Преди няколко дни от Audi обявиха, че спират с разработването на коли с двигатели с вътрешно горене в близките пет години, а последният модел с конвенционален двигател ще бъде представен през 2026 година.
Както и вчера ви съобщихме, това ще e нова версия на Audi Q8, която след 2033 година също ще премине на ток и ще сложи край на ерата на бензиновите и дизеловите коли на марката.
Оказва се, че това не е така или поне не изцяло. От германската компания смятат, че в Китай двигателите с вътрешно горене ще са на почит и след 2033 година и най-вероятно ще се произвеждат такива автомобили за тези пазари. Ако това се окаже вярно, то се очаква преминаването към електричество за тези пазари да се случи чак през 2050 година.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 По добре с бензиновите да спрът още сега
Коментиран от #38, #48
09:53 24.06.2021
2 бл.134 в Зап. парк
09:56 24.06.2021
3 хъхъ
Коментиран от #7, #11, #25
09:56 24.06.2021
4 гадно
Коментиран от #53
09:57 24.06.2021
5 Някой
Все пак технологиите и наличната инфраструктура не предразполагат бързо преминаване към пълна електрификация на автопарка.
Коментиран от #26
09:57 24.06.2021
6 Читател
Коментиран от #44
09:59 24.06.2021
7 пешо
До коментар #3 от "хъхъ":
те са си. просто имаме дърти шифтинг - цапа се не пред очите на малоумния западняк-екоталибан. цапа се в китай, чили и къде ли не, където се добиват суровини и се произвеждат компоненти за батериите и пр.но на запад винаги е било така, контролът върху масовото съзнание е потресаващ. дори интелигентни хора (колеги и приятели) имат проблем с това, да погледнат нещата такива, каквито са.
Коментиран от #28
10:01 24.06.2021
8 ттт
1. Овладее се термоядрения синтез и се осигури неограничена електроенергия за целия свят.
2. Създаде се качествен водороден двигател.
Коментиран от #17
10:02 24.06.2021
9 jар
10:08 24.06.2021
10 9593737
10:11 24.06.2021
11 Ааааааа
До коментар #3 от "хъхъ":
Да изглеждате първо едно видео и да видите, за кое колко енергия отива, преди да говорите, че за ел. колите трябва много ток! Много ток трябва и за производство на бензин и добива на нефт! Но изгледайте първо филмчето!10:15 24.06.2021
12 Хо хо хо
10:15 24.06.2021
13 аудифен
10:15 24.06.2021
14 Бабик Арманян(по прякор Скъсаното)
10:16 24.06.2021
15 Ахахахахахахахахаха
Коментиран от #18
10:17 24.06.2021
16 тоест
10:18 24.06.2021
17 sam66
До коментар #8 от "ттт":
Приятелю, за това сме писали реферати още при соца вдалечните 70 - 80те години. Водороден двигател не е проблем Проблема е в производството на водород /енергоемко и икономически неоправдано/. Слънце, вятър - бля,бля няма икономика.
Това, че сме смарт не означава, че технологично сме направели крачка напред.
10:31 24.06.2021
18 Така е
До коментар #15 от "Ахахахахахахахахаха":
Германците нямат инфраструктура и се молят на Мъск да отвори зарядните на Тесла за техни марки коли!10:32 24.06.2021
19 Да бе!
Коментиран от #21
11:12 24.06.2021
20 Вълко Червенков
11:14 24.06.2021
21 sam66
До коментар #19 от "Да бе!":
Много добре го виждат. Просто е джакпот за тях. хвърлят два електродвигателя на купето, малко екстри и парите по две. Няма прицизна механика/ ДВГ, скоростни кутии, трансмисии и пр./Те това е.11:24 24.06.2021
22 Никата
Коментиран от #23, #29
11:45 24.06.2021
23 Смех
До коментар #22 от "Никата":
Петрола свършва мой немците си правт грешни сметки11:46 24.06.2021
24 DrivingPleasure
Ще си преосмислят плановете даже и за идиотизирана европа
11:58 24.06.2021
25 Много мрачни очаквания имаш
До коментар #3 от "хъхъ":
Аз поне очаквам шестица от тотото. Ама за добро или за лошо нито твоите, нито моите очаквания ще се сбъднат!Коментиран от #27
12:09 24.06.2021
26 Хайде стига с това бързо!
До коментар #5 от "Някой":
Колко да е бързо това електрифициране, за което говориш. Кажи ми най бързия вариант, който си представяш? Дай цифра.5 години, 10 години? 20 години?12:11 24.06.2021
27 Пфффффф
До коментар #25 от "Много мрачни очаквания имаш":
Очакваш ти,очакваш....са не използвам точната дума,че ще ме премахне модераторчето. А ковид19 според теб от прилеп ли е мутирал?12:16 24.06.2021
28 Ти като си интелигентен и виждащ
До коментар #7 от "пешо":
Ще ми кажеш ли ако е чак толкова мръсно производството на батерии, защо позволиха на Тесла да построи най-големия завод за батерии в света точно в столицата на държавата която най-много врещи за екологията? А не е като еколозите да не си изсмукват дори от пръстите за да спрат строежа, но най-големите аргументи, които успяха да измислят е че ще се пречи на зимния сън на гущерите и змиите и ще се наруши местообитанието им и че Тесла ще използва голямо количество вода за производствените си нужди. Забележи че ще я използва, а няма да я замърсява! И за да се разсеят всякакви съмнения относно замърсяванията, Tesla построи завода точно върху вододайната зона на столицата! Ако имаше каквото и да е замърсяване, нямаше да им позволят. Смятай щом спряха строежа, защото тръбите които събират дъждовната вода не били по спецификация и можели да замърсят подпочвените води с дъждовна вода! Дъждовна бе пич! Тоест дъжда е по-мръсен от производството на батерии!Коментиран от #30
12:18 24.06.2021
29 Брат в коя пещера живееш
До коментар #22 от "Никата":
Дори на село имаше ток и жици преди 50 години, а ти ми разправяш че уважа село до 2050 няма да прекарат ток да си заредиш електромобила? Хайде тези да си ги разправяте на масата след кило ракия, защото всяко дете ще ти каже, че ток има навсякъде.А както правилно си отбелязал, даже може да си го произвеждаш сам на покрива през по-голямата част от годината. Въобще не ти трябват декари, а за годишният пробег на един автомобил са необходими фотоволтаици с площ по-малка от паркомястото на паркинга. Тоест ако се покрият всички паркинги с фотоволтаици, ще има дори излишък от ток, като пекне слънце.
Коментиран от #54
12:25 24.06.2021
30 Пфффффф
До коментар #28 от "Ти като си интелигентен и виждащ":
Ето го поредният балък,който според него ковид19 е мутирал от прилеп.🤣🤣🤣Коментиран от #32
12:29 24.06.2021
31 Домакин
Коментиран от #33
12:36 24.06.2021
32 Не сменяй темата!
До коментар #30 от "Пфффффф":
Да се върнем на "мръсните" батерии. В крайна сметка еколозите искат или не искат заводът да се строи в Берлин? Ако смятат че батериите са толкова чисти и ще решат екологичните проблеми, защо нарочно спъват производството? Ако смятат, че производството ще е екологична катастрофа и ще замърси околната среда, защо не се аргументират с това, а се чудят за какви змии и гущери да говорят и единствения им смислен аргумент е използването на много питейна вода, която може да доведе до режим на водата в региона, при пълно натоварване на производството? Ако имаше дори съмнение за замърсяване, щяха ефективно да спрат строежа, но очевидно дори съмнение няма и сега просто протакат, защото мотивите им не са екологични, а икономически. Притесняват се, че Тесла ще вземе хляба на немските автомобилни производители, които доскоро си виреха носа и се имаха за голяма работа, но сега са уплашени от Тесла и се опитват да я забавят по какъвто и да е начин!Коментиран от #35
12:38 24.06.2021
33 Незнам за комбайните
До коментар #31 от "Домакин":
Но камионите ще преминат на ток много по-бързо отколкото леките автомобили. Първо защото жизнения им цикъл е по-кратък. Второ, но не по важност, защото себестойността на превоз на километър при електрическите камиони е много по-ниска. Единствената причина за забавянето е липсата на достатъчно батерии. Тесла е готова с камиона от години, но няма достатъчни количества батерии за да започне производство. Това ще се промени още догодина, когато собствените и фабрики за батерии започнат работа. Тогава ще видиш за колко време транспорта ще премине на ток! През 2030 година, пазарния дял на електрическите камиони ще е по-голям от пазарния дял на леките автомобили с батерии.Коментиран от #34
12:44 24.06.2021
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 Пфффффф
До коментар #32 от "Не сменяй темата!":
А ти се аргументирай с нещо друго! Стига повтаряй едно и също като грамофонна плоча! А колкото до темата мисля,че и двете теми имат нещо общо и не напразно малко намесих и "страшният"вирус,а това,че ти нямаш умствения потенциал да го разбереш си е твой проблем.Коментиран от #37
13:04 24.06.2021
36 Гост
15:02 24.06.2021
37 Ама разбира се
До коментар #35 от "Пфффффф":
То замърсяването на въздуха в градовете е една измислена тема и няма нищо общо с автомобилите, а даже и с темата с която искаше да изместиш разговора -болестите. Автомобилите даже пречистват въздуха и от ауспуха и ми излизат само здравословни хранителни добавки, които приемаме чрез белите си дробове директно в кръвния поток, защото са ултра фини прахови частици разтрошени от катализаторите.Това че искат да забранят движението на автомобилите в центровете на градовете, в никакъв случай няма да изчисти въздуха, даже ще го замърси защото както твърдиш автомобилите пречистват въздуха!
В повечето случаи се чудя, дали наистина вярвате че ако се затворите в гараж С работещ автомобил нищо няма да ви стане, защото бил евро 5?
Коментиран от #39, #40
15:18 24.06.2021
38 Star diag
До коментар #1 от "По добре с бензиновите да спрът още сега":
С тия FSI и TFSI много се изложиха цялата VAG група.BMW също станаха за посмешище с бензиновите си мотори от N серията.Единствено Mercedes нямат особенни проблеми с бензиновите си двигатели и това ще бъде причината да премина на тази марка,макар,че много ми се иска X5 М,но пък хич не ми се иска да вися по сервизи.15:48 24.06.2021
39 Пфффффф
До коментар #37 от "Ама разбира се":
А може ли да си такъв паток? А земята плоска ли е?15:50 24.06.2021
40 Да прав си
До коментар #37 от "Ама разбира се":
А по въпроса за внасянето и горенето на боклуците от запад,които замърсяват въздуха много повече,що не напишеш нещо,рибко? Ако ли не върви се жалвай на арменския поп!15:57 24.06.2021
41 Трифонов
Коментиран от #46
16:48 24.06.2021
42 Алексей
17:31 24.06.2021
43 Gen Gurko
17:44 24.06.2021
44 Веско
До коментар #6 от "Читател":
Има, водорода19:08 24.06.2021
45 Хитлер
22:53 24.06.2021
46 MagnaVolt
До коментар #41 от "Трифонов":
С първата дума ме загуби, Трифонов. Никой, ама с изключение на САЩ и Европа, хаха! Евро-директивите са публични и можеш да ги прочетеш. Сроковете за пълна забрана са гласувани и окончателни. С новите еко-чипове от юли, да не се изненадаш от честитка някой ден, ако си първа или втора категория и камера в центъра на Сф те е щракнала. Всичко се случва тук и сега, не. Окончателната присъда на ДВГ е разписана преди години. Мачът е свирен. Тая статия, ако я беше прочел, се касае за Китай. Тук сме Европа. Който не му отърва -> чайна майна или Уагадуга.Коментиран от #47
01:55 25.06.2021
47 Трифонов
До коментар #46 от "MagnaVolt":
Ще видим... Еко чипа, категоризирането и ограничаването на колите от определена категория, не означава нищо. Бъдещето може и да Е на електромобила, но не е на захранвания от батерии електромобил. За да бъде "забранен" двг, трябва да има достъпна, ефективна и също толкова функционална негова алтернатива. А такава няма и няма да има в следващите поне 50 години. Не говори тъпотии! Загледай се какво се движи по пътищата - само роудстари, луксозни лимузини, средноразмерни SUV-та и калинки за пазар ли виждаш? А транспортните бусове и камиончета, предназначени за превоз на пътници и стока, а автобусите, предназначени за дълги пътувания, а влекачите, дето мъкнат тонове със стока в огромни ремаркета (композиции, наречени TIR), а селскостопанската техника, а строителната механизация... и още много, много неща пропускам. С настоящото ниво на развитие на батериите, изброените от мен транспортни средства са недостъпна категория за електродвигателя, захранван от батерии, които трябва да се зареждат в контакта. Както и да се развият батериите, те няма да достигнат никога ниво, на което да направят електромобила по-функционален от двг. Друг източник на ел.енергия е нужен, а докато се появи, развие, стане безопасен и се утвърди масово, ще мине век... А дотогава ще властва двг. Това обясниха съвсем наскоро не само BMW, но и Toyota...Коментиран от #52
08:01 25.06.2021
48 Ай умник
До коментар #1 от "По добре с бензиновите да спрът още сега":
Да те повозя с R4 да напълниш памперса сополанко09:18 25.06.2021
49 Може би
Коментиран от #51
10:56 25.06.2021
50 Знайко
17:19 25.06.2021
51 Знайко
До коментар #49 от "Може би":
"давате ли си сметка колко мед ще трябва за тия електрически недуразомения. Може би плуинг хибрида ..."То за плъг-ин хибрида, трябва също толкова мед, колкото за електромобила. Медта, не е проблем, в един електродвигател не е чак толкова много. Да не би да имаш предвид: Колко литий ще трявба за батериите и редки материали за магнитите.
Недейте да мислите с вчерашните и днешните технологии. Още утре може да открият нови батерии, магнити, горини клетки, летящи автомобили ... Преди 25 години, през 1996-1999 г. GM пусна електрическа кола EV1.С оловни и NiMH акумулатори 16.5–18.7 kWh и 100кВт двигател. Които нямат нищо общо с днешните Тесли с 80 kWh леки литиеви батерии и 3 двигателя общо 600кВт.
17:34 25.06.2021
52 Нищо не каза
До коментар #47 от "Трифонов":
Наистина ли това ти е опорната точка - че камионите не могат да минат на батерии? Ами те ще са първата категория превозни средства, която ще премине 50% вата граница пазарен дял на електрическите превозни средства. В момента в който пуснат електрическите камиони като на Тесла с 1000 километра пробег и 40 минути зареждане за 600км, а по даден маршрут има къде да се зарежда, или си купуваш електрически камион или фалираш, защото не можеш да предложиш подобна ниска цена за Превоз на товари на километър. Там миасто за емоции относно вида на задвижването на камиона просто няма. Там е чист бизнес и шофьора ще кара каквото му купи шефа, който пък никога няма да се качи на камион, за да му пука колко често ще зарежда шофьора. Особено пък като знае, че вече няма да може да му краде нафтата.19:01 25.06.2021
53 Той написа
До коментар #4 от "гадно":
Те четат спиране на разработката и разбират, че след 2035-та няма да има един автомобил с ДВГ :D :D :D :D :D прооост, прооост, проооост народ, та се къса по шевовете13:02 26.06.2021
54 дада
До коментар #29 от "Брат в коя пещера живееш":
колко според теб произвежда 1 клетка фотоволтик и с какви размери е тя.17:11 27.06.2021