На вторичния пазар продавачите винаги се опитват да продадат колата възможно най-бързо и с най-висока печалба. Един от триковете да се постигнат тези цели е да се намали реалният пробег на автомобила. Има обаче няколко начина да проверите колко километра всъщност е изминала избраната от вас кола. Те не винаги могат да са ви от полза, защото много от продавачите отремонтират и претапицират почти всичко по автомобила, но все пак е добре да ги знаете.
Ако колата е преминала през ръцете на няколко дилъра, тогава показанията на километража може да не отговарят на реалността. Но можете да определите реалния пробег, като използвате съвременни скенери и специални устройства, налични в оторизираните сервизи, но това често може да се разбере и просто с внимателно наблюдение на определени възли и детайли.

Можете да разберете, че някои манипулации са извършени с километража от изкривените и непасващи числа, но това само в случай, че километражът е механичен, а не дигитален, какъвто вече е на болшинството автомобили на вторичния пазар.
Ако километражът е цифров, ще бъде малко по-сложно. При такива автомобили пробегът се съхранява в паметта на електронния блок за управление (ECU) или в управляващата електроника на различни системи. Скенерите, които събират данни от всички системи на автомобила и създават списък с индикатори за пробег от различни устройства, ще ви помогнат да получите информацията, която ви интересува.
Можете също така да определите пробега визуално. Експлоатацията неизбежно ще повлияе на екстериора и интериора. Ако по корпуса има много драскотини, пукнатини по боята и други дефекти, а фаровете са пожълтели и помътнели, значи пробегът със сигурност е надхвърлил 100 хиляди км.
В салона трябва да обърнете внимание на елементите на тапицерията, волана, подлакътниците, бутоните и седалката на водача. Ако изглеждат изтъркани, а кожата на волана блести, значи пробегът също е минал 100 000 км. Подовото покритие, там където няма стелки, но се стъпва често се износва след 50 000 км.

След 150 хиляди километра пробег, кожата на шофьорската седалка се разтяга и става на гънки. След 200 хил. км гумената подложка на педалите се откъсва по краищата, а таванът и тапицерията по колонките се захабява необратимо.
След достигане на пробег от над 200 000 километра, на предното стъкло ще останат следи, изтъркани от "перата" на чистачките, а на страничните прозорци ще се появят вертикални драскотини.

Ако вратите се разхлабят и станат зле фиксирани, тогава пробегът е достигнал 300 000 км. или колата е претърпяла удар. След 400 000 км, поради умора на метала седалката на водача е частично деформирана.
Тези фактори са достатъчни за определяне на приблизителния пробег на автомобил. За по-подробни данни можете да извършите цялостна диагностика в сервиз. Ако пък имате да добавите нещо по темата, то не се колебайте да го споделите в коментарите. Всяка допълнителна информация ще е полезна за купувачите на употребявани автомобили, които у нас, както е добре известно, са мнозинство.
Коментиран от #48
-7 +129
-28 +80
Коментиран от #13, #39
-3 +107
Коментиран от #45
-6 +105
-21 +47
-3 +65
-6 +62
Търсете си автомобил по стара година за повече пари, там е ключа на успеха . Дай 30 бона и си купи едно Субаро врх 200 коня ++ 2000г от Шваба например и да пише 150 000км и найстина ще е толкова . Ама магарцедеса 2008 с чип за 6000 от Горубляне ще има да мечтаете и впоследствие ревете
-11 +39
А относно информацията в системите - няма вече некадърен специалист който да манипулира само километража. Прави се от край до край.
-0 +50
-8 +51
-17 +47
-5 +53
До коментар #3 от "Видял":
Българина обича да бъде лъган,това е факт.Било на избори,било при покупка на автомобил.Все си мислим че на нас точно ще се падне читавата бройка на 10год и на 130 000 км .Имах приятел ,на джип от магазина навъртя 180 000 за 3 години и при продажбата се застоя- всички му се мръщеха на пробега.Направи го на 120 000 и замина за седмица.
-2 +50
Коментиран от #24, #30
-5 +50
Коментиран от #28
-4 +83
Това,че някои хора тлъстия задник им е залепен на седалката не значи,че на всички хора е залепен. Има и хора като мен, които карат по 10-15 хил на година, предимно извън града. Представете си за града си ползвам краката и колелото.
-6 +62
-0 +48
-2 +29
-9 +5
Гледах в мобилето - всички са до 200 х.
Коментиран от #44
-4 +22
-1 +31
При едни марки нещата се износват по-бързи при други по-бавно.
А фаровете пожълтяват не от километрите а от слънцето
-3 +27
-1 +21
До коментар #14 от "авто":
Кола на дистрибутор, карана само извънградско е по-запазена на 500 хил. отколкото градска кола на 200
-2 +29
-3 +24
Коментиран от #27
-5 +18
До коментар #26 от "Иван":
Аз продадох същата Тойота за 3500 лв. Беше на майка ми купувана нова от тук. Не съм гледал как вървят в германия. Колата вече не ни трябва и исках да я продам бързо.
-5 +6
-6 +9
До коментар #14 от "авто":
Отваряте ютуб канала на "Максим Шелков" и разбирате, че сте гризнали дръФчето..... Единствено нова или купена от познат/приятел, който я е купил нова не е с превъртян километраж. Навремето купих високопроходим автомобил на 7 години и 263 000 километра (35-40 на година) от първи собственик и каран само в БГ. Сещайте се как се правят тези километри у нас, а какво е в чужбина с по-големите разстояния и по-добри пътища.
Коментиран от #55
-3 +8
-4 +14
Коментиран от #33, #56
-2 +22
До коментар #32 от "Радо":
Радо сравнението ти не е правилно!
Тук става въпрос за изминати километри т.е. експлоатация, а не възраст. А от мен да знаеш, че днешните 30годишни са "по-карани" от 50 годишните, така че и с жената и с колата си е на късмет. Успех в избора.
-0 +18
-1 +18
-1 +10
Коментиран от #46
-1 +12
Коментиран от #53
-1 +11
-0 +24
До коментар #3 от "Видял":
прав си ...Един приятел си купи мерцедес 2002 г. от Дупница , естествено , запазен , лъснат измит и т.н. на ...160 000 км. Закара го в София и му направи диагностика и се оказа на ...720 000 км. Е , разбирам от 250 000 да го свалиш на 195 000 или от 200 000 на 160 000 км. , горе долу става , въпреки ,че и това е престъпление ... Но да свалиш от 720 000 на 160 000 това е директно за затвор ...
-1 +17
-0 +12
-2 +9
Коментиран от #49
-0 +5
До коментар #20 от "Д-р Иванов":
Хахахахаха...ти па си намерил къде да гледаш. Ми то това е сборището на най-големите измамници бре, доктореее!
-2 +5
До коментар #4 от "Димитър":
А ти що им вярваш и купуваш-те предлагат и ако ти хареса си се оженил за стара баба с нови зъби
Коментиран от #54
-0 +5
До коментар #36 от "Колев":
Напълно сте прав,Колев.Горе-долу,това е пробегът в Германия и Италия,годишно.Приказките за бабата,магазина и неделята....
Лъжат здраво.Безкомпромисно.Джамбазите пазаруват коли топтан,за автовоз,пакетно.Изобщо не знаят нищо за колата.Проверявайте километражите!Когато се манупулира основният,другите два се нулират.Ако,напр.километраж В или С сочи 6712 км.,значи не е въртян основният.И останалото е донякъде вярно,с много "ако"."Очи гледали,очи плакали" и късмет.
-0 +5
-0 +4
До коментар #1 от "Маг сфетлина":
При бать Боко може ли (ша му фърна
предиборните лв.) ?????
-0 +0
До коментар #43 от "Горчо":
До като чакате у "попа ",получавате :
от востока,запада,севера ,юга от горе ,от долу,
от преде , от заде ,.. . Чакайте си !
-0 +0
Не е купена от търговец.
По дадените описания в статия излиза, че е на няма и 200 000 хиляди.
В случая вярвам на километража.
-0 +0
-1 +0
-0 +5
До коментар #37 от "Баро":
Така де слушаш и какво ще чуеш,като му сложат добавка на маслото,ще чуеш чак като го смениш,а за паветата пак не става трябва дя е силно разхлопана а по-леките луфтове се чуват като повърви повечко,защото тези коли поседяват доста неподвижни,но за тези работи трябва опит,прави са колегите,че повечето е къмет.
-0 +3
До коментар #45 от "Хайл":
От 20+ огледани коли в автокъщи само една беше с реални километри! Похарчени напразно бяха едно 300 лева само в представителствата за да ми правят проверки.
Накрая просто се отказах и си купих нова кола.
-0 +0
До коментар #30 от "qwerty":
Пишеш за високопроходим автомобил. Офродът в Алпите асфалтиран ли е? Защото даа си купя високопроходим автомобил за жълтите павета не е съвсем разумно.
-0 +0
До коментар #32 от "Радо":
Правя го. За изглеждането, изглежда. Ама вътрешния плам е като на 50 годишна, не на 30. Там съм безсилен. Същото е и с автомобилите.
-0 +0
Коментиран от #58
-3 +0
До коментар #57 от "Порно":
Лъжеш за пежо,Това са пълни боклуци.За 300 000км ще изгние на 100% и ще се разпадне????
-0 +0