6 Април, 2021 13:14 12 750 43

Искате нов, но евтин премиум автомобил: Изчакайте го една година

  • автомобилът на старо-
  • нови автомобили-
  • изгодни сделки

Автомобилите, които губят най-много от цената си през първата година от своя живот

Искате нов, но евтин премиум автомобил: Изчакайте го една година - 1
BMW 5-Series (G30)

Не всеки може да си позволи нова кола, така че търсенето на употребявани автомобили никога няма да изчезне, а най-печелившите сделки се правят в т.нар. премиум сегмент. Това е добре известен факт, но сега едно ново проучване го доказва за пореден път.

Американски експерти анализираха 2.6 милиона продажби на автомобили, направени през периода от август 2020 г. до март 2021 г. Автомобилите, които са участвали в сделките, са произведени година по-рано - от 2019 до 2020-а. Идеята на изследването е да се види кои автомобили губят най-много от цената си като нови.

Според проучването 8 от 9-те автомобила са от т.нар луксозни марки. Това, разбира се, не са най-евтините автомобили на вторичния пазар. Но точно при такива модели амортизационният фактор нанася най-сериозния удар, което ги прави много по-достъпни от новите. Ето и кои са автомобилите, които губят най-много от цената си през първата година от своя живот.

BMW 5-серия

На първо място е BMW Серия 5. За една година моделът е губи средно 36.4% от първоначалните си разходи, което означава, че този бизнес седан поевтинява с около 24 000 долара за първите 12 месеца.

Hyundai Sonata

Корейският седан има подобно представяне. Цената падна с 36,1%, или с 10 000 долара.

Infiniti Q60

През първата година луксозното купе поевтинява с 31%, което означава, че бившият собственик ще загуби 17 000 долара при препродажба.

Infiniti Q50

Можете да спестите много, ако закупите този луксозен седан не нов, а на една година. Тогава цената му пада с 16 000 долара.

BMW 3-серия

Също така е по-добре да закупите BMW 3er на вторичния пазар след една година, тъй като тогава можете да спестите до 15 000 долара.

Mercedes-Benz GLA

Още една луксозна кола, но не седан, а субкомпактно SUV. Моделът губи около 13 500 долара след първата година.

Mercedes-Benz CLA

Същото се случва и с този седан. Една година след покупката колата ще поевтинее с 13 400 долара.

Cadillac XT5

Още един страхотен SUV, който ще спести на бъдещия собственик $ 15 000 за една година.

Ford Mustang

Най-популярният спортен модел в света. Той има много фенове и съответно много обяви за продажба. След една година експлоатация цената пада с 13 000 долара.


Поставете оценка:
Оценка 3.2 от 18 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 БАЙ Х@Й‼

    26 12 Отговор
    Няма да е НОВ ‼
  • 2 Знайко

    34 29 Отговор
    За мен, BMW 3-серия не е премиум автомобил. BMW 3-серия е комплекарски автомобил. Премиум са: BMW 7-серияBMW; 5-серияBMW и Х5-серия

    Коментиран от #4, #5, #6, #41

  • 3 СОя

    39 21 Отговор
    Нормално е бмв-то да поевтинява най-много и да губи най-много стойност, защото боклуците най-много поевтиняват

    Коментиран от #8, #33, #42

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Дария

    14 9 Отговор

    До коментар #2 от "Знайко":

    Напротив, ако баткото който кара тази прекрасна кола не е надарен, ще бъде разкомпресиран много бързо, защото младите момичета си падаме и направо мрем по БМВ-3ка.
  • 6 Бай Шиле

    27 4 Отговор

    До коментар #2 от "Знайко":

    Дискотеката "Сам си дойдох",ул. Гладиатор,гр.Перник.Ела след 22ч. да кажеш,че Гоуф GTI и 3-ката не са премиум.Дискотеката работи със Здравната каса.
  • 7 Bmw

    17 33 Отговор
    BMW e начин на мислене и начин на живот!
    Започнете с минусите сега.

    Коментиран от #17, #24

  • 8 Щирлиц

    17 11 Отговор

    До коментар #3 от "СОя":

    ... освен това гроздето е кисело,нали.

    Коментиран от #10

  • 9 Гн Бенц

    20 1 Отговор
    Повечето автомобили в БГ поскъпват, защото вече са музейна ценност...
  • 10 Японец

    21 13 Отговор

    До коментар #8 от "Щирлиц":

    Защо бе, колега, БМВ-тата си се трошат и са скъпи за поддръжка; какво общо има това с киселинноста на гроздето. Виж, че много млади хора с възможности масово си купуват японки, Волво, Инфинити, Алфа-Ромео и по-свестни френски коли отколкото БМВ-та. Повечето хора искат колата да им върши работа, а не да седи в сервиза постоянно.

    Коментиран от #12, #14

  • 11 Цецо

    27 2 Отговор
    Уж 5-цата казват че е готина кола, може би последната от новите без грозните бъбреци, според мен цената пада не защото е некачествена а защото е надценена при продаване (от БМВ или дилърите им). Но като цяло за 90% от покупките на автомобили няма никакъв смисъл да се купува първа ръка, на 1 година след като двигателя е минал 15-20х. километра и е излязъл от тестовия си период(включително всякакво оборудване което е можело и е сдало багажа през първите 12 месеца позлване и е заменено). Буквално хората които купуват автомобили първа ръка и ги продават 1 година по-късно са тест шофьори на следващите собственици. Търсете такива продавачи :)

    Коментиран от #32

  • 12 Случаен

    12 2 Отговор

    До коментар #10 от "Японец":

    Ти кога си имал та знаеш?

    Коментиран от #15

  • 13 сектант

    6 6 Отговор
    GLA е моята тръпка но да е 220ката дизелякстера
  • 14 Някой

    14 1 Отговор

    До коментар #10 от "Японец":

    Че те волво са с китайски двигатели и даже топ версията на XC90 е с 2.0 моторче. Пежо и ситроен ползват 1.6 принс, който се води съвместна разработка с бмв, рено пък слагат 0.9 и 1.3 моторченца. Само японците може да се каже че стават откъм двигатели, ама те пък 90% грозни и с евтини интериори. Само Мазда са тръгнали правилно.

    Коментиран от #16

  • 15 Японец

    18 2 Отговор

    До коментар #12 от "Случаен":

    Оня ден отдадох 4,000 лева за ремонт на едно, така че, уви, да. Ако искаш да питаш защо съм си го купил, причините са сложни, не е било по доброволен избор :) Имам и японска кола, на която и да искаш няма как да и счупиш нещо. БМВ са супер ако искаш да караш с над 180 по хубави пътища. За нашите условия са скъпа глезотия. Само мое мнение, естествено. Сигурен съм, че има хиляди доволни собственици, да си ги карат безпроблемно!
  • 16 Японец

    8 2 Отговор

    До коментар #14 от "Някой":

    За интериорите спор няма, ама и на БМВ интериорите не са нищо особено освен ако не говорим са най-топ моделите. А японски най-топ модели в БГ няма толкова. Виж интериора на един Лексус ЛС или на топ Инфинити; също хич не е зле. Мазда са супер, да.

    А това, че Волво с с китайски двигатели и много хора ги предпочитат съвсем пък не говори добре за БМВ :)
  • 17 Komapak

    2 2 Отговор

    До коментар #7 от "Bmw":

    А как ще коментираш безспорното първо място по жертви за две поредни години. Мисленето или начина на живот, според теб?
  • 18 Пежо

    10 0 Отговор
    Тая статия да я прочетат собствениците на едногодишни коли,преди да тръгнат да продават.Моите наблюдения са,че се запъват като магаре на мост,и не свалят повече от 10%,а има случаи да искат същите пари,като за нова...

    Коментиран от #19

  • 19 Така е

    16 2 Отговор

    До коментар #18 от "Пежо":

    Така е. Ако питаш мен, само в България съм видял обяви където да пише, че колата е на 200 хиляди километра, КАТО НОВА! На запад на тези километри ги хвърлят, защото ремонта излиза по-скъп от колата! Много интересно как е КАТО НОВА на 200 хиляди километра!
  • 20 небрежнев

    16 0 Отговор
    Продадох личната си кола на 2 год, 22 х.км, с гаранция до 4 год. или 100 х.км, с вкл. сезонни обслужвания за 5 год. на половин цена. Защо? Оказа се, че колата е прекалено скъпа за БГ; не е дизел; няма данъчен кредит; екстрите, които съм включил не се оценяват от пазара. Какво да се направи за да съхраните цената на колата?
    Купете я на фирма или лизинг, за да може да се ползва данъчен кредит; Да е дизел; С минимални екстри, но които се виждат - джанти, дисплей, автоматик, затъмнени стъкла, маломощен двигател; да е модел излязъл последен.
    Ако все пак сте си купили кола по ваш вкус без компромис и решите да я смените, то не я продавайте на вторичния пазар тук, защото в Европа стойността й ще е поне 20% над цената в БГ. Тук масово скъпите коли са или от застрахователни измами, или с катастрофа, или с превъртени километри, което значително понижава цената на вторичния пазар.

    Коментиран от #21

  • 21 Аха

    12 2 Отговор

    До коментар #20 от "небрежнев":

    Мислиш ли, че на запад някой ще купи кола от България, с българин собственик? На цена, на която може да си купи местна?

    Коментиран от #23

  • 22 Гост

    5 1 Отговор
    Браво Ра4к0, я сега добави и колко губи от цената си Тесла, след първата година? После влез тук като гост и почни да хвалиш колко са се вдигнали акциите на Илон.
  • 23 небрежнев

    11 0 Отговор

    До коментар #21 от "Аха":

    Да. Точно това правя вече. Обаждаш се на автокъща и даваш номера на рамата. Те си я проверяват и ти казват цената, която ти я плащат (веднага или като я продадат, което е около 20% над цената в БГ). Караш я там за твоя сметка. Те се занимават с прехвърлянето и документите. Като се върнеш я дерегистрираш в КАТ и общината.
    Говоря за нова кола, купена от официален представител и обслужвана само от него. Цялата информация се пази в ключа (колко пъти си я запалвал, колко пъти е отваряна вратата, свалян прозореца или сипван бензин...) Тази инф. е достъпна за всеки официален дилър на марката и няма значение дали си българин или от марс. Дилърите искат да им я закараш... всичко след това те си правят (проверки, документи) и ти я плащат.

    Коментиран от #25

  • 24 Гост

    9 3 Отговор

    До коментар #7 от "Bmw":

    Така е. Всички ромоланци са с БМВ. От там съдя за начина на мислене и начина на живот на тази марка.
  • 25 Аха

    4 1 Отговор

    До коментар #23 от "небрежнев":

    Да, така съм съгласен. Но все пак купувача, който купува там от тази автокъща, може да направи проверка къде е била колата. Защото, това също излиза, че е внос от България, което също сваля цената, без значение състоянието на колата!
  • 26 антрашпиц

    3 0 Отговор
    Аз ще ги изчакам да станат на 20+,и тогаз да видиш ти ко става...
  • 27 ВъГъЗъ

    5 7 Отговор
    БМВ, а, не, мерси!
    То е като да взема Дачия,
    ама на тройно по-висока цена!!!
  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 КЛАСИКА

    7 2 Отговор
    Както стана с Е60, така ще стане и с това БМВ. Щом цената падне до 10000-15000лв. Бай Ганьо ще си го купи и ще избива комплекси по пътищата.
  • 30 Стоян

    8 0 Отговор
    Ако ще инвестираш крупна сума пари за автомобил, но в същото време не искаш да си много прецакан, най-добре е да си вземеш върнат от лизинг, със сервизна история! Отностно премиум моделите и БМВ, не са лоши автомобили, но са със скъпа за поддръжка и собствениците са наясно, когато си ги купуват и това си е техен проблем, но Ганьо е свикнал да се подиграва и да дава експертно мнение от до за дадена марка, дори и никога да не се качвал в нея и да се притеснява за бай Пешо комшията, като му се счупи БМВ то, какво ще прави!
  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 mancho

    9 1 Отговор

    До коментар #11 от "Цецо":

    Много си прав, Цецо.... само че в България се продават мноооого малко нови коли, и огромна част от хората ги купуват с мисълта, че ще ги карат 5-8 години... поне. Вторичен пазар на 1 до 3 годишни коли, купувани като нови в България, на практика не съществува.
  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Гошо

    7 0 Отговор
    Харесвам баварките но никога не бих си купил, не са това което бяха! Класика беше Е34 истинска 5ца без 524 и 525tdi, сегашните са отчайващи боклуци. Минат ли гаранционният пробег най важното нещо е да се отървете от тях!
  • 35 Японеца

    5 3 Отговор
    Е60 е много разпространен гниещ елемент, пред всеки блок по една, две коли в БГ!
  • 36 Джуган

    11 0 Отговор
    Преди време купих на добра цена Е60 530i от един приятел, който пък я беше купил чисто нова от магазина и редовно я обслужваше в БМВ. Покарах я една година и я дадох на снаха ми, но продължих аз да ѝ я подържам. Вече е на 250 хиляди, колата е чук, перфектна е за дълъг път по магистралата, единствените ремонти досега са по предното окачване защото предницата е тежка, а пътищата у нас знаете какви са. Обслужването и ремонтите не са евтини, така че ако попаднете на необслужван таралясник с превъртян километраж може да си създадете погрешно впечатление за марката/модела.

    Коментиран от #37

  • 37 Притежател

    1 4 Отговор

    До коментар #36 от "Джуган":

    Сподели цената на водната помпа на е60-то.

    Коментиран от #38, #40

  • 38 Джуган

    9 0 Отговор

    До коментар #37 от "Притежател":

    Не съм я сменял, предполагам че е стотина лева. Както казах, проблемите досега са по предницата, 700-800 за макферсони, 2000+ за нова кормилна рейка.
  • 39 Нафарфорий

    1 0 Отговор
    "Премиум", всяка пластмасова цетка и 3-ка стана голяма работа. Ми като нямате пари за нов "премиум", купете си нещо ново евтино, Ленд Крузър V8 примерно, муахахахаааа
  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 41 Ехо

    1 0 Отговор

    До коментар #2 от "Знайко":

    За мен и 5та серия не е премиум ... дали е комплексарски - зависи какви приходи имаш . Ако вземаш достатъчно - едва ли ще мислиш така, ако не вземаш достатъчно - всяка кола е комплексарщина, къде по яко е с градския транспорт....
    Същото е като с дрехите . Като имаш пари ще носиш нови дрехи, по-маркови... като нямаш - ще носиш старите си... ако нямаш пари и се изхвърлиш да си купиш някоя скъпа марка - е тогава е комплексарщина!
  • 42 Голям лос

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "СОя":

    Ако разгледаш малко - ще се окаже че не е точно така!
    1. Цената не е с толкова много по-ниска
    2. Тука сме свикнали да има измама във всичко и дали ще ти продадат ударена и изчукана кола на 1г или такава без проблеми - 50/50....
    3. Лизинг се взема по лесно за нова кола
    4. Дали ще вземеш нещо дето някой иска да се оттърве от него по каквато и да е причина или ще купиш ново на което ти да му избереш екстрите и да знаеш че си първият?
    Мога още да ти изредя - всичките ще са в ползата на новата пред 1,2,3 годишна... на старата единственото предимство е в ниската първоначална цена, след което - додаваш постоянно...
    Тия коли дето са изредени са с много “екстри”. След няколко години неизбежно започват ремонти... сам си прецени колко ти струва заниманието с тези ремонти и дали може да си го позволиш

    Коментиран от #43

  • 43 шифИор

    0 0 Отговор

    До коментар #42 от "Голям лос":

    МНОГО ТОЧНИ аргументи,... и още хвали старо-карай ново.То за това новата кола, независимо от модела в случая,е за предпочитане - от мириса на ново в купето до липса на ремонт и главоболия поне за 3-4 години, и въпрос на избор дали базов модел или за допълнителни екстри . за които ти си знаеш, че ги има и си платил по-скъпо /..Има и това, за какво ти трябва колата , да се хукаш пред познати демонстрирайки просперитет, или кола недеждна и сигурна за работа, примерно по 200 клм дневно