6 Април, 2021 12:00 16 367 59

Германци със стара УАЗ-ка тръгнаха на околосветско пътешествие

  • уаз-452-
  • буханка-
  • германци-
  • околосветско пътешествие

В момента германските пътници с модернизирания микробус УАЗ-452 са стигнали до Владивосток

Германци със стара УАЗ-ка тръгнаха на околосветско пътешествие - 1

Немска двойка реши да тръгне на околосветско пътешествие с микробуса UAZ-452, който е известен още като „Буханка“. Младите хора обаче сериозно модернизираха известния модел и го превърнаха в своеобразен дом на колела. Видеокадри от пътуването им се появиха в канала на DW YouTube.

Пътуването на германците започва в Кьолн. В момента пътешествениците са стигнали до Владивосток. Според тях във всички населени места те били посрещнати много приятелски и дори безплатно дооборудвали колата със стълба, за да се улесни качването до багажника на покрива.

Офроуд фургонът УАЗ-452, който е популярен в Русия, а и у нас, започва да слиза от поточната линия през 1956 г. и оттогава се произвежда без значителни структурни и външни промени. Всъщност, този малък ван с толкова сериозни офроуд възможности съществува на пазара без преки конкуренти.

През 2020 г. слуховете за започване на работа по ново поколение на емблематичния автомобил многократно се появяваха в мрежата, а многобройни скици и изображения на бъдещия ван от ентусиазирани дизайнери заляха социалните мрежи. Към момента обаче няма официално потвърждение за нова генерация на модела.

Текущата версия на UAZ-452 е оборудвана с 2.7-литров бензинов двигател, развиващ мощност от 112 к.с. и 198 Нм въртящ момент. Моторът е сдвоен с петстепенна механична скоростна кутия и система за постоянно задвижване на всички колела.


Поставете оценка:
Оценка 4.5 от 41 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Бай Иван

    26 89 Отговор
    Ще си видят роднините с тоя таралясник !!!!!!

    Коментиран от #14

  • 2 🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    109 23 Отговор
    Знаят кое е надеждното.
  • 3 Напомняне

    39 48 Отговор
    Да не си забравят наушниците, вътре не се седи от шум.

    Коментиран от #4, #25

  • 4 Тойота

    19 39 Отговор

    До коментар #3 от "Напомняне":

    Ушанките, ушанките.
  • 5 чичо

    30 10 Отговор
    За нищо не стават младите. Германците в чужбина ходят с Panzer, а ги връщат с буханки, за съжаление или пеши в посока Сибир.
  • 6 механик

    20 76 Отговор
    Ако са стигнали от Германия до Владивосток значи е време да бракуват автомобила.

    Коментиран от #27

  • 7 Цецо

    32 8 Отговор
    А защо не БМВ или Мерцедес?

    Коментиран от #12, #15

  • 8 Турбо

    20 30 Отговор
    Колко мъка има на този свят

    Коментиран от #33

  • 9 Фен

    41 9 Отговор
    При по-старите модели на бухалката като задължителна резервна част е трябвало да има лоена набивка. Истинските механици са се досетили защо, останалите да не коментират.

    Коментиран от #21, #24

  • 10 ГруЮ

    76 10 Отговор
    От тази машина по- надежден вариант за околосветско няма. Може да мине навсякъде и да се ремонтира с чук и тел. А и из цяла Азия е разпространена т.е. могат да намерят части навсякъде.

    Коментиран от #28

  • 11 Много ми е

    9 33 Отговор
    интересно докъде ще стигнат.
  • 12 Защото

    12 32 Отговор

    До коментар #7 от "Цецо":

    Няма да стигнат с тия коли да излязат и от Германия!

    Коментиран от #13

  • 13 Защото

    59 11 Отговор

    До коментар #12 от "Защото":

    На този където ми е сложил минус само ще му кажа една мисъл, която не е моя, а хората са го измислили - с жена и с BMW на море не тръгвай, че никога не знаеш, кога ще те изоставят!
  • 14 Да знаеш

    70 8 Отговор

    До коментар #1 от "Бай Иван":

    Не, просто ще стигнат там,
    където пожелаят и там,
    където много други,
    с много по-скъпи и мощни коли,
    няма да успеят!!!
  • 15 DAS IST EINE GROSSE SCHEISE

    9 24 Отговор

    До коментар #7 от "Цецо":

    Понеже са трошливи извращения с техниката.
  • 16 Алфа Ромео

    9 31 Отговор
    Пожелавам им късмет и успех, дано не видят краш тест с Буханка, не се качвам на нищо без преден капак, освен ако не е голям камион.
  • 17 стоян георгиев

    21 52 Отговор
    пожелавам го на всички фенове на комунизма.дрогари само уазки да карате!ние нека се мъчим с мерцедеси и тоиоти за да има достатъчно буханки за вас!хахахахахаха!

    Коментиран от #18, #23, #43

  • 18 БОКО

    17 6 Отговор

    До коментар #17 от "стоян георгиев":

    НАЛИ АЗ ЗА ТОВА СИ ПЪЛНИМ ЧЕКМЕДЖЕТАТА , ТА ВИЕ ДА СЕ МЪЧИТЕ ЦЯЛ ЖИВОТ , САМО НАЩА ПАРТИЯ НЯМА ДА СЕ МЪЧИ , НА ОВЦЕ КАТО ТЕБЕ СИ ЗАСЛУЖАВАТЕ ОСТРИГВАНЕТО , ЗАЩОТО Е ПРОЛЕТ !!!.😁😁😁

    Коментиран от #53

  • 19 Komapak

    8 30 Отговор
    Тия са някакви страшни мазохисти.
  • 20 hremko

    8 25 Отговор
    Внуците им ще завършат околосветското.
  • 21 Бай Шиле

    33 4 Отговор

    До коментар #9 от "Фен":

    Честно казано не се сещам за какво е тази лоена набивка но и не се сещам за друг офроуд на тази цена и с тези възможности.Да знаеш някой?

    Коментиран от #26

  • 22 Щирлиц

    32 5 Отговор
    Много си е готина буханката.Преди време му избягах на Мюлер с такава.Неговият Мерцедес затъна след половин час преследване в гората.И аз закъсах нещо,ама си направих ремонта с една отвертка и чук,а Мерцедеса замина на шлепер за компютърна диагностика.Е те така.
  • 23 психиатър

    23 3 Отговор

    До коментар #17 от "стоян георгиев":

    Стоянчо виждам,че днеска си дежурния козяк.Утре съм на работа,ела да се видим.
  • 24 Гост

    16 0 Отговор

    До коментар #9 от "Фен":

    ZMZ-409 е със семеринг.
  • 25 Баба ти кьт бе на каруцата

    26 0 Отговор

    До коментар #3 от "Напомняне":

    Даже дьжд я валеше и вятър я духаше ама НИ СЪ Е ОПЛАКВАЛА И ВИНАГИ СТИГАШЕ ОТ ТОЧКА А ДО ТОЧКА Б.....
  • 26 Лоени набивки има на водните

    12 2 Отговор

    До коментар #21 от "Бай Шиле":

    Градински помпи. Обичам да ги сменям на ОТВОРЕНЯЦИ ЗА 50 ЛЕВА.
  • 27 Пътин ша им подари 5

    3 1 Отговор

    До коментар #6 от "механик":

    Лальоооооооо.....
  • 28 Лично съм виждал отношението

    18 1 Отговор

    До коментар #10 от "ГруЮ":

    На тяхните шофьири кьм уаза. Говорят и като на човек и ако нещо сдаде багажа това се приема от тях с шега ремонтират БЕЗ ИЗОООБЩО ДА БЬРЗАТ И ОТПЬТУВАТ.
  • 29 термостат

    16 4 Отговор
    Вечната буханка

    Коментиран от #32

  • 30 Радославе

    36 3 Отговор
    не е с постоянно 4х4 задвижване,защото се изключвапредния мост с ръчки вътре в кабината/архаично,но безотказно решение/,като може да се движи само на задно предаване,с включен преден мост,както и с блокаж между преден и заден мост и бавни предавки. Постоянно означава,като на повечето нови СУВ-ове предно и автоматично включващо се задно. Трябвамалко повече разбиране от тази материя.

    Коментиран от #31, #46

  • 31 Гост

    22 1 Отговор

    До коментар #30 от "Радославе":

    Уазката няма блокажи - нито междуосеви, нито междуколесни. Слагат се единствено междуколесни, защото конструкцията на 4х4 е такава, че няма нужда от блокажа. Предният мост се включва принудително при нужда и двата моста имат еднакво предавателно число.

    Коментиран от #49

  • 32 А пропо тоя транспортер

    21 5 Отговор

    До коментар #29 от "термостат":

    От 65 е с 40 коня мотор а уззката е със 123..Огромен технологичен скок. А швабите точчно тия боксери са ЖИИИИИИВА МЬКА...

    Коментиран от #37

  • 33 Европеец

    1 4 Отговор

    До коментар #8 от "Турбо":

    То и ти се мъчиш.
  • 34 Димитър

    8 1 Отговор
    По време на пандемия ..учудващо как са пътували 🤣 и минавали тия граници и не са стояли карантина ...чудо чудо
  • 35 Служих

    29 5 Отговор
    В танковата бригада в Сливен. След 72-ката минаваха само джугана и буханката. Само казвам.
  • 36 дада

    24 3 Отговор
    освен с тоя с какъв друг микробус според вас може да се мине сибир май няма друг.
  • 37 дада

    12 2 Отговор

    До коментар #32 от "А пропо тоя транспортер":

    wv от 65 е религия.

    Коментиран от #42

  • 38 Аре бегай

    7 20 Отговор
    голям праз, пак си остава боклук на втора степен
  • 39 Батко

    27 3 Отговор
    И лоените набивки , и текстолитовите колела в двигателя не им пречеха да помагат на хората ,като линейки в близо 9 милионната България .
  • 40 4️⃣4️⃣5️⃣5️⃣

    25 0 Отговор
    Браво на тези ентусиасти 🚐 🚘
  • 41 0000

    10 4 Отговор
    От Берлин до Владивосток с тази машина си е сериозно изпитание.направо са се убили от път.който е карал такова нещо е наясно
  • 42 Аку още тогава са започнали

    4 9 Отговор

    До коментар #37 от "дада":

    Да внасят в германия уазки НИКОЙ НЯМАШЕ ДА СИ КУПИ ТОА КОКОШАРНИК С 40 КОНЯ ЧИ БЕЗ ПАРНО БЕЗ 4 ПО 4.....НИКОЙ......
  • 43 Трол

    12 1 Отговор

    До коментар #17 от "стоян георгиев":

    Десо /Десислава Димитрова-така ти е именцето/, кога излезе от кухнята кога стана специалистка по УАЗ-ки, Мерцедеси и тоИоти?

    Коментиран от #54

  • 44 КЪРТИКА

    5 18 Отговор
    НЕВЕРОЯТЕНННН БОКЛУК Е ТОЯ ВАРЕЛ НЕЗНАМ КАК СЕ РАЗБИРАТ КОТО ПЪТУВАТ ТИЯ СМОТАНЯЦИ НЕ ВЗЕХА ЕДИН МУЛТИВАН А ТОЯ КАЗАН

    Коментиран от #50

  • 45 Иванкин

    3 8 Отговор
    На това мпс силата му е из Монголия например. За пътища без настилка е ок. Но за околосветско ... със скорост над 60 км вътре не се трае от шумотевица. Има много по-добри семпли, надеждни и елементарни мпс-та. Това може да стане, но след яка доработка.
  • 46 Много ли си зспознт с уазкитеМного

    3 0 Отговор

    До коментар #30 от "Радославе":

    Много ли си зспознт с Уазките
  • 47 Съдията Дред

    1 9 Отговор
    Форма на автомобилен мазохизъм
  • 48 Сър Пичук

    1 1 Отговор
    Сигурно си теглят и цистерн с бензин, че това изхранване няма.
  • 49 ХХХХ

    3 0 Отговор

    До коментар #31 от "Гост":

    Поскоро му обясни, че УАЗ няма централен деферинциал(трети) и затова няма нужда от блокаж за него.

    Най-общо казано за движение по асвалт се ползва само задния мост.
    На тежки терени двата моста.

    Липсата на централен дефиренциял при определени терени и различно износване на гумите на двата моста(а то е неизбежно защото задния е постоянно зацепен) може да ти усигури страшен казачок на пътя.
  • 50 ХХХХ

    1 0 Отговор

    До коментар #44 от "КЪРТИКА":

    Я кажи мултиван с истинско 4х4 щот не се сещам.

    Човек не забравяй, че това все пак е Сибир и лятото там много от пътищата са рядка кал и без истинско 4х4 си обречен.

    Повече съвремени системи 4х4 накарай ги да работят постояно в режим 4х4 и се скапват. Те са направени да минеш на ден до 30 километра лош терен(реално и толкова трябват на хората) и почват проблемите.
    Само класическите системи 4х4 могат да работят постоянно в режим 4х4 с дни и да не създадат ядове.
  • 51 Селянинът с кололото

    2 0 Отговор
    Странно племе сме, 90% са виждали Уаз само на снимка, ама те родени научени...

    Коментиран от #52

  • 52 ХХХХ

    2 0 Отговор

    До коментар #51 от "Селянинът с кололото":

    Прав си за повечето.

    Аз лично съм карал всичките по-стари модификации на УАЗ налични в армията до към 1995 година. Карал обучение по устройството им.
    Минал съм хиляди километри с на тях.

    Знам им всичките мизерий, които могат да направят.

    Попитай повечето защо се слагаше синджир вързан напреко на рамата под предния край на задния кардан(не са чували за това).

    Защита срещу преобръщане. Тъпите болтове свързващи кардана с раздатъчната кутия имаха навика да се саморазвиват. При падането му върху пръст се забиваше като плуг и направо те обръща.
    На последните модели ги оправиха.

    Имаха и много други проблеми.

    Но е факт, че стигаше навсякъде, където тръгнем и да се повреди в 90% процента от случаите се оправяше на място и продължаваш. За повреди които не можеше да се отстранят на място обикновенно беше виновно задкормилното устройство.

    Понасяше страшен тормоз.
    Катереше по черните планиски пътища с 18-19 човека на нея при свален покрив. Влачели сме водоноски и много други неща за, които не са предвидени.

    Не ги харесвам, като автомобили, но това не ми пречи да ги уважавам.

    Коментиран от #55

  • 53 стоян георгиев

    0 0 Отговор

    До коментар #18 от "БОКО":

    и кво общо има тук боко?пожелавам ти любимата кола да си я караш ,а ти ми обясняваш за кого си бил гласувал?????типично по комунистически.обявяаш как харесваш масква докато бягаш в чикаго.
  • 54 стоян георгиев

    0 0 Отговор

    До коментар #43 от "Трол":

    хахахаха ,хохоххохо.модерния ляв държи да съм жена.нали ти казах бе леви къде може да ме намериш да видиш ква жена съм.та ти и мъжа ти возите ли се на уазката?или тои ти е жената ?хахахахаха!
  • 55 стоян георгиев

    0 3 Отговор

    До коментар #52 от "ХХХХ":

    ако си карал щеше да знаеш че за нищо не става.тоя дарак трудно изкарва 100 км без ремонт.тва не е кола която може да ползваш ежедневно.та ви я пожелаван на всички посткомуняги.само буханки да карате.само да поясня в русия не искат да я видят.ако не им ги набутват насила по държавните предприятия няма да се продаде и една на свободния руски пазар.

    Коментиран от #56

  • 56 ХХХХ

    2 0 Отговор

    До коментар #55 от "стоян георгиев":

    Карал съм за разлика от другите
    За една година и половина в казармата минах около 30 000 км на УАЗ и още около 10 000 на други.

    В гранични войски колата ми беше сервизна на свързочен звод.
    Където и да стане авария по кльона, телефони, радиостанции и др. колата фърчеше. Сервиза обслужваше граничен участък от 160 км с 14 застави, 2 комендатури и няколко други съоръжения бяха секретни. Пътува ше се по всяко време.

    При нас водача участваше в ремонта на колата, като чирак. Така че не съм пропуснал нищо от ремонтите.

    Смени на крушки, масла, ремъци и накладки не ги пиша изобщо. Задължителните почиствания на определени филтри(бяха за многократна употреба предимства и недостатък) на всеки 3-5000 км.

    Ремонтите бяха не бяха токова чести колкото си мислите и пишете. Просто конструкцията на някои неща беше със задължително ежеседмично обслужване.

    Купето и двигателя на колата на два пъти се е пълни с вода при пресичане на реки.

    Колата беше 10-12 годишна на около 270 000 километра.
    От двигател, скоростна кутия, раздатъчна кутия, ходова част никакви ремонти. Освен един след ПТП. За да не ударя две 3-4 годишни хлапета избягах от пътя и скочих с 40-50 км един 30 см бордюр и ударих моста в скала. Бях поогънал кормилната щанга, повреден ябълковиден болт(отиваше да затяга), огъната външна част(кожух) на предн мост, счупена седалка от 400кг кангал с кабел, който возех. Прибрах се на собствен ход.

    Коментиран от #57

  • 57 ХХХХ

    1 0 Отговор

    До коментар #56 от "ХХХХ":

    Редовните проблеми бяха с ел. инсталация(но не запалването) светлени защото използваше корпуса за минусов проводник, но това е типично за всички коли използващи този начин на опроводяване.

    Комфорта за управление беше отчайващ факт.

    Качвал съм се на тези след 2010г. наистина са много подобрени от това което аз съм карал.

    Специално УАЗ Hunter си остава специализира за черни пътища.

    Коментиран от #58

  • 58 стоян георгиев

    0 0 Отговор

    До коментар #57 от "ХХХХ":

    карал съм многократно тоя дарак и съм се возил на него.единственото му предимство че му са автини чарковете,само че няма маистор дето да иска да се занимава с него щото е от ремонт в ремонт.никога не е здрав.единствения начин да го ползваш ако ти самия си маистор с достатъчно свободно време и нерви.не става за път.ако се наложи да го караш ежедневно дори да не се равзаля и да не харчи колкото харчи,пак не става.труден е за управление мирише на бензин и масло и е пълна гробница като интериор тва спирачки тва управление са пълна трагедия.затова и си се ударил щото при 50 км е неуправляем.кво да говорим ако му се наложи да вдигне 150?щуротиите за неговата проходимост са си щуротии.да през соца си нямал аналог и си се учудвал на всичко различно от москвич,но я ми кажи кво толкова има тоя дарак за да е проходим?мощен двигател или някакво високотехнологично окачване?тва е кола с технологии от преди втората световна изпълнена некачествено.както писах при първа възможноист самите руснаци ги хвърлят в първото дере.в българия при приватизацията на уазки от армията ловците и хижарите ги купуваха щото бяха без пари,но като видяха къв проблем си навличат ги изоставиха.

    Коментиран от #59

  • 59 САП

    1 0 Отговор

    До коментар #58 от "стоян георгиев":

    И със сегашната ми кола избора щеше да е същия.
    При зскачане на деца под 3-4м пред теб няма, какво направиш.
    Вариантите ми бяха:
    друга спряла кола(я ме спре я не)
    да ударя децата- изобщо не е вриант
    градинката - избрах нея(със сигурност със сегашната ми кола щеше да ми трябва репатрак)



    Управлението на УАЗ в момента е много подобрено, нищо че ламарините са същите.

    Старите наистина си бяха отмъщение на конструктирите затова, че са ги накарали да работят вместо да ги оставят да си пият водката.

    УАЗ винаги си е бил работно магаре, което да не жашил

    За проходиоста я имаше, казвам го от опит от тия 30 000 километра дето минах тогава 2/3 бяха на черни пътища.

    Понякога прохимоста се дължи на правилни геометрични сътношения (които той имаше).

    За мощен двигател и модерно окачване нямаше. Но новите ландровъри , които докараха, нито минаваха, където минаваше УАЗ-а нито понасяха дивотиите, които вършихме с него.

    Иначе ландровърите бяха супер на хартия. И като каране бяха супер.

    При качване на една от висопланиските застави УАЗ-а вървеше отпреде на 4х4 с 1 тон припаси, а командирския ландровър с двама човека подир нея на 4х4 и счупи полуоска.

    Накрая командирът ходеше по заставите с УАЗ, а ландровърите стояха запредставителни цели.