4 Юли, 2021 12:00 13 867 37

Нова ера при камионите: Mercedes извади eActros

  • mercedes-benz-
  • tir-
  • камион-
  • електромобили
Нова ера при камионите: Mercedes извади eActros  - 1

На 30 юни 2021 Mercedes-Benz Trucks представи премиерно първия си електрически задвижван товарен автомобил за тежка дистрибуция – eActros. С неговото лансиране немският производител предвещава нова ера в продуктовата си гама.

„Трябва да признаем, че транспортът е част от проблема, що се отнася до изменението на климата. В същото време можем и ще бъдем част от решението. Затова започваме с нашия eActros, който вече измина над половин милион километра по обществени пътища ”, посочва Карин Радстрьом, член на управителния съвет на Daimler Truck AG и отговаряща за Mercedes-Benz Trucks. Тя е убедена в концепцията и пазарния потенциал на eActros: „Неговите специализирани приложения са смела стъпка за Mercedes-Benz Trucks и за нашите клиенти в преминаването към въглеродно-неутрален транспорт.“

След като Mercedes-Benz Trucks представи концептуалното превозно средство за тежкотоварни превози в градски райони на изложението IAA в Хановер през 2016, през 2018 започнаха практическите тестове на десет прототипа eActros в сътрудничество с клиенти в Германия и други европейски страни. Целта на „eActros Innovation Fleet“ беше да пусне на пазара готов продукт през 2021 г. „Разработката на eActros се фокусира върху партньорството с нашите клиенти. Всичко, което научихме по време на тестовете, бе взето предвид в серийното производство. В сравнение с прототипите няколко характеристики като пробег, мощност на задвижване и безопасност са значително подобрени в модела за серийно производство", обяснява Андреас фон Валфелд, ръководител отдел „Маркетинг, продажби и услуги“ в Mercedes-Benz Trucks.

Нова ера при камионите: Mercedes извади eActros

В технологичното сърце на eActros е задвижващият агрегат с два интегрирани електромотора заедно с двускоростна трансмисия. И двата мотора осигуряват впечатляващ комфорт и динамика на автомобила, докато тихото и без емисии електрическо задвижване означава, че камионът може да се използва и за нощни доставки и влизане във вътрешните части на градове със забрани за шофиране на дизелови превозни средства. В зависимост от избраното оборудване, eActros черпи сили от три или четири батерии – всяка с капацитет около 105 kWh . Благодарение на максималния капацитет от 420 kWh, пробег до 400 километра е реалистичен. eActros може да се зарежда с мощност до 160 kW на бърза зарядна станция с 400A, като трите батерии се нуждаят от малко повече от 1 час, за да се заредят от 20 до 80%.

Електрическият камион се отличава с висока степен на цифровизация и свързаност. Това важи и за безопасността на превозното средство. В последното поколение на Actros с конвенционален дизелов двигател, Mercedes-Benz Trucks вече представи впечатляващи системи и стандарти за безопасност, които подкрепят мисията на компанията за шофиране без инциденти. С eActros компанията не само следи отблизо активната безопасност, например под формата на стандартно инсталирани системи като MirrorCam, Sideguard Assist S1R или петото поколение Active Brake Assist (ABA) с разпознаване на пешеходци, но и върху предизвикателствата, свързани с електрическите превозни средства и вградените в тях системи за високо напрежение.

От есента на 2021 г. серийният модел ще се произвежда в най-големия завод за сглобяване на товарни автомобили на Mercedes-Benz Trucks във Вьорт, Германия. Там през последните месеци се извършва интензивна подготовка на процесите, като това включва изграждането на нова поточна линия. В начална фаза моделът за серийно производство на eActros ще бъде достъпен в Германия, Австрия, Швейцария, Италия, Испания, Франция, Холандия, Белгия, Великобритания, Дания, Норвегия и Швеция. След това ще бъде лансиран и на други пазари в Европа.

Нова ера при камионите: Mercedes извади eActros


Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 18 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Пурко

    6 8 Отговор
    Китайска електричка! Рено плачат в момента!
  • 2 Turbo

    25 3 Отговор
    Мерцедес изпревариха Семи на Тесла хахахаха

    Коментиран от #5, #9, #20

  • 3 14 88

    10 7 Отговор
    Камион и електричка е нонсенс ясно е че бъдещето е на товарните влакове но тогава тия изчезват
  • 4 Георги

    28 7 Отговор
    С тези 400км. на ден, кога ще си избие парите ?
    И след 5 години смяна на батериите. Собственикът става спонсор на китайците.

    Коментиран от #6

  • 5 гост

    6 13 Отговор

    До коментар #2 от "Turbo":

    Ти остави Семи , чакай сега да те питам ! Вчера потвърдиха , че от 6.07.2022 ВСИЧКИ нови автомобили в ЕС , включително България трябва да са оборудвани със система за ПРИНУДИТЕЛНО ограничаване на скоростта !!! Независима от желанията на шофьора !! Обаче по-интересното , уточниха , че СТАРИТЕ автомобили произведени преди това , трябва да бъдат оборудвани с нея допълнително до 1.01. 2024 !!!!!!!!!!!!!!! И като имаш предвид , че средната и цена без монтаж е 1500-2000 евро , приготвил ли си десетина бона за н-броя от "притежаваните" от теб "резачки" ??? И то само след 2 години ?? И как ще ти се отрази каране с 30 км/ч в града и 90 км/ч по "магистралата" ??? Че някъде и със 70 , хахахахах !!!!

    Коментиран от #10, #33

  • 6 гост

    13 14 Отговор

    До коментар #4 от "Георги":

    Същото плещехте за електрическите автобуси !! Тези с батерии имам предвид , не "тролеите" !! Само че те вече са над 80% от автобусите в Китай , където разстоянията са десет пъти по-големи от Европа , а в Европа надминават 50% от градските !! Същото ще е с камионите , за ваш ужас само след 4-5 години 70-80% от всичко по-малко от тир ще е на батерии , като почнеш от баничарка и свършиш с тоя триосния !

    Коментиран от #8, #21

  • 7 DrivingPleasure

    22 10 Отговор
    Всъщност не - мизерна пропаганда е, че транспорта е част от проблема. От итре да спрем да се движим с автомобили пак нищо не се променя. А да замениш ДВГ с Ел променя още по-малко!

    А над 100 кВч за 100 км пробег и то при идеални условия, това е всичко друго но не и еко, а когато изкара 2-3 милиона км, колкото един дизелов влекач стига през живота си без да са му сменни батериите 5 пъти и електромоторите 6 - елате ми се обадете.

    Зелената простотия промива мозъци - това е сигурно!

    Коментиран от #11

  • 8 факт

    8 5 Отговор

    До коментар #6 от "гост":

    математиката обаче показва друго.

    Коментиран от #15

  • 9 гост

    2 10 Отговор

    До коментар #2 от "Turbo":

    Та имах предвид кое ще ти е по-голямата мъка , преминаването на евро от същата дата или това , че ще си гледаш кюмбетата само в гаража или даже да гният на улицата , хахахах !!

    Коментиран от #13

  • 10 Turbo

    10 2 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    Май ме бъркаш с някой друг.Имам една лека кола и една лекотоварна.Аз и сега спазвам ограниченията за скоростта.Ако не спазваш,КАТ те снимат с триногата и те глобяват.До 2024 г ще съм сменил и двете си коли,не е проблем и да купя тези устройства.Ти кажи сега за Семи коя година ще ще ще се появи хахаха

    Коментиран от #16

  • 11 гост

    6 10 Отговор

    До коментар #7 от "DrivingPleasure":

    Само да ти припомня , че 100 квт са горе долу 7-8 литра нафта !!!! Даже от въглища да го направиш , което ще е забранено само след 4 години , пак не можеш мина емисиите само за добива на нефта и транспорта му до рафинерията , не за изгарянето му после в кюмбето !! А тъй като даже няма да е от въглища , просто си дървен философ с определени пристрастия , твърде вероятно платени , но за щастие никой не те пита , нито слуша , хахахах !!

    Коментиран от #14

  • 12 DrivingPleasure

    12 5 Отговор
    420 киловата батерия и 400 км пробег... мдам значи едно зареждане в германистан ще струва 32 евро за 100 км - освен че не е еко, не е и икономически изгодно, това е вкеивалент на 25 литра дизел на 100 км. Това разход на 40 тонен "ТИР"...
  • 13 Turbo

    9 4 Отговор

    До коментар #9 от "гост":

    Нито едното ме бърка,нито другото.Дали ще е левове или евро за мен е без значение.А забрана за "кюмбетата" няма и няма и да има.Това са тесларски измислици.За спиране на двг съобщават към 2035 година.Бош са разработили двг с минимални емисии на азотни и въглеродни окиси,има и синтетични горива с ниско съдържание на въглерод.Радваш се много прибързано хахахаха
  • 14 DrivingPleasure

    10 7 Отговор

    До коментар #11 от "гост":

    Само да ти напомня, че въпреки цялата жалка пропаганда транспорта далеч не не сектора с най-големи емисии. И че замяната на двигател с батерия, при идеални условия би го подобрило само с няколко процента, дори не и десетки, а едноцифрени...
    Цялата дъндания е една безумна пропаганда за стадото, което пак ще бъде здраво стригано
  • 15 гост

    6 7 Отговор

    До коментар #8 от "факт":

    Коя математика , петролопитешката ??? Хахахах !!!

    Коментиран от #18, #19

  • 16 Хихи

    7 3 Отговор

    До коментар #10 от "Turbo":

    Семи има отдавна и отдавна се ползват! Но от Тесла!

    Коментиран от #23

  • 17 Хмммм

    4 5 Отговор
    И Мерцедес не са първи! Волво електрическо се използва в Норвегия!

  • 18 факт

    3 7 Отговор

    До коментар #15 от "гост":

    показва че ел камионите нямат шанс срещу влаковете.
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Mercedes изпреварили Тесла?

    5 9 Отговор

    До коментар #2 от "Turbo":

    И с какво са ги изпреварили,


    1. с пробег - не, не са, камионът на Тесла изминава 1000 км, а този Mercedes - 400.

    2. С товароносимост? Не, не са! Общото тегло на mercedes-a е два пъти по-малко от Tesla semi, а товароносимостта на камиона на Tesla е повече от два пъти по-голяма.

    3. Може би като е по-малък и лек е по-икономичен? Пълни глупости, с 420 киловатчаса камионът на Mercedes може да измине (ама може и да не измине) 400 км в най-добрия случай с неуточнен товар, а с 400 киловатчаса, камионът на Тесла изминава 500 км с пълен товар.

    4. разход на километър? Твърдо и категорично НЕ. Разходът за превоз на килограм товар е поне четири пъти по-висок при Mercedes.

    5. Може би като е по-малка батерията се зарежда по-бързо? Отговорът отново е отрицателен! 60% от батерията, тоест пробег от 180 километра се зарежда за повече от час. Тесла семи зарежда 600км за 30 минути. Тоест при шофиране с 90 км в час, шофьора на Mercedes ще кара 2 часа, а повече от час ще зарежда преди да шофира още два часа. Шофьора на Tesla ще шофира четирите разрешени часа, а докато си прави почивката, батерията ще е заредена напълно и така до края на света. Дори при смяна на шофьорите, на всеки седем часа, камионът ще се нуждае от половин час зареждане.

    Доста ще трябва да се потрудят дори да настигнат Тесла, а ти вярваш че са ги изпреварили? Поредната ти липса на връзка с реалността!

    Коментиран от #22

  • 21 Георги

    13 2 Отговор

    До коментар #6 от "гост":

    Не съм против ел. транспорта, напротив.
    Имам ел. велосипед и скутер. Много е удобно даже. Няма масла и бензин, свещи, ред. части, нерви сутрин докато запали и събуждане на съседите.
    Мисълта ми е следната :
    Работя във фирма за дървени изделия.
    Във фирмата и ма десетина камиона. Всеки с пробег от 400-600км. на смяна. Когато свърши смяната и се сложат за зареждане, откъде ще се вземе електроенергията ?! Ще трябват нови трасета, инсталации, зарядни станции. Капиталовложенията са прекалено много. А и сигурно ще трябва да спират тока на съседният град. И то за 10 камиона. А когато са 1000 в околността?
    Не се заяждам. Просто ми е интересно.
    С най-добри чувства.
  • 22 DrivingPleasure

    6 6 Отговор

    До коментар #20 от "Mercedes изпреварили Тесла?":

    Пич, я обратно да четеш за Семито, 1000 км няма има 480 км версия и 800 км версия, s с батерии от 500 и 800 или 1000 кВч - тоест имат приблизително еднакъв пробег на кВч, като "печалбата" на семи веротно идва от Аеродинамиката.
    Айде стига с тия глупости колко неповторими неща правел тоя откроевн престъпник дето щеславите за алилуята!

    Коментиран от #24, #26

  • 23 Turbo

    9 4 Отговор

    До коментар #16 от "Хихи":

    Тесла Семи го има само на картинки и тесларски клипове в you tube.Сигурен съм,че електрическите камиони на Волво и Мерцедес ще се появят по пътищата преди производството на Семи да е започнало хахахахаха

    Коментиран от #25, #27

  • 24 Грета Тунберг

    5 1 Отговор

    До коментар #22 от "DrivingPleasure":

    Ей драйфащия,няма да ми разсейваш гаджето!!!Пишете тук за камиони Тесла и гост ме забрави съвсем.А аз съм му приготвила изненадаааааа.
  • 25 Хихи

    3 6 Отговор

    До коментар #23 от "Turbo":

    Разликата е, че аз ти давам факти, а ти отговаряш с приказки!
  • 26 Ех ама как се правиш на луд

    6 3 Отговор

    До коментар #22 от "DrivingPleasure":

    А този коментар кой го е писал, пак ли не си ти и не си чел тази новина

    https://m.fakti.bg/technozone/562331-tesla-pokaza-elektricheskia-si-kamion-koito-shte-izminava-1000-km-bez-prezarejdane-video#comment_17

    Разбира се че си я чел, но се правиш на ударен батериите на Тесла семи са 500 и 800кв часа, като първоначално беше обявено, че ще минава 500 и 800 километра с тях, но при тестовете в реални условия установиха, че минава 1000 километра с голямата батерия, защото изчисленията били направени за движение с максимална скорост с максимален товар, но това било невъзможно да се постигне в реални условия.

    Дори да приемем че с 500киловатчаса батерия изминава 500 км, а с 800кв часа батерия изминава 800 км, пак е по-икономичен от мерцедеса с 20%, но за сметка на това вози минимум два пъти повече товар. Тоест превоза на килограм стока е два пъти по-евтино, ако зареждат на еднаква цена. Това обаче няма да е така защото Тесла е обещала цена за зареждане на камионите от 10 цента за киловатчас, а цената на тока в родината на Mercedes е 30 евро цента и то в домашния контакт, а не на зарядната станция. Ти ако имаш транспортна фирма кой камион ще купиш? Не забелязваш ли че Mercedes срамежливо не споменават цената? Вероятно е по-скъпа от Tesla semi за по-малък камион.
  • 27 Ами като си наивен

    3 6 Отговор

    До коментар #23 от "Turbo":

    И вярваш на празни обещания, а си мислиш че на клиповете в ютуб като този от преди три години и половина, на който се вижда че Tesla semi вече се използва пътищата, всъщност е рисунка на камиона и не е реален, просто отново доказваш че нямаш никаква връзка с реалността и живееш в паралелна вселена, основана на твой си вярвания! Май наистина ще се окаже че вярваш че Земята е кръгла!
  • 28 Ето ти и клип

    4 4 Отговор
    На нарисувания камион. А бе доста е добра анимация са направили не мислиш ли? Дали пък не е истински?

  • 29 Turbo

    4 1 Отговор
    Ти чете ли статията,тесльо? Мерцедес започва производството през есента на 2021 г,а за Тесла Семи началото на производството се отлага вече няколко пъти.
  • 30 Аз четох, а ти чете ли

    2 5 Отговор
    За кога се отлагат производството на Тесла семи? Май ще почне заедно с този на Mercedes, но както винаги ще стигне преди това до клиентите.

    Помниш ли кога представиха камиона на Mercedes? Хайде пак се правиш на луд че не помниш, ама беше преди представянето на Тесла семи. Ето ти статията да си припомниш колко години преди Тесла беше

    https://m.fakti.bg/technozone/195921-mercedes-benz-pokaza-kamion-na-tok

    Коментиран от #31

  • 31 Turbo

    4 0 Отговор

    До коментар #30 от "Аз четох, а ти чете ли":

    То го пише тесльо по горе в статията.Представяне на е камиона на Мерцедес през 2016, производството започва есента 2021г.Тесла Семи е представена през 2017 г. производството е отлагано няколко пъти.Последното отлагане е заради недостига на батерии от доставчиците и производството на Семи е отложено за незнайно коя година хахахахаха няма да е тази година

    Коментиран от #32

  • 32 Дрън-дрън

    2 5 Отговор

    До коментар #31 от "Turbo":

    "Според Mercedes-Benz серийното производство на Urban eTruck може да започне през 2020 г." А това защо го пропусна в линка, който ти дадох? Значи за Мерцедес не виждаш закъсненията и отлаганията, а само за Тесла?

    За какви доставчици на батерии за камиона бълнуваш, след като камиона ще се произвежда с новите батерии собствено производство 4680?

    Коментиран от #34

  • 33 Хайл

    3 0 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    То Семи отдавна е изоставено,а не изостанало....скоро ще се чуе колко реално ще мине,нищо че е Мерцедес
  • 34 Turbo

    3 1 Отговор

    До коментар #32 от "Дрън-дрън":

    Ключовата дума в изречението е ЩЕ.Батериите 4680 бяха представени на картинка през септември 2020 и оттогава си остават пак на картинка.Тесла си доставят батериите от Япония,Ю.Корея и Китай.Обещаните гига мега батерии произведени от Тесла още ги няма.Само отлагат и повтарят ще ще ще.....хахахаха

    Коментиран от #35

  • 35 Разбира се че е ЩЕ

    4 2 Отговор

    До коментар #34 от "Turbo":

    Заводите още не са построени.
  • 36 Съдията Дред

    2 0 Отговор
    Всъщност, ако пробега е реален, може да отиде от София до Бургас, да зареди докато разтоварва/товари, и да се върне в София, където да зареди през нощта. И отново на път. За ТИР на този етап не става. И да, в логистичните бази ще трябва да се монтират тези големи зарядни, но за ведомствен транспорт не е проблем.
  • 37 TSLA®

    3 4 Отговор
    Дизелов маневрен локомотив харчи за една смяна 400 литра нафта. Ел. маневрен локомотив с умишлено монтирани оловни акумулатори за тегло и с теглителна мощ 3000 тона, харчи за същата смяна ток на стойност 20 евро.
    "Не спори с глупак. Глупаците са най-неприятните крадци - освен че ти крадат от времето, ти крадат и от настроението"