Автомобилните производители в Китай трябва да свикнат с новите условия на най-големия автомобилен пазар в света. Това заяви в понеделник Китайската асоциация на автомобилните производители (CAAM), повтаряйки прогнозите, че продажбите вероятно ще се свият за трета поредна година през 2020-а.
Съюзът очаква спад от 2% в новите доставки на автомобили през следващите 12 месеца. Това, все пак, е добър знак в сравнение със свиването от 8.2% през 2019-а, когато продажбите бяха поставени под натиск от новите стандарти за емисии и отрицателните ефекти върху икономиката, предизвикани от търговската война със САЩ.
Китайската асоциация на автомобилните производители (CAAM) също заяви, че доставките на нови автомобили са спаднали за 18-и пореден месец през декември. Годишните продажби започнаха да се свиват през 2018-а с респективно 2.8%, спирайки растежа на пазара, започнал през 90-те години.
Наблюдателите на индустрията обаче се надяват на възстановяване на новите доставки на автомобили в по-бедните градовете, както и облекчаване на търговското напрежение между Китай и Съединените щати, което би довело до редуциране на спада.
"Ние се отдалечихме от етапа на високоскоростно развитие, което продължи цели 28 години. Трябва да приемем новата реалност и да се адаптираме", каза Ши Джианхуа на официален брифинг, висш служител в CAAM.
Продажбите на нови електрически превозни средства също са спаднали с общо 4% до 1.24 милиона бройки през 2019-а. Това се дължи предимно на намаляването на субсидията, която през 2018-а доведе до 62% ръст в новите доставки на електромобили. При това положение поставената от китайското министерство на индустрията цел преди 3 години, която гласи да се продадат 2 милиона електрически коли през 2020-а, изглежда невъзможна.
Глобалните автомобилни производители също са предпазливи с прогнозите си, след като през изминалата година съкратиха производството си, затвориха фабрики и уволниха персонал. Автоконцерни като Geely и партньорът на Ford Chongqing Changan Automobile заявиха, че очакват по-силна конкуренция тази година, която ще доведе до отстраняване на по-слабите играчи.
Миналата седмица американската компания заяви, че продажбите ѝ в Китай са спаднали с 26% през 2019-а. Това представлява продължение на вече тригодишна тенденция, която през 2018-а отчете 37% спад. Въпреки това, автоконцернът съобщи, че пазарния му дял се е стабилизирал в премиум сегмента.
Volkswagen пък, чиито SUV модели допринесоха за регистрирането на спад от само 1.1% през първите 11 месеца на 2019-а, заяви, че очаква пазарът в Китай да нараства със сравнително бавни темпове през следващите пет години.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Коmapak
12:13 19.01.2020
2 некойси
Коментиран от #4
12:26 19.01.2020
3 HSBC
Коментиран от #5
12:35 19.01.2020
4 Коmapak
До коментар #2 от "некойси":
Ако говориш за техниката като цяло -да. В автомобилите не е така. Повечето произведени автомобили си остават на местния пазар понеже нямат сертификат за Европа и САЩ. Има стотици малки компании, които бълват автомобилчета със знайни и незнайни марки и модели. Големите компании също няма как да си пробутат масовките освен ако не са произведени там. Икономически не е обосновано. Каквото и да си говорим става въпрос за най-големия автомобилен пазар в света в момента. Защото и индийския не е малък, но там няма кой да бие тата и махиндра. Сузуки се опитват с променлив успех и дотам. Искам да кажа само, че китайския пазар си заслужава състезанието и всички големи компании, произвеждащи автомобили, го знаят мноооого добре!12:44 19.01.2020
5 Знаещ
До коментар #3 от "HSBC":
Колос в кавички? Явно нямаш никакво понятие от икономика и пазари. Ще те помоля да прочетеш коя страна е номер 1 по паритет на БВП. За да не се мъчиш ще ти подскажа, че не са САЩ, а още по-малко някоя друга западна страна 😄😄😄.Коментиран от #6
12:46 19.01.2020
6 оня с коня
До коментар #5 от "Знаещ":
Ясно че става дума за Русия -просто няма кой друг да е.13:05 19.01.2020
7 Мойше
16:00 19.01.2020
8 Гост
12:03 20.01.2020
9 Ицо
16:40 20.01.2020