Peugeot представи спортния прототип 9X8 за новия клас Le Mans Hypercar (LMH) от състезанията за издръжливост на FIA WEC. Параметрите на силовата централа на автомобила са строго регламентирани и вече са известни, така че сега производителят е обърнал внимание на дизайна и аеродинамиката - например колата няма обичайното задно крило. Новият състезателен автомобил на Peugeot е създаден съвместно от екипите на Peugeot Sport и Peugeot Design и ще се състезава в Световното първенство за издръжливост на FIA през 2022 година.
„Тъй като 9X8 е Peugeot, първоначалният дизайн, който следвахме, е голяма котка, която се готви за скок - стойката отразява леко наклонения напред кокпит“, отбелязва дизайнерът на Peugeot Матиас Хосан. Семейните черти на марката могат да се видят в дизайна на предната и задната оптика (лъвски нокти), интериора (i-Cockpit) и в избора на цветова схема - хипер автомобилът използва същата комбинация от цветове, като моделите на Peugeot Sport Engineering - селеново сиво с акценти на зелен криптонит.
Името на хипер автомобила е съставено от цифрата "9" - обозначава серията, запазена за спортните прототипи на Peugeot за дълги състезания; буквата X - символизира задвижване на четирите колела и хибриден силов тракт и неизменният атрибут на всички най-нови автомобили на марката - осем.
Авторите на автомобила обаче са особено горди не от идентичността на други продукти на марката, а от аеродинамичния дизайн, част от който беше отхвърлянето на крилото. „Липсата му е важна стъпка в иновациите,“ казва Жан-Марк Фино, директор на Stellantis Motorsport. „Постигнахме определена степен на аеродинамична ефективност, която елиминира тази част. Но не питайте как. Възнамеряваме да запазим тази тайна възможно най-дълго."
Peugeot 9X8 има предни и задни дифузьори, които осигуряват налягане при висока скорост, и три надлъжни „перки“, чиято цел е да стабилизират колата в завоите. Леко прекъсване на външните панели на кърмата, очевидно, действа като спойлер: въздушните течения, обгръщащи тялото, образуват зона с високо налягане пред него, допълнително увеличавайки налягането на задния мост към пътя.
Силовият тракт на 9X8 се нарича Peugeot Hydrid4 500kW. Състои се от монтиран отзад V6 2.6 битурбо двигател с мощност 680 конски сили, двигател-генератор с мощност 200 киловата (272 конски сили) и 900-волтова батерия, разработена от дъщерната компания Saft на Peugeot и Total. Върхова мощност - същите 680 конски сили, а по време на състезанието двигателят с вътрешно горене и електродвигателят могат да работят както заедно, така и поотделно.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Алфа Сектант🐈
Коментиран от #5
12:35 07.07.2021
2 Нормален
Коментиран от #6
13:21 07.07.2021
3 Komapak
14:04 07.07.2021
4 Валентин
15:38 07.07.2021
5 Японеца
До коментар #1 от "Алфа Сектант🐈":
Бягай да спиш!23:16 07.07.2021
6 Татко ти
До коментар #2 от "Нормален":
Със сигурност ще има,стига им толкова на Тойота.08:42 08.07.2021
7 Kevin
13:58 09.07.2021