В интернет пространството се появи за продажбата екземпляр от известния съветски високопроходим автомобил УАЗ-469, произведен през вече далечната 1984 година. В момента бежовият автомобил се намира в град Боволента в североизточна Италия, но по-любопитното е, че той е с дизелов двигател и продавачът иска да получи за него сумата от... 19 800 евро.
Съдейки по описанието, става дума за специална версия на УАЗ с четирицилиндров дизелов двигател и система за задвижване на всички колела. Такива модификации навремето са внасяни и преоборудвани в Италия. Мощността на агрегата е 65 конски сили. В СССР тази версия на колата не се e продавала.
Автомобилният завод в Уляновск започва производството на високопроходими автомобили УАЗ-469 в края на 1972 година. По онова време в СССР обикновени хора не могат да купят такава кола, тя е предназначена основно за военни организации и ТКЗС-та.
Стандартният УАЗ-469 със задвижване на всички колела е оборудван с 2.5-литров бензинов двигател и четиристепенна скоростна кутия. Мощността на агрегата е 75 конски сили.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Град Дедеагач
16:17 11.05.2021
2 требе стригане
В Советском Союзе такива двигатели слагат на "военни" джипове и "офроуд" машини.
Как ли с това би минал под минометен обстрел между два кишлака в Афганистан по еднолентов път.
Руската инженерна мисъл не съществува.
Коментиран от #3, #4, #5, #8, #10
16:28 11.05.2021
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Купи си Туинго за 1000 лева
До коментар #2 от "требе стригане":
И тръгвай по коловозите в къра..... Пробвал съм с Поло бях сам и сто пьти дъното на колата са яхваше на кантар по коловозите и ямите. Беше сухо и ходих за череши АМИ В КАЛТА ИЛИ ЗИМЬСКА..... ЗАБРАВИ ДА МИНЕШ 5 МЕТРА......Коментиран от #6
18:15 11.05.2021
5 Някой си
До коментар #2 от "требе стригане":
И като се замисли човек че такива като тебе гласуват...Коментиран от #7
18:39 11.05.2021
6 Komapak
До коментар #4 от "Купи си Туинго за 1000 лева":
Всяка панда 4х4 ще го направи това упражнение. То и аз съм динозавър, но тия с уазките са праисторически!Коментиран от #12
18:42 11.05.2021
7 Komapak
До коментар #5 от "Някой си":
++++++++++😁😁😁😁😁 Не се бях замислял върху факта, но си адски прав.18:44 11.05.2021
8 Атака
До коментар #2 от "требе стригане":
То и ти не съществуваш,ама иди го кажи на другите! Тъпи като мен!21:15 11.05.2021
9 Коронавирус
23:34 11.05.2021
10 куку руку ку
До коментар #2 от "требе стригане":
Тук е важен въртящият момент, да те вади от калта. Мощност трябва при високи скорости, за преодоляване на въздушното съпротивление. Поразгледай двигателите... една и съща кубатура имат много голям толеранс в мощностите, но въртящите моменти са почти еднакви. Така че 2,5 литра със 75 к.с. и 167 Нм си е съвсем на място в такъв автомобил. А с дизелов двигател само печели.Коментиран от #13
07:29 12.05.2021
11 ники
09:47 12.05.2021
12 Хубуу качетв се в пандата 5 или 6
До коментар #6 от "Komapak":
Човека и виж до кьде ще стигнеш а по баир забрави.... Ша я бутате нагорееееее.....10:49 12.05.2021
13 Гост
До коментар #10 от "куку руку ку":
Проблемът на дизела е теглото. Много тежи на предницата и разваля баланса. Чарът на УАЗа е сравнително лекия бензинов мотор с голям въртящ момент. Теглото, а дизелов мотор може да добави + 100кг, е от голямо значение в офроуда. В Европа се тачи дизелът, заради ниския разход и това че климатичните условия го позволяват.14:49 12.05.2021
14 дърт шофьор
09:22 13.05.2021
15 1944
09:52 14.05.2021