След като миналата седмица ви информирахме, че от Tesla могат да получат доста солена глоба поради неправилно рециклиране, то проблемите за компанията в Германия не спират. Въпреки, че фабриката в Берлин бе построена доста бързо, тя няма да отвори врати поне до началото на следващата година.
По първоначални планове заводът трябваше да започне производство през месец юли, но с течението на времето нещата се промениха и датата бе насрочена за късната 2021 година. Все още няма официална дата за 2022 година, но от компанията се надяват това да се случи в нейното начало.
Фабриката в Берлин ще е отговорна за направата на Tesla Model Y, която ще се продава в Европа, както и за новите батерийни клетки, които от компанията планират да произвеждат.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 БАЙ Х@Й ‼
Коментиран от #94
13:05 04.05.2021
2 рено ентусиаст
13:09 04.05.2021
3 Пръц
Коментиран от #4
13:16 04.05.2021
4 Хайл
До коментар #3 от "Пръц":
Какво общо имат моргите и собствениците им от къде са ТЕСЛЬО ЕЛЕКТРОГЛУПАФ...нещо и за 2022 няма да тръгне мега,гига,турбо фабриката на мъск...нещо да кажеш или пак ще разтягаш локуми че тъпите немци това,онова...на калпав рук вълната му виновна...Коментиран от #6, #26
13:45 04.05.2021
5 Къде са антиелектриците
Онзи ден ги караха да сменят тръби за чиста вода, че нещо не им било угодно, после ще ги карат да сменят други работи постфактум, след като вече са изградени. Ще направят всичко възможно да скъсат нервите на Тесла, за да дадат време на родното производство. Тесла направо им разказа играта с пето място по продажби от всички видове автомобили в Европа. Плашещо е какво ще постигне модел У.
Коментиран от #10, #11, #15
13:47 04.05.2021
6 Къса памет
До коментар #4 от "Хайл":
Май не помниш че ти казах че Тесла по-бързо ще построят завода, отколкото ще отнеме на бюрократите да издадат един документ за започване на строеж! Ето ти че вече е факт. Завода е построен, документа го няма, за да могат да почнат работа.Коментиран от #8, #9
13:49 04.05.2021
7 :):):):)
Коментиран от #16
13:51 04.05.2021
8 Хайл
До коментар #6 от "Къса памет":
Ти си с късата памет,нали каза че произвеждат вече коли и правят батерии за други коли-КЪДЕ СА????? то колибата на кучето се прави бързо,но кучето кога ще влезне вътре,пък и да се сдобие с малки....ВЪЗДУХАР СИ ТУХЛЬО ЕЛЕКТРОБУДАЛА13:53 04.05.2021
9 Хайл
До коментар #6 от "Къса памет":
Нали документи имаха за всичко,без документи нали не можеха да строят?????....имат дръжки на тесли тухльо13:55 04.05.2021
10 Хайл
До коментар #5 от "Къде са антиелектриците":
Исках да ти дам - но без да искам съм дал + извинявай...да знаеш че си е -13:58 04.05.2021
11 Хо хо хо
До коментар #5 от "Къде са антиелектриците":
Нещата са ясни щом глпците от тесла могат да правят коли то е ясно че всеки може не само че може а може и много по-добри.Ако не седяха Сащ зад него отдавна да е фалирал.Коментиран от #12
14:10 04.05.2021
12 Какво общо има САЩ
До коментар #11 от "Хо хо хо":
При положение че в Европа Тесла модел 3 е на пето място по продажби в Европа? Щом са толкова лоши и скъпи коли защо ги купуват?Коментиран от #14
14:14 04.05.2021
13 Нищо няма
Коментиран от #19
14:15 04.05.2021
14 Хо хо хо
До коментар #12 от "Какво общо има САЩ":
Щото са филмирсни пдали.Болни по Сащ и американското същите които купуват епъл.В Холандия норвегия скандинавия са фанатици на тема Сащ.Неслучайно половината холандия се е пренесла в Сащ т.пи комплексари.Коментиран от #17
14:18 04.05.2021
15 Нищо нищо
До коментар #5 от "Къде са антиелектриците":
Мъска дава малко време за антиелектриците да съберат пари за Тесла! 😂😂14:19 04.05.2021
16 Камикадзе 🛩
До коментар #7 от ":):):):)":
Ми как иначе😁? МарсиЯнците без коли ли да седят? Я, веднага и на тях една ЕВРО програма за еко-джeндъp-аФтомобили. Нали са на ток, нямат нужда от кислород. Бодваш си слънчевия панел и готово. Газ из марсиЯнските камънаци. А изпадналите части от теслите (нали се разпадат в движение) ще попълнят „колекцията” от парчета😁.14:21 04.05.2021
17 Хихи
До коментар #14 от "Хо хо хо":
Те продажбите на Тесла Модел 3 всъщност скачат навсякъде! Много продажби има и в Германия! А да знаеш и руснаците много харесват Тесла! Явно и те са маниаци по САЩ! А, то и от тях има много в САЩ!Коментиран от #18
14:22 04.05.2021
18 Хо хо хо
До коментар #17 от "Хихи":
Ми да колко руснаци умират за Сащ.Колко бяха на Пантера и Метслика 91-ва в Мацкве знаеш ли а тука слушахте Цеца.Точнотака си е.14:25 04.05.2021
19 Тя Тесла ще им сипе да ядат
До коментар #13 от "Нищо няма":
Предния път като и правиха сечено, като се опитаха да забавят доставките на оборудването за производство на модел 3, като опитаха да извият ръцете на Grohmann Engineering, защото Тесла била дребен клиент в сравнение със стогодишните. Тесла тогава купи цялата фирма и сега правят оборудване изключително за тях си.Сега като нищо ще вкара произведени в Щатите и Китай модел У и пак ще си ги продава, но вместо да са произведени в Европа и да оставят стойност, парите просто ще изтичат от Европа, включително Германия.
Коментиран от #20
14:27 04.05.2021
20 Хо хо хо
До коментар #19 от "Тя Тесла ще им сипе да ядат":
Къф китай бе те китайските коли идват в Ееропа точно щото продажбите на тесла не са добри там.Коментиран от #21
14:49 04.05.2021
21 Хихи
До коментар #20 от "Хо хо хо":
Тесла продава добре в Китай, но не могат да губят и европейския пазар! Не могат да спрат да доставят! А в Америка не стигат за техните продажби! И е много вероятно и Модел У да тръгне от Китай! В момента Модел 3 SR+ идва от Китай!14:57 04.05.2021
22 TSLA
15:20 04.05.2021
23 Германците
Що не кажат нещо от Мерцедес, БМВ и Ауди за съкращенията, които стават там... хахаха
Коментиран от #24, #32, #123
15:56 04.05.2021
24 рено ентусиаст
До коментар #23 от "Германците":
Мерцедес са европейското подразделение на китайската компания Гиили.17:01 04.05.2021
25 требе стригане
Коментиран от #31
17:56 04.05.2021
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 12345
21:03 04.05.2021
28 Това са
21:23 04.05.2021
29 Turbo
Коментиран от #36
21:23 04.05.2021
30 оркестър
21:26 04.05.2021
31 Хайл
До коментар #25 от "требе стригане":
Дреме им на грездея на руснаците за теслатаКоментиран от #34
22:28 04.05.2021
32 Хайл
До коментар #23 от "Германците":
Като гледам 98% са тесли в европа 🤣🤣😄😄🤣🤣ти нормален ли си?????? Данните са от тесла,мъск и ютуб нали ???? Ти не си и 1,5 волтов а 0,4-0,3 и скъсил някъде🤣🤣🤣🤣руснаците и те обичали тесла 🤣🤣🤣🤣🤣Коментиран от #33
22:32 04.05.2021
33 Turbo
До коментар #32 от "Хайл":
Днес е тъжен ден за наш тесльо.Ля горкият бетон за една нощ,плете арматура светкавично.Монтира ударно мега гига преси за леене под налягане.Пусна предсрочно производството на Тесла Y и новите батерии с живот от 2 милиона километра.И завода пак не става и не става за една година и туито.Заслужава орден да му закачи Афрото "Теслъ" първа степен с позлатена дръжка!Коментиран от #37, #38, #46
22:47 04.05.2021
34 требе стригане
До коментар #31 от "Хайл":
Не на рушняците на немците им дреме за Сев Пот 222:48 04.05.2021
35 Трябва да си доста наивен
23:15 04.05.2021
36 Предишния коментар беше до тебе
До коментар #29 от "Turbo":
То вече няма смисъл да ти се обяснява. Така или иначе схващаш на третия месец. След още няколко месеца ще разбереш че съм говорил, че Тесла по-бързо ще построи завода в Берлин, отколкото германците да му дадат екологично одобрение и съответно окончателното разрешително за започване на строеж. Прав ли излязох? В Китай построиха ли завода за една година? В Тексас ще го построят за една година? Тоест проблемът не е в строежа, а е политически.Коментиран от #40
23:20 04.05.2021
37 Абе чушкопек
До коментар #33 от "Turbo":
Помниш ли когато Тесла започна да строи завод за батерии в Берлин? За колко време ще го построи? Защото вероятно екологичното разрешително ще важи и за него. Ще го построили за по-малко от година? Пак се изложи!Коментиран от #39
23:26 04.05.2021
38 Хайл
До коментар #33 от "Turbo":
А аз се чудя защо реки,езера и язовири вдигнаха нивото а то било щото мъск не може да отвори турбо,гига,мега и още какъв завод и тесльо тесларев реве 🤣🤣🤣🤣 сигурно руснаците ако обикнат повече тесла може и да има файда🤣🤣🤣🤣07:57 05.05.2021
39 Turbo
До коментар #37 от "Абе чушкопек":
Чете ли статията тесльо?Пише ли края на 2021 г. за край на строителството?Значи начало на работата януари 2020 г. и край декември 2021 г. Начало на производството 2022г.Както и да ги смяташ са минимум 2(две) години.Като са строили в нарушение на германските закони,сега ще се наложи да събарят и поправят това,което не отговаря на строителните стандарти.Пак се измяташ и прехвърляш вината,само и само да не признаеш грешката си.Коментиран от #52
08:50 05.05.2021
40 Тодоров
До коментар #36 от "Предишния коментар беше до тебе":
В Германия законите се спазват.За нарушителите на закона има огромни глоби,съд и затвор.Без екологична оценка за въздействието върху околната среда не издават разрешение за строеж.Без таково разрешение строеж не се започва, защото глобите са огромни,ще те осъдят без проблем за отрицателно време.В Германия ще построиш нещо без разрешение когато ти си видиш ушите без огледало.Това може да се случи само в корумпирани държави като България.Вероятно Тесла са нарушили строителните норми и срокове за строеж и от там им идват проблемите.Ще почакат още докато получат разрешение за въвеждане в експлоатация и започнат с производството на електромобили.Работил съм в строителството в Германия и знам за какво става въпрос.Коментиран от #41, #42
09:44 05.05.2021
41 Може да провериш навсякъде
До коментар #40 от "Тодоров":
Тесла все още няма екологично разрешително! Ти си приказвай каквото си искаш! Колкото и парадоксално да е, сбъдна ми се пророчеството, че завода вече е готов, но Тесла все още няма окончателно разрешително за започване на строеж. Засега използва вратичка в закона която и позволява да строи с временни разрешителни за всеки етап. Обаче дори и временните разрешителни им бавят и в миналата седмица ги глобиха 50 000 евро, защото бяха си направили водопровода за чиста вода в завода за батерии, преди да им излезе разрешителното. Даже еколозите ги накарали да сменят тръбата, защото разбираш ли ако се спука водопровода за питейната вода, щял да направи екологично замърсяване. Смяташ ли докъде са паднали, само и само да ги забавят!11:38 05.05.2021
42 Посочи ми грешката?
До коментар #40 от "Тодоров":
Да съм твърдял някога и някъде че Тесла в Германия ще заработи за по-малко от година и половина? Посочи къде? Спорът беше дали е възможно заводът В Китай да е построен, заработил, че даже и изкарал продукция в една и съща календарна година?Възможно ли е заводът в Тексас да заработи за 12 месеца от първа копка? Притесненията ви бяха, че ако стъпиш на 27-я ден в бетон, няма да е стегнал и ще потънеш. Както и машина, поставена върху два метра дебел бетонен фундамент, щяла да го огъне, ако я поставят на втория ден и да потъне в него. Ако имаше свестен интернет да изгледаш поне един клип как върви строежа, щеше да те е срам от три четвърти от нещата, които си написал.
Сега тръгна да се оправдаваш с бюрокрацията в Германия. По същата логика, още пет години може да не им издадат необходимите документи, въпреки че голяма част от завода е построен и може да почва работа.
Коментиран от #43
12:05 05.05.2021
43 Turbo
До коментар #42 от "Посочи ми грешката?":
Гига турбо мега завода в Берлин няма да заработи по рано от две години,тесльо колкото и да ми се извърташ.Кажи сбърках и да приключваме спора.Не е срамно да си признаеш.Коментиран от #44, #45
14:08 05.05.2021
44 Сбърка мястото
До коментар #43 от "Turbo":
В Тексас за който говорихме 3 дни, гледахме клипове, коментирахме колко време се изливат фундаментите му и за колко време след изливането на последния етап на фундамента монтираха ГИГАпресата тежаща 420 тона, а ти не разбра че не е в Германия, за колко време ще бъде построен?Да се обзаложим ли ЗА КОЛКО ВРЕМЕ ТЕСЛА МОЖЕ ДА ПОСТРОИ ЗАВОДА?
Вече провери ли ЗА КОЛКО ВРЕМЕ ТЕСЛА ПОСТОИ ЗАВОДА В КИТАЙ?
Никога не съм твърдял, ще завод в Германия може да се построи за година. НИКОГА! Попитах те кога и къде съм твърдял подобно нещо? Предвид бюрокрацията, дори Илон Мъск който винаги дава нереалистични срокове, сам даде година и половина след обявяването на мястото. Половин година по-късно даде срок за 10 месеца до започване на производство в Тексас, въпреки че завода е мнооооого по голям - ТЕРЕФАБРИКА. Правиш ли разлика?
14:30 05.05.2021
45 Да не се направиш на разсеян
До коментар #43 от "Turbo":
Отделно ще питам. Може ли без това да построи завод за една година или не може. Не всеки завод разбира се.Коментиран от #47
14:38 05.05.2021
46 Гост
До коментар #33 от "Turbo":
хахахаххаа сигурно защото е плел арматурата на една кука, а по закон е трябвало да я плете на две куки хахахахаха14:50 05.05.2021
47 Turbo
До коментар #45 от "Да не се направиш на разсеян":
За една тесларска година може да се построят даже два завода на Тесла.Начало на строежа на Гига Берлин януари 2020.Получаване на разрешително за ползване края на 2021.Започване на производство евентуално ако им разрешат началото на 2022 година.Смятай колко години са.Коментиран от #48, #50, #51
15:11 05.05.2021
48 Гост
До коментар #47 от "Turbo":
Мъск брои по марсианския календар.15:41 05.05.2021
49 Вие
Коментиран от #124
16:13 05.05.2021
50 Питам
До коментар #47 от "Turbo":
За Тексас, не схващаш ли вече месец смисъла на въпроса? Поне разбра ли че това е различен завод?16:59 05.05.2021
51 Хихи
До коментар #47 от "Turbo":
Последна новина, тухльо. Икономическия министър на областта където се намира фабриката, казва че няма закъснение и незнае откъде е излязла тази новина. Фабриката ще отвори навреме!18:39 05.05.2021
52 Хайл
До коментар #39 от "Turbo":
Дори фурнаджийската лопата е с 2 страни,наш тесльо е като чеверме-само се върти🤣🤣🤣Коментиран от #53
20:52 05.05.2021
53 Turbo
До коментар #52 от "Хайл":
След рекордната глоба от 14,5 милиона $ на Афрото ще му излезе по изгодно да събори недостроената фабрика в Берлин и да засади гората хахахахахаха така е като не спазва строителните изисквания сега ще ближе рани хахахахахаКоментиран от #54
21:07 05.05.2021
54 Ти кога ли си разбрал нещо?
До коментар #53 от "Turbo":
Само ти можеш да направиш взаимовръзка между две напълно различни събития или факта. Какво общо има фабриката в Тексас или глобата от 14 милиона със Фабриката в Берлин?Обаче пък много удобно пропускаш въпроса за колко време ще си построи фабриката в Тексас и за колко време беше построена фабриката в Китай? За стотен път питам и отговор не получавам? Само разни неадекватни причинно-следствени връзки като тази с глобата и завода.
Коментиран от #56, #57
21:55 05.05.2021
55 Пророк
10:28 06.05.2021
56 Този коментар е премахнат от модератор.
57 Turbo
До коментар #54 от "Ти кога ли си разбрал нещо?":
Къде в статията видя да се споменават заводите в Тексас и Шанхай?Някъде в мой коментар да виждаш Тексас или Шанхай? Статията и спора е за Гига Берлин тесльо.За да избягаш от загубения от теб спор сега ми се отмяташ и насочваш спора както на теб ти удобно краставичарю.Прочети пак заглавието на статията,там е отговора.Гига Берлин построен за повече от две години, тесльо.Коментиран от #61
12:14 06.05.2021
58 1234
13:41 06.05.2021
59 Хихи
15:17 06.05.2021
60 Хихи
15:20 06.05.2021
61 Ти да видиш
До коментар #57 от "Turbo":
Значи В статията за Тексас ти три дена не разбра че става въпрос за Тексас и през цялото време говореше за Берлин, въпреки че в продължение на тези три дни ти пуснах девет клипа на които с големи букви пише Тексас или Остин, дори без да ги отваряш. Написах ти черно на бяло, че говорим за Тексас и дори ти се подиграх като написах GPS координати, а на четвъртия ден ти като се усети ми каза, че през цялото време си говорил за Берлин, но виждаш ли в тази статия аз нямам право да питам за Тексас, така ли?Все още не се усещаш че за десети път те подигравам, че Тесла може да построи завод по-бързо, отколкото германските чиновници да издадат един документ и за срам и резил фабриката вече е готова, но няма как да им издадат разрешително за ползване, при положение че все още нямат окончателно разрешително за започване на строежа. Колкото и да парадоксално да звучи, най-вероятно двата документа ще бъдат с една и съща дата.
И както винаги се задълбаваш в семантиката и вадиш думите от контекста. Първоначалния спор беше дали Тесла може да строи достатъчно бързо заводи, ако наистина може да продава 20 милиона автомобила през 2030 година. Е може или не може? Както виждаш фабриката в Германия е изключение от правилото, а всички други заводи се строят за година.
Коментиран от #62, #63, #64, #65, #67, #71
16:09 06.05.2021
62 Този коментар е премахнат от модератор.
63 Този коментар е премахнат от модератор.
64 Този коментар е премахнат от модератор.
65 Този коментар е премахнат от модератор.
66 Хайл
Коментиран от #68, #69
16:30 06.05.2021
67 Хайл
До коментар #61 от "Ти да видиш":
Срам и резил е за африканчо че освен измамник е УНИЩОЖИТЕЛ НА ПРОРОДАТА,ТРОВИ ХОРАТА С "БАТЕРИИТЕ" УЖ ГИ РЕЦИКЛИРА а изпуска замърсени води в реката,"работниците" ходят до ВЪНШНИ ТОАЛЕТНИ С ТУХЛИ ЗА СТЪПВАНЕ И ПОЛЗВАТ ВЕСТНИЦИ ЗА 00-ХАРТИЯ...СРАМ И РЕЗИЛ Е ДА СЕ ДАДАТ РАЗРЕШИТЕЛНИ...да събаря и залесява иначе ще му натъпчат зарядните с кайма както в Мюнхен...ти ТУЛЬО ЕЛЕКТРОПИТЕК не разбра ли че тесла НЯМА БЪДЕЩЕКоментиран от #70
16:40 06.05.2021
68 Хихи
До коментар #66 от "Хайл":
Пич тази статия е за такива като теб да я разнасят, напред назад! Зарядните Йонити също излизат доста евтино, но с месечен абонамент! Цената е вдигната, без абонамент, за да има малко ограничение на зарядните! Зарядните на Тесла в Германия е 30 цента на кВч! Това е и на Йонити, но с абонамент!Коментиран от #79
16:43 06.05.2021
69 Ти като прочете, разбра ли какво чете?
До коментар #66 от "Хайл":
Колко пъти ви казвам като четете да четете с разбиране? Статията за която си дал линк, дава обяснение защо германците предпочитат и ще продължат да предпочитат да си купуват Тесла пред останалите марки. Зареждането за едно евро на бърза зарядна станция е само една от причините. Цитат от статията: "Сметките обаче показват, че ако собственик на електрически Opel Corsa избере бърза зарядна станция, това ще му излезе по-скъпо, отколкото да използва стандартна версия на модела. В случая версията на ток се нуждае от 16 кВт за изминаване на 100 км и това ще струва 16 евро. "Ако този собственик изминава по 100 хиляди километра годишно като Дизела баничарката, за година ще дава по 16 хиляди евро за зареждане. Баничарката на дизела е на половин милион километра за последните пет години и щеше да му струва 80 000 евро за ток.
Цената на зарядните на Тесла 32 евроцента, тоест щеше да му струва 25 600 евро и да спести 54 400 евро само от зареждане за пет години. Да не мислиш, че германците са глупави като вас и не могат да си направят сметката? Друга марка може да избере някой, който не върти много километри и зарежда предимно в къщи.
Коментиран от #77
17:02 06.05.2021
70 Нито едно от тези които написа
До коментар #67 от "Хайл":
Не е факт а са твои измишльотини! Те няма да спрат Тесла, но никой не ти пречи да вярваш и в това!17:04 06.05.2021
71 Turbo
До коментар #61 от "Ти да видиш":
Мятай се колкото искаш тесльо тлупав.Истината излезе колкото и да отричаш.Ако се спазват правилата на строителството ,завод за година не се построи.Виж статията посочена от Хайл.Там пише "сградите на Гига Берлин са недостроени..."Има ли построен завод за година?Няма.Спора от тук нататък е излишен.
Коментиран от #72, #73, #76
17:06 06.05.2021
72 Време дай
До коментар #71 от "Turbo":
За колко време е построен завода в Китай?17:08 06.05.2021
73 Време дай
До коментар #71 от "Turbo":
За колко време ще бъде построен завода в Тексас?17:09 06.05.2021
74 Време дай
17:10 06.05.2021
75 Три отделни въпроса за да ги видиш
Коментиран от #78
17:11 06.05.2021
76 Четвърти въпрос
До коментар #71 от "Turbo":
Него го задавам за трети път. Кога и къде съм твърдял, че Тесла ще построи заводът в Германия за по-малко от година и половина, тоест преди Юли 2021 година? Не ти ли омръзна да лъжеш и да те хващат?За година БЕШЕ построен завода в Китай. Още ли смяташ че е невъзможно?
Коментиран от #81, #82
17:21 06.05.2021
77 Turbo
До коментар #69 от "Ти като прочете, разбра ли какво чете?":
Пак са ти грешни сметките.Електромобила е два пъти по скъп от нормална кола.Ако Дизела даде 40 х.лв за лекотоварна кола, същата електрическа ще е 80 х.лв.Кога ще минеш 100 х.км с електромобил за година,като има да видиш по зарядни станции.Лекотоварна електричка натоварена ще ти гори поне 25 Квч/100 км.Ако зарежда за 1 евро идва 50лв/100 км.Ако зарежда на 0,32 евро ще излезе 16лв/100 км разход.Дизела кара на 10лв/100 км разход цитирам по памет.Каква е равносметката:
Набутване с 40 х.лв. от цената,после висене по зарядни и плащане на скъпа енергия.Бегом към ливадата тесльо.
Коментиран от #83
17:27 06.05.2021
78 Turbo
До коментар #75 от "Три отделни въпроса за да ги видиш":
Не желая да споря по тези теми.Спора беше за Берлин и приключи.В безмислени спорове не желая да участвам.Колко пъти трябва да ти го повторя?Коментиран от #80
17:31 06.05.2021
79 Хайл
До коментар #68 от "Хихи":
Сериознооооо ама наистина лииии моите очи отдавна виждат как се вдигат цените за разлика от твоите които "четат статистиките" на мъск....аз на арук си ли разправям че безплатен обяд НЯМА особено при мъск-пуска ти аванта и ти вдига потника после щото си електропитек дето не мислиКоментиран от #86
17:33 06.05.2021
80 Хайл
До коментар #78 от "Turbo":
На глупав човек акъл се не дава,че с глупоста си се качва на главата...нека си стои неук 👍17:35 06.05.2021
81 Хайл
До коментар #76 от "Четвърти въпрос":
Ти твърдеше че след първата копка до една година ЩЕ произвежда тесли и батерии за други коли....и пак се извърташ както винагиКоментиран от #84
17:38 06.05.2021
82 Turbo
До коментар #76 от "Четвърти въпрос":
Това го твърдеше ти тесльо в предишни теми.Първият спор започна лятото на 2020.Не помня точно кой го започна,но по едно време и аз се включих.След като не успях да те убедя се отказах.След това този спорт беше многократно подновяван.Ето сега излиза потвърждение за забавяне на строителството,тесльо.Ако всичко се строи както трябва,когато се спазват всички законови изисквания и се спазват сроковете за строителство както изисква технологията, строителство за година е невъзможно.Ако претупваш работата,ако не с спазваш законите и технологията за строителство се строи бързо,но некачествено.Китайците построиха Ковид болница за седмица, защото беше нужна,без да се стремят сградата да е качествено построена.Коментиран от #85, #87
17:44 06.05.2021
83 Ти като прочете, разбра ли какво чете?
До коментар #77 от "Turbo":
В случая говорим за избора на МАРКА ЕЛЕКТРОМОБИЛ.Както казах, цената на зареждане е само първата причина. Ти много правилно отбеляза и ВРЕМЕТО ЗА ЗАРЕЖДАНЕ. Няма електромобил, който да зарежда по-бързо за единица пробег, няма и такъв, който да мине повече с едно зареждане, което пък може да стане в къщи на ниска цена.
Освен това, Дизела кара бавно и не товари Кадито, значи че ще мине с електричките повече километри с едно зареждане, отколкото дава производителя.
17:45 06.05.2021
84 Къде и кога
До коментар #81 от "Хайл":
Съм твърдял че завода в Берлин ще започне работа преди юли месец 2021 година? Давай цитат и линк?17:47 06.05.2021
85 Май забрави, а?
До коментар #82 от "Turbo":
Спорът беше дали завода в Китай е бил построен за една година. Радев категорично обяви, че този срок е невъзможен, защото трябват от 2 до 3 години. Когато му дадох линк за първа копка, каза че има някаква измама и това е невъзможно. Затова и тебе те питам. Възможно ли е в Китай заводът да е бил построен за една година?17:56 06.05.2021
86 Хихи
До коментар #79 от "Хайл":
Мишо, аз цените ги чета от където трябва, ти си ги чети по твоята библия! Цените са такива!18:10 06.05.2021
87 Сроковете
До коментар #82 от "Turbo":
И какво общо имат физическите закони от които зависят строителните технологии за чието спазване говориш и юридическите закони заради които е забавено строителството в случая?Тесла все още няма екологично одобрение. За какво неспазване на технологията говориш, като това одобрение трябва да се издаде ПРЕДИ ПЪРВА КОПКА, както става във всяка една нормална държава. Ако трябваше да чакат бюрократите да се натуткат, все още нямаше да са започнали и дървета да секат. Но от Тесла ВЕЧЕ СА СПЕСТИЛИ година и половина и ЧАКАТ БЮРОКРАТИТЕ. Строителите ще са готови в срок. Няма да се учудя, даже и завода за батериите да стане преди да бъде издадено екологичното одобрение. А той трябваше да бъде завършен година след като заработи завода, защото строителство му започна 2021година. Така че въобще не става въпрос за спазване на технологии.
Коментиран от #88
18:13 06.05.2021
88 Turbo
До коментар #87 от "Сроковете":
Ако ти тесльо някога някъде беше построил нещо щеше да знаеш отговорите и нямаше да ми задаваш ипът въпроси.Коментиран от #89
18:22 06.05.2021
89 Този коментар е премахнат от модератор.
90 Turbo
До коментар #89 от "Отговори де":
Ако ти отговоря,това означава да подновим спора отново.Аз не желая да споря с теб на тази тема,защото резултата пак ще е същия т.е. никакъв.Приятна вечер тесльо.19:30 06.05.2021
91 Какво можеш да кажеш друго
Първа копка на обекта 7 Януарири 2019
https://m.fakti.bg/technozone/353468-tesla-zapochna-stroitelstvoto-na-gigafabrika-v-kitai
На 14 октомври започва производството, тоест завода е ПОСТРОЕН и даже оборудван, а работниците са наети и обучени
https://m.fakti.bg/technozone/412743-parvata-kitaiska-tesla-izliza-ot-zavoda-na-14-oktomvri
На 30 Декември първите 15 произведени автомобили са предадени на собствениците си.
Какво можеш да кажеш повече, освен да признаеш, че Тесла МОЖЕ да построи завод за година, ако не и пречат умишлено, целенасочено и преднамерено! В Германия не става въпрос за строителни технологии, а за МРЪСНА ПОЛИТИКА. Могат да го забавят, но не могат да го спрат. Дори след 3 години, щат не щат ще трябва да му дадат разрешителното.
Коментиран от #98
20:06 06.05.2021
92 Този коментар е премахнат от модератор.
93 Този коментар е премахнат от модератор.
94 гост
До коментар #1 от "БАЙ Х@Й ‼":
Ледът го пукат германците с тяхната олигофренска администрация и обсъждания. Там се прави комисия за преместването на една крушка, идиотско е. Има ли проблеми в САЩ, Китай, май не. Но в Германия има, макар Тесла да наля най-голямата сума при тях.Не им дават разрешения, на които са отговорили още преди половин година. Сигурен съм, че Тексас ще заработи преди Берлин, точно заради закостенялото мислене на немците.Коментиран от #96
07:20 07.05.2021
95 гост
Коментиран от #97, #99
07:23 07.05.2021
96 Този коментар е премахнат от модератор.
97 Май не схващаш идеята
До коментар #95 от "гост":
Да си призная, абсолютно същите мисли ми минаха и на мен, когато обявиха че ще правят завод в Германия. Още тогава беше сигурно, че няма да оставят Тесла да дойде и да съсипе най-важната им промишленост с един замах. Обаче когато обявиха окончателното местоположение на фабриката ми светна червената лампичка.От икономическо отношение това беше най-неподходящото място, но беше поредният гениален маркетингов ход. Да построиш завод в столицата на Германия при положение, че германските производители се чудят къде в третия свят да си построят фабриките, а освен това да избереш провинцията с най голямата бюрокрация(Бранденбург), която отложи отварянето на летището на столицата цели 10 години, дори за две години, ако отвори ще е поредното доказателство как се справя Тесла с предизвикателствата от всякакво естество.
Пълната противоположност на Volkswagen, които за 4 години не успяха дори местото на завода да изберат, а Тесла за три години ще построи 3 завода и вероятно ще започне четвърти в Индия още тази година.
Освен това, ще затвори устите на чушкопеците, който постоянно обясняват колко замърсяващо е производството на батерии, като ги произвежда във вододайната зона на столицата на Германия, където еколозите имат пълната власт и гледат всичко под лупа. Ако те му разрешат да произвежда батериите си там, тази опорна точка ще бъде зачеркната и ще има неопровержимо доказателство, че производството на батерии не замърсява околната среда. Особено по
09:41 07.05.2021
98 Тодоров
До коментар #91 от "Какво можеш да кажеш друго":
Етапи в строителството1 Проучване и проектиране
2 Съгласуване и одобрение на инвестиционния проект
3 Разрешаване на строителството
4 Строителство
5 Завършване на строителството и разрешение за ползване
От 7 януари до 14 октомври са дейностите по точки 4 и 5 от етапите в строителството.Времето за извършване на дейностите по точки 1,2,3 защо не го включваш?Това време е по-дълго от самото строителство в правова държава като Германия.Там са такива перфекционисти,биха се хванали и за най-дребното нещо,ако нарушава закона.Затова там всичко става малко по-бавно.Китайците са факири в строителството.Там се изграждат сгради за дни,като строят по няколко етажа на ден.Това става с грубо нарушаване на нормите и правилата в строителството.Това нещо в Германия няма как да се случи.
12:16 07.05.2021
99 Turbo
До коментар #95 от "гост":
Започна да пишеш с два ника за подкрепа хахахахах браво тесльо гост хахахахаха пак си се напушил и започна с пророчестватаКоментиран от #101
13:45 07.05.2021
100 Е така де
За строителството в Тексас Какво ще кажеш? Как така там им дават разрешителното за строеж още преди да са започнали строежа, както се прави навсякъде другаде по света с изключение на Германия? Как така минаха точка 1 2 и 3 само за месец-два?
Коментиран от #102
20:14 07.05.2021
101 Лай си
До коментар #99 от "Turbo":
Не ми пречишКоментиран от #108
20:15 07.05.2021
102 Тодоров
До коментар #100 от "Е така де":
По отношение на строителството си абсолютен лаик.В момента строителството на Гига Берлин е на етап 4 строителство.В Германия без строително разрешение не може да се строи,което издават след екологична оценка на околната среда.Според теб "зелените" как успяха на два пъти да спрат строежа?Подават жалба в съда и атакуват екологичната оценка.Първият път спряха сеченето на дърветата,вторият път причината бяха змиите.АкоТесла нямат екологична оценка и разрешение за строителство тогава какво "зелените" атакуват в съда?Временно разрешение за строителство не съществува като документ в строителните книжа.Разрешението за строеж се издава за определен срок, обикновено е 5 години.Ако до 3 години не започнеш строежа,трябва да си извадиш ново разрешение за строителство.
В момента на Тесла им предстои да се преборят за разрешение за ползване,което при наличие на пропуски няма да получат скоро докато не оправят всичко.
Последно.Времето за извършване на всички етапи в строителството от 1 до 5 в зависимост от големината на сградата или сградите е до 5 години според разрешението за строеж.Не разбрах защо пропускаш етапи от 1 до 3 във времето за строеж.Проучване на терена не правят ли?Геологическо проучване няма ли? Инженерно архитектурно проектиране не правят ли?Строителите без чертежи ли работят?Пропускаш част от строителните работи без които не може.
22:40 07.05.2021
103 Дрън-дрън
"Tesla купи терен край Остин за новата си американска фабрика"
Там пише:
"Koмпaниятa нa Илoн Mъcĸ ĸyпyвa 2 100 aĸpa зeмя, зa дa пocтpoи фaбpиĸaтa. Πoнacтoящeм зeмятa e зaeтa oт плoщaдĸa зa дoбив нa пяcъĸ и чaĸъл, нo Теѕlа ĸyпyвa тepeнa зa мaлĸo нaд 5 милиoнa дoлapa, ĸoeтo cтaвa яcнo oт зaявлeниe дo oфиc нa мecтнитe влacти.
Caйтът cъoбщaвa oщe, чe cтpoитeлният eĸип нa Теѕlа вeчe ce гoтви дa cтpoи нa мяcтoтo, ĸoeтo e близo дo лeтищeтo в Ocтин.
Πoĸyпĸaтa нa тepeнa oбaчe вce oщe нямa oдoбpeниe oт вcичĸи мecтни влacти. Cтpoитeлcтвoтo нa нoвaтa фaбpиĸa нa Теѕlа ce oчaĸвa дa зaпoчнe пpeз тpeтoтo тpимeceчиe нa 2020 г., cлeд пoлyчaвaнeтo нa вcичĸи oдoбpeния"
Избора на локация е направен на 19 Юни 2020. На кой етап са в момента и за колко време са минали първите 3 етапа и са започнали четвъртия? Кога да очакваме завъшването? 19 Юни 2025 година? Наистина някой от нас е лаик и от километри си личи кой!
Коментиран от #105, #106
08:39 08.05.2021
104 Друга статия
"Все още се чака екологичното одобрение (ОВОС) на фабриката от провинция Бранденбург.
В момента Tesla изгражда завода на свой риск - на базата на няколко по-ранни одобрения. Компанията е подала молба заводът да започне производство през юли 2021 г. Тази дата обаче сега може да бъде отложена."
Отново си лаик, нали? В съда еколозите оспорват временните разрешителни за строеж, които се издават без ОВОС.
08:52 08.05.2021
105 Този коментар е премахнат от модератор.
106 Този коментар е премахнат от модератор.
107 Аман от инженери професори тук
И въобще не е нужно да си строителен инженер за да разбереш смисъла на "на 19 юни 2020 година Тесла избра място за новата си фабрика но още не е купила земята"
Ако толкова държиш на думите си, кажи предположения колко време трябва за всяка една от стъпките. Колко месеца след покупка на терена може да се стигне до започване на строителството. И понеже не съм строителен инженер, какво В крайна сметка е "започване на строителството"? Заравняване на терена? Първа копка за фундамент? Кога започва четвъртата стъпка от твоя списък и колко време след покупката на терена?
Коментиран от #110
10:27 08.05.2021
108 Хайл
До коментар #101 от "Лай си":
Лаещия си ти,нищо съществено не си писал,дори и твои думи нямаш освен никовете ти....много думи,празни без смисъл...тухльо нагълКоментиран от #109, #111
10:43 08.05.2021
109 Не може всички да са гении като тебе
До коментар #108 от "Хайл":
Толкова много "факти" си споменал, че нямаш стигане. И 99,9% от тях нямат никаква връзка с темата, а са само обиди към събеседниците. Днеска по темата ще кажеш ли, или ще продължаваш да джавкаш като паленце, докато останалите водят разговори ?11:16 08.05.2021
110 Тодоров
До коментар #107 от "Аман от инженери професори тук":
Знам немски,че и англииски.Информацията е от първа ръка.Работил съм в Германия,вадил съм екологична оценка и строително разрешиние.Без тези документи не може да се строи.Германците са запетайкаджии и не допускат нарушаване на закона.Никой не смее да наруши закона,защото глобите са солени.Тесла защо отнесе 14,5 милиона долара глоба?Защо спираха строежа на няколко пъти?Твоите аргументи са от агенция "една жена каза".На табуретката в краката си да бях обяснил досега щеше да разбере досега.
Коментиран от #113, #114, #115
11:44 08.05.2021
111 Turbo
До коментар #108 от "Хайл":
Хайл,наш тесльо си намери майстора хахахахахаха запушиха му голямата уста хахахахахаха и млъкна хахахахахахаКоментиран от #112
14:04 08.05.2021
112 Хайл
До коментар #111 от "Turbo":
😉👍👍👍14:31 08.05.2021
113 Този коментар е премахнат от модератор.
114 Хайл
До коментар #110 от "Тодоров":
Тодоров,бъркаш агенцията,там е агенция мъск му се обади...не се мъчи да му обясняваш,нека си ходи троЗ по цялата глава14:51 08.05.2021
115 Браво!
До коментар #110 от "Тодоров":
Щом знаеш немски ще черпим от източника. Кажи как са на немски. Термините екологично разрешително ОВОС, временно разрешително за строителство, и окончателно разрешително за започване на строеж.Ще ти дам информация от достоверни източници
Коментиран от #116
20:45 08.05.2021
116 Тодоров
До коментар #115 от "Браво!":
Спора с теб е отекчителен.Всеки умен човек досега щеше да признае загубата и да се откаже.Какво доказателство ще представиш?Нещо преведено с Google translate.Някоя измислена новина от агенция Мъск?Сърдечно благодаря,спора приключи.
00:01 09.05.2021
117 Вярно приключи!
Аз знам как са на немски, дори преведени с Гугъл, но ти колкото и Ника и "инженерни специалности" да смениш си оставаш прозрачен и личиш от километри с липсата си на образование.
Иначе щях да ти цитирам вратичката в закона с временните разрешителни. Закона е Gesetz über die Umweltverträglichkeitsprüfung.
Прочети раздел 29, щом знаеш немски.
Влязъл е в сила от 29.07.2017. Сега остава да кажеш и че си юрист с някой друг Ник и да кажеш на всички министри, че не тълкуват правилно законите и Тесла строи незаконно.
Коментиран от #118
00:42 09.05.2021
118 Тодоров
До коментар #117 от "Вярно приключи!":
Последно.Грешката ти е от Google translate.Това е машинен превод.Преводача не прави разлика между разрешение за временно строителство и временно разрешение за строеж.Ти си път и зле с езиците,щом един преводач може да те обърка.Хвърляш се да коментираш области, в който си пълен лаик.Продължавай все така,доставяш материал за подигравка.Коментиран от #119, #120
10:27 09.05.2021
119 Последно
До коментар #118 от "Тодоров":
Кога се издава екологичното разрешително? Преди или след завършване на строежа? Защо издаването му беше отложено за септември 2020 година, после за края на 2020 година, а според министъра на икономиката на Германия, все още не е издадено. А министърката на околната среда, каза че дори Тесла да построи фабриката, няма да и бъде разрешено да произвежда и продава автомобили докато не си получат окончателното одобрение за строеж. И те ли ползват google translate или Илон Мъск ги лъже нещо за законите в Германия?И защо по дяволите ще ти трябва временно разрешително за всеки етап, ако вече имаш окончателно разрешително още преди започване на строежа? Все такива едни логични въпроси, но вие сте скарани с логиката.
Нали си изкарвал екологични разрешителни? Кога се изкарват те? Говори от личен опит? Необходими ли са ти били временни разрешителни? Прочете ли приложение 29? Нали отричаше съществуването на такива временни разрешителни? Google translate ли ги е съчинил заедно с цялото приложение 29 и 30?
Коментиран от #121
11:52 09.05.2021
120 Между другото
До коментар #118 от "Тодоров":
Вече очаквам никът адвокат еди-кой-си. Някак по тежко звучи от прост строителен техник, работил в Германия. Пък и министър може да се изкараш. Инженерът Радев го изкараха академик преподавател в престижен университет, та за някакво министърче няма да се представиш сега!Само че си припомни че по външността и титлите посрещат, но винаги по акъла изпращат!
12:28 09.05.2021
121 Turbo
До коментар #119 от "Последно":
Тесльо,опитваш се да продаваш краставици на краставичар.Днес е щастлив ден за мен.Намери си майстора тесльо, колегата Тодоров направо те разби.Трудно се спори с професионалист,тесльо хахахахаха затвори ти устата.Коментиран от #122
12:39 09.05.2021
122 То аман
До коментар #121 от "Turbo":
От такива пишман специалисти, които са изкарвали десетки пъти документ в Германия, но не знаят как се казва. Аман от такива които си мислят, че познават немските закони по-добре отколкото министрите на Германия кои това в прав текст им казват, че Тесла все още няма екологично задължително. Аман от такива, който си мислят, че Илон Мъск си измисля, че вече 16 месеца германците не му дават окончателното разрешително за строеж и екологичното разрешително и го казва пред цял свят. Дори не си помислят, че в такъв случай това няма как да не е вярно, особено пък когато политиците от най-високо ниво започнат да се обясняват като ученички защо се е получило така.И се появява специалиста и започва да отрича реалността. Кажи сега за колко време беше построен завода в Китай? Нали и ти спореше специалисте? Сега мълчиш като партизанин на разпит.
17:50 09.05.2021
123 Фен
До коментар #23 от "Германците":
Около 2500 човекаОт Мерцедес са махнати за фабриките във баден вюртемберг, без да броим другите (основно работниците Чрез лайтфирми)
23:08 11.05.2021
124 Фен
До коментар #49 от "Вие":
Мой съотборник грък живеещ в Германия има тесла даде ми да направя едно кръгче, найстина бях скептично настроен но е много добре. Единствено високата цена към момента ме спира и аз да си взема23:13 11.05.2021