Японският бизнесмен Тецуми Шинчи изкупи последните пет екземпляра Fenyr SuperSport от ограничената серия Launch Edition на ливанската компания W Motors, съобщава Al Bawaba. Цената на всеки от автомобилите е $1.75 млн. (€1.57 млн), а по-рано този месец шефът на холдинга Shibaura Group Holdings Inc. се е сдобил и с чудовищния Devel Sixteen с мощност над 5 000 к.с.
Тиражът на Fenyr SuperSport Launch Edition е само 10 бройки, а от стандартния модел ще бъдат произведени 100 екземпляра. Арабският суперкар се оборудва с 3.8-литров боксер от RUF с два турбокомпресора с отделни интеркулери, изпускателна система от инконел, мощност 800 к.с. и максимален въртящ момент 980 Нм.
Fenyr SuperSport ускорява от 0 до 100 км/ч за 2.8 сек., а до 200 - за 9.4. Максималната скорост е 400 км/ч. Сред особеностите на модела е трисегментният активен спойлер с електромеханично позициониране. Страничните му части се активират при скорост над 80 км/ч, а централната - след 120.
Тецуми Шинчи смята да покаже закупения по-рано Devel Sixteen на автосалона в Токио през 2021 г. Хиперколата има двигател от драгстер с пикова мощност 5 007 к.с. и максимален въртящ момент 4 771 Нм, който ѝ позволява да ускорява от 0 до 100 за 1.8 сек. и на теория да развива 515 км/ч.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Японец
Коментиран от #10
19:48 30.07.2019
3 Бачо Киро
Коментиран от #11
19:52 30.07.2019
4 JPower
20:17 30.07.2019
5 Бедняка.
21:05 30.07.2019
6 незнайко
22:06 30.07.2019
7 Интересни българи
22:16 30.07.2019
8 Ники
22:36 30.07.2019
9 Иван Донев
АЗ ЛИ НЕЩО НЕ РАЗБИРАМ ИЛИ СПИСВАЧА Е ОБЪРКАЛ ЦИФРИТЕ?!
ПОНЕ СИ РЕДАКТИРАЙТЕ СТАТИИТЕ ПРЕДИ СА ГИ ПУБЛИКУВАТЕ!
Коментиран от #13, #16, #17
22:38 30.07.2019
10 Ганьо
До коментар #2 от "Японец":
В каратето по състезания не се удрят силно!22:42 30.07.2019
11 Хайл
До коментар #3 от "Бачо Киро":
Ако ти я направиш по-добре иди и им покажи как се прави, не само да плюеш22:46 30.07.2019
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Някой си
До коментар #9 от "Иван Донев":
Това са числа, а не цифри и няма нищо сбъркано.Коментиран от #26
00:31 31.07.2019
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Няма нищо сбъркано
До коментар #9 от "Иван Донев":
Напълно нормално е. Причините са няколко. Първо, малко физика от 8 клас: енергията на движещ се обект е равна на масата по скоростта на квадрат, върху две. E = m*(v^2) / 2. Масата приемаме за постоянна, тоест с нарастване на скоростта двойно, енергията която двигателя трябва да предаде се увеличава четворно. Както и мощността, която е просто енергия (работа - А) за единица време (P = A / t). Тоест много по-трудно е с един и същи двигател с еднаква и постоянна мощност да ускориш кола от 100 до 200, отколкото от 0 до 100, въпреки че разликата и в двата случая е 100 км. За капак при по-висока скорост се движиш на по-високи предавки, които намаляват въртящия момент на колелата спрямо по-ниските предавки.02:24 31.07.2019
17 Няма нищо сбъркано
До коментар #9 от "Иван Донев":
Тоест ако се пробва да се приложи един и същи постоянен въртящ момент на входа, по-висока предавка би предала по-нисък полезен въртящ момент на изхода. Или иначе казано ако на изхода товара (съпротивителния момент, момент = въртеливо усилие) остане постоянен, при по-висока предавка ще се изисква по-голям въртящ момент от двигателя (тоест двигателя ще се натовари и тормози повече, а всички двигатели имат някакъв максимален момент и мощност, над които не могат да осигурят, говорим докато са в движение, и без тунинги и тем подобни). Второ, с повишаване на скоростта нараства аеродинамичното съпротивление, а дори и триенето в механизмите - макар и много малко.Коментиран от #21
02:29 31.07.2019
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 neon
Сега сериозно - НЕ ВЯРВАМ някога лек автомобил в производство за пътна употреба с мощност над 2500к.с. да се появи (дал съм едни 500к.с. отгоре за резерва даже).
Коментиран от #31
10:19 31.07.2019
20 Гост
Коментиран от #23, #25
12:13 31.07.2019
21 Гост844
До коментар #17 от "Няма нищо сбъркано":
Глупости,какво не може да осигурят ,ти нямаш логична мисъл!Коментиран от #22
12:20 31.07.2019
22 Няма нищо сбъркано
До коментар #21 от "Гост844":
Ако един двигател конструктивно е направен с максимален въртящ момент от, например, 400 Nm при 3000 об/мин заводски, то максималния момент който може да осигури е около 400 Nm върху коляновия си вал, в движение, и то само ако работи на топно 3000 об/мин. Ако максималната мощност е, например, 250 к.с. при 4500 об/мин, то не може да осигури повече от 250 к.с. заводски върху коляновия си вал, пак в движение, и пак само ако работи при 4500 об/мин. И при спортно състезателен режим на шофиране двигателя трябва така да се превключват предавките, че двигателя да работи винаги в диапазона между максималния въртящ момент и максималната мощност, защото извън тези две граници моментно-честотната характеристика постепенно се влошава!13:16 31.07.2019
23 Няма нищо сбъркано
До коментар #20 от "Гост":
Разбирачо, за да ускориш от 100 до 200 км/ч се изисква да вкараш повече енергия в купето на автомобила, отколкото от 0 до 100. Да го сметна ли? 100 км/ч = 27.77(7)~28 м/с. 200км/ч = 55.55(5)~56 м/с. Нека автомобила да е 1500 кг (пренебрегвам постепенно намаляващата обща маса от изгаряне на горивото).От 0 до 100км/ч: A = 1500*(28^2)/2 = 588 000 джаула.
От 100 до 200км/ч: A = E2 - E1 = 1500*(56^2)/2 - 1500*(28^2)/2 = 2 352 000 - 588 000 = 1 764 000 джаула.
Значи от 0 до 100 трябва да предаде 588 000 джаула на масата на автомобила, а от 100 до 200, трябва 1 764 000 джаула. И дори това не включва значително нарастващото съпротивление на въздуха след около 100 км/ч!
13:28 31.07.2019
24 Няма нищо сбъркано
За да ускориш от 100 до 200 за 3 сек, трябват 1 764 000 / 3 = 588 кв = 788 к.с. За да компенсира намаляването на въртящия момент при всяка следваща предавка (тези автомобили са със 7 предавки), времето за превключване, излизането от диапазона на обороти с максимална мощност и значителното нарастване на съпротивлението на въздуха, трябва да е поне 2400 к.с. А тя е само 800. Тоест ускорява за тройно повече време. Или около 9 секунди. Сега разбра ли защо ускорява от 0 до 100 за 2.8 секунди, а от 100 до 200 за 9.4 секунди?
Коментиран от #27
13:40 31.07.2019
25 Няма нищо сбъркано
До коментар #20 от "Гост":
И да не намесвам темата, че мощността е просто показател. Тя е равна на въртящ момент на даден вал по оборотите с които той се върти. Става много дълго и широко (то вече стана) да смятам и с предавателни отношения на всяка предавка въртящ момент на коляновия вал при дадени обороти за него и въртящ момент на полуваловете при дадени обороти за тях.Иначе това което е показател за ускорението на един обект, е теглителното усилие, или иначе казано въртящия момент. Има такава приказка в света на моторните спортове - "глупаците питат за мощността, шампионите питат за въртящия момент". Той те ускорява. Мощността е просто показател при какви обороти какъв въртящ момент може да се поддържа.
Иначе мога да ти покажа по още един начин, че е абсолютно невъзможно от 100 до 200 да ускориш за толкова време отколкото от 0 до 100, а па камо ли за по-малко време.
13:49 31.07.2019
26 Иван Донев
До коментар #13 от "Някой си":
Ти от коя детска градина си?Знаеш ли разликата между цифри и числа и значението им?
Ейййй само разбирачи тука. Затова сме на тоя хал.
14:26 31.07.2019
27 Иван Донев
До коментар #24 от "Няма нищо сбъркано":
Lamborghini Aventador SVJ под капака има 770 к.с. и 720 Нм максимален въртящ момент. Ускорението от 0 до 100 км/ч се извършва за бруталните 2.8 секунди, а до 200 км/ч колата се катапултира за 8.6 секунди.Fenyr Supersport има 800 к.с. и максимален въртящ момент 980 Нм. и ускорява от 0 до 100 км/ч за 2.8 сек., а до 200 - за 9.4. Максималната скорост е 400 км/ч.
Математиката показва, че при по-голяма мощност, повече въртящ момент и повече конски сили, ускорението трябва да е по-бързо от това на Ламборджини, а не е!
Коментиран от #28
14:45 31.07.2019
28 Няма нищо сбъркано
До коментар #27 от "Иван Донев":
Ами както виждаш, разликата до 200 е под 1 секунда. Има други фактори - триене в пътната настилка, триене в силовото предаване, аеродинамично съпротивление - при тези автомобили купето се моделира така, че голяма част от челното съпротивление да притиска силно автомобила към земята. Това се прави за да се увеличи сцеплението, но се увеличават и силите на триене в колесните лагери и предимно в контактното петно между гумата и пътя. Различни автомобили - различни двигатели и кутии - различни способности. Виж, ако разликата беше от порядъка на няколко секунди - тогава вече може да се търсят по-сериозни причини. Но всичко това не оспорва факта, че е нужно повече време за ускоряване от 100 до 200, отколкото от 0 до 100. Ако от цялото време 9.4 секунди извадим 2.8 - тогава остават 6.6 секунди за ускорение от 100 до 200. Което е почти 2.5 пъти по-бавно. Тоест двигателя хем се натоварва максимално, хем ускорението става по-бавно. Най-трудно за автомобила е потеглянето - вкарването на енергия в иначе неподвижен обект. Оттам нататък щом е в движение, колкото по-ниска е скоростта, толкова по-пъргав е автомобила, и ускорява по-рязко до по-висока скорост.16:22 31.07.2019
29 Vasilev
Коментиран от #30
17:43 31.07.2019
30 ооо
До коментар #29 от "Vasilev":
е как защо - сега нямаше да има статии за него и дори снимки. Човека планувал да се показва и по изложения. Купил си е слава и сега я подкрепя с малко PR.18:37 31.07.2019
31 Хайл
До коментар #19 от "neon":
Хората в началото на ерата на автомобила са мислели че скорост над 60 км/ч е убийствена за човешкия организъм но сега виждаш че не е проблем и 400 км/ч и просто си е въпрос на време да има коли и с 5000 к.с макар да са ненужни19:09 31.07.2019
32 Иве
20:03 31.07.2019
33 СЕКСКЪРТАЧ
20:41 31.07.2019
34 Гост
Разни хора,разни идеали.
Благодарение на кой са богати богатите?
Правилно либе да експлоатиране хората за да притежаваме вещите?
Вместо да притежаваме вещите те нас ни притежават.
Като се помине и този всичко остава тук.
Живота е една огромна суета.
21:55 01.08.2019
35 Анонимен
21:57 01.08.2019