Last news in Fakti

8 Април, 2019 10:11 7 739 26

Най-опасните пътища в ЕС. България е на второ място

  • катастрофи-
  • пътища-
  • европейски съюз-
  • българия
Най-опасните пътища в ЕС. България е на второ място - 1

Европейската комисия публикува отчет за количеството загинали в пътнотранспортни произшествия на територията на целия Европейски съюз. Данните са за изминалата 2018 година и от тях става ясно, че в сравнение с 2010-а броя на смъртните случаи на пътя е намалял с 21 %, но в сравнение с предходната 2017 година - само с 1 %.

През 2018 на европейските пътища, вследствие на ПТП-та са загинали 25 100 души. Като най-безопасни са определени пътищата на Великобритания, Дания, Ирландия и Швеция. Най-опасните пътища пък са в Румъния, като за съжаление веднага след Румъния се нарежда и България. След нас са Латвия и Хърватия.

Оказва се, че най-уязвими са пешеходците, следвани от велосипедисти и мотоциклетисти. По-голямата част от произшествията с фатален край се случват в градовете. Средно в целия европейски съюз на 1 млн. души загиват 49. В България на 1 млн. души на пътя умират средно 88 души.

Най-опасните пътища в ЕС. България е на второ място


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 сектант

    18 33 Отговор
    за това винаги залагам на истински сигурните автомобили от гамата на дачия

    Коментиран от #12, #16

  • 2 Българина

    78 4 Отговор
    Друг факт, в Германия, страната където безспорно се кара най бързо в цяла европа и не само, загиналите са 36 на 1 млн в България над 80! Първите три държави са малко под 30 ... Определено не скоростта убива а разрушената инфраструктура и купените книжки

    Коментиран от #4, #15

  • 3 Mорук

    8 3 Отговор
    Аааа не трябва да сме първи
  • 4 милиСията да се не ослушва

    49 5 Отговор

    До коментар #2 от "Българина":

    Не е проблемът нито в пътищата,нито в колите.Безопасността е право пропорционална на адекватното,коректното и целенасоченото прилагане на контролно-възпитателно-поучителния пакет,наречен ''СОПА''.Чудя се,дали някой е виждал циганин в учебна кола.Примерно.

    Коментиран от #19

  • 5 Боко

    25 4 Отговор
    Аааа не така направих ви магистрали и то ефтини със 40 процента от парите и да ни слагат на предпоследно място, това е работа на БСП Орешарски Хан Аспарух и всички преди мен
  • 6 Morgoth

    28 0 Отговор
    Интересно дали и у нас най-много умират в градовете. Като цяло обаче статистиката казва, че колкото по-бедна е една страна, толкова повече са и жертвите по пътищата. Сещайте се дали виновна е скоростта и ниската дисциплина или калпавите пътища и остарелия авто парк.

    Коментиран от #9, #11

  • 7 Николов

    15 2 Отговор
    Лобистка пропаганда! Основната причина за всичко змъртност е стария автопарк. БЕДНИ СМЕ! И апартаментите са 250 евро кв.
  • 8 jambazina

    12 1 Отговор
    Това 88 на милион на база население 7 милиона ли е? Защото в България живеят 5!
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 асддса

    15 0 Отговор
    Както се вижда от 7 години няма разлика, а броя на камерите навсякъде е удвоен.
  • 11 gvdff

    28 0 Отговор

    До коментар #6 от "Morgoth":

    Доста хора мислят, че годината на производство на колата я прави безопасна. Това е и така, и не е така, зависи от ситуацията. Но проблема е друг- колкото по-безопастна е една кола, толкова по-опасен става шофиращия. И това не е напълно вярно, но все пак забелязвам подобен тренд последните години. Втора част- пътищата са мееега зле. Из градовете (само за София визирам, другите не знам на 100% как са) асфалта е супер хлъзгав, на места "огледален" и всички системки и нови маркови гуми не успяват да намерят сцепление. Добавяме камъни, чакъл, пясък, запрашаване, разнородни течности, и комбинация от тях, които доставят допълнителни приключения за хорицата. И шофьорите- още не знаят как да карат в кръгови, предпочитата да натиснат клаксон здраво, а не спирачката, слабо знаят какво е сцепление и какво се прави с него.

    Коментиран от #14

  • 12 Японеца

    6 0 Отговор

    До коментар #1 от "сектант":

    Браво бе, на всяка статия първи коментар! Купи ли си лубрикант за ръцете? За дъстъра питам, не за входа ти!

    Коментиран от #13

  • 13 сектант

    2 2 Отговор

    До коментар #12 от "Японеца":

    мн съм добър, нали? а ти знаеш ли вин дизел как успява да вдигне на задна а?
  • 14 smeh

    7 3 Отговор

    До коментар #11 от "gvdff":

    Ааа, ше ме извиняваш...не асфалта е много хлъзгав, а колите ни са много мощни. Затова трябват ограничения, че като рипнат тея 15-20 годишни коне, ни Брембо, ни висок клас гуми могат да ги спрат. Нема говорите така срещу инфраструктурата, да не засегнете Бате Бойко, че той и без това е станал доста обидчив напоследък.

    Коментиран от #18

  • 15 Трифонов

    1 7 Отговор

    До коментар #2 от "Българина":

    И старите коли. Не забравяй старите коли. Те са на първо място.
  • 16 БМВ

    3 3 Отговор

    До коментар #1 от "сектант":

    Дачия и китайските грейт уол се борят за първо място в класацията на най големите боклуци.
  • 17 БМВ

    8 6 Отговор
    Скоростта не убива убиват лошите пътища
  • 18 gvdff

    3 4 Отговор

    До коментар #14 от "smeh":

    Да, да, така е, извинен си. Ама те хората са си го написали- до 100 коня на ниския данък колите се държат на пътя с каквито и гуми да са. От 100 до 200 коня маркова гума, 200-300 коня е за полуслик, като го топлиш в гаража предварително, а 300-400 коня вече искат двойно предаване и пълен слик, каране само на писта. Там вече кьонигсег агера е секретна разработка на НАСА, и го виждаме само на клипчета в контролирана среда. (шеговито)
  • 19 Завеждащ 2 хирургия д-р. Т.о.ш.и.б.и.я.н

    1 0 Отговор

    До коментар #4 от "милиСията да се не ослушва":

    Даже познавам циган инструктор от велинград😂😂😂😂😂😂
  • 20 Геле

    10 1 Отговор
    Не са опасни пътищата - пътищата сами по себе си не убиват , както и автомобилите - причината е в "задкормилните устройства".... на времето в ДАП-а като трошахме ресорите на камионите в дупките по пътищата/ такива винаги е имало и ще има/ директорът ни хокаше и викаше - "камионите имат и първа скорост бе , келеши, ама няма кой да отнеме газта и да превключи на ниска предавка"... С този проблем е същото - виновни са си хората..., които не се съобразяват с останалите дадености - като лоши пътища, метеорологични условия ,калпави автомобили и др.

    Коментиран от #22

  • 21 Ганьо

    5 0 Отговор
    Виждал съм ги как карат румънците, нищо чудно че са на челно място. Изпреварват, а на 300 м напред вече има коли.... И ние не сме много напред
  • 22 Ганьо

    6 1 Отговор

    До коментар #20 от "Геле":

    Ще ме извиняваш, но дупките действително са причина защото отнемат от вниманието на водача. Човек тря ПОСТОЯННО да следи за дупки, вместо за метнатите на майната им знаци и за пешеходците! А на междуградско рязко намаляване че да не говорим за "1ва" нали знаеш до какво може да доведе?
  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Ивр

    2 1 Отговор
    Значи излиза че сме супер шофери нещо като фитипалди и шумахер кен блок а...
  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Онзий

    3 0 Отговор
    В коя друга държава е традиция на пътя да се правят заведения ,кръчми а пред тях знак 60 .Нужно е да се отдалечат пешеходците от пътното платно подлези надлези и високи парапети че беее...