19 Май, 2021 14:20 6 083 56

Ето колко нови коли са продадени в България от началото на годината

  • автомобили-
  • продажба-
  • българия

Статистиката отбелязва ръст със 191%

Ето колко нови коли са продадени в България от началото на годината - 1
Снимка: Shutterstock

Данни на Асоциацията на производителите на автомобили в Европа показва, че от началото на годината до края на месец април, българите са закупили едва 7984 автомобила. В сравнение с миналата година, това е ръст от малко над 18%, но както може да се досетите, противопоставянето не е много акуратно, имайки предвид пандемията и ситуацията през същия период на изминалата година.

Ето колко нови коли са продадени в България от началото на годината

Поради същата причина са нараснали и продажбите в целия Европейски съюз, като можем да видим, че средната стойност за всички държави бележи ръст от 218% за април месец спрямо идентичен период от изминалата 2020 година.

Ето колко нови коли са продадени в България от началото на годината

Ако вземем стойностите за първите четири месеца, то можем да видим, че в страната ни повишението е с малко над 18%, а това за целия ЕС се е повишило с 24.4%, за да отбележи общо 3.4 милиона продадени коли. От асоциацията отбелязват, че продажбите са по-засилени през последните два месеца.


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 11 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Дельо Хайдутин

    37 14 Отговор
    8000 на 8 млн.Пълна скръб.

    Коментиран от #3, #49

  • 2 Гост

    20 7 Отговор
    И какъв е делът на електрическите в тази порция?
  • 3 Гост

    65 3 Отговор

    До коментар #1 от "Дельо Хайдутин":

    Какви 8 милиона? Българите сме под 7 милиона, от които 2,3 милиона са пенсионери, 1,5 милиона са с лилави венци, почти 1 милион са непълнолетни. Остават малко над 1 милион, от които 95% са на заплати под 1500 лв.
  • 4 Загрижен

    31 6 Отговор
    Че то имаме ли пътища, като в страните от EU към която уж сме и ние, че да ги караме тия нови коли? А какво е дране в хода на гаранцията - над 600 лева за смяна на едно масло?!?!? Абе, балъците не свършиха ли? В цял свят има всякакви облекчения при покупка на висок екологичен стандарт при нова кола, само тук по 10 кожи и 100 камшика на голо свалят. Иначе ореваха орталъка, че ни пушат ауспусите, ама целта е нищо да не караме явно... А за доходите, еми питайте престъпника от Банкя! Направо за 12 години тиквунско робство и 7000 нови коли са си много!
  • 5 Факт

    25 3 Отговор
    Купени от чиновници с бонуси!
  • 6 Евпейския Съюз🇪🇺

    19 3 Отговор
    Хахаха европейски съюз и едва 1,3% могат да си позволят чисто нова кола хахаха клошари

    Коментиран от #7, #11

  • 7 Валериев

    11 7 Отговор

    До коментар #6 от "Евпейския Съюз🇪🇺":

    Защо смяташ че не могат са си позволят? Просто хората нямат нужда. Както и аз. На мен нова кола не ми трябва. Имаме две в семейството и ни вършат работа .

    Коментиран от #12

  • 8 Име

    12 19 Отговор
    Нова кола никога не бих купил. Това са прахосани пари на вятъра. Само след 3 години е загубила половината си цена

    Коментиран от #10, #13, #14, #21

  • 9 Една част

    15 2 Отговор
    от тези коли са регистрирани тук но се карат в чужбина така,че реалния брой е още по малък.

    Коментиран от #17

  • 10 Прав си

    22 3 Отговор

    До коментар #8 от "Име":

    а и гаранционните обслужваня са на безумни цени.Във фирмата където работя има 3бр Дачия Докер и една смяна на масло е 280 лева като не се знае какво се случва в сервиза и дали посочените части и труд във фактурите са реално извършени.
  • 11 Гост

    19 5 Отговор

    До коментар #6 от "Евпейския Съюз🇪🇺":

    Много хората могат да си купят нова кола дори няколко, но за тях има по-важни неща от желязото стоящо на улицата

    Коментиран от #25

  • 12 Гост

    18 6 Отговор

    До коментар #7 от "Валериев":

    Какво значи да можеш да си позволиш нова кола? Да си дадеш спестените пари за апартамент, които събираш 20 години с труд, за някаква си кола ли? Да си позволиш нова кола означава, да спестиш пари за такава за 3 години. И не просто да не си харчиш заплатите 3 години, а да си живееш с тия заплати и да ти остават достатъчно, че за 3 години да спестиш за нова кола. Това разбирам аз, да можеш да си позволиш нова кола.

    Коментиран от #36

  • 13 viki

    17 5 Отговор

    До коментар #8 от "Име":

    Губи стойна си бързо нова кола ако е от масовия клас - да! НО пък знаеш че не е блъскана! Докато втора употреба дори и от официален дилър приятел се натресе на блъскана! Абсурдна работа е вторичния пазар на коли в България - 99% са блъскани и то жестоко блъскани! Не знам защо се възбуждат бай ганьовците масово от 10 годишни блъсканяци - само защото са на 40% от цената си?!!

    Коментиран от #16, #18, #54

  • 14 low

    6 8 Отговор

    До коментар #8 от "Име":

    само се моли да не те блъсне някой, защото с новата кола ще се удариш а със старата ще се самозаколиш.

    Коментиран от #15, #19, #20

  • 15 Рейсъра

    8 10 Отговор

    До коментар #14 от "low":

    Новите коли по опасни от по-старите
  • 16 факт

    7 13 Отговор

    До коментар #13 от "viki":

    Изобщо не ме интересува дали е била блъскана или не. Ако ми харесва си я купувам
  • 17 Друга част

    15 2 Отговор

    До коментар #9 от "Една част":

    са фирмени. В повечето случаи на не български фирми. И то, какво остана за българина? Нищо.
  • 18 Гост

    9 17 Отговор

    До коментар #13 от "viki":

    Защото една кола втора ръка за 5000 лв ще ме вози също така добре, като нова за 30 000 лв.
  • 19 Гост

    12 12 Отговор

    До коментар #14 от "low":

    То добре че на новите не им се заключват електрическите рейки и не им отказват АБС или някоя друга електроника. Само че на новите това го водят гаранционна повреда и ти го сменят безплатно, след като си излетял от пътя с 200 в някое дере. Голяма файда.
    Вземи си едно старо бичме за 5 бона, дай още 1000 да му стегнеш спирачките като нови и да пее мотора, пък си карай наволя.
  • 20 Не благодаря

    7 15 Отговор

    До коментар #14 от "low":

    Като ги знам новите как се нагъват като вафла, не благодаря. Ще си купувам от по-старите
  • 21 Смех

    9 5 Отговор

    До коментар #8 от "Име":

    Разсъждение на типичен бедняк.
    И аз така разсъждавам за кво ми е личен самолет?
    Питай китайците дали не искат кола

    Коментиран от #22

  • 22 Умник

    10 9 Отговор

    До коментар #21 от "Смех":

    Ти да не си на 15 години??

    Не си ли чувал че всеки има различни желания, предпочитания и тнт?

    За теб в живота щом е важно да имаш нова кола, за мен не е.

    Коментиран от #23, #55

  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Смешен си ти

    12 10 Отговор

    До коментар #23 от "Смеех":

    Не. Просто съм 50 годишен имам 2 хотелски комплекса на черноморието, издържам 230 човека персонал и колата ми е най-малко важно.

    Въпрос на ниво. Твоето явно е се простира до колата само.

    Желая ти успех с покупката на нова кола приятел

    Коментиран от #26, #35, #41

  • 25 Пурко

    12 10 Отговор

    До коментар #11 от "Гост":

    Да за Българина цимента, тухлите и въздуха в блока са на почит! Цял Живот мизерства за тези екстри и аха да им се зарадва и вземе че пукне! След това наследниците бързо продават бетона и тухлата и иху аха няколко месеца за Бог да прости на главанака трепал се цял живот за няма нищо! Без удоволствия, а само бачакане, глад и мизерия с кренвирши и бел леб заради кутийката въздух някъде си! Та това са по-важните неща за Ганьо Балкански нали?!?

    Коментиран от #27, #40

  • 26 Пурко

    16 5 Отговор

    До коментар #24 от "Смешен си ти":

    Разплака ме! То и твоето не е живот! Предполагам че персонала ти с такъв загрижен работодател до един карат само нови коли, а ти с москвича на баща си обикаляш двата комплекса наследени от него и от партията му бройш немощен и измъчен посетителите! Каква ренесансова идилия само! Ти да видиш?!?
  • 27 Ганьо си ти

    12 6 Отговор

    До коментар #25 от "Пурко":

    Бъркаш приятел. Семейството, децата и какво ще им оставиш е най-важното в живота

    Коментиран от #28, #29, #42

  • 28 Пурко

    9 8 Отговор

    До коментар #27 от "Ганьо си ти":

    Верно ли?!? Хайде прочети малко от дебелите книги пък току виж си разбрал че има много ама много по-важни неща от това! Няма да го разбереш ама аз да си го напиша! Продължавай с кренвиршите само и сма омързеливите ти наследници да има къде да мързелува вместо сами да изградят където си искат бетона и тухличките, а не там къдеот ти си изгнил цял живот за няма нищо!

    Коментиран от #43

  • 29 Пурко

    12 10 Отговор

    До коментар #27 от "Ганьо си ти":

    На децата трябва да се дава само Любов и Свобода! А не да ги заробиш и те да живеят във вмирисаната тухлена постройка някъде си из България понеже ти не си разбрал нищо от безсмисления си животец! Ама как да го разбереш ти това?!? Остави ги поне те да полетят след като ти не си успял! Не ги прави крепостници с подрязани криле заради измислен имот в тази непроменяща се държава!

    Коментиран от #30, #33, #44, #45

  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 илия

    10 4 Отговор
    Не ми говорете глупости.От 15г. карам само чисто нови автомобили и последния го продадох на 5г. на 65% от цената като нова.По–добре от ново няма.А пари дал бог.
  • 32 Песента на колелетата

    1 1 Отговор
    Понеже за новите модели Ферари, Ламборгини и други супер коли се чака няколко години, като едно време за Лада от мототехника, затова.
  • 33 Дизела

    10 6 Отговор

    До коментар #29 от "Пурко":

    Сериозно ли го мислиш това? Сутринта ще храниш децата си със свобода,а вечер с любов и ще живеете на палатка.Дали децата ще са мързеливи, зависи от теб как ще ги възпиташ.Ясно е ,ти самият си дете.Личи си.
  • 34 porek

    8 0 Отговор
    От май до декември сравнявате 2019 и 2020, от януари до април 2020 и 2021, после казвате, че март и април 2020 заради пандемията не било много актуално......... Къде са данните за 2019 от януари до април и какъв е смисъла от тези таблици тогава ??
  • 35 требе стригане

    5 4 Отговор

    До коментар #24 от "Смешен си ти":

    Е и
    Да кажеш че от нова кола няма смисъл е най-голямата глупост която съм чувал

    Коментиран от #46

  • 36 Лада Веста Крос

    4 0 Отговор

    До коментар #12 от "Гост":

    Колата е добре да не гълта повече от 10% от дохода. Уви у нас много хора си купуват коли които са далече над възможностите им, особено при колите втора употреба! Ако колата е втора употреба и на кредит то дори 5% е лимита. Кредит или лизинг не бива да е по-голям от 5г. за кола без значение стара или нова.

    Коментиран от #47

  • 37 Буха ха

    2 2 Отговор
    Най справедливото наказание за простотията на една нация е бедността. В този контекст ме кефят коментарите на разни Андрешковци че е по хубаво да си купиш кошница седма употреба на 500 хиляди километра, но километража показва 180 хиляди, отколкото нова от магазина, защото обслужването било скъпо.

    Коментиран от #48

  • 38 гост

    5 2 Отговор
    По Живково време за този период се продаваха около 80 000 нови коли при това с ред.
  • 39 Той

    4 0 Отговор
    Толкова ли е трудно просто да си живеете така, както ви харесва - с нова кола или със стара кола? Защо ви е нужно мнението или одобрението на другите? Може би просто и вие самите не сте сигурни, че точно това искате?
  • 40 Гост

    3 2 Отговор

    До коментар #25 от "Пурко":

    Кое е по-важна покупка от покрива над главата? Дачията от магазина ли? Нея ли ще оставиш на наследниците си? Тя ли няма да се обезцени? Ама като ти е толкова сивото, що ли да те разубеждавам. Продай си панела и накупувай с парите две три нови Дачии, пък ги остави гордо наследство на сина и дъщерята, да ти се радват, че и ти да си спокоен, че си ги уредил в живота. Ще спят в Дачиите.
  • 41 Гост

    5 0 Отговор

    До коментар #24 от "Смешен си ти":

    И аз съм с два хотелски комплекса, моя хахахахаха. Всички сме с по два хотелски комплекса, кой на морето, кой на кайманите хахахахахаха И пишем по цял ден тука коментари, че още няма клиенти хахахахаха
  • 42 Гост

    3 2 Отговор

    До коментар #27 от "Ганьо си ти":

    Какво очакваш от един Пурко. Той не обича жилищата. Свикнал е в катуна.
  • 43 Гост

    3 2 Отговор

    До коментар #28 от "Пурко":

    Разбрахме, че за тебе колата е по-важна от дома. Ясно от коя прослойка си.
  • 44 Гост

    5 2 Отговор

    До коментар #29 от "Пурко":

    Дали в България или в чужбина, човек трябва да има дом и да си е негов, а не да робува на банката или на хазяйката. С такива ценности, като твоите, не бих умувал пред хора.
  • 45 Гост

    6 1 Отговор

    До коментар #29 от "Пурко":

    Като порастнеш ще разбереш, че когато дадеш на децата свобода те я превръщат в свободия и става страшно. Не случайно децата имат ограничения по закон в много сфери.
  • 46 Гост

    7 1 Отговор

    До коментар #35 от "требе стригане":

    И какъв е смисълът от нова кола? И ти я караш 5 г, и аз карам моята 5г. Ти си дал за твоята 30 000 лв, аз съм дал за моята 5 000 лв. Кое ти е по-евтино от на моята кола? Бензина ли, гражданската ли, прегледа ли, смяната на маслото ли, гумите ли?
  • 47 Гост

    7 0 Отговор

    До коментар #36 от "Лада Веста Крос":

    Моята ми гълта 10%, половината са за гориво, другото е за такси, застраховки и някое обслужване периодично.
  • 48 Гост

    5 2 Отговор

    До коментар #37 от "Буха ха":

    Работех в чужбина и ми плащаха чисто по 18€/час. Тук не искат да ми платят повече от 4,50€/час. Като се научат нашите робовладелци, че труда на хората струва пари, ще мога да си позволя нова кола, като нормален човек. Дотогава, мисля пак да отида в чужбина, да работя същата работа, но да ми плащат като на бял човек.
  • 49 небрежнев

    4 0 Отговор

    До коментар #1 от "Дельо Хайдутин":

    Реално населението в БГ е около 7 милиона, от които около 2 милиона са от малцинствата с образование около начално. Останалите 5 милиона, като ги разделиш по семейства са около 1.2 милиона семейства. Ако те си сменят чисто новата кола през 5 години, то ще трябва да се продават около 180 000 нови коли годшно. Реално се продават около 25-30к коли годишно, което значи, че всяко шесто семейство кара чисто нова кола и я сменя на 5 години. Това е колкото и в Германия, Белгия или Франция.
  • 50 7462

    1 1 Отговор
    как карате стари коли кви 5 лева
    колко живота имаш бре да не жйивеш 300 години
    мале колко сте бедни

    Коментиран от #51

  • 51 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #50 от "7462":

    Ами бедни сме. Виж на кое място ни е насадил вожда ни.
  • 52 tato

    0 0 Отговор
    Този Сащо не е ли обратен бе. 9 от 10 признака сочат в тази посока.
    Аз ако съм на майката ще се радвам на момето, защото може и зет да докара синчето.
  • 53 ШЕФ

    0 1 Отговор
    Калъфи,кеф цена няма,само ново
  • 54 Ганьо

    2 0 Отговор

    До коментар #13 от "viki":

    Моя блъсканяк го взех на 10 години, точно на 10% от стойността му като нова. Все още има добър външен вид и запазен интериор. За 8 години съм дал за ремонти около 1000 лв (2,5 от стойността и като нова през 2003 г.) . За обслужване (включително смяна на съединител, което не е гаранционно, но при нормално каране може да се случи в гаранционния период) съм дал пак около 1000 лв. Дотук станаха 5% от стойността и като нова.
    За времето в която я карам на газ съм спестил повече от тези 5%.
    Към момента нямам належащи ремонти, божа работа при 18 годишна кола кога ще изскочи нещо, но за парите за който съм я взел и съм изхарчил по нея, когато и да я дам за скраб, няма да съм на загуба.
    Да ти го кажа по-ясно. За нищожни пари, спрямо сумата за нова, карам кола, която ми харесва достатъчно, върши ми работа и не ми създава проблеми.
    Та не виждам къде е проблема, че не карам нова кола, особено пък от онези лъскавите, дето акумулатора струва 150 лв, но трябва да доплатиш още 600, заради чипа, без който колата не го приема ...
  • 55 Некакъв

    0 0 Отговор

    До коментар #22 от "Умник":

    Така е, за мен е важно да имам някаква кола, колкото се може по-добра спрямо възможностите ми.
    Но познавам и хора, които нито кола, нито книжка искат да имат и не се чувстват ощетени от липсата и.
    Оправят се с превоз с рейсове, влакове или на приятели
  • 56 Гошо Монтана

    0 0 Отговор
    Много бедни пишат тук! За какво е нова кола? Толкова струва, колко струва..... Пари нямате бедняци, ако имахте кинти, както сте загоряли от немане, каква фукня щеше да е . С 1000, 2000 лв. имате нисък стандарт на живот и затова са ви грозни новите коли, след 15 г. ви стават изведнъж красиви.