4 Юни, 2021 20:00 17 878 44

И кола на годината в България е... - Юни 2021

  • coty-
  • кола на годината
И кола на годината в България е... - Юни 2021 - 1

Новата генерация на Skoda Octavia спечели титлата "Кола на годината" в България. Чешкият автомобил събра най-много точки от гласуването на членовете на "Прес Авто Клуб България", изпреварвайки останалите победили в отделните категории.

В конкурса, финалната част на който се проведе преди минути в столицата, взеха участие всички нови модели, които са постъпили в продажба у нас през 2020 година.

След предварителна пресявка до финала достигнаха по пет автомобила във всяка от шестте категории, които са: лек автомобил, кросоувър, многофункционален, градски, премиум и еко. Победителите от тези категории си оспорваха голямата награда "Кола на годината". Ето и призьорите в отделните категории:

И кола на годината в България е... - Юни 2021

Лек автомобил - Skoda Octavia - 133.5 точки (2 място VW Golf 8 - 103.5 т., 3 място - Dacia Sandero - 81 т.)

И кола на годината в България е... - Юни 2021

Кросоувър - Land Rover Defender - 105 точки (2 място Renault Captur - 101 т., 3 място Audi Q3 Sportback - 80.5 т.)

И кола на годината в България е... - Юни 2021

Многофункционален автомобил - Volkswagen Caddy - 132 точки (2 място Isuzu D-Max - 113 т., 3 място Suzuki Jimny LCV - 91 т.)

И кола на годината в България е... - Юни 2021

Премиум автомобил - Mercedes-Benz S-Klasse - 118.5 точки (2 място BMW M8 - 92.5 т., 3 място Audi e-tron GT - 90 т.)

И кола на годината в България е... - Юни 2021

Градски и еко автомобил - VW ID.3 - 124 и 128 точки, съответно във всяка от двете категории.

Ще припомним, че през миналата година, наградата "Кола на годината в България" бе присъдена на Volkswagen T-Cross, а през 2019-а победител стана Peugeot 508. Основни спонсори на тазгодишното събитие бяха OMV, Уникредит и Лазурит 94.


Поставете оценка:
Оценка 2.8 от 26 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ФАКТ

    70 17 Отговор
    Кола на годината във всички категории е циганската каруца.Най-карайният транспорт в кочината.
  • 2 Счупеняк

    85 59 Отговор
    Никога повече Шкода, това е кола еднодневка !

    Коментиран от #11, #12

  • 3 Цецо

    58 20 Отговор
    VAG царува в БГ
  • 4 Лада

    43 22 Отговор
    Нива .Машина времени
  • 5 Честито!

    65 20 Отговор
    Ами царува, като е пълно с глупаци! Положението и нивото ни е повече от видно навсякъде и във всичко!

    Коментиран от #8

  • 6 vikiвейкяхй

    133 8 Отговор
    Шкода Октавия 2.0 тди вече е 55 000 лв. - нито е народна - нито е евтина - нито е издържлива!

    Коментиран от #10

  • 7 Реклама

    44 3 Отговор
    На бензиностанция OMV
  • 8 Борисов

    12 51 Отговор

    До коментар #5 от "Честито!":

    Карай си дръгела, ма.ло.ум.ни.ко и недей ръси акъл. Цъ.р.в.у.л.
  • 9 Spoko

    47 8 Отговор
    Това е ежегодната платена награда "Автомобил на годината".
    Просто ми бе любопитно и тази година, Шкода или Дачия.
    Хаха
  • 10 Зависи...

    12 35 Отговор

    До коментар #6 от "vikiвейкяхй":

    Не си особено прав. Тази която карам, с достатъчно добро ниво на оборудване е с 15000 надолу, от цитираната от теб сума.

    Коментиран от #15, #34, #40

  • 11 Дали

    23 11 Отговор

    До коментар #2 от "Счупеняк":

    20000 км. за шест месеца. Що ли не съм на твоето мнение...
  • 12 Реалист

    36 27 Отговор

    До коментар #2 от "Счупеняк":

    Чисто нова я купих октавиата дизел 6 години 200 000 км само масло и накладки съм сменял:)

    Коментиран от #14

  • 13 Луд

    21 9 Отговор
    Съгласен съм за Шкода.
  • 14 Горубляне

    52 11 Отговор

    До коментар #12 от "Реалист":

    Как 200 000 км за 6 години.При нас на 16 години са на 147 000 реални км.Бабичка без книжка я е притежавала само да се хвали пред комшийката.

    Коментиран от #36

  • 15 вики

    37 4 Отговор

    До коментар #10 от "Зависи...":

    ЧЕТИ ВСИЧКО!!! ОКТАВИЯ 2.0 ТДИ 150 коня е 56 000 лв....с Би Лед фарове и означиените от Еуратек като "Топ Лед Стопове" цената скача на 63 000 лв. за 2.0 тди 150 коня!!! За 2.0 тди 190 коня с топ лед цената скача на 68 000 лева! 1.5 тци 150 коня бензин с лед фарове и кожен салон е 52 500 лв....Октавия Скаут 2.0 тди 190 коня е 73 000 лв.

    Коментиран от #16, #22

  • 16 И пак питам

    9 18 Отговор

    До коментар #15 от "вики":

    Колко Октавии купи, вместо да четеш? Въпрос на сделка...
  • 17 Кола на века е опел зафира метан

    36 10 Отговор
    За 5 бона сичко друго е разсипия на пари и правене на богати тези по веригата с колите
  • 18 В е л и к и я

    33 7 Отговор
    ВАГ тук платят там платят и накрая да избият разходите направят колите си боклуци евтинджоси къде само от пароструйката им се бели боята по ъглите още първата година ...!
  • 19 ККК

    26 7 Отговор
    Каква,, Шкода " ве? Шкода умря отдавна когато я купи ,,vw" !!! С удоволствие бих си купил истинска,,Шкода " ама нямаааа !
  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 дърт шофьор

    12 3 Отговор
    Молим колегата с Дачията да се изкаже по темата!

    Коментиран от #24

  • 22 Jacques Yves Moineau

    17 2 Отговор

    До коментар #15 от "вики":

    Ако това наистина е вярно,значи доста са надули цените. Мазда СХ5 топ обурудване ( такуми серията) 73000 лв.

    Коментиран от #23, #26

  • 23 Joro

    12 19 Отговор

    До коментар #22 от "Jacques Yves Moineau":

    Мазда се превърнаха в големи б.клуци,особено цитираният модел. Шкодата е доста по-надеждна,макар и не точно двойка дизел. Мазда грабва с дизайн и дотам.

    Коментиран от #30

  • 24 един

    14 10 Отговор

    До коментар #21 от "дърт шофьор":

    Нов Дъстър с вс. екстри 150 к.с. 36000 лв. С отстъпката 31000.
  • 25 Сериозно ли

    17 19 Отговор
    Аз пък се чудя кой си купува още дизел, при условие, че в цяла Европа вече го забраняват в големите градове!? Както пътувам всяка година и обикалям, как да си взема дизел за 100 000лв и да знам, че няма да мога да посетя Париж или Барселона след 2025г., а и редица куп други градове. И това е за нови автомобили с евро 6, не говоря за по-долните категории.

    Коментиран от #41

  • 26 Jacques Yves Moineau

    14 12 Отговор

    До коментар #22 от "Jacques Yves Moineau":

    Не съм много убеден в надежността на Шкода. Те все пак са евтината марка на Фолксваген. Докато Мазда си е Мазда. Ще поживеем, ще видим. Засега маздата ми е само на 2 години.

    Коментиран от #28

  • 27 Мисирките

    6 2 Отговор
    пишещи се автожурналя пак са се наакали.
  • 28 Лудогорец9

    5 3 Отговор

    До коментар #26 от "Jacques Yves Moineau":

    още един за Мазда ! +++
  • 29 ФАКТ

    3 13 Отговор
    не знам но според мен Бмв то М-8 Е В ПЪТИ ПО КРАСИВ АВТОМОБИЛ ОТ ТАЗИ ЕС КЛАСА НА СНИМКАТА..НЕ ЕДИН И ДВА А ПОНЕ 10 ПЪТИ ПО КРАСИВА..ДОРИ И НОВАТА 7-ЦА СЪС ГОЛЕМИТЕ БЪБРЕЦИ СЪЩО Е ПО КРАСИВА ОТ ТАЗИ ГРОЗНА ЕС КЛАСА..ОТ ВСЯКЪДЕ СА ПО КРАСИВИ И ОТ ВЪН И ОТ ВЪТРЕ...ЗА СЪЖАЛЕНИЕ СПОКОЙНО МОГА ДА КАЖА ЧЕ ТАЗИ ГОДИШНАТА ЕС КЛАСА..НЕ ЗАСЛУЖАВА ДА Е И НА 10-ТО МЯСТО ..КАМОЛИ НА ПЪРВО..ТЯ ПРОСТО Е ГРОЗНА..КАК ЩЕ СРАВНЯВАШ 8-ЦАТА НА БМВ С ТОЗИ МЕРЦЕДЕС ЗА ДЪРТАЦИ,,.ДА НЕ БИ ЖУРИТО ДА СА БИЛИ СЛЕПИ ИЛИ 80 ГОДИШНИ ПЕНСИОНЕРИ.,,.ШКОДА КОЛА НА ГОДИНАТА,,АМА ТЯ Е ПЕНСИОНЕРКА КОЛА..МЕРЦЕДЕС ЕС КЛАСА..ПЕНСИОНЕРСКА КОЛА,,ОБЯСНЕТЕ МИ КАК ТЕЗИ БАРАКИ СА КОЛИ НА ГОДИНАТА...БМВ-8 МИЦА И АУДИ А-7 СА НАЙ КРАСИВИТЕ КОЛИ ТАЗИ ГОДИНИ В ВСЯКО ОТНОШЕНИЕ..НЕ ВИЖДАМ ТОЗИ МЕРЦЕДЕС ЗАЩО ВЪОБЩЕ Е В ТАЗИ КЛАСАЦИЯ....ДА КАЖЕШ ПРЕДИШНАТА ЕС КЛАСА..ДА УНИКАЛНА Е..АМА ТАЗИ...НЕ ЗНАМ ДАЛИ ДО СЕГА Е ИМАЛО ПО ГРОЗНА ЕС КЛАСА..ОТ ПРЕД ГОРЕ ДОЛУ..ОТЗАД..ТОТАЛ ЩЕТА..ВЪТРЕ..САМО ТАБЛЕТИ..КОЕ ТОЧНО МУ Е КРАСИВОТО НА ТОВА ГРОЗНО НЕЩО..

    Коментиран от #38

  • 30 ФАКТ

    6 14 Отговор

    До коментар #23 от "Joro":

    ,,ДА СРАВНЯВАШ МАЗДА С ШКОДА..Е КАТО ДА СРАВНЯВАШ АУДИ 7-ЦА С ЛАДА САМАРА..ТИ ИЛИ СИ ЛУД ИЛИ НЕЩО ГЛАВАТА НЕ ТЕ СЛУША..И НАПРОТИВ ТОЧНО НОВИТЕ МАЗДИ ИМАТ ЗДРАВИ ДВИГАТЕЛИ..ОСОБЕННО БЕЗНИНОВИТЕ..ЗА ДИЗЕЛИТЕ..НЕ МОГА ДА ДАМ МНЕНИЕ ЗАЩОТО ДИЗЕЛ НИТО СЪМ НИТО ИСКАМ ДА КАРАМ..НО ДО КОЛКОТО СЪМ ЧУЛ..ЗА ДИЗЕЛОВИТЕ ДВИГАТЕЛИ ПРИ ВСИЧКИ КОЛИ..СТИГАТ ОКОЛО 100-150 000 И ПОСЛЕ ПОЧВАТ САМО ПРОБЛЕМИ....А МАЗДАТА ОТ ВЪН И ОТ ВЪТРЕ И КАТО ВОЗИЯ И КАТО ДВИГАТЕЛ Е ПОНЕ 100 ПЪТИ ПО ДОБРА ОТ ТАЗИ ТАРАТАЙКА ШКОДА..ДОРИ МАЗДА 6 КАТО ВИЗИЯ СПОКОЙНО МОЖЕ ДА СЕ КОНКОРИРА С НАЙ ВИСОКИЯ КЛАС НА МЕРЦЕДЕС БМВ И АУДИ....КАТО ВИЗИЯ ОТВЪН..ВЪТРЕ МОЖЕ БИ НЕ..НО ОТВЪН СА УНИКАЛНИ..ТАКА ЧЕ ФАКТА ЧЕ СРАВНЯВАШ МАЗДА И ШКОДА..ЯВНО МАЗДА СИ ВИЖДАЛ САМО ПО УЛИЦАТА..ЗАТОВА И САМО ВИЗИЯТА СИ И ЗАБЕЛЯЗАЛ..

    Коментиран от #37, #42

  • 31 12345

    3 3 Отговор
    А други автомобили участвали ли са в напреварата, или само спечелилите :))))
  • 32 ФАКТ

    2 10 Отговор
    ,,ДА НЕ ГОВОРИМ ЧЕ ТИ ГОВОРИШ ЗА НОВИ КОЛИ..КОЕТО САМИ ПО СЕБЕ СИ ОЗНАЧАВА..ЧЕ ЧОВЕК АКО Е ТРЪГНАЛ ДА СИ КУПУВА НОВА КОЛА..ЕДВА ЛИ ЩЕ МИСЛИ ЗА ДВИГАТЕЛЯТ Й,,..ХОРАТА ДЕТО КУПУВАТ НОВИ КОЛИ..ГИ ИНТЕРЕСУВА КОЛАТА ДА ПРАВИ ВПЕЧАТЛЕНИЕ ОТ ВЪН..И ДА СЕ ЧУВСТВА УДОБНО ВЪТРЕ....ОСВЕН АКО КОЛАТА НЕ СЕ КУПУВА ЗА ТАКСИ..ТОГАВА МОЖЕ НЯКОЙ И ДА ОБЪРНЕ ВНИМАНИЕ И НА ДВИГАТЕЛЯ..НО БАРОВЦИТЕ КОИТО КУПУВАТ НОВИ ПРЕМИУМ КОЛИ..ГИ ИНТЕРЕСУВА ЕДИНСТВЕНО ВИДЪТ И..ОТВЪН..ЕДВА ЛИ НЯКОЙ БАРОВЕЦ ЩЕ ОТИДЕ В МАГАЗИНА НА КОЯТО И ДА Е МАРКА ДА СИ КУПУВА НОВА КОЛА...И ЩЕ ПИТА "КОЯ ИМА НАЙ ЗДРАВ ДВИГАТЕЛ"..:)ДОРИ И ПРИ ЗАКУПУВАНЕТО НА СТАРА КОЛА..ПАК ГЛЕДАШ ПЪРВО ДА ТИ ХАРЕСА ОТВЪН ТОГАВА ПИТАШ ЗА ДВИГАТЕЛЯ...НИКОЙ НЯМА ДА СИ КУПИ КОЛА КОЯТО НЕ МУ Е ХАРЕСВА.АМА ЗАЩОТО ИМА ЗДРАВ ДВИГАТЕЛ..А И КОЙ МОЖЕ ДА ТИ ГАРАНТИРА НА ВТОРА УПОТРЕБА КОЛА..ЧЕ ДВИГАТЕЛЯТ И ЗДРАВ..???,,КАТО В БЪЛГАРИЯ ВСИЧКИ КОЛИ ПО АВТОКЪЩИТЕ СА КОЛИ С СКРИТИ ПРОБЛЕМИ..ВСИЧКИ БЕЗ ИЗКЛЮЧЕНИЕ..ДАЛИ ЩЕ СА УДАРЕНИ ИЛИ С НЯКАКЪВ ДРУГ ПО СЕРИОЗЕН ПРОБЛЕМ СА ДОКАРАНИ ОТ НЯКЪДЕ ПРЕНАПРАВЕНИ СА ТУК ОЛЕ-МАЛЕ ДО КОЛКОТО МОЖЕ......И АЙДЕ НА ПАЗАРА..ПОНЕ АЗ СЪМ КАРАЛ ПОНЕ 10 КОЛИ ЗАКУПЕНИ ОТ АВТОКЪЩИ И ВСИЧКИ ИМАХА ПРОБЛЕМ..ИЛИ ПО ТОЧНО ДО 1000 КМ НЯКЪДЕ ИЗСКАЧАШЕ НЯКАКЪВ ПРОБЛЕМ..КОГА ПО СЕРИОЗЕН КОГА ПО МАЛЪК..НО ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ИМА СКРИТ ТАКЪВ КОЙТО В РАМКИТЕ ДО 1000 КМ СЕ ОБАЖДА..ПОНЕ АЗ ВЕЧЕ КОГАТО КУПУВАМ КОЛА ОТ АВТОКЪЩА,,ВЕЧЕ Я КАРАМ ВНИМАНТЕЛНО В НАЧАЛОТО ДО КАТО НЕ МИ ПОКАЖЕ ПРОБЛЕМА..СЛЕД КАТО ГО ОТСТРАНЯ ТОГАВА Я КАРАМ СПО

    Коментиран от #35

  • 33 номад

    6 3 Отговор
    кола на годината в Бг е голф 4
  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 Нищо общо

    4 4 Отговор

    До коментар #32 от "ФАКТ":

    Пич, недей така, че всички ще ти се смеят. Интериора на Мазда е изключително остарял. Визята от вън бива , но вътре е много зле. Шкода е светлинни години пред Мазда. А да я сравняваш с АУДИ и БВМ - нямат допирни точки. Качеството на материялите в Ауди са на топ ниво. Няма никъде твърда пластмаса. и т.н. и т.н.
    Само човек, който не е карал ауди не по-старо от 5 години може да го сравнява с масовките.
  • 36 Въпрос

    3 0 Отговор

    До коментар #14 от "Горубляне":

    Не знам що си мислите,че на Горубляне само са такива колите. По автокъщите нещата са още по-страшни. На Горубляне поне се стараят и я привеждат в търговски вид ,оправят това -онова, докато на другите места и за мивка дори пари не дават. А българите искат и невъзможното - кола на 150 хиляди да дойде тук на цената на такава на 300 хил. Ясно е ,че ще са на 300 + хиляди поради 2 причини: никой на Запад не купува кола от магазин ,за да я разкара на 150 Хил.,освен ако тя няма проблем някакъв и 2- запазена кола без проблеми на такива километри там е на двойна цена ,а Ганьо вика,че иска и хубаво, и евтино. Еми ,получава ,разбира се ,тогава трибуквеника :) Такъв филм няма .

    Коментиран от #39

  • 37 Joro

    4 1 Отговор

    До коментар #30 от "ФАКТ":

    Ти вероятно си с много стара информация за японско и надеждно. Не говоря за дизайн ,а за надеждност. Кой е луд и кой нищо не вдява от коли от двама ни, е отделна тема . Купи си Мазда дизел и си приготви хубави пари за сервизи. Ок, не са 10 от 10 така,ама вероятността да се случи е по-голяма отколкото при Шкода ,двойка дизел,която ,ок, чупи глави този мотор ,но Мазда дизел е пословичен боклук,който ще ти скъса нервите. А дизайнът е нещо субективно за всеки.
  • 38 Петър

    3 2 Отговор

    До коментар #29 от "ФАКТ":

    Мерцедес ЕС Класа била пенсионерска кола . Хаха. Да ти имам специфичните разбирания и вкус...
  • 39 Димитър

    3 0 Отговор

    До коментар #36 от "Въпрос":

    Става дума за това авто къщите да се коректни и да се работи законово и със собствениците им в тази насока.

    Ясно е, че кола на 150к километра няма как да е 4000 лева, затова нещата трябва да се изсветлят, да слагат истински километри, какво са правили след като са я купили, в какво състояние са я купили и тези действия да се отразяват ценово.

    А тук ни лъжат като идиоти, последно гледах нов внос от Боми Ауто кола на 75к километра беше 450к реални! Не е нормално с лъжи да се оптимизират печалбите и тези практики трябва да бъдат прекратени!

    Има други начини колите да се вкарат в ценови групи според километри, дали е удряна или не, какво неща са правено по колата и много други. Но тук в България явно ни е по-добре да ни лъжат!
  • 40 123

    0 0 Отговор

    До коментар #10 от "Зависи...":

    Няма кой да те чуе. Това са разни хлапета, които мечтата им е тунинговано БМВ 3-та серия, Мпакет на поне 15 години. Те кола са виждали на живо само в интернет. Старата Октавия беше с много добро оборудване 35 000 лева, новата за съжлаление мина 40 000. Но, е по-голяма и за тези пари получаваш повече от страрата. Октавия е оптимален автомобил са семейство - широк, с голям багажник и една от най-ниските цени за поддръжка спрямо другите официални сервизи. Дачия нямат аналог на този модел, тоест не може да се сравнява.
  • 41 123

    0 0 Отговор

    До коментар #25 от "Сериозно ли":

    Сериозно. Дизелът е най-оптималния вариант все още. Харчи малко, има добър въртящ момент, бензиностанции навсякъде, новите дизели са по-екологични от бензиновите версии. И стига паника. Щели да забраняват - ама след 10-20 години. Освен това къде - някои основни улици в по-големите европейски градове. До тогава ще установят, че електриките са още по-замърсяващи и ще ги забранят
    тях. Само велосипеди или пеша - това е бъдещето. А и ти ако отидеш в Барселона или Париж - да не смяташ да обикаляш с автомобил. Паркираш на хотела или буферен паркинг и после - велосипед, градски транспорт или скутер. Да не си луд да се придвижваш с кола в тези градове. А ако си с електричка - няма да ти остане време да обикаляш градовете. Докато стигнеш до Барселона по зарядни станции ще си загубил поне два дена - колкото да обиколиш основните зебелжителности. Освен това нормална ел. кола - като Октавията, например аналог е Модел 3 ще ти струва поне 110 000 лева - дори нагоре, защото в БГ няма субсидии.
  • 42 321

    0 1 Отговор

    До коментар #30 от "ФАКТ":

    Тука леко прекали. Маздата не е лоша марка, имат и някои добри попадения, ама като всяка японска кола интериорът е морално остарял и пластмасов, а екстериорът или е крещящо модерен - прекалено ръбат - новия Рав 4 или още с в сферата на заоблените коли - тип Тойота Селика на 20 години. Лоши сглобки, скъпи части, блокови смени на детайли, официалните сервизи са пълна дупка - вероятно защото нямат много опит - те продават и поддържат много малко бройки автомобили. Много им скъпи сервизите, защото като имаш 100 клиента на година, вместа 1000 трябва да избиваш от цената на услугата и частите. Е Мазда 6 не е лоша на външен вид, ама по него и цвета избират само жените. Аз лично предпочитам Супърб - пълен с екстри е 55 000 лева, а и по ми харесва дори дизайна, за обем, удобства и разход да не говорим..
  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 44 Никата

    0 0 Отговор
    Не ви е правилна класацията - дачия я има вътре изобщо, защото фирмите я купуват за служебна - много са малко ФЛ, които си купуват точно дачия. топа на кОпона далеч не е и шкода. Шкода биха си купили един малък процент от най-бедните в богатия клас. Повечето коли които ще видите ясно кои са - BWM, AUDI, Mercedes, VW, това се купува в българия - не е задължително да купено от тукашния вносител - много хора си ги вкарват - това какво е минало през касовия апарат на диструбуторите в. страна далече не е мярка за най-харесвана кола в българия.