Журито на европейското състезание Автомобил на годината обяви списък с модели, които ще се борят за главната награда. Списъкът с финалистите се състои от седем автомобила, шест от които са пълноценни електрически коли, а седмият има версия с акумулаторна батерия.
Cupra Born, Ford Mustang Mach-E, Skoda Enyaq iV, Renault Megane E-Tech, съплатформениците Ioniq 5 и Kia EV6 (като отделни номининации) и Peugeot 308 достигнаха до финала на престижното състезание. Само новото Peugeot 308 разполага с версия с ДВГ, но в Европа, наред с другите версии, се предлага и като plug-in хибрид.
Така нито един модел от японски произход не беше включен в списъка на финалистите, въпреки че миналата година хечбекът Toyota Yaris от новото поколение стана Автомобил на годината в Европа. Китайските коли също не стигнаха до финала, но за първи път тази година си проправиха път към полуфиналите.
Най-добрата кола на 2022 г. в Европа ще бъде обявена от журито на състезанието, състоящо се от 61 специализирани журналисти, на 28 февруари. Един от финалистите вече спечели престижна титла - в края на ноември електрическият автомобил Ioniq 5 беше обявен за „Автомобил на годината в Германия“. Kia EV6 пък стана най-добрият премиум автомобил в това състезание.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 радуга
10:27 30.11.2021
2 Директора
Коментиран от #4, #5, #28
10:38 30.11.2021
3 Пилот на Ферари
Коментиран от #11
10:38 30.11.2021
4 Айде бе
До коментар #2 от "Директора":
Сериозно? Ама сметките показват друго! Един ДВГ с 50 литра резервоар и 700 грама на място разход, свършва за 70 часа! Тесла Модел 3 с 80 кВч батерия и разход за отопление 1 кВч, свършва за 80 часа! Значи, този от ДВГ, ще умре от студ за останалите 10 часа, докато този в Тесла се топли!Коментиран от #7, #29
11:00 30.11.2021
5 шаежшажяа
До коментар #2 от "Директора":
То точно за градско и задръствания ел.колите са най-добри, защото не харчат почти никакъв ток. Задръстванията и ниската скорост повишават пробега на електромобилите, виж обаче на извънградско и особенно магистрали, там пробега им се скъсява доста. Тоест ако има среден пробег от 500км. в градски режим с ниска скорост пробега може да надхвърли 600-650км. и обратно на магистрала със 140км.ч. да падне на 300-350км.Коментиран от #6, #30
11:00 30.11.2021
6 Верно е
До коментар #5 от "шаежшажяа":
Зависи от пътуващите и целта на пътуване.Шофьори като мен пътуват за ден 350-400 само със цел почивка и екскурзии,и без това на 120-150 км си правя фас пауза и кафета по бензиностанции,но все пак не ми се чака час,за да се дозареди батерията.Иначе предимно градско и 40-50 км извънградско за уикендите.Така че,тия електрички уреждат по-голямата част от хората!11:19 30.11.2021
7 карача
До коментар #4 от "Айде бе":
Ти математика ва Гвинея ли си учил?Коментиран от #8, #9
11:51 30.11.2021
8 Айде бе
До коментар #7 от "карача":
Давай с твоята? Не я виждам?11:57 30.11.2021
9 тони
До коментар #7 от "карача":
Съвсем си му е точна математиката. Само не съм съгласен, че ДВГ гори 700мл на час. Ако е пуснат климатикът, разходът скача двойно. Така, че един резервоар ще замине за 30-40 часа. Докато електричката спокойно ще изкара 80 часаКоментиран от #10, #23, #31
12:27 30.11.2021
10 Айде бе
До коментар #9 от "тони":
Около 700 мл е със загрял мотор и без климатик (климатика не работи при температури под 2 градуса, изключва се), с климатик е около 900 мл, на място със загрял мотор! На студен мотор, разхода е над 1 литър, като при старта е и над 2 литра, всичко е разход за час!12:37 30.11.2021
11 гост
До коментар #3 от "Пилот на Ферари":
Купрата е чист електромобил и е "издънка" на издънката ID 3 !! Ще види награда , ама друг път ! А Гоуфо го търси вече по музеите и в Перник , другите луди да се занимават с него свършиха , то даже Фолксваген смята да го пенсионира !13:00 30.11.2021
12 САТЪРА НА ХАНА
.......
ТЕ ПОЧНАХА ДА СИ ПРАВЯТ КЛАСАЦИИТЕ КАТО ВЪВ ФЕРМАТА - ГЕЙОВЕ , ЛЕСБИЙКИ , ХАХОВЦИ И ПРОЧИЕ СЕ САМОРЕКЛАМИРАТ
13:03 30.11.2021
13 Moля
Коментиран от #14, #20
13:41 30.11.2021
14 Айде бе
До коментар #13 от "Moля":
Ами има и коли със 150 кВч батерии!Коментиран от #15
13:44 30.11.2021
15 Киркор
До коментар #14 от "Айде бе":
Твоята с какви батерии е,колко квч?Знаеш ли някой да е прекарал 3 денонощия в колата си?
Коментиран от #16, #17
13:58 30.11.2021
16 Айде бе
До коментар #15 от "Киркор":
Бьорн Ниланд!14:01 30.11.2021
17 Айде бе
До коментар #15 от "Киркор":
И да допълня, аз спор не съм захващал! Некомпетентния ти колега в коментар 2 го започва, а като започнеш, трябва да си подготвен!14:06 30.11.2021
18 Нищо чудно
14:08 30.11.2021
19 Klasika
.
Коментиран от #21
14:18 30.11.2021
20 Като каза за резервоара
До коментар #13 от "Moля":
Да беше казал и какъв е двигателя. Защото големи резервоари се слагат на големи двигатели, които не харчат по 700 милилитра на час на празен ход. И сметката ще излезе същата. Единственият вариант един резервоар да изкара повече е, ако имаш нафтова печка.Коментиран от #32
14:29 30.11.2021
21 Точно обратното е
До коментар #19 от "Klasika":
Защо мислиш че 100-годишните са се вкопчили в ДВГ като удавник за сламка? Погледни една Toyota която си призна, че е финансирала фалшиви изследвания за вредата от електромобилите, защото искала да спаси японската икономика. Забележи, че ще спасява икономиката а не екологията. Тоест двигателя с вътрешно горене продължава да съществува само по икономически причини и тези икономически причини въобще не са в полза на клиента, а на производителя който ги налага и не иска да се откаже от тях.Както виждаш, много клиенти вече се хвърлиха на абордаж за свобода и си купуват Тесла, въпреки че за нея не дават субсидии, а ги дават на 100-годишните. Собствениците им изведнъж започват да се чувстват свободни от сервизното обслужване, на което стават роби с покупката на автомобил и свободни от петролната мафия, която еднолично им диктува на каква цена ще зареждат и реално нямаш избор, защото навсякъде цените са еднакви.
Зелената сделка дава свободата на всеки един човек сам да произвежда тока и да го продава, като отменя и монопола на енергийната мафия.
Искрено се надявам скоро някой да вземе и монопола на фармацевтичната мафия и да даде свободата на хората дали да рискуват да умрат от коронавирус или да умрат от ваксина. Голяма част от тези, който си купуват електромобили са твърдо против ваксините именно защото обичат свободата на избор и са против монополистите.
14:41 30.11.2021
22 смях
Коментиран от #24
14:47 30.11.2021
23 Иво
До коментар #9 от "тони":
Защо включваш климатика само на двг-то? При електричката да не се охлажда с магия? И там трябва да работи компресор. То се е видяло, че това ще да е бъдещето, но има още много проблеми за отстраняване и ток за произвеждане.Коментиран от #25
14:49 30.11.2021
24 Не е смешно
До коментар #22 от "смях":
Аз знам причината и ще ти я кажа, но ми е много любопитно, какво се върти в главата ти като причина за липсата на Тесла в класацията? Иначе причината е прозаична и няма повод за смях или каквато и да е друга емоция.14:53 30.11.2021
25 Абе умнико.
До коментар #23 от "Иво":
Нали климатика е единственият консуматор, който смятат всички в случая? Докато си стои на червено, електромобила не харчи нищо, за разлика от ДВГ който харчи гориво на празен ход и за целта са измислени старт-стоп системи. А климатика се задвижва от двигателя, както и парното на автомобила работи с отпадната топлина от ДВГ, така че ако не искаш да умреш от жега или студ в задръстването, двигателят трябва да работи и да изключиш старт-стоп системата.14:57 30.11.2021
26 Факт
Коментиран от #27
15:45 30.11.2021
27 Егати глупавия въпрос
До коментар #26 от "Факт":
Батерията е собственост на този който я плати. Да не мислиш че ще ти вземат парите за Тесла, а батерията ще остане тяхна собственост?Мисля че единствено НИО имат опция да ползваш батерия под наем, защото предлагат замяна на изтощената батерия със заредена за десетина минути, но там е логично, защото ще е глупаво да си оставиш чисто новата изтощена батерия и да ти дадат заредена втора употреба на 5 години. Но това е само частен случай изключение от правилото.
16:17 30.11.2021
28 TSLA®
До коментар #2 от "Директора":
Недей да пускаш парното, другарю водач, светът има нужда от образовани и грамотни хора, не биомаса, генератори на фасове и фекалии.16:39 30.11.2021
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Чукач на номер 5
До коментар #5 от "шаежшажяа":
М42 D20 - 150 к.с. 65 лтр. Нафта в резервоара - 750-790 градско... С твойте Ел.моторчета си 300 км. А зимата 150... :-) и като си без гараж и заряда станция, си солист на дудука в духовният оркестър на Долно Уйно, Трънска околия :-)17:51 30.11.2021
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 BENZIN
До коментар #20 от "Като каза за резервоара":
А кой е изчислил че ДВГ гори 700 мл. на час при свободен ход, инжекцион електроника да ви говори нещо?Ел. агрегата ми ХОНДА може да ви помогне да се стоплите,дори да заредите Теслите със много малко гориво!Коментиран от #33, #34
20:14 30.11.2021
33 Айде бе
До коментар #32 от "BENZIN":
Кой е изчислил? Ами борд компютъра ти го показва бе! Имаш ли кола? Влизаш на моментен разход и когато стоиш на място ти показва литри на час! Големи специалисти сте ейййй! Направо ужас, ма компетентни!Коментиран от #35
20:25 30.11.2021
34 Айде бе
До коментар #32 от "BENZIN":
Чакай да ти допълня, че може и това да не знаеш - моментния разход не е средния разход! Ако не знаеш и това какво е, пак питай! 😂20:29 30.11.2021
35 ДА БЕ
До коментар #33 от "Айде бе":
Да имам борд компютър но на свободен ход не показва нищо (---- )това показва,да приемам ли че не гори?Коментиран от #36
21:33 30.11.2021
36 Айде бе
До коментар #35 от "ДА БЕ":
Ами смени на моментен разход! Ти гледаш среден разход! На каква кола е това?21:47 30.11.2021