Не всеки може да си позволи нова кола, така че търсенето на употребявани автомобили никога няма да изчезне, а най-печелившите сделки се правят в т.нар. премиум сегмент. Това е добре известен факт, но сега едно ново проучване го доказва за пореден път.
Американски експерти анализираха 2.6 милиона продажби на автомобили, направени през периода от август 2020 г. до март 2021 г. Автомобилите, които са участвали в сделките, са произведени година по-рано - от 2019 до 2020-а. Идеята на изследването е да се види кои автомобили губят най-много от цената си като нови.
Според проучването 8 от 9-те автомобила са от т.нар луксозни марки. Това, разбира се, не са най-евтините автомобили на вторичния пазар. Но точно при такива модели амортизационният фактор нанася най-сериозния удар, което ги прави много по-достъпни от новите. Ето и кои са автомобилите, които губят най-много от цената си през първата година от своя живот.
BMW 5-серия
На първо място е BMW Серия 5. За една година моделът е губи средно 36.4% от първоначалните си разходи, което означава, че този бизнес седан поевтинява с около 24 000 долара за първите 12 месеца.
Hyundai Sonata
Корейският седан има подобно представяне. Цената падна с 36,1%, или с 10 000 долара.
Infiniti Q60
През първата година луксозното купе поевтинява с 31%, което означава, че бившият собственик ще загуби 17 000 долара при препродажба.
Infiniti Q50
Можете да спестите много, ако закупите този луксозен седан не нов, а на една година. Тогава цената му пада с 16 000 долара.
BMW 3-серия
Също така е по-добре да закупите BMW 3er на вторичния пазар след една година, тъй като тогава можете да спестите до 15 000 долара.
Mercedes-Benz GLA
Още една луксозна кола, но не седан, а субкомпактно SUV. Моделът губи около 13 500 долара след първата година.
Mercedes-Benz CLA
Същото се случва и с този седан. Една година след покупката колата ще поевтинее с 13 400 долара.
Cadillac XT5
Още един страхотен SUV, който ще спести на бъдещия собственик $ 15 000 за една година.
Ford Mustang
Най-популярният спортен модел в света. Той има много фенове и съответно много обяви за продажба. След една година експлоатация цената пада с 13 000 долара.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 БАЙ Х@Й‼
13:23 06.04.2021
2 Знайко
Коментиран от #4, #5, #6, #41
13:25 06.04.2021
3 СОя
Коментиран от #8, #33, #42
13:29 06.04.2021
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Дария
До коментар #2 от "Знайко":
Напротив, ако баткото който кара тази прекрасна кола не е надарен, ще бъде разкомпресиран много бързо, защото младите момичета си падаме и направо мрем по БМВ-3ка.13:35 06.04.2021
6 Бай Шиле
До коментар #2 от "Знайко":
Дискотеката "Сам си дойдох",ул. Гладиатор,гр.Перник.Ела след 22ч. да кажеш,че Гоуф GTI и 3-ката не са премиум.Дискотеката работи със Здравната каса.13:39 06.04.2021
7 Bmw
Започнете с минусите сега.
Коментиран от #17, #24
13:39 06.04.2021
8 Щирлиц
До коментар #3 от "СОя":
... освен това гроздето е кисело,нали.Коментиран от #10
13:41 06.04.2021
9 Гн Бенц
13:49 06.04.2021
10 Японец
До коментар #8 от "Щирлиц":
Защо бе, колега, БМВ-тата си се трошат и са скъпи за поддръжка; какво общо има това с киселинноста на гроздето. Виж, че много млади хора с възможности масово си купуват японки, Волво, Инфинити, Алфа-Ромео и по-свестни френски коли отколкото БМВ-та. Повечето хора искат колата да им върши работа, а не да седи в сервиза постоянно.Коментиран от #12, #14
13:53 06.04.2021
11 Цецо
Коментиран от #32
14:00 06.04.2021
12 Случаен
До коментар #10 от "Японец":
Ти кога си имал та знаеш?Коментиран от #15
14:07 06.04.2021
13 сектант
14:09 06.04.2021
14 Някой
До коментар #10 от "Японец":
Че те волво са с китайски двигатели и даже топ версията на XC90 е с 2.0 моторче. Пежо и ситроен ползват 1.6 принс, който се води съвместна разработка с бмв, рено пък слагат 0.9 и 1.3 моторченца. Само японците може да се каже че стават откъм двигатели, ама те пък 90% грозни и с евтини интериори. Само Мазда са тръгнали правилно.Коментиран от #16
14:10 06.04.2021
15 Японец
До коментар #12 от "Случаен":
Оня ден отдадох 4,000 лева за ремонт на едно, така че, уви, да. Ако искаш да питаш защо съм си го купил, причините са сложни, не е било по доброволен избор :) Имам и японска кола, на която и да искаш няма как да и счупиш нещо. БМВ са супер ако искаш да караш с над 180 по хубави пътища. За нашите условия са скъпа глезотия. Само мое мнение, естествено. Сигурен съм, че има хиляди доволни собственици, да си ги карат безпроблемно!14:20 06.04.2021
16 Японец
До коментар #14 от "Някой":
За интериорите спор няма, ама и на БМВ интериорите не са нищо особено освен ако не говорим са най-топ моделите. А японски най-топ модели в БГ няма толкова. Виж интериора на един Лексус ЛС или на топ Инфинити; също хич не е зле. Мазда са супер, да.А това, че Волво с с китайски двигатели и много хора ги предпочитат съвсем пък не говори добре за БМВ :)
14:23 06.04.2021
17 Komapak
До коментар #7 от "Bmw":
А как ще коментираш безспорното първо място по жертви за две поредни години. Мисленето или начина на живот, според теб?15:03 06.04.2021
18 Пежо
Коментиран от #19
16:14 06.04.2021
19 Така е
До коментар #18 от "Пежо":
Така е. Ако питаш мен, само в България съм видял обяви където да пише, че колата е на 200 хиляди километра, КАТО НОВА! На запад на тези километри ги хвърлят, защото ремонта излиза по-скъп от колата! Много интересно как е КАТО НОВА на 200 хиляди километра!16:39 06.04.2021
20 небрежнев
Купете я на фирма или лизинг, за да може да се ползва данъчен кредит; Да е дизел; С минимални екстри, но които се виждат - джанти, дисплей, автоматик, затъмнени стъкла, маломощен двигател; да е модел излязъл последен.
Ако все пак сте си купили кола по ваш вкус без компромис и решите да я смените, то не я продавайте на вторичния пазар тук, защото в Европа стойността й ще е поне 20% над цената в БГ. Тук масово скъпите коли са или от застрахователни измами, или с катастрофа, или с превъртени километри, което значително понижава цената на вторичния пазар.
Коментиран от #21
16:58 06.04.2021
21 Аха
До коментар #20 от "небрежнев":
Мислиш ли, че на запад някой ще купи кола от България, с българин собственик? На цена, на която може да си купи местна?Коментиран от #23
17:04 06.04.2021
22 Гост
17:17 06.04.2021
23 небрежнев
До коментар #21 от "Аха":
Да. Точно това правя вече. Обаждаш се на автокъща и даваш номера на рамата. Те си я проверяват и ти казват цената, която ти я плащат (веднага или като я продадат, което е около 20% над цената в БГ). Караш я там за твоя сметка. Те се занимават с прехвърлянето и документите. Като се върнеш я дерегистрираш в КАТ и общината.Говоря за нова кола, купена от официален представител и обслужвана само от него. Цялата информация се пази в ключа (колко пъти си я запалвал, колко пъти е отваряна вратата, свалян прозореца или сипван бензин...) Тази инф. е достъпна за всеки официален дилър на марката и няма значение дали си българин или от марс. Дилърите искат да им я закараш... всичко след това те си правят (проверки, документи) и ти я плащат.
Коментиран от #25
17:18 06.04.2021
24 Гост
До коментар #7 от "Bmw":
Така е. Всички ромоланци са с БМВ. От там съдя за начина на мислене и начина на живот на тази марка.17:19 06.04.2021
25 Аха
До коментар #23 от "небрежнев":
Да, така съм съгласен. Но все пак купувача, който купува там от тази автокъща, може да направи проверка къде е била колата. Защото, това също излиза, че е внос от България, което също сваля цената, без значение състоянието на колата!18:20 06.04.2021
26 антрашпиц
18:30 06.04.2021
27 ВъГъЗъ
То е като да взема Дачия,
ама на тройно по-висока цена!!!
18:57 06.04.2021
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 КЛАСИКА
20:10 06.04.2021
30 Стоян
20:12 06.04.2021
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 mancho
До коментар #11 от "Цецо":
Много си прав, Цецо.... само че в България се продават мноооого малко нови коли, и огромна част от хората ги купуват с мисълта, че ще ги карат 5-8 години... поне. Вторичен пазар на 1 до 3 годишни коли, купувани като нови в България, на практика не съществува.20:56 06.04.2021
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 Гошо
21:59 06.04.2021
35 Японеца
22:50 06.04.2021
36 Джуган
Коментиран от #37
07:54 07.04.2021
37 Притежател
До коментар #36 от "Джуган":
Сподели цената на водната помпа на е60-то.Коментиран от #38, #40
08:37 07.04.2021
38 Джуган
До коментар #37 от "Притежател":
Не съм я сменял, предполагам че е стотина лева. Както казах, проблемите досега са по предницата, 700-800 за макферсони, 2000+ за нова кормилна рейка.09:25 07.04.2021
39 Нафарфорий
10:43 07.04.2021
40 Този коментар е премахнат от модератор.
41 Ехо
До коментар #2 от "Знайко":
За мен и 5та серия не е премиум ... дали е комплексарски - зависи какви приходи имаш . Ако вземаш достатъчно - едва ли ще мислиш така, ако не вземаш достатъчно - всяка кола е комплексарщина, къде по яко е с градския транспорт....Същото е като с дрехите . Като имаш пари ще носиш нови дрехи, по-маркови... като нямаш - ще носиш старите си... ако нямаш пари и се изхвърлиш да си купиш някоя скъпа марка - е тогава е комплексарщина!
10:54 08.04.2021
42 Голям лос
До коментар #3 от "СОя":
Ако разгледаш малко - ще се окаже че не е точно така!1. Цената не е с толкова много по-ниска
2. Тука сме свикнали да има измама във всичко и дали ще ти продадат ударена и изчукана кола на 1г или такава без проблеми - 50/50....
3. Лизинг се взема по лесно за нова кола
4. Дали ще вземеш нещо дето някой иска да се оттърве от него по каквато и да е причина или ще купиш ново на което ти да му избереш екстрите и да знаеш че си първият?
Мога още да ти изредя - всичките ще са в ползата на новата пред 1,2,3 годишна... на старата единственото предимство е в ниската първоначална цена, след което - додаваш постоянно...
Тия коли дето са изредени са с много “екстри”. След няколко години неизбежно започват ремонти... сам си прецени колко ти струва заниманието с тези ремонти и дали може да си го позволиш
Коментиран от #43
11:03 08.04.2021
43 шифИор
До коментар #42 от "Голям лос":
МНОГО ТОЧНИ аргументи,... и още хвали старо-карай ново.То за това новата кола, независимо от модела в случая,е за предпочитане - от мириса на ново в купето до липса на ремонт и главоболия поне за 3-4 години, и въпрос на избор дали базов модел или за допълнителни екстри . за които ти си знаеш, че ги има и си платил по-скъпо /..Има и това, за какво ти трябва колата , да се хукаш пред познати демонстрирайки просперитет, или кола недеждна и сигурна за работа, примерно по 200 клм дневно14:08 08.04.2021