19 Януари, 2020 12:00 1 927 9

Спадът на автопазара в Китай ще продължи и през 2020-а

  • китай-
  • автопазар-
  • спад

Автомобилните производители в Китай трябва да свикнат с новите условия на най-големия автомобилен пазар в света. Това заяви в понеделник Китайската асоциация на автомобилните производители (CAAM), повтаряйки прогнозите, че продажбите вероятно ще се свият за трета поредна година през 2020-а.

Съюзът очаква спад от 2% в новите доставки на автомобили през следващите 12 месеца. Това, все пак, е добър знак в сравнение със свиването от 8.2% през 2019-а, когато продажбите бяха поставени под натиск от новите стандарти за емисии и отрицателните ефекти върху икономиката, предизвикани от търговската война със САЩ.

Китайската асоциация на автомобилните производители (CAAM) също заяви, че доставките на нови автомобили са спаднали за 18-и пореден месец през декември. Годишните продажби започнаха да се свиват през 2018-а с респективно 2.8%, спирайки растежа на пазара, започнал през 90-те години.

Наблюдателите на индустрията обаче се надяват на възстановяване на новите доставки на автомобили в по-бедните градовете, както и облекчаване на търговското напрежение между Китай и Съединените щати, което би довело до редуциране на спада.

"Ние се отдалечихме от етапа на високоскоростно развитие, което продължи цели 28 години. Трябва да приемем новата реалност и да се адаптираме", каза Ши Джианхуа на официален брифинг, висш служител в CAAM.

Продажбите на нови електрически превозни средства също са спаднали с общо 4% до 1.24 милиона бройки през 2019-а. Това се дължи предимно на намаляването на субсидията, която през 2018-а доведе до 62% ръст в новите доставки на електромобили. При това положение поставената от китайското министерство на индустрията цел преди 3 години, която гласи да се продадат 2 милиона електрически коли през 2020-а, изглежда невъзможна.

Глобалните автомобилни производители също са предпазливи с прогнозите си, след като през изминалата година съкратиха производството си, затвориха фабрики и уволниха персонал. Автоконцерни като Geely и партньорът на Ford Chongqing Changan Automobile заявиха, че очакват по-силна конкуренция тази година, която ще доведе до отстраняване на по-слабите играчи.

Миналата седмица американската компания заяви, че продажбите ѝ в Китай са спаднали с 26% през 2019-а. Това представлява продължение на вече тригодишна тенденция, която през 2018-а отчете 37% спад. Въпреки това, автоконцернът съобщи, че пазарния му дял се е стабилизирал в премиум сегмента.

Volkswagen пък, чиито SUV модели допринесоха за регистрирането на спад от само 1.1% през първите 11 месеца на 2019-а, заяви, че очаква пазарът в Китай да нараства със сравнително бавни темпове през следващите пет години.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 4 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Коmapak

    4 3 Отговор
    Рекорда за задръстване от 72часа е на Китай... Явно има доста автомобили 😂😂😂
  • 2 некойси

    5 3 Отговор
    Търсенето намалява, покупателната способност на хората от капиталистическия свят намалява, понеже производството им е изнесено в чужди страни и респективно приходите им намаляват. Една от недомислиците на капитализма е, че собствениците на бизнес неминуемо ще се опитат да забогатеят, като плащат по-малки надници когато могат, затова изнасят бизнеса си там където работната ръка е по-евтина ни това се обръща срещу тях.

    Коментиран от #4

  • 3 HSBC

    4 2 Отговор
    "Колосът" се срутва.

    Коментиран от #5

  • 4 Коmapak

    2 4 Отговор

    До коментар #2 от "некойси":

    Ако говориш за техниката като цяло -да. В автомобилите не е така. Повечето произведени автомобили си остават на местния пазар понеже нямат сертификат за Европа и САЩ. Има стотици малки компании, които бълват автомобилчета със знайни и незнайни марки и модели. Големите компании също няма как да си пробутат масовките освен ако не са произведени там. Икономически не е обосновано. Каквото и да си говорим става въпрос за най-големия автомобилен пазар в света в момента. Защото и индийския не е малък, но там няма кой да бие тата и махиндра. Сузуки се опитват с променлив успех и дотам. Искам да кажа само, че китайския пазар си заслужава състезанието и всички големи компании, произвеждащи автомобили, го знаят мноооого добре!
  • 5 Знаещ

    2 6 Отговор

    До коментар #3 от "HSBC":

    Колос в кавички? Явно нямаш никакво понятие от икономика и пазари. Ще те помоля да прочетеш коя страна е номер 1 по паритет на БВП. За да не се мъчиш ще ти подскажа, че не са САЩ, а още по-малко някоя друга западна страна 😄😄😄.

    Коментиран от #6

  • 6 оня с коня

    4 4 Отговор

    До коментар #5 от "Знаещ":

    Ясно че става дума за Русия -просто няма кой друг да е.
  • 7 Мойше

    3 1 Отговор
    Всъщност в Индия най пеодавани са Сузуки и Рено.Какви непросветени говедари пишат тук.
  • 8 Гост

    1 1 Отговор
    Това, да строиш завод за коли в страна, където се регистрира спад на продажбите е много "умен" бизнес план. Браво! Но, само теслофил чете минуса като плюс.
  • 9 Ицо

    1 1 Отговор
    Тесла ще взриви пазара в Китай . Продажбите ще тръгнат рязко нагоре