Audi не е първият производител, който съобщава, че спира с разработката на традиционните двигатели с вътрешно горене, но пък това не прави новината по-малко тъжна за феновете на този тип моторизация. Според различни издания, последните автомобили с конвенционално задвижване ще бъдат представени през 2026 година.
Все пак има някаква надежда за малко по-дълъг живот на бензиновите и дизеловите двигатели, тъй като от компанията съобщават, че това ще е годината през която ще бъде представен последният модел, което означава, че поне няколко години след това той ще бъде наличен за покупка.
Все още от марката не разкриват на кой от моделите ще се падне честта да бъде последният задвижван от двигател с вътрешно горене, но предполагаемо и това ще се разбере скоро. Искаме или не, всеки нов автомобил на „четирите кръга“ след 2026 година ще бъде задвижван единствено от електричество или поне такива са плановете към момента.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Съдията Дред
Коментиран от #5, #8, #17, #49, #73
11:59 18.06.2021
2 не четох стати
12:00 18.06.2021
3 Румен
12:03 18.06.2021
4 Ток
Коментиран от #9, #84
12:08 18.06.2021
5 Гошолошо
До коментар #1 от "Съдията Дред":
Ако караш 1000 км на ден и сега не си с Ауди. Дори и Дачиите са по-надеждни от немските недоразумения.Коментиран от #36
12:08 18.06.2021
6 БатП
Коментиран от #78
12:13 18.06.2021
7 Педя чов лакхой
12:15 18.06.2021
8 Рено ентусиаст
До коментар #1 от "Съдията Дред":
Няма как да минеш 1000 км с магистрална скорост с кола с двг без да заредишКоментиран от #11, #19, #35
12:16 18.06.2021
9 САЩ
До коментар #4 от "Ток":
Споко. Това с ел модата е само за европа. Коли с двигатели винаги ще има.Коментиран от #13
12:17 18.06.2021
10 Весел пор
12:24 18.06.2021
11 БатП
До коментар #8 от "Рено ентусиаст":
С Рено наистина няма как. Вземи една дизелова А8 от 2019, резервоар 72 литра без резерва, при 140 гори доста под 7,2/100. И 600 километра да минаваш с резервоар, зареждането отнема 10 минути. За 10 минути батерията едва ще е разбрала, че се зарежда.Коментиран от #12, #16, #20
12:26 18.06.2021
12 Рено ентусиаст
До коментар #11 от "БатП":
на Тесла зареждаш 80% за 15 минути което е екстраКоментиран от #14
12:29 18.06.2021
13 гост
До коментар #9 от "САЩ":
Ти май не си в час , че Форд и ГМ заявиха същото официално , ама за малко по-късно , Форд за 2030 , а ГМ за 2035 !! И то за всички модели , включително тежкотоварни камиони !! Сори ако нараних нежните ти чувства за кюмбетата , хахаха !!Коментиран от #18, #80
12:31 18.06.2021
14 Някой
До коментар #12 от "Рено ентусиаст":
Чудесно, а да си чувал какво става с ресурса на батериите при такъв бърз заряд? А какъв ток се иска за това? Ако всички си включват колите на бърз заряд вечер след работа, то енергопреносната система ще подгъне капачки.Коментиран от #22
12:35 18.06.2021
15 Магарцедес
Коментиран от #21
12:36 18.06.2021
16 Ето че сам си отговори на въпроса
До коментар #11 от "БатП":
Като минаваш по 1000 километра на ден, ще си купиш мощен автомобил с голям пробег и бързо зареждане!Така или иначе минаваш по 365000 км годишно, значи харчиш по 150 лв за гориво на ден и сменяш автомобил всяка година, дори най-скъпата Тесла ще ти излезе без пари!
Като заредиш през нощта преди да тръгнеш, точно нищо няма да ти се промени, защото още сегашната Тесла зарежда по 340 км за 10 минути, но на сегашните зарядни станции с мощност 250 kW, а има техническа възможност да зарежда с 350kW, тоест около 500 км за 10 минути.
През 2012 година, най бързото зареждане на електромобил беше 4 часа за 100 километра.
До 2030 година, когато ще спрат да продават автомобили с ДВГ, кой знае докъде ще са стигнали скоростите за зареждане!
Коментиран от #48
12:38 18.06.2021
17 Ще си смените навиците
До коментар #1 от "Съдията Дред":
Ще се наложи да се научите да спрете да пикае те поне веднъж на 1000 километра. Не е лошо и да хапнете поне веднъж за толкова километри! То бива диети бива, ама вашето е прекалено! Може ли по цял ден да не пиете вода и да не се храните!Коментиран от #37
12:40 18.06.2021
18 Е то е същото!
До коментар #13 от "гост":
За да спрат продажбите на последните модели през 2030 година, последните нови двигатели трябва да са излезли през 2025 година и дори пет години е малко за да си върнат напълно инвестициите от разработката на този двигател. Някои от двигателите които се продават днес са разработвани преди десетина години и оттогава са променяни само някои периферни системи по тях, но въпреки това са много добри двигатели доказани във времето.12:46 18.06.2021
19 Заю Баю
До коментар #8 от "Рено ентусиаст":
Мога да мина и повече от 1000 км.. Имам Мерцедес на газ. Като напълня бутилката с газ и резервоара с бензин ще мина повече от 1100 км. без зареждане.Коментиран от #23, #25, #30, #74
12:49 18.06.2021
20 AC / DC
До коментар #11 от "БатП":
След 5 години всяка батерия ще зарежда на макс за 10 минутиКоментиран от #54
12:51 18.06.2021
21 Гошо
До коментар #15 от "Магарцедес":
От край време магарето е ценено, особено женското! За транспорт, за оране, за ядене, пък и ако си на зор можеш да разтовариш топките! Универсална работа!12:57 18.06.2021
22 Стига с тези бензиностанции
До коментар #14 от "Някой":
Промили са ви мозъците! Да не мислиш че цената за зареждане на киловатчас на 350 кв зарядна станция и такава на 11 киловата е една и съща?Ако пред блока ти или пред службата има 10 бавни зарядни станции на цена 25 стотинки за киловатчас за зареждане и една бърза зарядна станция на цена 80 стотинки за киловатчас плюс 50 стотинки такса за всяка минута, на която автомобилът ти стои на колонката след като батерията се е заредила, на коя колонка ще спреш за зареждане?
На едната ще са ти необходими 20 минути седмично за зареждане, а на бавната около 6 часа седмично?
Кое зареждане ще ти отнеме повече време?
В единия случай като отиваш или си прибираш от работа паркираш до колонката, включваш кабела и доближаваш картата за започване на зареждане и на 30-ата секунда продължаваш към работното място или към къщи. На тръгване ти отнема 10 секунди да изключиш кабела и да го върнеш на местото.
При бързото зареждане трябва да киснеш 20 минути до колонката и да се чудиш какво да правиш през това време, но за сметка на това зареждането ти излиза три пъти по-скъпо, а батерията се амортизира повече.
Та кое е бавното зареждане и защо по дяволите всеки ще иска да зарежда бързо и то точно вечерно време когато се прибере, когато цената на тока е най-висока?
12:59 18.06.2021
23 123
До коментар #19 от "Заю Баю":
Да не забравиш памперсите!13:00 18.06.2021
24 Лайноентусиаст
13:04 18.06.2021
25 И аз мога
До коментар #19 от "Заю Баю":
Ти можеш да минеш над 1000 километра на ден всеки ден, а аз мога да оправя по три нови комшийки всеки ден, ама и двамата не го правим!Реалността е съвсем различна и никой не минава по 1000 километра на ден, всеки ден. За единични случаи най-много веднъж-два пъти в годината, половин час разлика в зареждането не е определяща, особено пък ако през останалото време от годината цената за зареждане на километър ти е много по-ниска и нямаш разходи за поддръжка на двигателя, които освен пари, отнемат и повече време.
Лично аз предпочитам да спра по половин час на отиване и още толкова на връщане от морето за да пия едно кафе, хапна нещо и ида до тоалетна, отколкото да прекарам същото или повече време годишно в сервиз за смяна на масло, ремъци и други консумативи, които на всичкото отгоре ще ми легнат много по-скъпо, отколкото да обядваме със семейството на отиване и връщане от морето. А обяда така или иначе няма да ми се размине, дори в деня на смяна на маслото!
Коментиран от #27, #29, #41
13:06 18.06.2021
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Ха ха ха
До коментар #25 от "И аз мога":
пичага, имаш правилни виждания и донякъде разсъждения, но са прекалено комуняго-болшевишки настроени ! Да сме живи и здрави да станат масови електромобилите, ще видиш че ще измислят всевъзможни хватки/закони/ремонти/части и т.н и т.н, само и само отново да си взимат своето - а именно парите ! Автомобил се купува с пари и се поддържа с пари, и в тези времена е необходимост, а не лукс ! Нещата няма да са като през розовите очила на комунягите, всеки ще кара нова електрическа кола, ще зарежда на по 50ст/1лв и никаква поддръжка ...... това е утопично мислене ! За без пари, човек може да кара колело (от масовите боклуци), рикша, скутер и т.н !Коментиран от #28, #31, #60
13:22 18.06.2021
28 И сега е така
До коментар #27 от "Ха ха ха":
И сега електрическите коли са по скъпи като разходи и като поддръжка от двг колите.13:29 18.06.2021
29 ожг
До коментар #25 от "И аз мога":
В грешка си. При ел колите имаш поддръжка. При това е доста по скъпа от другите.13:35 18.06.2021
30 Козата си сака пръч
До коментар #19 от "Заю Баю":
Госпожата пита Иванчо: - Защо не беше на училище вчера? Иванчо: - Щото с тате водихме козата на пръч. Госпожата: - Ами баща ти не може ли сам? Иванчо: - Може, ама козата си сака пръч.Резервоара може, бутилката може и колата може да мине 1000 км без спиране, ама шофьора си сака да иде до тоалетна!
13:37 18.06.2021
31 То вече е измислено!
До коментар #27 от "Ха ха ха":
Наричат се ъпдейти, софтуер и какви ли не но услуги на абонаментен принцип, точно както си плащаш абонаментния план за телевизия, телефон и интернет. В случая на Тесла без месечен абонамент си абониран за зарядните им станции и много хора не могат да схванат, че това е бизнеса на Тесла - продава услуги като сама си създава клиентите. Техните автомобили се нуждаят както от постоянен достъп на интернет - Тесла създава starlink към който след време ще бъдат свързани всички техни автомобили плюс автомобили на останалите марки, а също така изгради и зарядна инфраструктура, която в началото беше безплатна, за да привлече клиенти за електромобилите, но сега всеки си плаща като поп и се очаква скоро да бъде отворена и за други марки от който Тесла ще печели още повече пари. За капак на всичко, Тесла произвежда и инсталира фотоволтаични системи, които произвеждат електрическа енергия, а също така и батерии в която се съхранява когато е евтина, но може да се продава когато е скъпа. Очаква се само след няколко години печалбите от енергийния бизнес да са повече, отколкото от автомобилния, а само от таксите за интернет приходите да са няколко десетки милиарда годишно. Не си мисли че ще минеш метър. Но цената за изминаване на километър ще ти е по-ниска ти няма да правиш ремонти включително гаранционни, защото за фирмите това са разходи! Приходите като абонат са по-сладки, без да им се налага да пипат хардуер.Коментиран от #34
13:50 18.06.2021
32 Alex
Коментиран от #33
14:05 18.06.2021
33 гост
До коментар #32 от "Alex":
Аааа , не , КОГАТО минават 1000 км , ще искаш 2000 , признай си , признат грях половин грях , питай попа , хахаахахх !!14:18 18.06.2021
34 Ха ха ха
До коментар #31 от "То вече е измислено!":
пичага, в IT индустрията съм вече 13 години и знам доста неща, преди ти да си ги чул/прочел, камоли осмислил/премислил ! И отново много преди теб знам, че никой няма да мине метър ..... нито аз, нито ти, защото сме никои/безгласни букви ! Просто всеки е една брънка в звеното и до там .... никой не може да спре прогреса/иновациите и глобалистиката !14:22 18.06.2021
35 123
До коментар #8 от "Рено ентусиаст":
Не говори глупости! Лично съм минавал 1200км с опел инсигния 2.0 дизел с един резервоар!Коментиран от #38
14:40 18.06.2021
36 Съдията Дред
До коментар #5 от "Гошолошо":
Да, с Мазда и Пежо сме у нас. По 1000 км дневно минавам десетина пъти в годината. Между впрочем, случвало ми се е с Пежо 308 да отида от София до Балчик, да свърша работа за два часа и да се прибера. 60 литра резервоар, 1100 км, и не светва резервата. Вярно, не е целият път магистрала да караш със 140, ама по принцип ми е тежък десния крак. За два часа и на най бързата зарядна няма как да събереш ток за над 500 , при скорост от 90 кмч, още по малко, ако 200 км караш по магистрала.14:45 18.06.2021
37 Съдията Дред
До коментар #17 от "Ще си смените навиците":
Абе хора, откога да минеш 1000 км дневно означава, че караш, без да спреш? И кой електрокар ще зареди адекватно, ако за това разстояние спираш примерно 4 пъти по за 10 до 20 минути ?Коментиран от #39
14:49 18.06.2021
38 рено ентусиаст
До коментар #35 от "123":
дизел може би ама я кажи с каква средна скорост това?15:21 18.06.2021
39 Кажи честно?
До коментар #37 от "Съдията Дред":
Ако тръгнеш с пълна батерия за 550 километра и спреш четири пъти за по 10 минути да заредиш по 40% от капацитета на батерията тоест още 800 километра, няма ли да ти стигнат за деня?40% за 10 минути неадекватно ли ти се струва? И това е Тесла модел 3 със старите батерии. Онзи ден представиха модел на Тесла който може да зарежда 340 км за 10 минути, а все още не са излезли в производство новите батерии на Тесла, които ще могат да се зареждат още по-бързо. По колко караш на ден бе човек? Вие не спите ли?
Коментиран от #44, #45, #55
15:52 18.06.2021
40 Все тая
Коментиран от #43
16:45 18.06.2021
41 Кабинчо
До коментар #25 от "И аз мога":
Ти да не мислиш , че ще се отървеш от разходи по поддръжка. Мечтай си. Така ще плащаш, че с умиление ще си спомняш за "смяната на масла и ремъци".16:51 18.06.2021
42 Иванов
16:54 18.06.2021
43 Иванов
До коментар #40 от "Все тая":
Никой не е казал ,че е задължително да имаш кола. Не знам , що го приемате за даденост? Все повече неща ще стават недостъпни за нормалните хора. Оцеляват само тези, които е приспособяват най-лесно. Ако всеки един човек на планетата има кола- как мислиш - какво ще стане тогава? Ами ако всеки има климатик във всяка стая ?Коментиран от #46, #79
16:59 18.06.2021
44 гост
До коментар #39 от "Кажи честно?":
Тия работи не впечатляват заклетите петролопитеци !! Виж ако изгледат това ще има бая време да хълцат и мнооого искам да видя как ще дрънкат за любимата им "писта" !!Alien Technology! Unplugged Performance Tesla Model S Plaid Passing Mclaren P1, Senna at Laguna Seca
17:20 18.06.2021
45 Съдията Дред
До коментар #39 от "Кажи честно?":
За един ден да изхарча 5 цикъла на зареждане ? Производителите на батерии ще одобрят.17:38 18.06.2021
46 Все тая
До коментар #43 от "Иванов":
Идеята беше, че ще се вдигне яко цената на токът, плюс на много други продукти(така да ги нарека). Кой ще може да си позволи кола, не е от значение. Ако изобщо ме разбереш...17:49 18.06.2021
47 Притежател
17:58 18.06.2021
48 Mitko
До коментар #16 от "Ето че сам си отговори на въпроса":
Забравяш една малка подробност, а тя е че тока на станциите за бързо зареждане е в пъти по-скъп. Миналата година в Германия имаше моменти, където тока от тези станции беше на 90 евроцента за киловат. Това означава, че София-Бургас в едната посока ще ти излезне към 180лвКоментиран от #50
18:03 18.06.2021
49 Леополд Фон Флокенщофен
До коментар #1 от "Съдията Дред":
На такива като теб, които минават по 1000км на ден трябва да им се отнемат книжките завинаги! Колко адекватен водач ще си след 10 часа зад волана /при средна скорост 100 км-ч/? По добре пиян и дрогиран, отколкото озверял, недоспал със забавени реакции!Коментиран от #68, #70
18:45 18.06.2021
50 София Бургас
До коментар #48 от "Mitko":
В едната посока ще стигнеш с заредената енергия от бавното зареждане през нощта. След това са ти необходими още две зареждания, който още днес могат да станат за 20 минути на 2 зарядни между София и Бургас, но най-целесъобразно е до Нова Загора по веднъж на отиване и връщане. Мощността е 120 киловата, а цената за зареждане 45 стотинки за киловатчас.Тоест пътуването ще ти струва 10 лв домашно зареждане плюс още 40 лв за бързо зареждане на наличната в момента зарядна инфраструктура при магистрално шофиране. Проблем ли са ти почивките и цената? За в бъдеще ще става още по-бързо, за по-евтино не е много сигурно, но надали ще е и по-скъпо, защото това е около 100 процента надценка на тока и печалбата е прилична. Много повече от надценката на горивата, а инвестицията е много по-малка.
Сега колко ти струва отиването и връщането?
Коментиран от #51
19:06 18.06.2021
51 Пропуснах
До коментар #50 от "София Бургас":
Ако имаш повече време работа в Бургас, ще ти излезе много по-евтино, а надали упражнението ще е точно отиване, завъртане на колелото на Бургас и връщане до София.19:09 18.06.2021
52 Turbo
Коментиран от #53
20:22 18.06.2021
53 Хахахаха
До коментар #52 от "Turbo":
Ами те спортните ДВГ мотори, след 100 хиляди километра са за смяна, бе Турбо! А Мерцедеса АМГ One след 50 хиляди километра! Това го пропускаш, нали? 600 километра на Тесла автономията, с 1000 цикъла, са 600 хиляди километра! Коя спортна кола, ще изкара тези километри! А и тези хиляда цикъла са си твоя измислица все пак! Влез и виж Лийфове на по 200 хиляди километра с оригинални батерии! И още си вървят!Коментиран от #59
21:45 18.06.2021
54 Ще,ще,ама друг път.
До коментар #20 от "AC / DC":
Вярваш ли си?22:31 18.06.2021
55 Ако правиш
До коментар #39 от "Кажи честно?":
по три цикъла зареждане на ден, батериите ще се скапят преди да са годинясали! А и няма суровини за толкова много бактерии.22:37 18.06.2021
56 Vld4
22:47 18.06.2021
57 Komapak
08:24 19.06.2021
58 Този коментар е премахнат от модератор.
59 Turbo
До коментар #53 от "Хахахаха":
Автономията на Тесла може да е 600 км само,ако я караш като нормална кола на икономичен режим.Ако караш Тесла в спортен режим,автономията ще падне наполовина.За хилядата цикъла живот на батерията има достатъчно статии в нета,чети и какво пишат по форумите собствениците на Тесла.Коментиран от #62, #76
08:53 19.06.2021
60 Край
До коментар #27 от "Ха ха ха":
Ел колите идват за да стане автомобила - лукс. мисленето ти е от 80те. години на 20век. Мобилността на хората ще намалява.09:20 19.06.2021
61 Койчо
"Край на бензиновите и дизеловите Аудита след 5г."
В оригиналната статия се казва че спират да РАЗРАБОТВАТ двигатели след 5 години . Това е различно от КРАЙ.
Реално могат да си ги продават и още 10г след това.
09:40 19.06.2021
62 Пак си зле с математиката
До коментар #59 от "Turbo":
Ето ти един автомобил, който вече е минал около милион и триста хиляди километра, като на малко под милион са му ремонтирали батерията гаранционно, като са я заменили с друга ремонтирана, тоест втора употреба. Това е една от първите тесли и не може да мине повече от 300 км при магистрално шофиране, а този минава по 600 км на ден и зарежда само на бързи зарядни станции, защото му е безплатно за цял живот.Е това са най-старите и проблемни батерии, които се скапват най-бързо. Ще сметнеш ли колко цикъла има батерията и още се движи? Ти ще караш ли peugeot то милион мили, каквато цел си е поставил собственика на тази Тесла?
10:49 19.06.2021
63 TSLA
Коментиран от #82
12:11 19.06.2021
64 Васил
13:12 19.06.2021
65 Стефан Петров
Коментиран от #67
13:17 19.06.2021
66 Няма ли да одобрите
13:25 19.06.2021
67 Не се прави на разумен!
До коментар #65 от "Стефан Петров":
Ако от утре всички български автомобили минат на ток, производството няма да трябва да се увеличи 20 пъти а само 10%. Тоест ще ни стигне само половината от количествата които изнасяхме преди няколко години, когато цената на тока, който произвеждахме беше конкурентна. За Германия беше смятано със същите цифри, а не вярвам в Англия да е нещо различно. Ако Англия увеличи 20 пъти производството си на ток, ще може да захрани цяла Европа.Коментиран от #81
13:29 19.06.2021
68 Този коментар е премахнат от модератор.
69 Иванов
16:40 19.06.2021
70 Порно
До коментар #49 от "Леополд Фон Флокенщофен":
Аз също понякога минавам 1000 км на ден. Отивам , върша работа и се връщам. И не се уморявам , не карам рисково. А няма още електричка , която да стигне от София до Бургас без презареждане, ако караш на границата на разрешеното.Коментиран от #71
17:17 19.06.2021
71 Хайде още един!
До коментар #70 от "Порно":
Това че ти нямаш, не означава че няма такава електричка! Но я кажи и на тебе ли 10 минути ще ти объркат графика за деня, ако спреш да заредиш на Нова Загора и пиеш един шейк или кафе в McDonald's?Коментиран от #72
18:37 19.06.2021
72 Порно
До коментар #71 от "Хайде още един!":
Кажи коя електричка ще стигне от София до Нова Загора със скорост от 140 кмч и включен климатик и струва до 100 000 лв/вземам за пример реклама на Мустанг/. Рено Зое не го можеКоментиран от #75
20:04 19.06.2021
73 asdsadas
До коментар #1 от "Съдията Дред":
1000км на ден минавал ахахаха абе ти чуваш ли се21:19 19.06.2021
74 асдасд
До коментар #19 от "Заю Баю":
ще минеш ти 5000 км21:25 19.06.2021
75 Дрън-дрън
До коментар #72 от "Порно":
Ето ти реален тест точно колкото е разстоянието до Нова Загора с по-лошо от климатик - отопление. За цената - и аз търся някоя електричка или пък спортна кола с разход 5 на 100 за 30 хил. лв, ама няма!00:04 20.06.2021
76 Няма да го одобрите.
До коментар #59 от "Turbo":
Пускам пак. Ето Тесла, която вече е на над 1,3 милиона километра с едно от най-проблемните батерии на Тесла първо поколение. След проблем, батерията е ремонтирана на половин милион километра и е върната (не е сигурно дали е била същата, но не е била нова, а ремонтирана батерия)Човека прави средно по 600км/ден, а реалния пробег на тази батерия е под 300км с магистрална скорост, зареждането става на бързи зарядни, които скапват батерията, но пък на човека му е безплатно до живот.
Ще сметнеш ли на колко цикъла е батерията и още му служи безотказно за 220 хиляди километра годишно?
При 35 000 км годишно, за 6 години ти ще минеш толкова , колкото той за една. На тебе ще ти трябват 37 години, за да навъртиш километрите на тази Тесла. Пежото ще издържи ли?
00:19 20.06.2021
77 Клипът
00:22 20.06.2021
78 мдааа
До коментар #6 от "БатП":
Кой е казал, че всички ЩЕ минат... Целта е да се вдигне цената на електричките толкова, ч обикновенния човек да не може да си я позволи, ще ви измислят таксита от точка А до точка Б, Оттам нататък масов транспорт -влакове, самолеи, автобуси... Изтърваха народа с тези коли, всеки ходи където си иска и мафията не може да се скрие.... Те с уж добри намерения затриха България!09:56 20.06.2021
79 Този коментар е премахнат от модератор.
80 Shadow Fiend
До коментар #13 от "гост":
Невиждам как ел самосвал ще нъкне по 30 тона скална маса?Коментиран от #83
10:20 20.06.2021
81 Shadow Fiend
До коментар #67 от "Не се прави на разумен!":
Глупости на търкалета...10:25 20.06.2021
82 I see dead people
До коментар #63 от "TSLA":
Тесларов това ти ли си фенбойче?10:28 20.06.2021
83 Само 30 тона?
До коментар #80 от "Shadow Fiend":
Ето ти един клип на който натовариха на кариерния самосвал 72 тона и си ги вози като пич. На всичко отгоре, този камион харчи по-малко отколкото автомобилът ти на 100 километра! Ако беше дизелов, само за час работа на празен ход, ще изхарчи толкова гориво, че ще ти стигне за изминаването на повече от 1000 километра.11:28 20.06.2021
84 Метеорит трябва
До коментар #4 от "Ток":
Забравяш,обаче ,че тока ще е в ръцете на тези,които ще решават дсли да има военен кинфликт,или не.Малко по малко хората се набутват по големите градове,не притежават собствена земя и стават просто едни работни пособия,които се управляват лесно,поради големите им зависимости.На запад от отдавна е така,нищо,че имат и са добре.Всичко това обаче е към своя край и за съжаление идват големи сътресения за хората.Жалко,че човешката раса не се научи да уважава природата,което ще я погуби.Коментиран от #86
20:54 20.06.2021
85 Иванов
17:01 22.06.2021
86 Иванов
До коментар #84 от "Метеорит трябва":
По принцип си прав. Ама ти и още други българи (аз също) , като имаме земя и кво? Големия келепир? В най-добрия случай , вземаш рената 100 лв/дка. В моя случай - 65лв/дка. Или ще си я работиш сам? Ще си купиш трактори , инвентар и ще работиш? Също така, никой не е дошъл насила да ти вземе земята- българите са общо взето прости хора и сами си продават земята, най-често да си купят некой счупен Пасат. Тая мантра се повтаря често, че ни превръщат в безимотни. Няма такова нещо - има прости хора, които си продават земята или за да изпият парите или за да си купят некой таралясник. Рядко , продават заради нужда от пари за здраве- има и такива случаи. Нема как да живеем и в социализма и в капитализма- требва да си изберем. Ако сатава на въпрос- през социализма ,въобще нямахме собствена земя. Тва не пречи на много хора ,да мислят , че социализма е най-доброто нещо на света. Щастието не е в имането и имотите. Съвсем друго нещо е.17:16 22.06.2021