УАЗ публикува в своя Instagram профил снимка на най-известния си ван, който в случая се използва като работеща машина на платформа за добив на нефт. Ежедневните температури там са минус 45 градуса по Целзий. Казва се, че снимката е направена в Арктика.
Снимката показва микробус УАЗ-452 със задвижване на всички колела в бяло. Корпусът на машината е оборудван със странични еднокрилни врати и двукрила врата отзад. Версията, която работи ежедневно при тези минусуви температури не е доработвана допълнително.
Тя е оборудвана с 2,7-литров бензинов двигател, развиващ 112 к.с. и 198 Нм въртящ момент. Моторът е сдвоен с петстепенна механична скоростна кутия и постоянно задвижване на всички колела.
В поста под снимката се казва: Арктика, минус 45 ° C зад борда и пълна липса на пътища ... Но нашата „Буханка“ не се оплаква. За работниците тя е маршрутка, стая за кратко затопляне и... фотомодел. Коя друга кола е способна на това?
-24 +314
Прилича ми да ес вътрепно кюмбе ..буриите са от др страна !
-42 +81
Коментиран от #98
-15 +198
Коментиран от #5
-71 +45
До коментар #4 от "Гаргата":
Само доливат бензин постоянно.
-9 +108
Коментиран от #62, #70
-26 +143
Коментиран от #11, #24, #31, #37, #44, #49, #71, #128
-263 +62
Коментиран от #56, #68, #113
-144 +64
Коментиран от #13, #105
-5 +118
-50 +12
До коментар #7 от "Мииии":
''Коя друга кола е способна на това?''-Просто и ясно.Като теб.
Коментиран от #118
-14 +109
-28 +8
До коментар #9 от "Посетител":
Силно съмнително е да си оставят колите да навъртат по 8700 моточаса годишно, това са 220 000 километра износване годишно, за разходите за гориво да не говорим.
Коментиран от #21, #95, #123
-51 +23
-25 +72
Коментиран от #104
-10 +65
Коментиран от #46, #58
-19 +176
Коментиран от #22
-30 +40
Коментиран от #25, #66
-8 +94
-62 +23
Руски палячовци!
Коментиран от #35, #97, #114
-106 +39
До коментар #13 от "James":
Филма беше за живота на хората в Шпицберген, ежедневието им. Семейство отива на кино/театър а през това време колата им е отвън с работещ двигател. Аз също като теб се чудех как си оставят колите така.
-2 +47
До коментар #17 от "мислите като американци":
Топъл гараж... насред нищото...
Коментиран от #45
-6 +61
Коментиран от #26, #51, #112
-69 +33
До коментар #7 от "Мииии":
кютук е отсекъде.
Тре да им предложиш една Х5, с климатика, с екстрите, с дизайна, ще им върши прекрасна на работа на минус 45 градуса.
Но трябва и подходящ репатрак за тая температура.
Може би Буханка за репатрак?
Коментиран от #28
-10 +80
До коментар #18 от "един от многото":
На Теслата , само щеше да и премигне таблото , да изписука жално , и да там със всякакви признаци на живот. Хора които са работили в Коми разправят , отиват на лов убиват един елен , и го хвърлят на терасата вън , след което цял месец си режат месо от него , с моторната резачка , фризер не им трябва.
-6 +72
До коментар #23 от "каруцар":
То буханката става и за марсоход , само че е правена много отдавна. В нета има един действителен разказ на група офроудъри , които излязли да си поразтъпчат джиповете .Отишли в някакво забутано село , намерили дълбока кал и всеки се пробва , съответно закъсва , една голяма Тойота на въже ги издърпва обратно . И по едно време от другата страна на калният път се чува рев на двигател , музика , и една дърта разкикерчена буханка пълна със пияни селяци минала покрай тях през калта и ги оставила без думи.
-7 +83
Коментиран от #57
-62 +22
До коментар #24 от "Прав си":
Да се чудиш, как се оправят в Аляска и Канада без Буханки, лосове ли впрягат, кво ли?
Коментиран от #76
-45 +35
Коментиран от #33, #117
-5 +27
-4 +2
До коментар #7 от "Мииии":
Ей, папагал, да си чувал нещо за РД-180. Щом и българският цървули тръгне да умничи на технологични теми, мани, мани.
Коментиран от #34
-7 +25
До коментар #29 от "Дедо":
Ааа, те са западни машини, нищо особенно, бачкат си!
-6 +7
До коментар #31 от "Мииии":
Цървулче,май ти нямаш грам идея от тези теми.По-добре мълчи,че изглеждаш по-малко кух!
-7 +8
До коментар #20 от "Българин":
Ти бил ли си в Аляска ? Температурите са различни!
-7 +25
Коментиран от #38, #40
-39 +14
До коментар #7 от "Мииии":
С тази капацуна кухааа
-2 +12
До коментар #36 от "Гост":
Сус сирене менте ило боза ментак.Ааа сетих сее а Чушкопека или кое ?????Нещастник си по душа
Коментиран от #39
-6 +16
Коментиран от #42, #43
-31 +9
До коментар #41 от "Аууу":
И имаш брат
-4 +4
До коментар #7 от "Мииии":
Миии виж си минусите :-)))
-4 +13
До коментар #22 от "Посетител":
В Русия има покривала за коли с тръбопроводи за топъл въздух от жилището.
Коментиран от #96
-1 +16
Коментиран от #50
-47 +19
-3 +22
До коментар #7 от "Мииии":
Никога не си се качвал карал и не знаеш за какво служи въобще:) дрънгел безполезен:)
Коментиран от #79
-9 +7
До коментар #47 от "инж Химик":
Защо да простеят като са си прости.
-12 +6
-24 +12
-6 +37
Коментиран от #125
-3 +9
Коментиран от #69
-37 +10
До коментар #8 от "Буханка..а..супер..":
браво бе братле , направи ми вечерта! страхотен пост, браво!
-2 +5
До коментар #27 от "Йозеф":
щот ти акаш само в Х-6 и МЛ -И.
-1 +7
До коментар #16 от "Бил в Сибир":
ми що са върна ве, айде бегии се обратно! а на въпроса коя друга машина може това-всяка която не се гаси ! ако наистина си бил в сибир трябва да знаеш това!
-17 +4
Коментиран от #65
-27 +9
-4 +26
-3 +21
До коментар #6 от "провинциалист":
Особено климатроника,абс,айрбег и автопилота 🤣🤣🤣
-1 +8
Коментиран от #83
-3 +30
-3 +33
До коментар #59 от "захарова":
Да те натиска някой да я купуваш
-2 +13
До коментар #18 от "един от многото":
Като е включена в тока като тролей ама толкова дълги кабели от къде🤣
-3 +3
Коментиран от #111
-1 +18
До коментар #8 от "Буханка..а..супер..":
Буханка е вид хляб, подобен по форма на нашите козунаци от ламаринените форми. Не е свързано името с глагола "бухать" - пия.
Коментиран от #110
-2 +22
До коментар #55 от "Реалността":
и С ТЕБЕ НЕЕ ПРОКОПСАЛ
-0 +1
До коментар #7 от "Мииии":
Да отговоря и на този деебил: и ,,щил" произвеждат от 30 години едни и същи модели , напр : 250- ката, поне аз режа с такава, не защото не могат да измислят по- добро ,а защото се Е доказала !! И не се чупи! ПРОСТО НО ЗДРАВО! ГОРУБОЕ НО ЗДРАВОЕ! - както казват руснаците! Разбра ли бе тикво ???!!!
-3 +29
-3 +31
-5 +12
-3 +16
-2 +3
До коментар #28 от "един от село":
За прости и лyди "демократи" и шизофренични русофоби обяснявам. В САЩ правят СПЕЦИАЛНИ автомобили за Аляска.Аляска НЕ Е толкова студена като Северния полюс-Арктика. А тук хората се хвалят СЪС СЕРИЙНА ! кола непригаждана и произведена за универсални условия. Но вие промитите от евтина американска пропаганда мозъци няма как да го разберете.
-6 +41
-12 +9
Коментиран от #90
-5 +14
До коментар #49 от "Реалист":
Ти какво караш?
Имаш ли буханка? Много хвалби ама никои не ще да ги кара!
Коментиран от #126
-7 +5
До коментар #63 от "Изключително":
Лятото също :)
-1 +2
Коментиран от #101
-10 +10
До коментар #82 от "Блядко":
Фиат 124 беше кола на годината през 1964,а в Русия все още не се го забравили и продължава да се търкаля под името Лада.
-6 +6
-1 +5
-5 +5
До коментар #78 от "Bace":
Друго е да си обръснеш краката , и да си намажеш ръцете с кремче, да станат гладки . Батковото , ако знаеше какво е, да качваш 50 кг. Торби цимент до петият етаж , как се бие плоча с лопати , то карането на уазка щеше да ти се стори почивка , то за това ви наричат поколение функционално неграмотни , и неподготвени .
-6 +22
-0 +1
До коментар #13 от "James":
Малко не доуточнил.
Двигател се гаси само в топъл гараж(за топъл се приема с температури, около 0 градуса по целзии).
Не говорим за целогодишно, а в най-студените периоди.
На тези географски ширини двигателя наистна не се гаси. Просто защото после после неможеш да го запалиш.
Горивото се сгустява и помпите не могат да карат.
в по лошия случай направо замръзва.
На много хора не е известно, но постояната работа на горивната помпа в резервоара, когато двигателя е на обороти затопля горивото.
Коментиран от #100
-1 +8
До коментар #45 от "Хамсал":
Там от където е снимката да виждаш жилище наоколо.
Самите си го пишат, че я използват хората, като стая да се стоплят.
-1 +5
До коментар #20 от "Българин":
И къде точно ги гасят в аляска?
На места предвидени да нощуват тирове.
Бъди сигурен, че там има поне една стартова количка за запалването им сутрин.
А сравнението на ниските температурите между Сибир и Аляска наистина в сибир е по студено с средно 10 градуса.
Като абсолютни стойности стойности.
Най-ниската измерена температура в Аляска е минус 63 градуса по целзии.
Най-ниската официално призната измерена температура в Сибир е минус 79 градуса по целзии. Има по-стари данни, които не са официално признати (на същото място) те дават минус 83 градуса по целзии.
Поради географските особенности(монголското плато, хималаите) Сибир е значително по-студен от Аляска
Коментиран от #99
-0 +10
До коментар #97 от "ХХХХ":
вие на какви лекрства сте ? тирове в аляска така не се бях смял скоро
Коментиран от #106
-5 +8
До коментар #95 от "ХХХХ":
то и на теб не ти е известно че уазката няма помпа в резервоара и че бензина не се згъстява както нафтата при ниски температури...
Коментиран от #107
-1 +6
До коментар #84 от "да питам":
когато неможете да карате ще затъвате тя е дуракоустойчива но не е самоуправляваща се !!! аз имам такава от 10г и я ползвам само за тежки терени или да вадя такива като вас ...
-3 +16
-15 +7
-2 +15
До коментар #15 от "дърт шофьор":
- не ги гасят. Има един град - Якутск, да не би да смятате, че там колите не ги гасят? А там бързата помощ е от подобни машини - и действа бързо и навреме.Температурата стига до минус 52...
-0 +6
До коментар #9 от "Посетител":
Почти съм сигурен, че има подводен тунел.
Коментиран от #121
-0 +1
До коментар #99 от "тоз пък":
Прав си тирове "TIR" наистина няма там. Има влекач с полуремарке, което в България по разговорно наричаме тир.
-2 +8
До коментар #100 от "хахахахахаха":
В случая нямах предвид конкретно УАЗ проследи коментарите.
За замръзването наистина само дизеловото гориво.
Бензините не замръзват, но при температури по ниски от - 40 градуса по целзи започват уплатняване (стават подобни на отначало на олио, после започва нещо като желиране) при -60 градуса вече не могат да бъдат изпомпвани от стандартните помпени системи на МПС.
-1 +5
Коментиран от #109
-0 +2
До коментар #108 от "факт":
Прав си лятото наливат.
Коментиран от #116
-2 +0
До коментар #68 от "Шляхтиц":
“Бухать“ се използва често от рускоезичните, но е жаргонна дума, която не означава “пия“, а по-скоро “поркам, къркам“. Пил съм доста с рускоезични - молдовци, украинци, хора от бившите съветски републики, защото покрай мен много от тях се срещат - в Чехия съм. Един азер пък даже живял в Търговище в България - не можеш да го отличиш от ромите, пък и той с такива пребивавал у нас. Както и да е, благороднико, поркам е думата...
-1 +7
До коментар #67 от "0000":
Един, беше ми работник, той навремето ходил в Коми и разправяше същото. Даже като загасне машината и отиват при някои от местните с работеща машина, дадат му няколко водки и онзи сам им я дава. Иначе няма как да свършат работата... А специално в онези години горивата са били направо безотчетни - има много, няма какво да го мислиш... Сега е по-различно, СССР се разпадна и чак такава анархия няма.
-0 +6
До коментар #23 от "каруцар":
Навремето беше много популярен разказа как двама българи седнали в някакво кръчме за обяд в Лондон, поръчали си по една бутилка уиски и заедно с обяда в рамките на час си ги изпили. Плащат, стават от масата и си излизат, при което цялото заведение им ръкопляскат. Човек ще си каже, че британците не могат да пият, което не е така, защото са здраво алкохолна нация. Пробвах същото на обяд, хората по-скоро ме гледат с учудване, че се наливам от обяд, вместо да изчакам поне 6 часа вечерта. Та - въпрос на мислене и манталитет... У нас хората с образование не са на почит, но мнозинството се възхищава на анекдота за овчаря, който казал на данъчния - К*ра ли ми държа, та не си фана ягнье?
-0 +10
До коментар #8 от "Буханка..а..супер..":
Наименованието "буханка" идва от формата на купето, което наподобява така нареченият черен хляб буханка.
-0 +9
До коментар #20 от "Българин":
Палячо си ти! Поинтересувай се за средните зимни температури в Аляска, и тогава се изказвай!
-3 +3
-0 +3
До коментар #109 от "ХХХХ":
Там лято почти няма , когато заливат бетона , закачат на арматурата проводници с определен ампераж ,който нагрява арматурата като нагревател , това не дава на бетона да замръзне , защото и той се затопля , тока там е почти без пари , и на никой не му пука за изхабената електроенергия . Казвали са ми , че бетона много красиво пушел , и във фургона за отдих , се топлят с печки с реотани дебели колкото показалец на ръка.
-0 +6
До коментар #29 от "Дедо":
Ти остави багера, ама каква гора има на тази нефтена платформа? Още от заглавието трябва да ти стане ясно каква лъжа ни пробетват. В Буханката наистина гори кюмбе, на отработено масло и нафта е.
-2 +1
До коментар #11 от "еш па тоа":
До 11 ком -коя друга можела освен буханка -другарю -в Канада сигурно се движат с камили-русофилите сте толкова наивни -като деца
-4 +4
-1 +0
-5 +5
До коментар #105 от "Тодор":
Между кое, о-в Шпицберген и континента ли? Не знам, не съм чувал. А и филма го бях гледал преди 20 - 25 години. Тогава, със сигурност тунел не е имало!
-0 +0
-0 +2
До коментар #13 от "James":
Всъщност си ги гасят, единствено през някои от най-студените зимни дни може да ги оставят да работят цяла нощ и то ако на следващия ден също ще използват колата, като парното се оставя да работи на макс за да е отоплено купето. Не се гасят само тежките машини, най-вече дизеловите щото там наистина няма палене после, но пък се използва специална нафта която да не замръзва като обикновената!
-0 +3
Е, ако вътре се сложат малко удобства ще е по-добре, но руснаците са си такива -- правят нещата като по спартански разбирания
-1 +6
До коментар #54 от "ИЯО":
С пластификатори.
-0 +1
До коментар #79 от "винкел":
Имам буханка ползвам я ежедневно,само в гората, и няма равна по проходимост,това не е кола за асфалт и града. Независимо от сняг кал в гората си проправям път до всякъде.
-0 +2
-0 +0
До коментар #7 от "Мииии":
Затова ли всеки, който започне да говори за офроуд способности, на кой да е високопроходим автомобил го сравнява с буханката.
-1 +1
-0 +1