Европейската комисия публикува отчет за количеството загинали в пътнотранспортни произшествия на територията на целия Европейски съюз. Данните са за изминалата 2018 година и от тях става ясно, че в сравнение с 2010-а броя на смъртните случаи на пътя е намалял с 21 %, но в сравнение с предходната 2017 година - само с 1 %.
През 2018 на европейските пътища, вследствие на ПТП-та са загинали 25 100 души. Като най-безопасни са определени пътищата на Великобритания, Дания, Ирландия и Швеция. Най-опасните пътища пък са в Румъния, като за съжаление веднага след Румъния се нарежда и България. След нас са Латвия и Хърватия.
Оказва се, че най-уязвими са пешеходците, следвани от велосипедисти и мотоциклетисти. По-голямата част от произшествията с фатален край се случват в градовете. Средно в целия европейски съюз на 1 млн. души загиват 49. В България на 1 млн. души на пътя умират средно 88 души.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 сектант
Коментиран от #12, #16
10:15 08.04.2019
2 Българина
Коментиран от #4, #15
10:16 08.04.2019
3 Mорук
10:17 08.04.2019
4 милиСията да се не ослушва
До коментар #2 от "Българина":
Не е проблемът нито в пътищата,нито в колите.Безопасността е право пропорционална на адекватното,коректното и целенасоченото прилагане на контролно-възпитателно-поучителния пакет,наречен ''СОПА''.Чудя се,дали някой е виждал циганин в учебна кола.Примерно.Коментиран от #19
10:30 08.04.2019
5 Боко
10:33 08.04.2019
6 Morgoth
Коментиран от #9, #11
10:41 08.04.2019
7 Николов
10:48 08.04.2019
8 jambazina
11:16 08.04.2019
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 асддса
11:26 08.04.2019
11 gvdff
До коментар #6 от "Morgoth":
Доста хора мислят, че годината на производство на колата я прави безопасна. Това е и така, и не е така, зависи от ситуацията. Но проблема е друг- колкото по-безопастна е една кола, толкова по-опасен става шофиращия. И това не е напълно вярно, но все пак забелязвам подобен тренд последните години. Втора част- пътищата са мееега зле. Из градовете (само за София визирам, другите не знам на 100% как са) асфалта е супер хлъзгав, на места "огледален" и всички системки и нови маркови гуми не успяват да намерят сцепление. Добавяме камъни, чакъл, пясък, запрашаване, разнородни течности, и комбинация от тях, които доставят допълнителни приключения за хорицата. И шофьорите- още не знаят как да карат в кръгови, предпочитата да натиснат клаксон здраво, а не спирачката, слабо знаят какво е сцепление и какво се прави с него.Коментиран от #14
11:44 08.04.2019
12 Японеца
До коментар #1 от "сектант":
Браво бе, на всяка статия първи коментар! Купи ли си лубрикант за ръцете? За дъстъра питам, не за входа ти!Коментиран от #13
12:29 08.04.2019
13 сектант
До коментар #12 от "Японеца":
мн съм добър, нали? а ти знаеш ли вин дизел как успява да вдигне на задна а?12:39 08.04.2019
14 smeh
До коментар #11 от "gvdff":
Ааа, ше ме извиняваш...не асфалта е много хлъзгав, а колите ни са много мощни. Затова трябват ограничения, че като рипнат тея 15-20 годишни коне, ни Брембо, ни висок клас гуми могат да ги спрат. Нема говорите така срещу инфраструктурата, да не засегнете Бате Бойко, че той и без това е станал доста обидчив напоследък.Коментиран от #18
13:10 08.04.2019
15 Трифонов
До коментар #2 от "Българина":
И старите коли. Не забравяй старите коли. Те са на първо място.13:46 08.04.2019
16 БМВ
До коментар #1 от "сектант":
Дачия и китайските грейт уол се борят за първо място в класацията на най големите боклуци.13:57 08.04.2019
17 БМВ
13:59 08.04.2019
18 gvdff
До коментар #14 от "smeh":
Да, да, така е, извинен си. Ама те хората са си го написали- до 100 коня на ниския данък колите се държат на пътя с каквито и гуми да са. От 100 до 200 коня маркова гума, 200-300 коня е за полуслик, като го топлиш в гаража предварително, а 300-400 коня вече искат двойно предаване и пълен слик, каране само на писта. Там вече кьонигсег агера е секретна разработка на НАСА, и го виждаме само на клипчета в контролирана среда. (шеговито)14:20 08.04.2019
19 Завеждащ 2 хирургия д-р. Т.о.ш.и.б.и.я.н
До коментар #4 от "милиСията да се не ослушва":
Даже познавам циган инструктор от велинград😂😂😂😂😂😂15:12 08.04.2019
20 Геле
Коментиран от #22
15:46 08.04.2019
21 Ганьо
18:06 08.04.2019
22 Ганьо
До коментар #20 от "Геле":
Ще ме извиняваш, но дупките действително са причина защото отнемат от вниманието на водача. Човек тря ПОСТОЯННО да следи за дупки, вместо за метнатите на майната им знаци и за пешеходците! А на междуградско рязко намаляване че да не говорим за "1ва" нали знаеш до какво може да доведе?18:12 08.04.2019
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Ивр
08:04 09.04.2019
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Онзий
17:57 24.04.2019