Идването на власт на представител на Демократическата партия на САЩ може значително да повлияе на цялата световна автомобилна индустрия. Джо Байдън отиде да гласува с програма, която трябва да даде значителен тласък на развитието на електрическите автомобили и значително да разнообрази пазара.
САЩ очакват нашествие на електрически автомобили
В средата на септември 2020 г. кандидатът за президент на САЩ Джо Байдън критикува остро Доналд Тръмп, че не е действал, за да защити страната от последиците от изменението на климата, наричайки го "възмутителен" за нежеланието му да слуша учени.
Преди четири години Тръмп драстично намали програмите на администрацията на Обама, насочени към развитие на зелена енергия и намаляване на вредните емисии от транспорта. Не може да се каже, че Тръмп напълно "е прекъснал тока" за електрическите автомобили, но поради липсата на сериозни държавни субсидии, те на практика не могат да се конкурират с автомобилите с ДВГ двигатели.
Сега новият президент променя радикално курса и предлага да похарчи до 2 трилиона долара през следващите четири години за проекти в областта на „чистата“ енергия, включително постепенното, но неизбежно изоставяне на автомобилите с двигатели с вътрешно горене.
Например, Байдън говори за желанието си да върне системата за отстъпки за автомобили (CARS) за нови автомобили. Системата предвижда значителни субсидии за връщане на стари автомобили и замяната им с по-икономични и екологични превозни средства. Според плана, представен от Демократическата партия на САЩ миналата година, през следващите 10 години трябва да бъдат заменени до 63 милиона леки коли. Тази инициатива се поддържа от щати, като Калифорния и Ню Джърси, където възнамеряват да забранят напълно автомобилите с традиционни двигатели с вътрешно горене през следващите 10-15 години.
Така Tesla ще бъде един от основните победители в президентската надпревара
Малко преди обявяването на резултатите от изборите в САЩ, изпълнителният директор на Volkswagen Хърбърт Дис говори в интервю за Bloomberg, че се интересува от победата на Байдън, тъй като концернът залага на електрическо бъдеще. Според Дис Volkswagen ще се превърне в компанията, която "ще изпревари Tesla в надпреварата за електрическите автомобили" и именно поради тази причина той беше по-заинтересован от всеки друг от победата на демократите. Но дали ще се случи така?
Tesla Motors може да извлече максимума от разместването в овалния кабинет на Белия дом
„Tesla ще бъде един от най-големите победители в президентската надпревара - тъй като е най-големия производител на електрически автомобили в страната, а сега субсидии от администрацията на Байдън, ще дадат на индустрията нов скок“, заяви анализаторът от Уолстрийт Гарет Нелсън, цитиран от Business Insider.
Според него Tesla скоро ще започне изграждането на нов завод "Gigafactory" в Тексас, където ще се произвежда масово електрическият пикап Cybertruck. Този модел ще позволи на компанията да достигне принципно ново ниво, тъй като сегментът на пикапите в САЩ е традиционно много силен, така че „Cybertruck не трябва да се превръща в нишов продукт“.
Освен това значителното развитие на електрическите автомобили в страната ще бъде осигурено от програмата на Байдън за разширяване на мрежата от електрически зарядни станции, чийто брой в САЩ трябва да се увеличи почти 20 пъти - от сегашните 27 000 на 550 000.
Какво означава победата на Байдън за Европа?
Много чуждестранни производители на автомобили не се интересуваха от втория мандат на Доналд Тръмп поради протекционистките му мерки срещу американската индустрия, засягащи бизнеса. Байдън, от друга страна, може да инициира възобновяване на преговорите за Трансатлантическото партньорство за търговия и инвестиции (TTIP), което предвижда споразумение за свободна търговия между Европейския съюз и САЩ. Според Automotive News Europe германските концерни Volkswagen и Daimler отново могат да бъдат сред онези компании, които активно лобираха за идеята за премахване на икономическите бариери през 2013-2016 г., които Доналд Тръмп отказа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Иво
Коментиран от #8
13:36 10.11.2020
2 Бай айлън
Коментиран от #15
13:37 10.11.2020
3 Креди Дюкян
13:37 10.11.2020
4 Изпреварващ
Коментиран от #7
13:40 10.11.2020
5 Жак Фреско
Коментиран от #9
13:40 10.11.2020
6 Мак - Лайн
13:41 10.11.2020
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 TSLA
До коментар #1 от "Иво":
Дадох ти плюс, защото си прав и в двете съждения. Недобро бъдеще за автомобилите, но добро за хората. Градовете са се формирали в тях да живеят хора, не автомобили. Не да живеят в бучене, всеки метър да е окупиран от скраб и всяко вдишване да е дизелов ауспух, както е сега.13:52 10.11.2020
9 Хахахаа
До коментар #5 от "Жак Фреско":
Викаш милиардерите "са много зле"13:57 10.11.2020
10 ПЕНКО
Коментиран от #14
13:57 10.11.2020
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Ахахахахахахахахахаха
14:41 10.11.2020
13 И да се върнем на думата
08:04 11.11.2020
14 Китаец от Сибир
До коментар #10 от "ПЕНКО":
Русоробските слуги като почнете да пишете за тоя дълг ставате смешни та жалки.Нито знаеш какво е що е ,нито нищо ама драскаш тука лаладжията.Дългът им няма никакво значение.Коментиран от #18
11:18 11.11.2020
15 Китаец от Сибир
До коментар #2 от "Бай айлън":
За подобни мисии руснаците са потънали отдавна откъм възможностк.САЩ ползват американски двигатели и ракети.Русия е един технологичен потрес.11:20 11.11.2020
16 Японеца
14:40 25.12.2020
17 2535
01:52 24.01.2021
18 Патладжана
До коментар #14 от "Китаец от Сибир":
ДЪЛГА ВИНАГИ ИМА ЗНАЧЕНИЕ А НАЙ ВЕЧЕ НА КОГО ГО ДЪЛЖИШ?!?!?!??!?? ЩОТ ТОЙ ША ТА ЕОДИ ЗА НОСА ВИНАГИ. ?!?!?!?!!!!!02:45 27.01.2021