Два дни след като Tesla намали началната цена на Model S с 3000 щатски долара до $71 990 долара, Илон Мъск реши, че това не е достатъчно и намали цената за втори път в рамките на една седмица.
Мъск обяви в Twitter, че Model S вече се предлага от 69 420 долара. Това обаче съвсем не е случайно. Сега, след намалението на цената, Tesla вече може да твърди, че нейният представителен седан е по-евтин от предстоящия базов Lucid Air, който ще се яви основен конкурент на Tesla и който ще струва 69 900 долара.
Докато феновете на Tesla и потенциалните клиенти ще се радват да чуят, че Model S е по-евтин от най-достъпния вариант на Lucid Air, заслужава да се припомни, че Model S се произвежда повече от осем години. Въпреки това технологията на електрическия мотор и батерията, която използва, са едни от най-добрите в бранша.
Външният вид на електрическата кола обаче е остарял. Интериорът започна да изглежда остарял, особено в сравнение с много по-модерния и усъвършенстван кокпит на Lucid Air. Иначе Model S още от базовите нива е оборудван с пакета Long Range Plus.
Такъв електромобил може да ускори до 96 км/ч за 3.7 секунди, има два електродвигателя и автономен пробег от 647 км. За сравнение, базовият Lucid Air има един електрически мотор, но по желание може да са и два, а EPA изчислява пробега с едно зареждане на 653 километра.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 гост
Коментиран от #12, #18
15:55 16.10.2020
2 БАЙ Х@Й
Коментиран от #3
16:02 16.10.2020
3 Не е виновен този, който яде баницата
До коментар #2 от "БАЙ Х@Й":
Виновен е този, който му я дава!16:19 16.10.2020
4 сектант
16:25 16.10.2020
5 Ироничен
И аз мога да пиша за Ферари, но карам 17-годишно Волво.
16:46 16.10.2020
6 DrivingPleasure
Коментиран от #7, #8, #9, #10, #11, #77
17:00 16.10.2020
7 Дали?
До коментар #6 от "DrivingPleasure":
Като гледам цените на акциите се покачват, следователно акционерите очакват печалба и това тримесечие. Останаха няколко дни да разберем.17:05 16.10.2020
8 Хахахаха
До коментар #6 от "DrivingPleasure":
Електрическите никога, няма да поевтинеят! Ааааа, ти ли го пишеше това! А ма защо, нищо от това което пишеш не се сбъдва? Нищо? Поне да имаше нещо, а то нищо?Коментиран от #19
17:06 16.10.2020
9 гост
До коментар #6 от "DrivingPleasure":
Специално за Модел С може още 10 000 долара надолу и пак ще има печалба , за твой най-голям ужас !!! Това е отдавна изплатен модел в последната година от производството си след дълги години на рекордни продажби в класа си !! А следващия просто ще откаже всички немци дори да се надяват , че някога ще стигнат Тесла , хаха !!Коментиран от #23
17:43 16.10.2020
10 гост
До коментар #6 от "DrivingPleasure":
Когато излезе Модел С струваше от 57 000 долара !!!! При цена на батерията над 250 долара на квт !! Тоест най-малката батерия от 75 квт струваше близо 19 - 20 000 долара !!! Сега батериите за Тесла са под 80 долара за квт , тоест най-голямата от 100 квт е под 8 000 долара !!! Само от това спестяват 11-12 000 долара , от други неща отделно !!Коментиран от #20, #82
17:49 16.10.2020
11 Хахаха
До коментар #6 от "DrivingPleasure":
Ти си по-зле и от Мъск. Все повтаряш ще, ще, ще! А то все нищо! Да знаеш, ти си по-надрусан от него! Освен да ти измислим има - надрусаното специалистче! Какво е сега следващото ЩЕ!18:04 16.10.2020
12 Язе
До коментар #1 от "гост":
Ще ти се.Модела не се търси и му сваля цената.Вместо да си вземат нова,някои ще чакат да си вземат втора ръка на по-висока цена!!!!!Това е като оня ти коментар,че батериите произвеждат ток.
Коментиран от #14
18:44 16.10.2020
13 Хахахаха
19:14 16.10.2020
14 гост
До коментар #12 от "Язе":
Очевидно тук в Норвегия последните новини пристигат много преди да се осведомите в България, затова казвам на децата, учете чужди езици и компютри и запомнете че бъдещето е на електрическите автомобили.Коментиран от #21
21:32 16.10.2020
15 БАЙ Х@Й
Коментиран от #22
21:43 16.10.2020
16 БАЙ Х@Й
21:45 16.10.2020
17 Мъск е велик и
21:48 16.10.2020
18 Мани мани
До коментар #1 от "гост":
Ко става обсебен? Тресе ли те? А не бе.01:21 17.10.2020
19 Мани мани
До коментар #8 от "Хахахаха":
От 73000 паднала на 70000. Това са 4% направо ще се избият да я купуват. Жалки сте, жалки.01:23 17.10.2020
20 Мани мани
До коментар #10 от "гост":
Благодаря че сам сметна и доказа колко сте зле. Батерията му поевтиняла с над 12000$, а той ви смъква цената с някакви си смешни 3000$. И вие вече му целувате ръка хахахаха. Е няма по-големи сектанти от вас. И с 10000 да поевтинее ти пак ще я гледаш само на картинка. Мъск няма как да смъкне цената толкова,бче да я направи достъпна за твоите спестявания от джобни.01:28 17.10.2020
21 Мани мани
До коментар #14 от "гост":
Откога промивката на мозъци се нарича новини?Коментиран от #24
01:30 17.10.2020
22 Мани мани
До коментар #15 от "БАЙ Х@Й":
В един стохиляден град има поне 30000 лични автомобила. Средно правят по 20 км на ден. Това са 600000 км на ден градско. При 15 квтч на 100 км това са 9000000 квтч или 9 ТВтч ток на ден. Това са колко теца? Не слагам тежкотоварните и градския транспорт.Коментиран от #25, #26, #27, #30, #81
01:35 17.10.2020
23 Plameni
До коментар #9 от "гост":
,,гост,, Тесла никога не е била на печалба от продажбите на автомобили ,последните месеци отбеляза печалба от квоти.Модел S на вторичния пазар също губи от стойността си ,за три години 36% Твоята Тесла сега в Норвегия колко можеш да и вземеш,сигурно 150 000$ хахаха ,ами какво стана с изгодния Голф който си купил с отстъпка от 1500 лв от Горубляне ,ами с BMWто какво стана,SLKто караш ли го още или на комшията реното караш хахаха01:53 17.10.2020
24 гост
До коментар #21 от "Мани мани":
Коментарът ти е 100% валиден за новините които слушаш и гледаш.05:42 17.10.2020
25 Браво! Респект!
До коментар #22 от "Мани мани":
Значи, ако за 30 000 автомобила в малък град трябват 9ТWh на ден, то за годината ще да необходими 3285TWh. Теоретично АЕЦ Козлодуй може да произведе 15TWh годишно, значи според твоите сметки са необходими 220 броя АЕЦ само за този град?Казваш, че АЕЦ Козлодуй дневно произвежда ток който ще стигне само за зареждане на 136 електрически автомобила? При това не говориш за зареждане на цялата батерия, а за пробег 20км на автомобил?
Наистина ли го ВЯРВАШ това което пишеш? Вярно сте сектанти!
07:51 17.10.2020
26 Хахахаха
До коментар #22 от "Мани мани":
Лелеее, аз незнаех че целия свят захранва Норвегия с ток, защото там има над 300 хиляди електрически коли! 😂Сега ще правим Белене, да изпращаме ток за Норвегия! 😂😂А аз до колкото знам, ток даже им е доста по-евтин последните години, когато имат електрички.08:24 17.10.2020
27 Малко истински сметки
До коментар #22 от "Мани мани":
Един 310W фотоволтаик вече струва 211лв, а цените продължават да падат. Размери :1640 x 992 x 35 mmТегло : 18.2 кг
Гаранционен срок:
12 години техническа гаранция
12 години за запазване на мощността до 90%
20 години за запазване на мощността до 83%
25 години за запазване на мощността до 80%
Ако едно паркомясто е широко 3 метра и дълго шест метра, върху него може да поставиш 12 панела с обща мощност 3,72kW. Само за час, този навес ще зарежда 20 километра пробег. Ако слънцето пече през целия 8-часов работен ден, всеки ден ще зареждаш за 160 километра.
За местоположението на България, този навес ще произвежда средно 4836kWh годишно, които са 32 240 километра годишно за следващите 25 години.
Коментиран от #84
09:02 17.10.2020
28 Поглед в бъдещето
Коментиран от #31
09:14 17.10.2020
29 Димов
Коментиран от #32, #40
09:43 17.10.2020
30 Димов
До коментар #22 от "Мани мани":
Пост 29 за теб.09:44 17.10.2020
31 Димов
До коментар #28 от "Поглед в бъдещето":
Това е вярно, но какво правим 6 месеца през зимата, когато са най-мощните консумации? Какво правят студените и облачни страни? Какво прави една Англия, която вечно е с облаци и мъгли? Търси алтернативи. Волтаиците са добро решение. Дори да не заменят напълно теца, поне да намалят мощността му и пушенето му, все е нещо.Коментиран от #33
09:50 17.10.2020
32 Сам си го сметнал
До коментар #29 от "Димов":
"Това са между 106МВтч и 214МВтч ежедневно, допълнително потребление за един стохиляден град."При инсталирана мощност от 372MW само върху паркоместата, само половин час слънце ще е необходимо за зареждане на дневния пробег на всички автомобили, а останалата енергия може да се ползва за нуждите на града. Дори през зимата, през седмицата има поне седем часа слънцегреене, което да осигури седмичния пробег на автомобилите. Всичко останало пак е бонус.
Коментиран от #43
10:02 17.10.2020
33 Има много варианти
До коментар #31 от "Димов":
Beлиĸoбpитaния през юни записа нaй-„зeлeния“ пepиoд в иcтopиятa cи - цeли двa мeceцa бeз cтpaнaтa дa изгapя въглищa, зa дa гeнepиpa eнepгия.Πpeди дeceтилeтиe oĸoлo 40% oт eлeĸтpoeнepгиятa в cтpaнaтa идвaшe oт въглищa, а през 2019 година техният дял е само 2%. Тази година ще е по-малко, което е доказателство, че твоята теза издиша. Дори студените и мъгливи страни могат без въглища. Когато не пече слънце, обикновено духа вятър.
Ако ще се гори нещо за производство на ток, по-добре да е газ директно в градовете, за да може 60% от енергията на енергоносителя да не се изхвърля като отпадък в атмосферата, както правят сега въглищните централи, а през зимата да се използва за отопление, а през лятото да загрява бойлерите или за топла вода при централно снабдяване. Така ще се намали и консумацията на ток през зимата, защото консумацията му се вдига именно защото се ползва за отопление. Ситуацията е печеля печелиш.
Засега нямаше особени стимули това да се случи, но догодина, когато абсолютно всички излезем на свободния пазар на електроенергия и започнем да плащаме реалната цена, която през зимата ще е висока, ще почнем да мислим и по този въпрос.
Коментиран от #44
10:18 17.10.2020
34 Plameni
Коментиран от #36, #38, #39
10:20 17.10.2020
35 fermera
Коментиран от #37
10:21 17.10.2020
36 Дрън-дрън
До коментар #34 от "Plameni":
Никой не очаква Тесла да изпълни обещанието за 500 хиляди продажби, което даде преди корона кризата.Ако не ги достигне акциите няма да паднат, но ако постигне тези продажби въпреки коронавируса и въпреки, че продажбите на всички останали се сринаха, акциите на Тесла ще се изстрелят нагоре, защото ще се докаже устойчивостта на компанията. Един балон гърми при такива кризи.
10:25 17.10.2020
37 Това ще е пълна глупост
До коментар #35 от "fermera":
Ако не си ползваш тока директно за да спестиш всички такси, които понякога представляват две трети от крайната цена на тока, няма икономически смисъл да изграждаш фотоволтаична централа.Вече има фирми, които предлагат безплатно изграждане на фотоволтаични централи върху покривите на предприятията, като предприятията получават тока на две трети от пазарните цени и въпреки това всички са на печалба. А цените на фотоволтаиците падат ли падат и ще продължават да падат.
10:29 17.10.2020
38 Хахаха
До коментар #34 от "Plameni":
Пълни глупости! Продажбите в Норвегия паднаха заради слабите доставки, фабриката беше затворена. И другата причина е, че продажбите в Европа се увеличиха, така намаляха Доставките за Норвегия, а не поръчките! Чакай и гледай, до края на годината, кой ще е първи!10:49 17.10.2020
39 Audi кой?
До коментар #34 от "Plameni":
Май забрави последната статия тук по темата. Цитирам:"От началото на септември в Норвегия са купени 692 бройки ID.3, а Tesla е успяла да продаде 577. Във врата на американския електромобил диша и Polestar 2 с 496 нови регистрации."край на цитата.Аз ли не съм си сложил очилата, въпреки че не ползвам такива или ти? Даже не видях някакво audi да фигурира в класацията, да не говорим за лидерство в продажбите. На първо място с незначителна преднина е модел, чиито продажби започнаха същия месец, за който от две години са събирани поръчки, които ще се изпълнят за месец-два и това ще е.
Коментиран от #41
11:02 17.10.2020
40 До Димов
До коментар #29 от "Димов":
Димов, дневния разход на Нефтохим Бу, само електроенергията е 3 000 МВч, което ти прави разхода на 400 хиляди електрически коли по 20 километра всеки ден! Това е само електроенергията! А изразходват още топлоенергия, горивен газ, природен газ, кокс и т. н. Та не се притеснявайте ток има!Коментиран от #45
11:05 17.10.2020
41 Plameni
До коментар #39 от "Audi кой?":
Според Clean Technika до средата на годината в Норвегия Ауди Е трон е на първо място с 5618 автомобили ,а Тесла е седми с 1795 Auto Motor und Sport същото пишат.Jato Dynamics преди три дни потвърди ,че Ауди Е трон е на първо място в Норвегия с 6732 ,и отново Тесла на седмоКоментиран от #42, #65
12:20 17.10.2020
42 Хахахаха
До коментар #41 от "Plameni":
Защото нямаше доставкииии!Коментиран от #47, #57
12:39 17.10.2020
43 Димов
До коментар #32 от "Сам си го сметнал":
И да не е само от парко местата, панелните блокове имат много покривна площ. Почвай бизнеса. Слагай фотоволтаици по покривите на входовете, срещу мизерен наем, който ще плащаш на живущите. Уин-уин ситуация. И да почерпиш, като потекат парите ;)Коментиран от #79
13:26 17.10.2020
44 Димов
До коментар #33 от "Има много варианти":
Коя теза издиша? Аз не съм излагал теза. Казах, че дори да не заменят теца, само да намалят неговия дял пак е нещо. А твоите данни доказват това. Въглищата трябва да се спрат, но световната икономика не се ръководи от какво трябва, а от какво още може да се правят пари. Докато под земята лежат милиарди долари нефт и въглища, ще има на кого да ги продават. Няма да е на белите страни. За тях ще са чистите технологии. А може и да е иначе, но политика и бизнес са мръсни неща, ръководни от алчни и безкрупулни подобия на хора. Ти гледаш резултатите в белите страни. Аз се питам за онези 70% от света, които си подпират портите с камък.13:33 17.10.2020
45 Димов
До коментар #40 от "До Димов":
Аз не се притеснявам. Просто коригирах сметките на човека. Защо постоянно търсите спор и конфликт във всеки чужд пост? Можете ли да говорите нормално с хората, без да обръщате всичко на караници?13:38 17.10.2020
46 Хахахаха
Коментиран от #49
13:39 17.10.2020
47 Димов
До коментар #42 от "Хахахаха":
Защо най-голямата, най-скъпата, най-мощната, най-модерната, най-най-най фирма няма доставкииии?Коментиран от #48
13:41 17.10.2020
48 Хахахаха
До коментар #47 от "Димов":
Защото има много поръчкииии! Това не са коли с ДВГ, които стоят на склад! Всичко се продава веднага!Коментиран от #50, #52
13:44 17.10.2020
49 Димов
До коментар #46 от "Хахахаха":
Нито съм я проверявал, нито ме плаши цифрата. Нефтохим внася горива за целият автопарк на страната, а това са 2млн лични МПС и още 2млн служебни. Но за мен това е едно паразитно предприятие, смучещо кръвта на българите.13:45 17.10.2020
50 Димов
До коментар #48 от "Хахахаха":
Всичките електрокари в света са 5%. Колко много да има? Повече ли са от на Тойота или на ФВ?Коментиран от #54, #68, #69
13:47 17.10.2020
51 Хахахаха
Коментиран от #53
13:48 17.10.2020
52 Димов
До коментар #48 от "Хахахаха":
500 000 коли хората с по-малките и по-евтини, стогодишни фирми ги правят отволе.13:49 17.10.2020
53 Димов
До коментар #51 от "Хахахаха":
За това получаваш +13:50 17.10.2020
54 Хахахаха
До коментар #50 от "Димов":
Капацитета на Тесла е по-малък от търсенето, а и бяха затворени! За това и регистрациите паднаха, а не продажбите!Коментиран от #55
13:50 17.10.2020
55 Димов
До коментар #54 от "Хахахаха":
Нали точно там е въпроса: защо им е по-слаб капацитета, като са най-големите? Защо един Ат тегли по-малко от магарето?13:59 17.10.2020
56 Димов
14:02 17.10.2020
57 Plameni
До коментар #42 от "Хахахаха":
Тесла още по-назад ще бъде в класациите за продажби .Преди бяха лидери ,защото бяха сами ,а сега всички пускат ел.автомобили ,конкуренцията расте.Коментиран от #58
14:17 17.10.2020
58 Хахахаха
До коментар #57 от "Plameni":
Не не. Чакай и гледай! Продажбите на Модел 3, сега ще скочат много! Няма да ти обяснявам, защо! Стига с това, че били сами! От Тесла получаваш повече, от колкото от други марки. Хората не са прости.Коментиран от #59
14:31 17.10.2020
59 Германеца
До коментар #58 от "Хахахаха":
Защо няма да обясниш защо продажбите на Тесла ще се увеличатКоментиран от #60, #61, #66
15:01 17.10.2020
60 Хахахаха
До коментар #59 от "Германеца":
Айде добре, ще ти кажа! Защото Тесла свали цените на Модел 3, на цена смазваща конкуренцията. С подобрени характеристики и качество, с термо-помпа, с допълнителна изолация за външни шумове, с 580 километра автономия и по-бързо ускорение! На по-ниска цена! Как ти се вижда? А, да! И за тези които искат да купят с кредит, лихвата е 0.25 процента за автомобилите на Тесла!Коментиран от #62
15:19 17.10.2020
61 Хахахаха
До коментар #59 от "Германеца":
Ако не знаеш, Модел 3 излиза нов модел с малки промени по външен вид. Никелираните лайсни, стават черни. Слагат и автоматично отваряне на багажника и термо помпа. Автономията се вдига от 560 на 580 километра, а ускорението от 4.6 на 4.4 секунди. Това е за модела Лонг Рейндж.15:21 17.10.2020
62 Q4 00
До коментар #60 от "Хахахаха":
Това ако е сравнение. ..Коментиран от #63
16:22 17.10.2020
63 Хахахаха
До коментар #62 от "Q4 00":
Добре, ти ги знаеш по-добре нещата. Сравнявяй си Опел с Форд. А за продажбите на Тесла пак ще пишат!Коментиран от #64
16:25 17.10.2020
64 Q4 00
До коментар #63 от "Хахахаха":
В България хората карат Опел и Форд,ама ти колко модела на Тесла смени последните години ?Коментиран от #67
16:37 17.10.2020
65 Audi кой?
До коментар #41 от "Plameni":
Продължаваш да говориш за годишни доставки, при положение че Tesla не произвеждаше през първата половина на годината заради коронавируса, а audi изпълняваше натрупаните поръчки защото беше нов модел. Нека да погледнем днешния пазар, когато и audi и Тесла вече нямат натрупани поръчки, а вече изпълняват нормалните. PlModel
Sales
1 VW ID.3 1.989;
2 Tesla Model 3 1.116;
3 Polestar 2 937;
4 SAIC MG ZS EV 672;
5 Audi e-Tron 542;
Май му се наситиха на аудито, а?
16:43 17.10.2020
66 Обяснението е много просто
До коментар #59 от "Германеца":
Tesla ще продава по повече, просто защото ще може да произвежда бройките, които се търсят, а и моделите са малко. Към момента Тесла дори няма представителства в повечето големи страни, да не говорим за малки пазари като нашия. Въпреки това не можеше да задоволи търсенето.Сега вече ще може да разшири пазарите, защото увеличи производствения си капацитет с вече работещата нова фабрика в Китай, а догодина ще започне производство и в другите две нови фабрики, които се строят в момента и ще предлагат и нови модели. Дори само заради новите модели, продажбите ще се увеличат драстично.
16:49 17.10.2020
67 Хахахаха
До коментар #64 от "Q4 00":
Това си е мой проблем, колко съм сменил! Аз си знам! А тук е статия за Тесла, а не за Форд и Опел, така че тяхното сравнение можеш да го опишеш в друга статия!16:52 17.10.2020
68 Виж сам
До коментар #50 от "Димов":
Ето ти класация за световните продажби на електромобили и плъгини до Август17:03 17.10.2020
69 Виж сам
До коментар #50 от "Димов":
Ето ти класация за световните продажби на електромобили и плъгини до АвгустКоментиран от #89
17:04 17.10.2020
70 Виж сам
Коментиран от #71, #73
17:05 17.10.2020
71 Audi кой?
До коментар #70 от "Виж сам":
От тази класация се вижда, че само през месец август, от Тесла модел 3 са продадени 5000 броя повече, отколкото Ауди е трон са продали от началото на годината до Август включително. Много се продава това Ауди, а?18:01 17.10.2020
72 Чаушеско
18:29 17.10.2020
73 Пусни
До коментар #70 от "Виж сам":
класацията след като изкарат Дачията :)18:33 17.10.2020
74 kjl
Коментиран от #75, #76
18:44 17.10.2020
75 Хахахаха
До коментар #74 от "kjl":
Не е така. Тесла е на печалба! А печалбата, дали идва от квоти или от абонаменти или от програми или ток, няма никакво значение. След като е на печалба, е на печалба.Коментиран от #80
19:00 17.10.2020
76 Така де, печалбата си е печалба
До коментар #74 от "kjl":
Tesla вече цяла година е на печалба, а сега се очакват резултатите от последното тримесечие, за да видим дали започва втора година на печалба, въпреки коронавируса и въпреки че строи с много бързи темпове, две нови гигафабрики с общ капацитет над милион автомобила годишно.Печалба въпреки че преди няколко седмици купи поредната компания, която произвежда производствено оборудване. Няма друга такава компания, която да е на печалба въпреки че удвоява производствения си капацитет, изкарва нови модели и наема нови работници. Това са си огромни разходи.
Всички останали автомобилни компании, закриват фабрики, съкращават модели и уволняват работници по същото това време.
19:21 17.10.2020
77 Илон Мъск
До коментар #6 от "DrivingPleasure":
Да, мило, и аз те обичам!20:07 17.10.2020
78 Друг е бизнес модела, работи
Изграждане на БЕЗПЛАТНА 50 000В покривна фотоволтаична централа
Партньора-потребител спестява над 30% от общата цената за тока
Балансиран дългосрочен договор за производство и изкупуване на ток
Изграждане и поддръжка за централата изцяло за наша сметка
Инсталацията не компрометира характеристиките на покрива
След изграждане и вкарване на централата в експлоатация Партньора-потребител заплаща електроенергията на цена от 14ст/КВч без ДДС. Партньора-потребител няма финансови ангажименти по изграждането, експлоатацията и поддръжката на централата като в същото време получава директна отстъпката в цената на потребявания електрически ток.
20:16 17.10.2020
79 И предишния пост беше до тебе
До коментар #43 от "Димов":
Печалбата идва от спестяването от цената на потребявания електрически ток. 50КВ фотоволтаична централа има капацитета да генерира около 67МВ на година дневен електрически ток. Ако приемем че текущата цена за ток която Партньора-потребител заплаща е 19.753ст/КВч без ДДС (19.753ст/КВч без ДДС е текущата цена на тока на регулиран пазар дневна тарифа), а изкупната цена от централата е 14ст/КВч без ДДС, то имаме разлика от 5.753ст/КВч без ДДС. Ако приемем че цялата произведена от централата енергия в размер на 67МВ бъде изкупена от Партньора-потребител, това би довело до реална печалба от 3739.45лв на година.Коментиран от #90
20:19 17.10.2020
80 Plameni
До коментар #75 от "Хахахаха":
Голяма печалба регистрират Тесла за 12 год още нямат цяла календарна година на печалба ,само три тримесечия хахах20:33 17.10.2020
81 Пешо
До коментар #22 от "Мани мани":
Браво, как само преметна форумците с тези нули и тези киловати, мегавати, гигавати, теравати! Направо разби мечтите за електрички. Иначе тука бъка от разбирачи, само дето не могат дори да правят прости сметки.20:44 17.10.2020
82 Този коментар е премахнат от модератор.
83 kjl
видиш и прочетеш :)
Коментиран от #85, #87
21:09 17.10.2020
84 Язе
До коментар #27 от "Малко истински сметки":
Браво за "истинските"сметки.Айде да смятаме-парко място 3/6 или 18кв.м.....трудна работа.По-скоро е 2,5/4м.Даваш цена на панели а другото оборудване-акумулатори,инвертор и цената май отива малко или не толкова малко нагоре.Повечето парко места слънце ги пече 2-3 часа на ден или по-малко дори.Инвестицията ще я избиеш след 150-200год.Есен и зима колко ли пък пече?Истинските ти сметки са истински само за теб май.Коментиран от #88
21:14 17.10.2020
85 Амммм
До коментар #83 от "kjl":
Те дълговете и на ФВ са много. Това не означава, че си фалирал! И ти като има заем за апартамент, не означава че си фалирал, след като си плащаш сметките. Тесла има дългове, но има зарядна мрежа, има няколкократно фабрики, има сервиз центрове и т. н. Всичко това е на стойност много над тези 14 милиарда долара! Само като видиш, колко милиарда инвестират останалите марки в разработване на електрически коли, ще разбереш, че всъщност Тесла е доста напред самолет с 14 милиарда дългове!Коментиран от #86
21:37 17.10.2020
86 Амммм
До коментар #85 от "Амммм":
Редактора на телефона е променил доста думи, без да погледна. Дано да се разбере! Самолет-само😂😂, няколкократно - няколко😂.21:39 17.10.2020
87 Въй въй
До коментар #83 от "kjl":
Живи да ги ожалиш Тесла. Имат 410 милиарда пазарна капитализация, 8,5 милиарда Кеш и цели 15 милиарда дългове.Виж Фолксваген са друга бира пазарната капитализация и е цели 72 милиарда, цели 49 милиарда кеш и почти нямат дългове, само 216 милиарда.
Тесла ако реши, утре ще емитира още 4% акции и ще си изплати всички дългове. Volkswagen ако реши да действа по същия начин, колко акции трябва да емитира? 300%?
Хайде помисли отново, коя фирма е в по-добро финансово положение?
21:55 17.10.2020
88 Елементарен си
До коментар #84 от "Язе":
Кой автомобил е дълъг 4м? Тесла е дълга 5м . Понеже за едно място ти е трудно, нека сметнем 20 паркоместа с път по средата, като паркинга на Кауфланд например.Това са два реда с по 10 места един срещу друг с път по средата. Ако едно паркомясто е широко 2,50 и дълго 5м, а пътя между тях е 5м, площта е 15 на 25 метра. 375м² Спокойно слагаш 15х14 реда фотоволтаици, половината с изглед изток, другите на запад, за да имаш добро разпределение на мощността от изгрев до залез. Това са 210бр 310W панела с обща мощност 65kW на стойност 44 500 Избираме инвертор с подходяща мощност Мрежов Инвертор Huawei SUN2000-60KTL-M0 60kW с цена 8500. Километър соларен кабел за още 1500лв. Акумулатори не са необходими. Излишната енергия отива в мрежата, за да не работят въглищарките.
Ето имаш 65kWp централа с изходяща мощност 60kW за 60 бона, без металната конструкция на навеса.
Това са 87MWh годишно, тоест 435 500км год. при песимистичните 20kWh/100км
При разход 8/100 и цена 1,8лв/л, за 435 500 всяка година ще трябва да се плащат 62 700. Дали са скъпи фотоволтаиците?
Ако тока се продава на 15ст/квч 87MWh ще осигурят 13 000лв годишно за следващите 25 години.
Коментиран от #120
00:11 18.10.2020
89 Димов
До коментар #69 от "Виж сам":
А къде са останалите 90% продажби, на старите фирми? Те правят пари от ДВГ. Тук-таме пускат по някой модел на ток. Такъв им е бизнеса. Като сравняваш приходите на две фирми, не изключвай 90% от приходите на едните.Коментиран от #91
09:17 18.10.2020
90 Димов
До коментар #79 от "И предишния пост беше до тебе":
Защо още не си го почнал? Какво чакаш? Друг да те изпревари и да обере парите, ли?Коментиран от #93
09:19 18.10.2020
91 За какво говорим всъщност
До коментар #89 от "Димов":
Искаш да сравняваме ябълки с портокали ли?Когато говорим за пазарен дял на Тесла, сравняваме с нейния пазар! За пазара на електромобили. Тесла не продава ДВГ и никога не я е интересувал този пазар за да го даваш за пример.
Ако ще сравняваш пазара за фотоволтаици, ще включиш ли audi mercedes или който и да е автомобилен производител или ще говориш само за производителите на фотоволтаици? Или пък ще започнеш да ми говориш за конкуренция от въглищните централи, АЕЦ и перките, защото и те произвеждали ток?
Хайде спри да хитруваш.
Тесла не е само автомобилен производител. Разходите им са по други направления. Брутния марж на производството на автомобили е един от най-високите в индустрията - около 20%.
Коментиран от #92
09:52 18.10.2020
92 Димов
До коментар #91 от "За какво говорим всъщност":
Много обичаш да се правиш на гръмнат. По твоята логика автопроизводител, който въобще не прави и една бройка Ел коли, не може да си сравни приходите и печалбите. Не сравняваме приходи от Ел коли, а сравняваме чия стратегия за пазар е по-добра, по-печеливша. Старите фирми са избрали стратегия с ДВГ и печелят пари. Мъск е избрал Ел мотори и засега няма и една година на печалба. Добре, че старите фирми му наливат квоти за емисии, да го поддържат. Ти сравняваш само Ел пазарът, а той реално е 10% от целият автомобилен бизнес. Що за сравнение е това? Лобистическо.Коментиран от #94, #96
10:11 18.10.2020
93 Не е в моята сфера
До коментар #90 от "Димов":
Нито пък съм инвеститор от такъв мащаб. Обаче това си е перспективен бизнес и почти през седмица чета за поредната фотоволтаична централа изградена на покрива на поредното предприятие направо от тяхното ЕРП по същата схема. Плащат само потребявания ток на по-ниска цена, но не плащат нищо за оборудването.Какви недостатъци виждаш? Кой няма да е доволен, освен въглищните централи, защото ще трябва да работят на загуба когато пече слънце? За да компенсират, ще вдигат цената на тока, когато не пече слънце и ще провокират още повече хора да си инсталират фотоволтаици и да си изместят потреблението. Обаче доста заблудени овце, все още вярват, че въглищните централи щели да работят още 20 години. Според мен ще фалират след не повече от 5 до 10 години, въпреки милиардите, който ще изсипе държавата да ги крепи.
А цените на фотоволтаиците падат ли падат и ускоряват тази тенденция.
Коментиран от #95, #98
10:13 18.10.2020
94 Кой кого настига
До коментар #92 от "Димов":
Кой ли се прави на гръмнат? Абе защо всички така са тръгнали да гонят Тесла, а Тесла не гони никого?Производството на ДВГ не е избор на стогодишните, а е инерция от предишните 100 години. Воденичен камък който им тежи на шиите. Ето ти Фолксваген има едни 216 милиарда дълг, в инвестиции за производство на ДВГ. Инвестиции в стари технологии, които дори според твоите думи ще замрат скоро.
Дори не осъзнаваш, че тези само 10% са 1000% ръст за три години. Все едно 2017 беше вчера, когато се подигравахте, че електромобилите имат само един процент пазарен дял, а в света не се движат и един милион електромобила.
Тесла сама си развива пазар и си е избрала технологията. Пазар който не съществуваше преди десетилетие. Сега другите искат пазарен дял от този пазар.
И продължаваш да имаш много грешно мнение за Тесла. Тесла не е само производител на автомобили. Тесла има и други приходи и съответно разходи. Не можеш да смяташ инвестициите и приходите само на база продаден автомобил.
Пак питам какъв е брутният марж на печалбата на автомобил на Tesla и как се представя спрямо останалите автопроизводители по този параметър?
Коментиран от #99, #103
10:25 18.10.2020
95 Двг
До коментар #93 от "Не е в моята сфера":
Въглищните електроцентрали ще минат на газ.Паркомясто с фотоволтаични панели може да стане само на частен имот.Пробвай да си направиш на общински терен,няма да стане.В България паркоместата и гаражите са под жилищни блокове и пак няма да стане.Коментиран от #97
10:26 18.10.2020
96 Бонус въпросче
До коментар #92 от "Димов":
Само няколко дни остават до финансовия отчет на Тесла за третото тримесечие, през което Тесла инвестира доста милиарди в строежа на три завода на три континента едновременно плюс покупката на няколко технологични компании.През същото това тримесечие, другите автопроизводители закриваха производство и уволняваха служители за да намалят разходите и загубите.
Как мислиш дали Тесла ще е на загуба, което би било много логично предвид високите разходи за тримесечието за инвестиции, които не носят приходи към момента и няма да носят през следващите няколко тримесечия? Другите дали ще са на рекордни печалби предвид свитите разходи?
Коментиран от #101, #123
10:30 18.10.2020
97 Паркинги и гаражи
До коментар #95 от "Двг":
Паркингите на всички вериги магазини дали са общински или частни? Нарочно смятам за паркомясто, защото битува мнението, че за зареждането на електромобил е необходима огромна площ фотоволтаици, което няма нищо общо с истината. Виждаш, че дори едно паркомясто, може да ти осигури дневния пробег само за час-два слънце.Тази площ, не е задължително да се намира физически върху автомобила. Може да е на покрива на мола, а автомобилът ти да е в подземния паркинг.
Фотоволтаиците може да са навес на тротоара покрай пътищата, като го пазят от слънце дъжд и сняг, а автомобилът ти да се зарежда някъде на естествена сянка. Не бъди буквалист, че фотоволтаика задължително трябва да е точно върху автомобила.
Ако на онези 20 паркоместа от предишния пример има 19 бензинови автомобила и един електромобил, всичките 60 киловата ще са за него, което много лесно ще се вижда на приложението за свободни зарядни станции с което разполага всеки един електромобил.
Коментиран от #105
10:41 18.10.2020
98 Димов
До коментар #93 от "Не е в моята сфера":
Не виждам недостатъци. И аз виждам перспектива в това, но не го навирам постоянно в носа на хората. Защо пак търсиш конфликт, дори когато се съгласят с тебе? Май наистина не можеш да живееш в разбирателство с другите.Коментиран от #102
10:42 18.10.2020
99 Димов
До коментар #94 от "Кой кого настига":
Кой тръгнал да гони Тесла? Тесла се пъни да гони 500 000 бройки за цяла година, а ФВ са продали 885 000 само през юли. Кой кого има да гони?10:46 18.10.2020
100 Въглищар
Обаче ако си мислиш, че дълго време ще се запази централизираното производство на ток и мариците просто ще минат на газ, жестоко се лъжеш.
Производството на ток от газ е адски скъпо, а две трети от енергията на горивото както от вас така и от въглища се изхвърля буквално на вятъра от мариците.
Много по-логично е производството на ток от газ да е децентрализирано и да се намира директно в кварталите, които имат нужда от ток и го ползват директно без да ползват електропреносните системи за които се плаща висока такса. По този начин се ползва и отпадната топлина, която обикновено е необходима точно когато не пече слънце и не работят фотоволтаиците.
Коментиран от #108
10:48 18.10.2020
101 Димов
До коментар #96 от "Бонус въпросче":
Дреме ми на ....... Ти, нали пак ще си на нафта?Коментиран от #104
10:49 18.10.2020
102 Кой се заяде в случая
До коментар #98 от "Димов":
Кой ехидно ме прати да инсталирам фотоволтаици щом била такава далавера?Не ми се проверява, но не беше ли ти който спореше, че енергията от фотоволтаици била скъпа, а токът от въглища бил евтин, така че щял да съществува още доста години заради пазарните принципи? Бизнеса щял да избере евтиното, което според тебе значеше въглищата? Или бъркам събеседника?
Коментиран от #106
10:52 18.10.2020
103 Димов
До коментар #94 от "Кой кого настига":
Значи, ти решаваш да си отвориш тараба и да продаваш тикви. Аз решавам да си отворя хранителен магазин, в който да продавам всичко, включително и тикви. Днес, ти си продал 100 тикви и си изкарал 200лв. Аз съм продал 10 тикви, от които имам 10лв, но съм продал и 50 пържоли за 200лв, 100 хляба за 100лв, и 50 кила вино за 300лв. И някак си, ти решаваш, че си с повече приход от мене, защото сравняваш само твоите тикви с моите. Браво бе, нобелист!Коментиран от #109
10:57 18.10.2020
104 Нафта бензин
До коментар #101 от "Димов":
Разбира се че ще съм на нафта и бензин. Все пак живея в България и вероятно ще си купя електромобил, когато пазарния им дял достигне поне 30% в световен мащаб. Вероятно тогава в България поне един процент от парка ще са електромобили, което да осмисли изграждането на зарядна инфраструктура, за да може да се пътува спокойно. Дотогава ни остава да гледаме отстрани и да коментираме световните тенденции.Само че тезата ти отново издиша. Нали Тесла била на загуба, а останалите били на прав път? Защо все си мисля че ти говориш за миналото, а аз за бъдещето на автомобилната промишленост и затова не може да се разберем? А бъдещето на Тесла не зависи от моя избор на автомобил. Недей ми предава такава важност, за да ме питаш какво карам.
Коментиран от #107
10:59 18.10.2020
105 Двг
До коментар #97 от "Паркинги и гаражи":
Не се прави на гръмнат.Говоря за домашна фотоволтаична система да си зареждам електромобила безплатно.Коментиран от #110
11:00 18.10.2020
106 Димов
До коментар #102 от "Кой се заяде в случая":
Не бъркаш събеседника, а извърташ казаното, както винаги. Казах, че токът от фотоволтаици за лично ползване е скъп, заради скъпите акумулатори, които трябват в него случай, и които се сменят на 7г. А че има файда само, ако ще продаваш ток на енергото. Това ми беше позицията и си държа на нея.Коментиран от #111
11:00 18.10.2020
107 Димов
До коментар #104 от "Нафта бензин":
Не, няма да си купиш Ел Мобил, дори и 80% пазарен дял да станат. Ще си го купиш, когато имаш пари за такъв. Ако имаш пари ще го купил и когато са 1% пазарен дял. Ако нямаш пари, дори 80% да са, като нямаш, няма да имаш.Коментиран от #112
11:03 18.10.2020
108 Двг
До коментар #100 от "Въглищар":
Това е друга твоя гениална идея, която няма да стане.Кой ще ти разреши да си произвеждаш тока и отоплението сам при наличие на монополисти?11:04 18.10.2020
109 Пак се объркá жестоко
До коментар #103 от "Димов":
Пак правиш грешни аналогии. По-скоро трябва да сравниш billa и kaufland, които продават тикви. Ако има класация за продажба на тикви и кауфланд са продали 20 тона тикви, а billa са продали пет тона, трябва ли да сравняваме целия оборот на магазините за да видим кой печели класацията?Когато говориш за печалбите на mitsubishi в сравнение с daikin и haier, взимаш ли предвид продажбите на автомобили и тежка техника или се съсредоточаваш само върху продажбите на климатици?
Ако ще сравняваш печалбите над автомобили, казах ти да вземеш предвид печалбите само за автомобили. При Тесла брутните печалби от производство на автомобил са едни от най-големите. Оспорваш ли този факт?
Коментиран от #113
11:11 18.10.2020
110 Ти у вас ли си стоиш през деня?
До коментар #105 от "Двг":
Ако по цял ден си вкъщи има смисъл, ама за какво ти е тогава автомобил? Обикновено по цял ден автомобила стои на паркинга докато ти си на работа.11:13 18.10.2020
111 Дрън-дрън
До коментар #106 от "Димов":
Явно говорим за различни неща. Това за което говориш ще е рентабилно, но не сега. Битовите клиенти не са най-големите консуматори и на този етап нямат финансов стимул да преминат на фотоволтаици.За разлика от тях, бизнеса е големият консуматор на енергия и точно на него му е по-изгодно да си произвежда ЧАСТ от тока сам, като по този начин намалява производството от въглища.
С течение на времето през слънчевата част на деня ще има свръхпроизводство и цените ще падат до нулата, а като се скрие слънцето цените ще стават адски скъпи. Чак тогава ще има смисъл от батерии, които дотогава също ще поевтинеят, както сега поевтиняха фотоволтаиците. Освен това съседите ни ще продават евтин ток, който ще купуваме, вместо скъпия от въглища.
Това е естествен процес, който няма как да се избегне. Субсидиите могат просто да го ускорят, но никой вече не може да го спре. Въглищата са пътник при всички положения и нямат бъдещето което им предричаш.
11:23 18.10.2020
112 Интересно въпросче
До коментар #107 от "Димов":
Ти би ли карал водороден автомобил дори да ти го подарят?Аз си признавам, че засега електромобилите са ми скъпи. Бих си купил една електрическа Дачия, ако наистина цената е такава и нямат проблеми. Дори малкия пробег не ми е проблем, а автопилот и ускорение не ми трябва.
Коментиран от #114, #115
11:26 18.10.2020
113 Димов
До коментар #109 от "Пак се объркá жестоко":
Ок, да сравняваме тогава само круши с круши. ФВ е продал 850 000 коли с ДВГ. Тесла е продала 0 коли с ДВГ. Така добре ли е?Коментиран от #116
11:31 18.10.2020
114 Димов
До коментар #112 от "Интересно въпросче":
Май почна да идваш на моя :)11:32 18.10.2020
115 Димов
До коментар #112 от "Интересно въпросче":
На бомба не ми се качва. Аз искам етанол.11:37 18.10.2020
116 Супер е
До коментар #113 от "Димов":
Това вече е правилно сравнение! Сравняваш круши с круши.11:42 18.10.2020
117 Не ми разбра въпроса
Коментиран от #118
11:45 18.10.2020
118 Димов
До коментар #117 от "Не ми разбра въпроса":
В моят град има колонка с етанол. Мога да зареждам, когато си поискам. Но извън него няма. Това не е проблем, защото един резервоар ми стига за командировките и почивките, които правя. Отивам и се връщам без нужда от презареждане извън града ми. Не си купувам етанолова кола, защото единствената, която виждам с достъпни за мен цени, на нашия пазар, е тъпият флексфюел на Форд. А той е джип. Аз не ща джип. Искам седан, при това удобен ми на мен. Имам претенции към интериор, стойка на шофьора, разположение на уреди...... Не правя компромиси с удобството си. С цвят може. С мощност също, както и с малко икономичност, но не и с комфорт. Другата ми опция е да си преправя една бензинова кола на етанол, но цените не са особено оправдани. За сега, това гориво не е разпространено в България, за жалост. Тук е пазар за руски петрол и руска газ. Който се опита да измести Лукойл от тук ще бере ядове.Коментиран от #119
14:32 18.10.2020
119 Радев
До коментар #118 от "Димов":
Този проблем с петролните интереси електропитеците не го разбират.Те си мислят,че ушанките и чаршафите ще се откажат от петрола без бой.Бедните европейци още не са се усетили какво им гласят политиците с тези електрички.Като се усетят,че им отнемат евтините коли с ДВГ и ще ходят пеша,тогава ще стане интересно.Ще има паднали правителства,приели тези закони.Справка баба Меркел.Прие над милион търтеи мигранти, очакванията са за срив на нейната партия на следващите избори.15:24 18.10.2020
120 Язе
До коментар #88 от "Елементарен си":
Аз може да съм елементарен но ти си меко казано...Амеба.Подготвил си се както ти изнася на теб.Нормално за електрофилите.Строителя баш го интересува колко ти е дълга колата.Като не се събираш ще си вземеш две места.Моето място е.....8м/5,5м.Колко такива места има?Цената скача.Сега отиде на паркинга на Кауфланд.Да живеем на паркинга щото щели да сложат фотоволтаици и да зареждаме безплатно.Фотоволтаик без акумулатори е като бензиностанция без резервоар.Ще продаваш на енергото ама и това ти издиша.Ако има излишък ще продаваш на кукуво лято.Кой взима нещо което не му трябва?15ст на киловат само ако си политик,за другите е макс 12ст.По твоята оферта,без рамка за панелите за да докараш цена или те могат да работят нахвърляни на земята?За един приятел питам.Повечето хора отиват в магазина вечер когато слънцето е "най-силно".Смешна работа.Ти колко фотоволтаика имаш и ползваш и цената ако може?Инвестицията се избива за над 20год но те е срам да кажеш май?Коментиран от #121, #122
15:41 18.10.2020
121 Пак елементарен
До коментар #120 от "Язе":
Дадох ти пример с Кауфланд, защото можеш лично да премериш колко квадрата са 20 места и колко струва инвестицията за инсталация - около 3хил за автомобил за пробег 22 Хил км годишно. Тези 20 паркоместа може да са абсолютно навсякъде. Например на служебния ти паркинг, където автомобила ти стои цял ден. 15 ст е именно цената за зареждане на автомобила на колонката, вместо собственика да продава на под 10ст в мрежата на текущата за съответния час цена.Така ти зареждаш на 10ст, по-ниска цена от мрежовата, а той продава с 5ст по-скъпо. Уин уин.
Ако някой тарикат бърза, зарежда направо с пълната мощност на 120kW, като си плаща на 30ст/квч, а на тебе ти прекъсват зареждането през това време. Въпрос на цена и време. Всички са доволни.
17:53 18.10.2020
122 Конструкцията
До коментар #120 от "Язе":
Конструкцията под панелите не съм я смятал, защото може да е само алуминиеви профили по 8лв/метър, при монтаж върху съществуващ покрив така и да струва колкото фотоволтаиците, ако ще се строи навес от нулата. Тогава и на 20 ст да е тока за зареждане, пак ще е ниска цената и пак след 5 години ще се е избила инвестицията.За България обаче има един основен проблем. В момента ако абсолютно всички електрички се съберат на Джъмбо плаза, няма да успеят да запълнят паркинга. Така че не очаквай скоро такива навеси тук, където сме 20 години назад и 30 встрани.
18:08 18.10.2020
123 Plameni
До коментар #96 от "Бонус въпросче":
Тесла откривали заводи ! Хахаха .Колко завода откриха ? Фолксваген имат 100 завода хахахКоментиран от #124
22:21 18.10.2020
124 Как какви заводи - ГИГА, разбира се
До коментар #123 от "Plameni":
Какво говориш някакви малки заводчетана Volkswagen. Тесла не прави малки неща, а ГИГА и ТЕРА. До миналата година имаха един единствен завод, който произвеждаше цялата продукция за целия свят.
Ако стоте завода на Фолксваген произвеждаха колкото него, тяхното производство трябваше да е общо над 35 милиона годишно.
Засега са в строеж само 4 фабрики, които само след 2 години се очаква да задминат годишното производство на Мерцедес. Това малко ли ти се вижда като инвестиции, та чакаш и печалби?
А Мерцедес просто сглобяват части от различни производители, включително с двигатели на Рено. Тесла си произвежда самостоятелно повечето компоненти в собствените си заводи. Сама си произвежда дори машините за поточните линии.
22:50 18.10.2020