5

Алфа Ромео
78 Отговор
Скъпичко, дори за нормален среден европеец, за България няма нужда да говорим...

Оценка:
-0 +4

ВЕИ
79 Отговор

До коментар #77 от "Driving pleasure":


Май трудно схващаш, че общо енергията за транспорт отопление и електропроизводство трябва да стане 32% ВЕИ до 2030 година. Ако на един бензинов автомобил му трябват 100kWh на колелата, трябва да му сипеш в резервоара бензин с поне 400 kWh изкопаема енергия , за чието производство и транспорт са изразходени още 80 киловатчаса енергия в която вече може да има някакъв дял ВЕИ. Ако този автомобил бъде заменен с електрически, ще трябва да му се заредят 125 kWh електрическа енергия. Както виждаш какъвто и да е процентът на ВЕИ в микса, ще има НАМАЛЕНИЕ на използваната първична енергия от изкопаеми източници и съответно УВЕЛИЧЕНИЕ на делът от възобновяеми източници. Отделно, дори да има нужда от 30% повече КРАЙНА (за движение) енергия, потреблението на ПЪРВИЧНА енергия намалява. Същото се отнася и за смяна на отоплението с термопомпи или направо отопление от енергията на слънцето, вместо с изкопаема енергия.

Коментиран от #80, #82


Оценка:
-5 +1

Хи их хи
80 Отговор

До коментар #79 от "ВЕИ":


Тва шъ го разправяш, в страни под 42-я паралел, където има целогодишно слънце. Ковни му един соларен парк в Сахара, може и цялата да я "офолтованичеш" или пък на Арабския п-в! Сега тука може да хвърлиш един поглед навън!

Оценка:
-0 +9

81
Този коментар е премахнат от модератор
Driving pleasure
82 Отговор

До коментар #79 от "ВЕИ":


Я му викам, че потреблението нараства с 3.1% без нуждите за електричките, той ми вика намалява... е няма се разберем... За производството на гориво отиват 27 г СО2 на км, за батерията 13 г + 100 г за електричество... ама това със зареждането сме го дъвкали хиляда пъти - от 1 произведен кВч до колелата ти стигат 0.55 - 0.60 кВч. В най-добрия случай ще го докараме до равенство. А идеята на това да лежа да чакам лятото да пекне, а зимата да духне ми се вижда леко глупава, защото за да се уравновеси системата трябва кажи речи да дублирам мощностите За да покрия зимните загуби на слънцето трябва да сложа повече вятър и обратно за лятото ми трябва повече слънце - това са неефективно похарчени пари... а неефективната инвестиция води до високи цени на стоката

Коментиран от #83, #99


Оценка:
-1 +7

ВЕИ
83 Отговор

До коментар #82 от "Driving pleasure":


Дори по сегашните технологии, цената на стоката тоест на тока произведен от новопостроени централи от вятър и слънце е по-евтин от тези произведени от въглища и атом. Като говорим за АЕЦ имам предвид новоизградени мощности и всякакви въглищни. Следователно на съвсем пазарен принцип, всички допълнителни мощности ще са от вятър и слънце. Изграждането на самите мощности е на приблизително еднакви цени, но при ВЕИ НЯМА ПОСЛЕДВАЩИ РАЗХОДИ ЗА ГОРИВО. Още днес, половината въглищни централи са силно субсидирани за да работят, а до 2030 година се очаква че над 90% от въглищните централи ще работят на загуба. И пак си помисли за какви 3% говориш? За потреблението или за производството? Ако сега се отопляваш с вентилаторна печка и ти трябват 10000 киловатчаса топлинна енергия за зимата, ако след 10 години ти трябват в 13000 киловатчаса, но си купиш климатик с коп 5, Какво ще се случи с потреблението на електрическа енергия? По мои груби сметки, потреблението ще се УВЕЛИЧИ 30%, но ще е нужно да се произведе само около 3000квч електроенергия, което е 70% СПАД НА ПРОИЗВОДСТВОТО.

Коментиран от #84


Оценка:
-1 +0

Driving pleasure
84 Отговор

До коментар #83 от "ВЕИ":


Забелязвам обаче 1 проблем тука... електричеството както си написал е стока и тя се продава според търсенето, а не според производствените разходи. Арабите са в състяние да продават петрол на под 10 долара на барел а имаше години, в които стигна до 150 долара защото търсенето определя цената. Общото търсене скача с 3.1%, да уредите стават по-ефективни, но ползваме и много повече електрически уреди и много повече хора ги ползват, така че потреблението непрекъснато нараства.

Коментиран от #87, #88


Оценка:
-0 +0

Язе
85 Отговор
Без пари този Модел 3.Моята кола като нова-60хил.лв.До 100-120хил.лв.излиза,че си я карам без пари.Няма ускорението на Тесла но пък Тесла няма возията,комфорта и уюта на моята.Да си ги купуват поклонниците на Мъск.Не е за мен тая "технология"Честито както се казва.55-60хил.€ за най-евтиния миксер.Страхотно,невероятно.

Коментиран от #86


Оценка:
-0 +2

Порше, Ферари, Ламборджини
86 Отговор

До коментар #85 от "Язе":


Може да сложиш всяко от тези имена в твърдението вместо Тесла и смисъла няма да се промени, нали? Кеф цена няма! За всеки влак си има пътници.

Оценка:
-0 +0

Има огромна разлика
87 Отговор

До коментар #84 от "Driving pleasure":


При тока отВЕИ е точно обратното! Производството не се интересува колко е потреблението а произвежда буквално "каквото Господ даде" и когато го даде. Когато Господ дава има свръхпроизводство и цените падат здраво и са под себестойност на въглищата и горивото за АЕЦ. Когато няма, въглища и АЕЦ се конкурират помежду си и цените са настоящите. Където липсва базова мощност и цените играят в големи граници, като в Австралия, се отваря ниша за батерии за съхранение на енергия, чиито цени също се сринаха десетина пъти за последните 10 години и продължават да падат, но за сметка на това броят цикли живот им се увеличава, с което себестойността на цикъл заряд/разряд пада още повече. Както и да го мислиш, цената
на тока дори и първоначално да се покачи заради липсата на конкуренция, после ще се срине именно заради конкуренцията, а по този начин микса ще се изчисти.

Оценка:
-0 +0

От новините
88 Отговор

До коментар #84 от "Driving pleasure":


Продажбите на коли с ДВГ стигнаха своя пикЕксперти предвиждат спад на търсенето на стандартни 01.2019 09:07
Много от големите производители използват електрификацията за повишаване на производителността на своите автомобили, но ако съди по всичко, епохата на двигателите с вътрешно горене е къв своя край. Поне на това мнение са експерти, които участваха в допитване на Financial Times.

Според тях, двигателят с вътрешно горене (ДВГ) ще играе главна роля в автомобилния отрасъл през следващите две десетилетия, но неговият пик вече е преминал. Очаква се 2018 да е годината, в която са продадени най-много стандартни автомобили и оттук-насетне техният брой само ще спада.


Точно преди година прогнозите бяха, че пикът на продажбите на коли с ДВГ ще бъде достигнат през 2022 г. Сериозна корекция обаче беше направена заради спада на продажбите в Европа, САЩ и Китай. Сега експертите очакват през настоящата 2019 г. общият брой на продадени автомобили да се увеличи, но сериозна роля за това ще играят електромобилите.

Последните прогнози са, че през 2019 г. общият брой продажби на чистите електромобили ще скочи 4 пъти и техният дял ще достигне 1,6%. Така дори общият обем на реализирани нови коли на световните пазари да се увеличи, то резултатът на автомобилите с двигатели с вътрешно горене по-скоро ще намалее.

Коментиран от #89, #94


Оценка:
-0 +0

Driving pleasure
89 Отговор

До коментар #88 от "От новините":


Искаш ли да се обазложим, че и след 2050та година преобладаващата част от автомобилите ще са с ДВГ ;) Това, че пика на общия брой продажби е в настоящият момент не означава, че ДВГ няма да е предпочитано средство за задвижване още десетилетия.

Коментиран от #90


Оценка:
-0 +0

Ха на бас
90 Отговор

До коментар #89 от "Driving pleasure":


Аз пък мога да се обзаложа, че над 50% от предпочитанията за покупка на нови автомобили през 2030г ще са за електромобили. Също мога да се обзаложа, че ако цените бяха еднакви, още днес повечето хора биха карали електрички. Зарядната инфраструктура е по-евтинина и става по-бързо от самите електромобили. Тя ще е следствие и допълнителен мотив за избор на електричките.

Коментиран от #91, #93


Оценка:
-0 +0

Driving pleasure
91 Отговор

До коментар #90 от "Ха на бас":


Даже еврогейската комисия дава 30% дял на ел. кочаците до 2030, а тия изроди никога не са улучвали "прогнозите си", така че не се изхвърляй. Мойто обзалагане поне е базирано на някакви прогнозни данни, а на тебе само ти се ще - вярно, че според Айнщайн идиот бол ама не са чак толкова ;)

Оценка:
-0 +0

Ха на бас
92 Отговор
Абе те и прогнозите за продажбите на Тесла модел 3 в Европа са негативни. Искаш ли да се обзаложим, че въпреки прогнозите Тесла модел 3 ще бъде най-продавания електромобил в Европа тази година? Прогнозите бяха ДВГ да продължи увеличение на продажбите си до 2025 година, но май миналата година ще бъде върхът на продажбите на dwg и оттук нататък продажбите само ще падат. Следователно си прав, че прогнозите не винаги се сбъдват.

Оценка:
-0 +0

Зорлем
93 Отговор

До коментар #90 от "Ха на бас":


"Ако", "ако", но както се казва, "Ако баба ми имаше... инструмент, то тя щеше да ми е дядо!", така че предположенията и фантазиите за това какво щяло евентуално да бъде ако нещоси било едикакси не вършат никаква реална работа.

Оценка:
-0 +0

Зорлем
94 Отговор

До коментар #88 от "От новините":


Аз пък още от средата на 80-те години чета, че пикът на производство и потребление на петрол ще настъпи "след 10 години" и така вече години наред все го избутват за следващото десетилетие, така че тези прогнози имат същата стойност, колкото и статия от вчерашен вестник.

Коментиран от #95


Оценка:
-0 +0

От новините
95 Отговор

До коментар #94 от "Зорлем":


Пикът за добив на петрол не зависи от желанията на хората, а от природните дадености. Тези които даваха прогнозите за развитието на електромобилите, дали са имали предвид тази новина и подобни на нея :"B нaчaлoтo нa тaзи ceдмицa aмepиĸaнcĸият пpoизвoдитeл нa eлeĸтpичecĸи aвтoмoбили Теѕlа щe дaдe cтapт нa cтpoитeлcтвoтo нa пъpвия й зaвoд извън Щaтитe.

B ĸитaйcĸия мeгaпoлиc Шaнxaй тpябвa дa зaпoчнe изгpaждaнeтo нa "гигaфaбpиĸa", ĸъдeтo щe зaпoчнaт дa ce пpaвят ĸoли oт мoдeлa Моdеl 3 дo ĸpaя нa гoдинaтa. Toвa пoтвъpди Илън Mъcĸ в пyблиĸaция в Тwіttеr, цитиpaнa oт Rеutеrѕ."

Коментиран от #103


Оценка:
-0 +0

Жельо
96 Отговор
Хара , не виждате най-важното ! Появата на електричките доведе до спиране на безконтролното повишение на петрола . В близките години дори очаквам спад на цените . Има ли конкуренция има прогрес .

Оценка:
-0 +1

От новините
97 Отговор
Или може би са чели само тази новина също от днес:

EЛЕКТРИЧЕСКИЯТ ДЖИП НА AUDI ЩЕ ИЗЛЕЗЕ ДО ДВЕ ГОДИНИ

Премиерата на новия електрически кросоувър ще бъде последвана от сериозна експанзия от подобни возила, разчитащи само на електричество за своето задвижване.

От концерна Volkswagen Group, който е собственик на много марки, в това число и Audi, имат намерение да продадат 1 милион електрически автомобила в периода до 2025 г. "

Представяш ли си каква велика цел си е поставил най-големия производител на автомобили в света -от днес до 2025 година да произведе общо един милион електромобила за всичките си марки. Докато Тесла има за цел да произвежда по един милион електромобила ГОДИШНО, още през 2020 година. Китайците и те не падат по-долу с целите си. За 2025 година имат за цел продажбите да са по 7 милиона годишно, а китайците винаги постигат целите си преждевременно.

Коментиран от #98, #101


Оценка:
-0 +1

Язе
98 Отговор

До коментар #97 от "От новините":


Тесла продава по 250хил.бр.на година.Къде отиде на млн.Може и да ги стигне но след 10-15год.

Коментиран от #100


Оценка:
-1 +1

От новините
99 Отговор

До коментар #82 от "Driving pleasure":


Ето ти и на тебе поредното доказателство с днешна дата:

Потреблението на ток през 2018 г. намалява с близо 3% въпреки ръста на икономиката.
07.01.2019 0 Коментара
Противно на очакванията икономическото оживление през 2018 г. не успя да доведе до по-голямо потребление на електрическа енергия. Данните на Електроенергийния системен оператор дори сочат, че има спад в консумацията вътре в страната, което е важен сигнал за бъдещото планиране и развитие на електроенергийната система на страната. Защото ако тенденцията се запази, изграждането на нови мощности ще бъде неоправдано.Обратна зависимост

Общоприетата теория от близкото минало твърдеше, че ръстът на БВП неминуемо води след себе си и по-голямо потребление на електроенергия. Това впрочем е и една от основните тези в доклада на БАН от 2017 г., с който управляващите мотивираха рестартирането на проекта АЕЦ „Белене“ – колкото повече се развива България, толкова повече мощности ще й трябват, информира в.Капитал.

Практиката обаче показва съвсем друго нещо. Консумацията на ток в страната през миналата година, когато БВП се очаква да расте с над 3%, намалява с 2.84% – от 39 701 776 до 38 574 877 мегаватчаса. На пръв поглед това може и да не изглежда значително, но реално става дума за почти 1.2 млн. МВтч, или точно половината от цялото количество зелена енергия за 2018-а. Измерено по друг начин, за производството на тези 1.2 млн. МВтч е необходима мощност от 140 МВт, която трябва да работи без прекъс

Оценка:
-0 +1

Грешни са ти сметките
100 Отговор

До коментар #98 от "Язе":


Какво се учудваш? През 2017 година Tesla произведе общо 100 хиляди автомобила. Само за последното тримесечие са произведени 63 150 коли само от Model 3. Само за една година Tesla е утроила производството. За да достигне един милион, ще е необходимо само още веднъж да утрои тазгодишното си производство. Смяташ ли, че е невъзможно до 2020 година това да се случи, при положение, че обновява модел S и модел Х, а от тази година започва производство и на модел У?

Коментиран от #102


Оценка:
-1 +1

Driving pleasure
101 Отговор

До коментар #97 от "От новините":


Ти представяш ли си Тесла щяла да произведе 1 млн автомобила годишно до 2020... при 100 милиона годишни продажби това са чутовни стойности... а историята мълчи как аджеба ще стане! Мощностите на завода в САЩ са на предела даже не успя да изпълни целта за 92000 автомобила от модел 3. През 19та още няма да е пуснал фабриката в Китай а в Европа няма да е почнал да я строи и 2021 - от къде ще ги докара тия 1 милион произведени? А относно другия ти коментар за намаленото потребление - що вкарваш България в тая схема? Ние имаме отлив на 50 000 човека годишно от държавата и дефакто нулева икономика, да смяташ, че всички държави имат намаление на потреблението щото ти си умрял не е особен довод!

Коментиран от #105


Оценка:
-0 +0

Driving pleasure
102 Отговор

До коментар #100 от "Грешни са ти сметките":


Тесла няма производствените мощности за подобно увеличение, даже ако се разровиш някъде лятото беше дори друсаното африканче, даде заден и каза, че няма да могат да постигнат 1 милион бройки. Само баламурници му се ловят на приказките - той досега 1 обещание не е спазил в срок и не се е оправдал поне по 10 пъти ...

Оценка:
-0 +0

Зорлем
103 Отговор

До коментар #95 от "От новините":


Мисълта ми беше, че всякакъв вид прогнози и анализи за бъдещето са една и съща плява и е пълна безсмислица някой да ми ги навира в очите като доказателство за защита на тезата си. Колкото хора, толкова и анализи и прогнози, коя от коя по-интересни!

Оценка:
-0 +1

Грешни са ВИ сметките
104 Отговор
Пак се захващате за запетайките и пропускате смисъла. Какво значение има дали Тесла ще произвежда по един милион от модел 3 през 2020-та или през 2022 година, след като от Volkswagen са си поставили за цел през 2025-та година да произведат едномилионният си електромобил от всички марки и модели под шапката им. Сещате ли се колко милиона вече ще са произвели Тесла през 2025 година само от един свой модел? А дотогава ще има още няколко нови модела. Според мен на Volkswagen или са им грешни прогнозите за търсенето на електромобили, като са го подценили или умишлено правят смотани модели за да не се търсят и да не им канибализират продажбите на ДВГ от които печелят по много, след като веднъж вече са ги продали.

Оценка:
-0 +0

От новините
105 Отговор

До коментар #101 от "Driving pleasure":


Ти въобще прочете ли новината? Икономиката бележи ръст и бвп се е повишило с 3%, но консумацията вместо и тя да се вдигне с 3% е паднала с 3%. Тоест разликата става 6% намалена консумация за единица брутен вътрешен продукт! Това е тенденция в световен мащаб, а не само в България. Ако целият транспорт премине на електричество, ще е необходимо само 20-процентно увеличение на производството на електроенергия. Аз не виждам кога и 10 процента от транспорта в България ще мине на ток, но съм сигурен че след 10 години консумацията ще е намаляла с 20%, колкото да поеме всичките евентуални електромобили още преди 2030 година със сегашните мощности.

Коментиран от #106


Оценка:
-0 +0

Driving pleasure
106 Отговор

До коментар #105 от "От новините":


Няма да разисквам с тебе икономиката на България - приеми, че такава не съществува и тия полит-коректни простотии за ръста и не ми ги пробутвай :D

Оценка:
-0 +0

От новините
107 Отговор
Германската икономика и тя ли не съществува и е в застой от 10 години? Защото, за 2018 година потреблението е 538,02TWh, а през 2008 е било 536,35TWh. Как мислиш, през коя година са произведени повече въглеродни емисии, след като през 2008-ма от възобновяеми източници са били произведени 16,2% от енергията, а през 2018 година 40,4%?

Това са фактите, от миналото, а не някакви твои бъртвежи за мрачното бъдеще. Освен потребеното от германците, за миналата година нетно са изнесени още 45,59TWh за 1,73 милиарда евро. Сам можеш да сметнеш, че само износа им осигурява енергия за всичкия транспорт, без да се налага да внасят горива за десетки милиарди.

Оценка:
-0 +0

108
Този коментар е премахнат от модератор
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Георги Атанасов
Спортният журналист коментира преминаването на футболиста Димитър Бербатов в индийския отбор Керала Бластърс
Поканиха Бербатов да прави футболен Боливуд"

Още бисери