ФАКТИ.БГ

Продава се първата Lancia 037 от Група B

Първият от 207 автомобила Lancia 037 Group B е пуснат на търг

Публикувана: 6 Април, 2021 10:03
22 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 6061
Продава се първата Lancia 037 от Група B
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 4.1 от 28 гласа.

Уникалното купе Lancia 037 ще се продава от RM Sotheby's в Милано на 15 юни. Колата принадлежи към рали групата от 80-те, което само по себе си ѝ придава голяма стойност. Но този екземпляр е уникален и поради друга причина. Това е първият прототип, който е използван за тестове при разработката, а освен това тази кола има много външни и вътрешни разлики от подобните машини, сглобени по-късно.

Lancia 037 е първият автомобил, специално създаден за рали група В. За да бъде допуснат до състезанието, се налага да бъдат събрани минимум 200 автомобила, предназначени за движение по обществените пътища. Хомологацията на FIA е получена на 1 април 1982 г. и заводският тим на Lancia Martini участва с тази кола в Световния рали шампионат в продължение на пет сезона, от 1982 до 1986 г. През това време Lancia 037 носи на италианския отбор шест победи във WRC и една шампионска титла на производителя.

Продава се първата Lancia 037 от Група B

Автомобилът със средноразположен двигател е проектиран от Abarth, който през онези години е част от концерна Fiat. Автомобилът е построен на базата на серийното купе Lancia Beta Monte Carlo. Централната част на каросерията е заимствана от него, към която са заварени оригиналните тръбни подрамки с двойни носачи отпред и отзад. Двигателят, инсталиран зад пасажерския салон, е вариация на двигателя на Fiat Twin Cam, проектиран от Аурелио Лампреди. Той е двулитров, 16-клапанов със система за смазване със сух картер и компресор Volumex (подобен на Roots). В зависимост от модификацията моторът развива от 205 до 325 конски сили.

Първият прототип "037" е сглобен през ноември 1980 година. Неговото шаси е направено от Dallara - за разлика от серийните автомобили, които са били направени на малка площадка в завода на Lancia в Торино. Освен това за основа е взета каросерия от обикновена Lancia Beta Monte Carlo със стоманен покрив. Всички останали автомобили са направени по различен начин - с изпъкнал пластмасов покрив.

Продава се първата Lancia 037 от Група B

Дори от снимките можете да видите многото външни разлики. В крайна сметка пластмасовото оперение за серийната Lancia 037 е подготвено от дизайнерите на компанията Pininfarina. А първият прототип получава технологична опашка, направена от CBC. Оттук идват и леко различните пропорции, простите стоманени врати от серийното купе Beta Monte Carlo, различното разположение на въздухозаборниците, разлики във формата на капака на двигателното отделение, фаровете, които са на различна височина в предницана и кръглата задна оптика, заимствана от Ferrari.

През 1981 година експерименталната кола участва в аеродинамични тестове, тестове на окачването и гумите, тестове на експериментален турбо двигател ... През това време механичните компоненти и частите на каросерията са били многократно сменяни. През 1982-а, преди гръцкото рали "Акрополис", прототипът е преобразуван в разузнавателен автомобил за италианския рали пилот Адартико Вудафиери. След забраната на Група Б автомобилът е закупен от техническия директор на проекта - инженерът на Abarth Серджо Лимоне. Той внимателно възстановява колата, връща я в първоначалния ѝ вид и инсталира оригиналния мотор с компресор.

Продава се първата Lancia 037 от Група B

Продава се първата Lancia 037 от Група B

Поставете оценка на статията:
Оценка 4.1 от 28 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Jojo
1 Отговор
Луди пари за най-обикновен трошляк и купчина желязо.

Коментиран от #16, #18


Оценка:
-86 +10

Гигата
2 Отговор
Бая се е разпаднала, това е само за музей и да радва окото.

Оценка:
-36 +7

Японеца
3 Отговор
Колата е безценна!

Оценка:
-5 +61

Гоуст
4 Отговор
Към първите двама коментирали, поздрав с песен:
"... и 'щот съм хейтър от класа
и патриот съм на маса..."

Относно колата, жива история, легенда от времената когато колите бяха коли, а мъжете бяха мъже и знаеха как да карат истински коли.

Оценка:
-3 +80

Ланчо
5 Отговор
Много крива кола

Коментиран от #15


Оценка:
-19 +15

гост
6 Отговор
Това е история!
Уникален автомобил и най-ценното възстановен в оригинал.
За писта WRC, не е да заредиш за 5лв и до магазина да те видят в квартала, че бръмчиш.

Оценка:
-1 +42

Ланчия
7 Отговор
Бяха хегемони в рали Шампионата. Делта Интеграле пребиваше всичко. После поради финансови причини се оттеглиха и Ауди С1 куатро пое щафетата. Това е уникален автомобил надскочил времето и епохата си. За жалост такива вече няма да се произвеждат

Коментиран от #9, #13


Оценка:
-4 +41

8
Този коментар е премахнат от модератор.
Татко ти
9 Отговор

До коментар #7 от "Ланчия":


Ланча 037 се състезава с Ауди куатро в група Б.Няколко години по-късно излиза Ланча Делта с4,която е конкурент на Ауди С1,но през 1986 закриват група Б и това е краят на Ауди С1 и Ланча делта С4. Ланча делта интеграле продължава да се състезава до 90-те години в група А.

Коментиран от #19


Оценка:
-0 +28

Иииии
10 Отговор
Който не е запознат с група Б си личи от далеч.
Само да вмъкна,че днешните WRC и формула1 са бледо подобие на рали шампионата от началото на 80те години

Коментиран от #11


Оценка:
-1 +31

WRC
11 Отговор

До коментар #10 от "Иииии":


Бледо подобие... Ужас! Не можеш да сравняваш машините от различни епохи. Философията на спорта и автомобилостроенето е коренно променена за тези 40 години разлика! Колата е една от иконите за времето си, разбира се със своите недостатъци...

Коментиран от #14


Оценка:
-5 +8

Доналд Тръмп
12 Отговор
Истинска кола за истински Карачи,само за кеф на задкурмилното устройство

Оценка:
-0 +12

Тази за
13 Отговор

До коментар #7 от "Ланчия":


сведение е преди Делта интеграле и наследника и е Делта С4 с която загина Хенри Тойвонен в рали Корсика 1986г. след което закриха група В и се сложи край на безкрайното увеличаване на мощността и намаляване на теглото. Проектите на Пежо,Ланча и Ауди са били мощността да достигне 1000 к.с. при тегло от 930-980 кг. След 1986г. се появява Ланча Делта интеграле за която пишеш.

Оценка:
-0 +14

Потвърждавам
14 Отговор

До коментар #11 от "WRC":


мнението на колегата с коментар №10,днешните са прахосмукачки в сравнение с тези от гр. В,дори и към момента да сложат който и да е пилот от ВРЦ в такава икона от гр В ще напълни гащите от страх,много мощност,малко тегло и никакви електронни помощници.Това да караш кола с 400 600 к.с. с тегло между 900 и 980 кг. не е шега,тогава се караха от корави мъже,а не като сегашните айти специалисти.

Коментиран от #20


Оценка:
-1 +18

15
Този коментар е премахнат от модератор.
Гошко
16 Отговор

До коментар #1 от "Jojo":


Сельо, сельо... Карай гоУфо и си мълчи, щото лъхаш на простотия от всякъде...

Оценка:
-0 +11

ТойотаСеквоя
17 Отговор
Таралясник

Оценка:
-10 +1

bbб
18 Отговор

До коментар #1 от "Jojo":


дали разбираш нещо от автомобили аа...

Оценка:
-0 +3

038
19 Отговор

До коментар #9 от "Татко ти":


Всичко е вярно,но само да вмъкна, че АУДИ С1 няма много стартове, а само четири. Два в края на сезон '85 и два през' 86 и после се оттеглят от шампионата.

Оценка:
-1 +0

WRC
20 Отговор

До коментар #14 от "Потвърждавам":


Колега, нещо бъркаш! Не става въпрос за уменията на сегашните и тогавашните пилоти! Естествено, че колите от група Б се карат много трудно! Ама я ми отговори на въпроса кой печели състезателен етап? Не е ли колата и пилота финиширали с най-добро време? И според теб коя кола ще вземе разстоянието на една отсечка по-бързо? Кола от група Б или сегашен автомобил от WRC? Мисля отговора е излишен! Поздрави!

Коментиран от #21


Оценка:
-1 +0

Знайко
21 Отговор

До коментар #20 от "WRC":


Има една рали Ланчия от група B от 1980-те на помня модела, точната година и пилота. Може би беше този модел. По време на рали Португалия има отсечка от ралито, която е на пистата от Формула 1 май беше Ещорил. И се оказва, че Ланията, която печели рали Португалия. На пистата от Формула 1 е бърза колкото или дори повече. От колата от Формула 1 от онези години, която печели кръга от Формула едно същата година. Така, че днешните силно ограничени от регламента като мощност коли, ще са по-бавни от ЧУДОВИЩАТА на Ланчия и АУДИ КУАТРО от рали ГРУПА B от онези години. Надали някоя от днешните WRC, може да се мери на писта с кола от Формула 1, та дори и от формула отпреди 40 години.

Коментиран от #22


Оценка:
-0 +1

Ник
22 Отговор

До коментар #21 от "Знайко":


Става въпрос за следващия модел делта с4(не 037),и е дала седмо време мисля,но от квалификация,а там времената са най добри. Мисля че Тойвонен го дава,но незнам дали пистата е била част от ралито. По скоро Ланчия просто са решили да се пробват и понеже е било преди неделното състезание, имат само времена от квалификацията. Иначе Луда кола,с механичен и турбо компресор,ускорението и към днешна дата е впечатляващо. Поне така твърдят запознати. Голяма битка,голяма конкуренция е било,само вижте списъка с марките и ще изтръпнете.

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.


Тест
Автомобилен куиз: познайте колата по дръжката на вратата

Автомобилната дръжка на пръв поглед е толкова незначителна дреболия. Но тя може да бъде и истинско произведение на изкуството. Представяме ...

КЪМ КУИЗА

ВСИЧКИ КУИЗОВЕ
АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Бойко Борисов
Премиерът отговаря на журналистически въпрос какво ново е научил през 2017 година и има ли време да чете книги
Ако другите четат колкото мен, цена няма да има"

Още бисери