ФАКТИ.БГ

Германци със стара УАЗ-ка тръгнаха на околосветско пътешествие

В момента германските пътници с модернизирания микробус УАЗ-452 са стигнали до Владивосток

Публикувана: 6 Април, 2021 12:00
58 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 11719
Германци със стара УАЗ-ка тръгнаха на околосветско пътешествие
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 4.5 от 40 гласа.

Немска двойка реши да тръгне на околосветско пътешествие с микробуса UAZ-452, който е известен още като „Буханка“. Младите хора обаче сериозно модернизираха известния модел и го превърнаха в своеобразен дом на колела. Видеокадри от пътуването им се появиха в канала на DW YouTube.

Пътуването на германците започва в Кьолн. В момента пътешествениците са стигнали до Владивосток. Според тях във всички населени места те били посрещнати много приятелски и дори безплатно дооборудвали колата със стълба, за да се улесни качването до багажника на покрива.

Офроуд фургонът УАЗ-452, който е популярен в Русия, а и у нас, започва да слиза от поточната линия през 1956 г. и оттогава се произвежда без значителни структурни и външни промени. Всъщност, този малък ван с толкова сериозни офроуд възможности съществува на пазара без преки конкуренти.

През 2020 г. слуховете за започване на работа по ново поколение на емблематичния автомобил многократно се появяваха в мрежата, а многобройни скици и изображения на бъдещия ван от ентусиазирани дизайнери заляха социалните мрежи. Към момента обаче няма официално потвърждение за нова генерация на модела.

Текущата версия на UAZ-452 е оборудвана с 2.7-литров бензинов двигател, развиващ мощност от 112 к.с. и 198 Нм въртящ момент. Моторът е сдвоен с петстепенна механична скоростна кутия и система за постоянно задвижване на всички колела.

Поставете оценка на статията:
Оценка 4.5 от 40 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Бай Иван
1 Отговор
Ще си видят роднините с тоя таралясник !!!!!!

Коментиран от #14


Оценка:
-87 +26

🤣🤣🤣🤣🤣🤣
2 Отговор
Знаят кое е надеждното.

Оценка:
-23 +108

Напомняне
3 Отговор
Да не си забравят наушниците, вътре не се седи от шум.

Коментиран от #4, #25


Оценка:
-46 +39

Тойота
4 Отговор

До коментар #3 от "Напомняне":


Ушанките, ушанките.

Оценка:
-38 +19

чичо
5 Отговор
За нищо не стават младите. Германците в чужбина ходят с Panzer, а ги връщат с буханки, за съжаление или пеши в посока Сибир.

Оценка:
-9 +30

механик
6 Отговор
Ако са стигнали от Германия до Владивосток значи е време да бракуват автомобила.

Коментиран от #27


Оценка:
-73 +20

Цецо
7 Отговор
А защо не БМВ или Мерцедес?

Коментиран от #12, #15


Оценка:
-7 +32

Турбо
8 Отговор
Колко мъка има на този свят

Коментиран от #33


Оценка:
-28 +20

Фен
9 Отговор
При по-старите модели на бухалката като задължителна резервна част е трябвало да има лоена набивка. Истинските механици са се досетили защо, останалите да не коментират.

Коментиран от #21, #24


Оценка:
-9 +41

ГруЮ
10 Отговор
От тази машина по- надежден вариант за околосветско няма. Може да мине навсякъде и да се ремонтира с чук и тел. А и из цяла Азия е разпространена т.е. могат да намерят части навсякъде.

Коментиран от #28


Оценка:
-9 +76

Много ми е
11 Отговор
интересно докъде ще стигнат.

Оценка:
-33 +9

Защото
12 Отговор

До коментар #7 от "Цецо":


Няма да стигнат с тия коли да излязат и от Германия!

Коментиран от #13


Оценка:
-31 +12

Защото
13 Отговор

До коментар #12 от "Защото":


На този където ми е сложил минус само ще му кажа една мисъл, която не е моя, а хората са го измислили - с жена и с BMW на море не тръгвай, че никога не знаеш, кога ще те изоставят!

Оценка:
-11 +58

Да знаеш
14 Отговор

До коментар #1 от "Бай Иван":


Не, просто ще стигнат там,
където пожелаят и там,
където много други,
с много по-скъпи и мощни коли,
няма да успеят!!!

Оценка:
-8 +68

DAS IST EINE GROSSE SCHEISE
15 Отговор

До коментар #7 от "Цецо":


Понеже са трошливи извращения с техниката.

Оценка:
-23 +9

Алфа Ромео
16 Отговор
Пожелавам им късмет и успех, дано не видят краш тест с Буханка, не се качвам на нищо без преден капак, освен ако не е голям камион.

Оценка:
-29 +9

стоян георгиев
17 Отговор
пожелавам го на всички фенове на комунизма.дрогари само уазки да карате!ние нека се мъчим с мерцедеси и тоиоти за да има достатъчно буханки за вас!хахахахахаха!

Коментиран от #18, #23, #43


Оценка:
-50 +21

БОКО
18 Отговор

До коментар #17 от "стоян георгиев":


НАЛИ АЗ ЗА ТОВА СИ ПЪЛНИМ ЧЕКМЕДЖЕТАТА , ТА ВИЕ ДА СЕ МЪЧИТЕ ЦЯЛ ЖИВОТ , САМО НАЩА ПАРТИЯ НЯМА ДА СЕ МЪЧИ , НА ОВЦЕ КАТО ТЕБЕ СИ ЗАСЛУЖАВАТЕ ОСТРИГВАНЕТО , ЗАЩОТО Е ПРОЛЕТ !!!.😁😁😁

Коментиран от #53


Оценка:
-5 +17

Komapak
19 Отговор
Тия са някакви страшни мазохисти.

Оценка:
-29 +8

hremko
20 Отговор
Внуците им ще завършат околосветското.

Оценка:
-25 +8

Бай Шиле
21 Отговор

До коментар #9 от "Фен":


Честно казано не се сещам за какво е тази лоена набивка но и не се сещам за друг офроуд на тази цена и с тези възможности.Да знаеш някой?

Коментиран от #26


Оценка:
-4 +32

Щирлиц
22 Отговор
Много си е готина буханката.Преди време му избягах на Мюлер с такава.Неговият Мерцедес затъна след половин час преследване в гората.И аз закъсах нещо,ама си направих ремонта с една отвертка и чук,а Мерцедеса замина на шлепер за компютърна диагностика.Е те така.

Оценка:
-5 +32

психиатър
23 Отговор

До коментар #17 от "стоян георгиев":


Стоянчо виждам,че днеска си дежурния козяк.Утре съм на работа,ела да се видим.

Оценка:
-3 +23

Гост
24 Отговор

До коментар #9 от "Фен":


ZMZ-409 е със семеринг.

Оценка:
-0 +15

Баба ти кьт бе на каруцата
25 Отговор

До коментар #3 от "Напомняне":


Даже дьжд я валеше и вятър я духаше ама НИ СЪ Е ОПЛАКВАЛА И ВИНАГИ СТИГАШЕ ОТ ТОЧКА А ДО ТОЧКА Б.....

Оценка:
-0 +26

Лоени набивки има на водните
26 Отговор

До коментар #21 от "Бай Шиле":


Градински помпи. Обичам да ги сменям на ОТВОРЕНЯЦИ ЗА 50 ЛЕВА.

Оценка:
-2 +12

Пътин ша им подари 5
27 Отговор

До коментар #6 от "механик":


Лальоооооооо.....

Оценка:
-1 +3

Лично съм виждал отношението
28 Отговор

До коментар #10 от "ГруЮ":


На тяхните шофьири кьм уаза. Говорят и като на човек и ако нещо сдаде багажа това се приема от тях с шега ремонтират БЕЗ ИЗОООБЩО ДА БЬРЗАТ И ОТПЬТУВАТ.

Оценка:
-1 +17

термостат
29 Отговор
Вечната буханка

Коментиран от #32


Оценка:
-4 +15

Радославе
30 Отговор
не е с постоянно 4х4 задвижване,защото се изключвапредния мост с ръчки вътре в кабината/архаично,но безотказно решение/,като може да се движи само на задно предаване,с включен преден мост,както и с блокаж между преден и заден мост и бавни предавки. Постоянно означава,като на повечето нови СУВ-ове предно и автоматично включващо се задно. Трябвамалко повече разбиране от тази материя.

Коментиран от #31, #46


Оценка:
-3 +35

Гост
31 Отговор

До коментар #30 от "Радославе":


Уазката няма блокажи - нито междуосеви, нито междуколесни. Слагат се единствено междуколесни, защото конструкцията на 4х4 е такава, че няма нужда от блокажа. Предният мост се включва принудително при нужда и двата моста имат еднакво предавателно число.

Коментиран от #49


Оценка:
-1 +22

А пропо тоя транспортер
32 Отговор

До коментар #29 от "термостат":


От 65 е с 40 коня мотор а уззката е със 123..Огромен технологичен скок. А швабите точчно тия боксери са ЖИИИИИИВА МЬКА...

Коментиран от #37


Оценка:
-5 +21

Европеец
33 Отговор

До коментар #8 от "Турбо":


То и ти се мъчиш.

Оценка:
-4 +1

Димитър
34 Отговор
По време на пандемия ..учудващо как са пътували 🤣 и минавали тия граници и не са стояли карантина ...чудо чудо

Оценка:
-1 +8

Служих
35 Отговор
В танковата бригада в Сливен. След 72-ката минаваха само джугана и буханката. Само казвам.

Оценка:
-5 +27

дада
36 Отговор
освен с тоя с какъв друг микробус според вас може да се мине сибир май няма друг.

Оценка:
-3 +23

дада
37 Отговор

До коментар #32 от "А пропо тоя транспортер":


wv от 65 е религия.

Коментиран от #42


Оценка:
-2 +12

Аре бегай
38 Отговор
голям праз, пак си остава боклук на втора степен

Оценка:
-19 +6

Батко
39 Отговор
И лоените набивки , и текстолитовите колела в двигателя не им пречеха да помагат на хората ,като линейки в близо 9 милионната България .

Оценка:
-3 +25

4️⃣4️⃣5️⃣5️⃣
40 Отговор
Браво на тези ентусиасти 🚐 🚘

Оценка:
-0 +24

0000
41 Отговор
От Берлин до Владивосток с тази машина си е сериозно изпитание.направо са се убили от път.който е карал такова нещо е наясно

Оценка:
-4 +10

Аку още тогава са започнали
42 Отговор

До коментар #37 от "дада":


Да внасят в германия уазки НИКОЙ НЯМАШЕ ДА СИ КУПИ ТОА КОКОШАРНИК С 40 КОНЯ ЧИ БЕЗ ПАРНО БЕЗ 4 ПО 4.....НИКОЙ......

Оценка:
-8 +4

Трол
43 Отговор

До коментар #17 от "стоян георгиев":


Десо /Десислава Димитрова-така ти е именцето/, кога излезе от кухнята кога стана специалистка по УАЗ-ки, Мерцедеси и тоИоти?

Коментиран от #54


Оценка:
-1 +12

КЪРТИКА
44 Отговор
НЕВЕРОЯТЕНННН БОКЛУК Е ТОЯ ВАРЕЛ НЕЗНАМ КАК СЕ РАЗБИРАТ КОТО ПЪТУВАТ ТИЯ СМОТАНЯЦИ НЕ ВЗЕХА ЕДИН МУЛТИВАН А ТОЯ КАЗАН

Коментиран от #50


Оценка:
-17 +5

Иванкин
45 Отговор
На това мпс силата му е из Монголия например. За пътища без настилка е ок. Но за околосветско ... със скорост над 60 км вътре не се трае от шумотевица. Има много по-добри семпли, надеждни и елементарни мпс-та. Това може да стане, но след яка доработка.

Оценка:
-7 +3

Много ли си зспознт с уазкитеМного
46 Отговор

До коментар #30 от "Радославе":


Много ли си зспознт с Уазките

Оценка:
-0 +3

Съдията Дред
47 Отговор
Форма на автомобилен мазохизъм

Оценка:
-9 +1

Сър Пичук
48 Отговор
Сигурно си теглят и цистерн с бензин, че това изхранване няма.

Оценка:
-1 +1

ХХХХ
49 Отговор

До коментар #31 от "Гост":


Поскоро му обясни, че УАЗ няма централен деферинциал(трети) и затова няма нужда от блокаж за него.

Най-общо казано за движение по асвалт се ползва само задния мост.
На тежки терени двата моста.

Липсата на централен дефиренциял при определени терени и различно износване на гумите на двата моста(а то е неизбежно защото задния е постоянно зацепен) може да ти усигури страшен казачок на пътя.

Оценка:
-0 +3

ХХХХ
50 Отговор

До коментар #44 от "КЪРТИКА":


Я кажи мултиван с истинско 4х4 щот не се сещам.

Човек не забравяй, че това все пак е Сибир и лятото там много от пътищата са рядка кал и без истинско 4х4 си обречен.

Повече съвремени системи 4х4 накарай ги да работят постояно в режим 4х4 и се скапват. Те са направени да минеш на ден до 30 километра лош терен(реално и толкова трябват на хората) и почват проблемите.
Само класическите системи 4х4 могат да работят постоянно в режим 4х4 с дни и да не създадат ядове.

Оценка:
-0 +1

Селянинът с кололото
51 Отговор
Странно племе сме, 90% са виждали Уаз само на снимка, ама те родени научени...

Коментиран от #52


Оценка:
-0 +1

ХХХХ
52 Отговор

До коментар #51 от "Селянинът с кололото":


Прав си за повечето.

Аз лично съм карал всичките по-стари модификации на УАЗ налични в армията до към 1995 година. Карал обучение по устройството им.
Минал съм хиляди километри с на тях.

Знам им всичките мизерий, които могат да направят.

Попитай повечето защо се слагаше синджир вързан напреко на рамата под предния край на задния кардан(не са чували за това).

Защита срещу преобръщане. Тъпите болтове свързващи кардана с раздатъчната кутия имаха навика да се саморазвиват. При падането му върху пръст се забиваше като плуг и направо те обръща.
На последните модели ги оправиха.

Имаха и много други проблеми.

Но е факт, че стигаше навсякъде, където тръгнем и да се повреди в 90% процента от случаите се оправяше на място и продължаваш. За повреди които не можеше да се отстранят на място обикновенно беше виновно задкормилното устройство.

Понасяше страшен тормоз.
Катереше по черните планиски пътища с 18-19 човека на нея при свален покрив. Влачели сме водоноски и много други неща за, които не са предвидени.

Не ги харесвам, като автомобили, но това не ми пречи да ги уважавам.

Коментиран от #55


Оценка:
-0 +1

стоян георгиев
53 Отговор

До коментар #18 от "БОКО":


и кво общо има тук боко?пожелавам ти любимата кола да си я караш ,а ти ми обясняваш за кого си бил гласувал?????типично по комунистически.обявяаш как харесваш масква докато бягаш в чикаго.

Оценка:
-0 +0

стоян георгиев
54 Отговор

До коментар #43 от "Трол":


хахахаха ,хохоххохо.модерния ляв държи да съм жена.нали ти казах бе леви къде може да ме намериш да видиш ква жена съм.та ти и мъжа ти возите ли се на уазката?или тои ти е жената ?хахахахаха!

Оценка:
-0 +0

стоян георгиев
55 Отговор

До коментар #52 от "ХХХХ":


ако си карал щеше да знаеш че за нищо не става.тоя дарак трудно изкарва 100 км без ремонт.тва не е кола която може да ползваш ежедневно.та ви я пожелаван на всички посткомуняги.само буханки да карате.само да поясня в русия не искат да я видят.ако не им ги набутват насила по държавните предприятия няма да се продаде и една на свободния руски пазар.

Коментиран от #56


Оценка:
-2 +0

ХХХХ
56 Отговор

До коментар #55 от "стоян георгиев":


Карал съм за разлика от другите
За една година и половина в казармата минах около 30 000 км на УАЗ и още около 10 000 на други.

В гранични войски колата ми беше сервизна на свързочен звод.
Където и да стане авария по кльона, телефони, радиостанции и др. колата фърчеше. Сервиза обслужваше граничен участък от 160 км с 14 застави, 2 комендатури и няколко други съоръжения бяха секретни. Пътува ше се по всяко време.

При нас водача участваше в ремонта на колата, като чирак. Така че не съм пропуснал нищо от ремонтите.

Смени на крушки, масла, ремъци и накладки не ги пиша изобщо. Задължителните почиствания на определени филтри(бяха за многократна употреба предимства и недостатък) на всеки 3-5000 км.

Ремонтите бяха не бяха токова чести колкото си мислите и пишете. Просто конструкцията на някои неща беше със задължително ежеседмично обслужване.

Купето и двигателя на колата на два пъти се е пълни с вода при пресичане на реки.

Колата беше 10-12 годишна на около 270 000 километра.
От двигател, скоростна кутия, раздатъчна кутия, ходова част никакви ремонти. Освен един след ПТП. За да не ударя две 3-4 годишни хлапета избягах от пътя и скочих с 40-50 км един 30 см бордюр и ударих моста в скала. Бях поогънал кормилната щанга, повреден ябълковиден болт(отиваше да затяга), огъната външна част(кожух) на предн мост, счупена седалка от 400кг кангал с кабел, който возех. Прибрах се на собствен ход.

Коментиран от #57


Оценка:
-0 +1

ХХХХ
57 Отговор

До коментар #56 от "ХХХХ":


Редовните проблеми бяха с ел. инсталация(но не запалването) светлени защото използваше корпуса за минусов проводник, но това е типично за всички коли използващи този начин на опроводяване.

Комфорта за управление беше отчайващ факт.

Качвал съм се на тези след 2010г. наистина са много подобрени от това което аз съм карал.

Специално УАЗ Hunter си остава специализира за черни пътища.

Коментиран от #58


Оценка:
-0 +0

стоян георгиев
58 Отговор

До коментар #57 от "ХХХХ":


карал съм многократно тоя дарак и съм се возил на него.единственото му предимство че му са автини чарковете,само че няма маистор дето да иска да се занимава с него щото е от ремонт в ремонт.никога не е здрав.единствения начин да го ползваш ако ти самия си маистор с достатъчно свободно време и нерви.не става за път.ако се наложи да го караш ежедневно дори да не се равзаля и да не харчи колкото харчи,пак не става.труден е за управление мирише на бензин и масло и е пълна гробница като интериор тва спирачки тва управление са пълна трагедия.затова и си се ударил щото при 50 км е неуправляем.кво да говорим ако му се наложи да вдигне 150?щуротиите за неговата проходимост са си щуротии.да през соца си нямал аналог и си се учудвал на всичко различно от москвич,но я ми кажи кво толкова има тоя дарак за да е проходим?мощен двигател или някакво високотехнологично окачване?тва е кола с технологии от преди втората световна изпълнена некачествено.както писах при първа възможноист самите руснаци ги хвърлят в първото дере.в българия при приватизацията на уазки от армията ловците и хижарите ги купуваха щото бяха без пари,но като видяха къв проблем си навличат ги изоставиха.

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.


АПИ: актуална пътна обстановка
ТОП 5