Още един автомобилен производител ще се включи към марките, които по план трябва да преминат на ток до края на десетилетието. Този път новината идва от Италия, а съобщението бе разпространено от Fiat по-рано днес.
Компанията, която вече е част от по-големия бранд Stellantis, обяви плановете си според които до края на това десетилетие, Fiat ще предлага само модели, задвижвани на ток. Планът, разбира се е свързан с намаляването на вредните емисии във въздуха, като от марката дори си поставят краен срок в периода от 2025 до 2030 година.
Към момента единствения електрически модел, който можем да намерим в продуктовата линия на италианците е 500e, който въпреки, че доста прилича на модела с двигател с вътрешно горене, всъщност е изграден от нулата. Очаква се в близко бъдеще да видим и още един модел на ток в лицето на Abarth 500е.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Ти да видиш!
Коментиран от #13, #14
10:37 05.06.2021
2 Мммммм
Коментиран от #4, #15
10:37 05.06.2021
3 pbdan
Коментиран от #19
10:38 05.06.2021
4 pbdan
До коментар #2 от "Мммммм":
Окачване, спирачки, гуми, ламарини, боядисване, миене, почистване си е както тия с ДВГ. Смяната на батерия и управляващата електроника са новото, което е подмяна на готови блокове. Електромотора и редуктора са най-малко за смяна или ремонт.Коментиран от #9
10:44 05.06.2021
5 pbdan
10:48 05.06.2021
6 Знайко
10:53 05.06.2021
7 Хмммм
Коментиран от #10
10:53 05.06.2021
8 Фиат купе
10:55 05.06.2021
9 Знайко
До коментар #4 от "pbdan":
Автомобилите ще станат като мобилните телефони. Ще са капсуловани, водоустойчиви, прахоустойчиви ... и нищо няма да можеш да пипнеш и ремонтираш. Като се развали, купуваш нов. Както сега не си купуваш нова батерия за телефона, а направо си купуваш нов телефон. Или пък хората ще престанем да притежаваme лични автомобили. А само ще ги наемаме както сега наемаме TAXI. Колите на будещето няма да имат кормило, педали, скорости ... хората ще сме само пътници на компютрите. Накрая компютрите като във филма Терминатор. Ще разберат, че хората сме вредни и опасни паразити и ще ни изтребят. За да спасят Земята от унищожение.Коментиран от #11, #12, #18
11:02 05.06.2021
10 pbdan
До коментар #7 от "Хмммм":
Сигурно са използвали закона на Мустафа-Фарадей. Евалла.11:03 05.06.2021
11 pbdan
До коментар #9 от "Знайко":
Дааа, чел съм Айзък Азимов;). Това за еднократната употреба хич не е екологично, води до много отпадъци. Компютъра ще ни спести удоволствието от карането, чувството за свобода и още нещо?. Може о така да стане както казваш, но ще е жалко.11:09 05.06.2021
12 Баща ти
До коментар #9 от "Знайко":
Много филми си гледал :)11:23 05.06.2021
13 гост
До коментар #1 от "Ти да видиш!":
Да , само че тогава Фиат не беше Стелантис ! Сега имат готови платформи от РСА със задвижването и батериите , а производството на 1-2 милиона повече бройки само ще свали цената ! И плюс това за такива градски модели , където още след 4-5 години ще е забранено въобще движението на двг , всичко друго освен чист ток е самоубийство !18:25 05.06.2021
14 Даскала
До коментар #1 от "Ти да видиш!":
Слаб 2. 2013-2019 Fiat 500e е със 111 коня електромотор Bosch (както и всичко останало по задвижването), който електромотор се развърта до 12500 оборота (като старите Формула 1) и е в топ 10 двигатели за 2014-та. Колата е с 24 кВтч батерия (колкото е на Лийф), обаче с течно охлаждане и подгряване т.е. бичи яко зима/лято и минава повече от Лийф. Колата къса шортите и на Abarth и има общо КПД 92%! Вашите имат 20 хах! Единственият й недостатък е, че няма CCS порт за прав ток, обаче по информация от Фиат, ако й се бодне подходящия конектор, може да зарежда с ток 70 ампера на 480 волта трифазен! Супер градската ракета!Коментиран от #17
21:19 05.06.2021
15 Серзвиз
До коментар #2 от "Мммммм":
При Дунев сервизират батерии/електроника и не само там. Това първо. Второ: всички батерии имат 8г. гаранция и 20 години общ живот - това е по автомобилен стандарт. Стандартът за телефоните и устройствата ви е 2 години, за да има алъш-вериш. Нямат нищо общо между тях като химия и BMS управление. Трето: цяла батерия не сдава багаж, в редки случаи отделни клетки или периферия. И четвърто: за живота си, колата се е изплатила двойно, така че смяна на батерията или направо на цялата кола е никакъв проблем.21:35 05.06.2021
16 Гост
21:52 05.06.2021
17 Гост
До коментар #14 от "Даскала":
Нашите имали 20% кпд?! А троята колко има, 80% ли? хахахахахахаха21:53 05.06.2021
18 Гост
До коментар #9 от "Знайко":
Тези капсуловани коли еднодневки ще са за вас, простолюдието. Хората с пари ще колекционират коли с двг и ще им се кефят. Вие ще подсмърчате отстрани, докато ви транспортират в автоматизираният контейнер, от който няма да можете да слезете дори за да пуснете една вода.21:56 05.06.2021
19 За производството на 1 тон
До коментар #3 от "pbdan":
Батерия се изхвърлят 50 тона токсични отпадъци и течни и твърди.Рециклирането не е подсигурено.Видно е от досегашния опит на човечеството че колкото по отровни са технологиите толкова по бьрзи СЕ НАЛАГАТ УМИШЛЕНО..18:24 07.06.2021