Немска двойка реши да тръгне на околосветско пътешествие с микробуса UAZ-452, който е известен още като „Буханка“. Младите хора обаче сериозно модернизираха известния модел и го превърнаха в своеобразен дом на колела. Видеокадри от пътуването им се появиха в канала на DW YouTube.
Пътуването на германците започва в Кьолн. В момента пътешествениците са стигнали до Владивосток. Според тях във всички населени места те били посрещнати много приятелски и дори безплатно дооборудвали колата със стълба, за да се улесни качването до багажника на покрива.
Офроуд фургонът УАЗ-452, който е популярен в Русия, а и у нас, започва да слиза от поточната линия през 1956 г. и оттогава се произвежда без значителни структурни и външни промени. Всъщност, този малък ван с толкова сериозни офроуд възможности съществува на пазара без преки конкуренти.
През 2020 г. слуховете за започване на работа по ново поколение на емблематичния автомобил многократно се появяваха в мрежата, а многобройни скици и изображения на бъдещия ван от ентусиазирани дизайнери заляха социалните мрежи. Към момента обаче няма официално потвърждение за нова генерация на модела.
Текущата версия на UAZ-452 е оборудвана с 2.7-литров бензинов двигател, развиващ мощност от 112 к.с. и 198 Нм въртящ момент. Моторът е сдвоен с петстепенна механична скоростна кутия и система за постоянно задвижване на всички колела.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Бай Иван
Коментиран от #14
12:03 06.04.2021
2 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
12:05 06.04.2021
3 Напомняне
Коментиран от #4, #25
12:08 06.04.2021
4 Тойота
До коментар #3 от "Напомняне":
Ушанките, ушанките.12:13 06.04.2021
5 чичо
12:21 06.04.2021
6 механик
Коментиран от #27
12:26 06.04.2021
7 Цецо
Коментиран от #12, #15
12:34 06.04.2021
8 Турбо
Коментиран от #33
12:40 06.04.2021
9 Фен
Коментиран от #21, #24
12:43 06.04.2021
10 ГруЮ
Коментиран от #28
12:45 06.04.2021
11 Много ми е
12:53 06.04.2021
12 Защото
До коментар #7 от "Цецо":
Няма да стигнат с тия коли да излязат и от Германия!Коментиран от #13
12:55 06.04.2021
13 Защото
До коментар #12 от "Защото":
На този където ми е сложил минус само ще му кажа една мисъл, която не е моя, а хората са го измислили - с жена и с BMW на море не тръгвай, че никога не знаеш, кога ще те изоставят!13:10 06.04.2021
14 Да знаеш
До коментар #1 от "Бай Иван":
Не, просто ще стигнат там,където пожелаят и там,
където много други,
с много по-скъпи и мощни коли,
няма да успеят!!!
13:45 06.04.2021
15 DAS IST EINE GROSSE SCHEISE
До коментар #7 от "Цецо":
Понеже са трошливи извращения с техниката.14:12 06.04.2021
16 Алфа Ромео
14:16 06.04.2021
17 стоян георгиев
Коментиран от #18, #23, #43
14:31 06.04.2021
18 БОКО
До коментар #17 от "стоян георгиев":
НАЛИ АЗ ЗА ТОВА СИ ПЪЛНИМ ЧЕКМЕДЖЕТАТА , ТА ВИЕ ДА СЕ МЪЧИТЕ ЦЯЛ ЖИВОТ , САМО НАЩА ПАРТИЯ НЯМА ДА СЕ МЪЧИ , НА ОВЦЕ КАТО ТЕБЕ СИ ЗАСЛУЖАВАТЕ ОСТРИГВАНЕТО , ЗАЩОТО Е ПРОЛЕТ !!!.😁😁😁Коментиран от #53
14:50 06.04.2021
19 Komapak
15:00 06.04.2021
20 hremko
15:07 06.04.2021
21 Бай Шиле
До коментар #9 от "Фен":
Честно казано не се сещам за какво е тази лоена набивка но и не се сещам за друг офроуд на тази цена и с тези възможности.Да знаеш някой?Коментиран от #26
15:10 06.04.2021
22 Щирлиц
15:17 06.04.2021
23 психиатър
До коментар #17 от "стоян георгиев":
Стоянчо виждам,че днеска си дежурния козяк.Утре съм на работа,ела да се видим.15:27 06.04.2021
24 Гост
До коментар #9 от "Фен":
ZMZ-409 е със семеринг.15:50 06.04.2021
25 Баба ти кьт бе на каруцата
До коментар #3 от "Напомняне":
Даже дьжд я валеше и вятър я духаше ама НИ СЪ Е ОПЛАКВАЛА И ВИНАГИ СТИГАШЕ ОТ ТОЧКА А ДО ТОЧКА Б.....16:22 06.04.2021
26 Лоени набивки има на водните
До коментар #21 от "Бай Шиле":
Градински помпи. Обичам да ги сменям на ОТВОРЕНЯЦИ ЗА 50 ЛЕВА.16:26 06.04.2021
27 Пътин ша им подари 5
До коментар #6 от "механик":
Лальоооооооо.....16:28 06.04.2021
28 Лично съм виждал отношението
До коментар #10 от "ГруЮ":
На тяхните шофьири кьм уаза. Говорят и като на човек и ако нещо сдаде багажа това се приема от тях с шега ремонтират БЕЗ ИЗОООБЩО ДА БЬРЗАТ И ОТПЬТУВАТ.16:32 06.04.2021
29 термостат
Коментиран от #32
16:40 06.04.2021
30 Радославе
Коментиран от #31, #46
17:00 06.04.2021
31 Гост
До коментар #30 от "Радославе":
Уазката няма блокажи - нито междуосеви, нито междуколесни. Слагат се единствено междуколесни, защото конструкцията на 4х4 е такава, че няма нужда от блокажа. Предният мост се включва принудително при нужда и двата моста имат еднакво предавателно число.Коментиран от #49
17:04 06.04.2021
32 А пропо тоя транспортер
До коментар #29 от "термостат":
От 65 е с 40 коня мотор а уззката е със 123..Огромен технологичен скок. А швабите точчно тия боксери са ЖИИИИИИВА МЬКА...Коментиран от #37
17:44 06.04.2021
33 Европеец
До коментар #8 от "Турбо":
То и ти се мъчиш.18:08 06.04.2021
34 Димитър
18:18 06.04.2021
35 Служих
19:24 06.04.2021
36 дада
20:06 06.04.2021
37 дада
До коментар #32 от "А пропо тоя транспортер":
wv от 65 е религия.Коментиран от #42
20:09 06.04.2021
38 Аре бегай
20:31 06.04.2021
39 Батко
21:11 06.04.2021
40 4️⃣4️⃣5️⃣5️⃣
22:27 06.04.2021
41 0000
01:32 07.04.2021
42 Аку още тогава са започнали
До коментар #37 от "дада":
Да внасят в германия уазки НИКОЙ НЯМАШЕ ДА СИ КУПИ ТОА КОКОШАРНИК С 40 КОНЯ ЧИ БЕЗ ПАРНО БЕЗ 4 ПО 4.....НИКОЙ......07:25 07.04.2021
43 Трол
До коментар #17 от "стоян георгиев":
Десо /Десислава Димитрова-така ти е именцето/, кога излезе от кухнята кога стана специалистка по УАЗ-ки, Мерцедеси и тоИоти?Коментиран от #54
09:00 07.04.2021
44 КЪРТИКА
Коментиран от #50
10:02 07.04.2021
45 Иванкин
10:34 07.04.2021
46 Много ли си зспознт с уазкитеМного
До коментар #30 от "Радославе":
Много ли си зспознт с Уазките10:47 07.04.2021
47 Съдията Дред
10:57 07.04.2021
48 Сър Пичук
06:33 10.04.2021
49 ХХХХ
До коментар #31 от "Гост":
Поскоро му обясни, че УАЗ няма централен деферинциал(трети) и затова няма нужда от блокаж за него.Най-общо казано за движение по асвалт се ползва само задния мост.
На тежки терени двата моста.
Липсата на централен дефиренциял при определени терени и различно износване на гумите на двата моста(а то е неизбежно защото задния е постоянно зацепен) може да ти усигури страшен казачок на пътя.
06:47 10.04.2021
50 ХХХХ
До коментар #44 от "КЪРТИКА":
Я кажи мултиван с истинско 4х4 щот не се сещам.Човек не забравяй, че това все пак е Сибир и лятото там много от пътищата са рядка кал и без истинско 4х4 си обречен.
Повече съвремени системи 4х4 накарай ги да работят постояно в режим 4х4 и се скапват. Те са направени да минеш на ден до 30 километра лош терен(реално и толкова трябват на хората) и почват проблемите.
Само класическите системи 4х4 могат да работят постоянно в режим 4х4 с дни и да не създадат ядове.
07:02 10.04.2021
51 Селянинът с кололото
Коментиран от #52
08:03 10.04.2021
52 ХХХХ
До коментар #51 от "Селянинът с кололото":
Прав си за повечето.Аз лично съм карал всичките по-стари модификации на УАЗ налични в армията до към 1995 година. Карал обучение по устройството им.
Минал съм хиляди километри с на тях.
Знам им всичките мизерий, които могат да направят.
Попитай повечето защо се слагаше синджир вързан напреко на рамата под предния край на задния кардан(не са чували за това).
Защита срещу преобръщане. Тъпите болтове свързващи кардана с раздатъчната кутия имаха навика да се саморазвиват. При падането му върху пръст се забиваше като плуг и направо те обръща.
На последните модели ги оправиха.
Имаха и много други проблеми.
Но е факт, че стигаше навсякъде, където тръгнем и да се повреди в 90% процента от случаите се оправяше на място и продължаваш. За повреди които не можеше да се отстранят на място обикновенно беше виновно задкормилното устройство.
Понасяше страшен тормоз.
Катереше по черните планиски пътища с 18-19 човека на нея при свален покрив. Влачели сме водоноски и много други неща за, които не са предвидени.
Не ги харесвам, като автомобили, но това не ми пречи да ги уважавам.
Коментиран от #55
09:34 10.04.2021
53 стоян георгиев
До коментар #18 от "БОКО":
и кво общо има тук боко?пожелавам ти любимата кола да си я караш ,а ти ми обясняваш за кого си бил гласувал?????типично по комунистически.обявяаш как харесваш масква докато бягаш в чикаго.19:59 10.04.2021
54 стоян георгиев
До коментар #43 от "Трол":
хахахаха ,хохоххохо.модерния ляв държи да съм жена.нали ти казах бе леви къде може да ме намериш да видиш ква жена съм.та ти и мъжа ти возите ли се на уазката?или тои ти е жената ?хахахахаха!20:01 10.04.2021
55 стоян георгиев
До коментар #52 от "ХХХХ":
ако си карал щеше да знаеш че за нищо не става.тоя дарак трудно изкарва 100 км без ремонт.тва не е кола която може да ползваш ежедневно.та ви я пожелаван на всички посткомуняги.само буханки да карате.само да поясня в русия не искат да я видят.ако не им ги набутват насила по държавните предприятия няма да се продаде и една на свободния руски пазар.Коментиран от #56
20:04 10.04.2021
56 ХХХХ
До коментар #55 от "стоян георгиев":
Карал съм за разлика от другитеЗа една година и половина в казармата минах около 30 000 км на УАЗ и още около 10 000 на други.
В гранични войски колата ми беше сервизна на свързочен звод.
Където и да стане авария по кльона, телефони, радиостанции и др. колата фърчеше. Сервиза обслужваше граничен участък от 160 км с 14 застави, 2 комендатури и няколко други съоръжения бяха секретни. Пътува ше се по всяко време.
При нас водача участваше в ремонта на колата, като чирак. Така че не съм пропуснал нищо от ремонтите.
Смени на крушки, масла, ремъци и накладки не ги пиша изобщо. Задължителните почиствания на определени филтри(бяха за многократна употреба предимства и недостатък) на всеки 3-5000 км.
Ремонтите бяха не бяха токова чести колкото си мислите и пишете. Просто конструкцията на някои неща беше със задължително ежеседмично обслужване.
Купето и двигателя на колата на два пъти се е пълни с вода при пресичане на реки.
Колата беше 10-12 годишна на около 270 000 километра.
От двигател, скоростна кутия, раздатъчна кутия, ходова част никакви ремонти. Освен един след ПТП. За да не ударя две 3-4 годишни хлапета избягах от пътя и скочих с 40-50 км един 30 см бордюр и ударих моста в скала. Бях поогънал кормилната щанга, повреден ябълковиден болт(отиваше да затяга), огъната външна част(кожух) на предн мост, счупена седалка от 400кг кангал с кабел, който возех. Прибрах се на собствен ход.
Коментиран от #57
09:34 12.04.2021
57 ХХХХ
До коментар #56 от "ХХХХ":
Редовните проблеми бяха с ел. инсталация(но не запалването) светлени защото използваше корпуса за минусов проводник, но това е типично за всички коли използващи този начин на опроводяване.Комфорта за управление беше отчайващ факт.
Качвал съм се на тези след 2010г. наистина са много подобрени от това което аз съм карал.
Специално УАЗ Hunter си остава специализира за черни пътища.
Коментиран от #58
09:36 12.04.2021
58 стоян георгиев
До коментар #57 от "ХХХХ":
карал съм многократно тоя дарак и съм се возил на него.единственото му предимство че му са автини чарковете,само че няма маистор дето да иска да се занимава с него щото е от ремонт в ремонт.никога не е здрав.единствения начин да го ползваш ако ти самия си маистор с достатъчно свободно време и нерви.не става за път.ако се наложи да го караш ежедневно дори да не се равзаля и да не харчи колкото харчи,пак не става.труден е за управление мирише на бензин и масло и е пълна гробница като интериор тва спирачки тва управление са пълна трагедия.затова и си се ударил щото при 50 км е неуправляем.кво да говорим ако му се наложи да вдигне 150?щуротиите за неговата проходимост са си щуротии.да през соца си нямал аналог и си се учудвал на всичко различно от москвич,но я ми кажи кво толкова има тоя дарак за да е проходим?мощен двигател или някакво високотехнологично окачване?тва е кола с технологии от преди втората световна изпълнена некачествено.както писах при първа възможноист самите руснаци ги хвърлят в първото дере.в българия при приватизацията на уазки от армията ловците и хижарите ги купуваха щото бяха без пари,но като видяха къв проблем си навличат ги изоставиха.Коментиран от #59
23:17 12.04.2021
59 САП
До коментар #58 от "стоян георгиев":
И със сегашната ми кола избора щеше да е същия.При зскачане на деца под 3-4м пред теб няма, какво направиш.
Вариантите ми бяха:
друга спряла кола(я ме спре я не)
да ударя децата- изобщо не е вриант
градинката - избрах нея(със сигурност със сегашната ми кола щеше да ми трябва репатрак)
Управлението на УАЗ в момента е много подобрено, нищо че ламарините са същите.
Старите наистина си бяха отмъщение на конструктирите затова, че са ги накарали да работят вместо да ги оставят да си пият водката.
УАЗ винаги си е бил работно магаре, което да не жашил
За проходиоста я имаше, казвам го от опит от тия 30 000 километра дето минах тогава 2/3 бяха на черни пътища.
Понякога прохимоста се дължи на правилни геометрични сътношения (които той имаше).
За мощен двигател и модерно окачване нямаше. Но новите ландровъри , които докараха, нито минаваха, където минаваше УАЗ-а нито понасяха дивотиите, които вършихме с него.
Иначе ландровърите бяха супер на хартия. И като каране бяха супер.
При качване на една от висопланиските застави УАЗ-а вървеше отпреде на 4х4 с 1 тон припаси, а командирския ландровър с двама човека подир нея на 4х4 и счупи полуоска.
Накрая командирът ходеше по заставите с УАЗ, а ландровърите стояха запредставителни цели.
17:00 16.04.2021