Last news in Fakti

5 Юни, 2021 10:30 3 600 19

Fiat също ще разчита само на електрически модели

  • fiat-
  • fiat 500-
  • fiat 500e

Цялата гама на марката ще бъде на ток до 2030 година

Fiat също ще разчита само на електрически модели - 1
Снимки: Fiat

Още един автомобилен производител ще се включи към марките, които по план трябва да преминат на ток до края на десетилетието. Този път новината идва от Италия, а съобщението бе разпространено от Fiat по-рано днес.

Fiat също ще разчита само на електрически модели

Компанията, която вече е част от по-големия бранд Stellantis, обяви плановете си според които до края на това десетилетие, Fiat ще предлага само модели, задвижвани на ток. Планът, разбира се е свързан с намаляването на вредните емисии във въздуха, като от марката дори си поставят краен срок в периода от 2025 до 2030 година.

Fiat също ще разчита само на електрически модели

Към момента единствения електрически модел, който можем да намерим в продуктовата линия на италианците е 500e, който въпреки, че доста прилича на модела с двигател с вътрешно горене, всъщност е изграден от нулата. Очаква се в близко бъдеще да видим и още един модел на ток в лицето на Abarth 500е.


Поставете оценка:
Оценка 4.7 от 7 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ти да видиш!

    8 5 Отговор
    Като чуя fiat и електромобил, веднага се сещам за Серджо Маркионе, тогавашния шеф на fiat, който казваше "За Бога хора не купувайте електрическия fiat"

    Коментиран от #13, #14

  • 2 Мммммм

    8 6 Отговор
    Добре де като ги под караме тея електрички после втора, трета употреба, защото едва ли ще можем да купуваме нови, къде ще ги обслужваме и ремонтираме. По ТВ сервизите или сервизите за компютри.

    Коментиран от #4, #15

  • 3 pbdan

    5 2 Отговор
    Вече има съобщения, че е разработена литиево-сярна батерия с специфична енергия 470Втч/кг. Това означава не повече от 250кг за 100кВтч батерия.

    Коментиран от #19

  • 4 pbdan

    7 2 Отговор

    До коментар #2 от "Мммммм":

    Окачване, спирачки, гуми, ламарини, боядисване, миене, почистване си е както тия с ДВГ. Смяната на батерия и управляващата електроника са новото, което е подмяна на готови блокове. Електромотора и редуктора са най-малко за смяна или ремонт.

    Коментиран от #9

  • 5 pbdan

    3 1 Отговор
    Забравих смяната на масло на редуктора и антифриз за охлаждане на електрониката.
  • 6 Знайко

    8 19 Отговор
    "Купи си FIAT, за ДА ТЕ Е ЯД." FIAT не могат да равят автомобили с ДВГ. Надали ще се научат да правят електричеки. Това, което правят са пазарски градски колички, с които да стигеш до супермаркета и обратно. А във фирменият им сервиз в София, цените са все едно караш Мерседес S-класа, а не евтин таралясник.
  • 7 Хмммм

    3 7 Отговор
    И арабелите са открили начин на добив на литий от морска вода по по-ефективен начин от досегашния! Вече нема да се копа! И тази опорка, ще умре!

    Коментиран от #10

  • 8 Фиат купе

    8 7 Отговор
    Все още, повечето електрически коли не са подходящи за извънградско. И 2030 година, пак няма да бъдат.
  • 9 Знайко

    9 8 Отговор

    До коментар #4 от "pbdan":

    Автомобилите ще станат като мобилните телефони. Ще са капсуловани, водоустойчиви, прахоустойчиви ... и нищо няма да можеш да пипнеш и ремонтираш. Като се развали, купуваш нов. Както сега не си купуваш нова батерия за телефона, а направо си купуваш нов телефон. Или пък хората ще престанем да притежаваme лични автомобили. А само ще ги наемаме както сега наемаме TAXI. Колите на будещето няма да имат кормило, педали, скорости ... хората ще сме само пътници на компютрите. Накрая компютрите като във филма Терминатор. Ще разберат, че хората сме вредни и опасни паразити и ще ни изтребят. За да спасят Земята от унищожение.

    Коментиран от #11, #12, #18

  • 10 pbdan

    3 1 Отговор

    До коментар #7 от "Хмммм":

    Сигурно са използвали закона на Мустафа-Фарадей. Евалла.
  • 11 pbdan

    9 3 Отговор

    До коментар #9 от "Знайко":

    Дааа, чел съм Айзък Азимов;). Това за еднократната употреба хич не е екологично, води до много отпадъци. Компютъра ще ни спести удоволствието от карането, чувството за свобода и още нещо?. Може о така да стане както казваш, но ще е жалко.
  • 12 Баща ти

    3 5 Отговор

    До коментар #9 от "Знайко":

    Много филми си гледал :)
  • 13 гост

    5 3 Отговор

    До коментар #1 от "Ти да видиш!":

    Да , само че тогава Фиат не беше Стелантис ! Сега имат готови платформи от РСА със задвижването и батериите , а производството на 1-2 милиона повече бройки само ще свали цената ! И плюс това за такива градски модели , където още след 4-5 години ще е забранено въобще движението на двг , всичко друго освен чист ток е самоубийство !
  • 14 Даскала

    6 2 Отговор

    До коментар #1 от "Ти да видиш!":

    Слаб 2. 2013-2019 Fiat 500e е със 111 коня електромотор Bosch (както и всичко останало по задвижването), който електромотор се развърта до 12500 оборота (като старите Формула 1) и е в топ 10 двигатели за 2014-та. Колата е с 24 кВтч батерия (колкото е на Лийф), обаче с течно охлаждане и подгряване т.е. бичи яко зима/лято и минава повече от Лийф. Колата къса шортите и на Abarth и има общо КПД 92%! Вашите имат 20 хах! Единственият й недостатък е, че няма CCS порт за прав ток, обаче по информация от Фиат, ако й се бодне подходящия конектор, може да зарежда с ток 70 ампера на 480 волта трифазен! Супер градската ракета!

    Коментиран от #17

  • 15 Серзвиз

    2 2 Отговор

    До коментар #2 от "Мммммм":

    При Дунев сервизират батерии/електроника и не само там. Това първо. Второ: всички батерии имат 8г. гаранция и 20 години общ живот - това е по автомобилен стандарт. Стандартът за телефоните и устройствата ви е 2 години, за да има алъш-вериш. Нямат нищо общо между тях като химия и BMS управление. Трето: цяла батерия не сдава багаж, в редки случаи отделни клетки или периферия. И четвърто: за живота си, колата се е изплатила двойно, така че смяна на батерията или направо на цялата кола е никакъв проблем.
  • 16 Гост

    2 5 Отговор
    И без това не ги бива да правят двг. Само масларници и редовни клиенти на сервизите.
  • 17 Гост

    3 1 Отговор

    До коментар #14 от "Даскала":

    Нашите имали 20% кпд?! А троята колко има, 80% ли? хахахахахахаха
  • 18 Гост

    5 3 Отговор

    До коментар #9 от "Знайко":

    Тези капсуловани коли еднодневки ще са за вас, простолюдието. Хората с пари ще колекционират коли с двг и ще им се кефят. Вие ще подсмърчате отстрани, докато ви транспортират в автоматизираният контейнер, от който няма да можете да слезете дори за да пуснете една вода.
  • 19 За производството на 1 тон

    1 0 Отговор

    До коментар #3 от "pbdan":

    Батерия се изхвърлят 50 тона токсични отпадъци и течни и твърди.Рециклирането не е подсигурено.Видно е от досегашния опит на човечеството че колкото по отровни са технологиите толкова по бьрзи СЕ НАЛАГАТ УМИШЛЕНО..